Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Ageas BE0974264930

Laatste koers (eur)

43,780
  • Verschill

    +0,740 +1,72%
  • Volume

    165.893 Gem. (3M) 412,3K
  • Bied

    43,540  
  • Laat

    43,980  
+ Toevoegen aan watchlist

AGEAS in september

137 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Buts 18 september 2013 20:12
    Fed bouwt stimuleringsbeleid nog niet af
    Gepubliceerd op 18 sep 2013 om 20:07 | Views: 0 | Onderwerpen: Federal Reserve

    Artikel Reacties inShare0WASHINGTON (AFN) - De Federal Reserve, de Amerikaanse koepel van centrale banken, vermindert het tempo waarin zij obligaties opkoopt om de economie te stimuleren nog niet. Dat maakte het beleidsbepalende comité van de Fed woensdag bekend. Economen gingen er vanuit dat de centrale bank deze maand zou beginnen met de geleidelijke afbouw van zijn stimuleringsprogramma
    En nu w8en op de uitleg van Bennie.
  2. Buts 18 september 2013 20:44
    Fed bouwt stimuleringsbeleid nog niet af
    Gepubliceerd op 18 sep 2013 om 20:28 | Views: 1.428 | Onderwerpen: Federal Reserve

    Artikel Reacties (4) inShare0 WASHINGTON (AFN) - De Federal Reserve, de Amerikaanse koepel van centrale banken, vermindert het tempo waarin zij obligaties opkoopt om de economie te stimuleren nog niet. Dat maakte het beleidsbepalende comité van de Fed woensdag bekend. Economen gingen ervan uit dat de centrale bank deze maand zou beginnen met de geleidelijke afbouw van zijn stimuleringsprogramma.

    De Fed koopt sinds vorig jaar september maandelijks 85 miljard dollar aan obligaties op. Banken krijgen daardoor meer liquide middelen die zij kunnen uitlenen aan bedrijven en consumenten. Dat beleid heeft volgens de Fed geleid tot een verbetering van de economie en een daling van de werkloosheid. Afgelopen zomer hintte voorzitter Ben Bernanke voor het eerst op een afbouw van die steun, omdat de economie weer op eigen kracht moet kunnen groeien.

    Het Fed-bestuur heeft echter besloten te wachten op meer bewijs dat het economisch herstel van blijvende aard is. Daarbij wordt ook rekening gehouden met de fikse bezuinigingen die de Amerikaanse overheid doorvoert, en die een rem dreigen te zetten op de economische groei.

    De rente blijft, in lijn met wat de Fed het afgelopen jaar steeds heeft gezegd, op het historisch lage niveau van 0 tot 0,25 procent. Het risico dat het ruime monetaire beleid op de langere termijn tot een hoge inflatie leidt, blijft volgens de bestuurders van de centrale bank zeer beperkt
  3. Buts 18 september 2013 20:59
    Dit alles moet de koers zeker over de 32 zetten en als ze een overname doen binnenkort dan is het hek van de dam.
  4. dulieu 18 september 2013 21:04
    quote:

    Jan Pal schreef op 18 september 2013 20:53:

    Dat wordt morgen 3procent erbij, schat ik zo
    Dus ff dik over de 32...
    Dat bedoel ik.Ongekend optimisme omtrent Ageas....., maar eerst zien en dan pas geloven. Ik heb Ageas wel vaker vreemd zien reageren.Morgen om 17.30 uur weten we meer. Wel blijf ik overhellen naar de strategie van Bart, die het juiste moment zoekt om info te spuien. Succes morgen.
  5. Buts 18 september 2013 21:13
    quote:

    dulieu schreef op 18 september 2013 21:04:

    [...]

    Dat bedoel ik.Ongekend optimisme omtrent Ageas....., maar eerst zien en dan pas geloven. Ik heb Ageas wel vaker vreemd zien reageren.Morgen om 17.30 uur weten we meer. Wel blijf ik overhellen naar de strategie van Bart, die het juiste moment zoekt om info te spuien. Succes morgen.
    Daar is toch alle rede toe, game nu niet vertellen dat we morgen niet stijgen, want dan neem ik je niet meer serieus, of baal je dat je geen positie heb??
  6. zilvermeeuw 18 september 2013 21:35
    Het mag gekend zijn dat de koers van dit aandeel op uitspraken van de Fed zowel positief als negatief meestal niet fel, zo mogelijk helemaal niet, reageert.

    De behouden opmerking van Dulieu betreffende het te verwachten koersverloop van morgen moet je niet perse ter harte nemen Buts....

  7. Buts 18 september 2013 21:43
    Daar heb je een punt. Maar ik verw8 morgen een opening van een dikke procent. zo niet nog meer!!! Dat is mijn gedachte.
  8. zilvermeeuw 18 september 2013 22:41
    Vergelijkbaar met de Amerikaanse notering bij KPN(daar hang je volgens mij ook rond Jan)
    Het is ook mogelijk Ageassen te kopen op de beurs aldaar. Je ziet het zeer kleine volume dat totaal niet relevant is voor de koers hier.
    Zie de chart hieronder(link), het is waarschijnlijk een opdracht uitgevoerd voor een privaat belegger welke gewoon een deel erbij wilde in zijn porto.

    Één order 20000 stuks en nog wat later het restant voor een totaal bedrag van zo'n 100.0000 dollar(globaal nagerekend)

    totaal volume 24,961

    www.reuters.com/finance/stocks/overvi...

    Zie het als een mogelijkheid welke door Ageas in het leven is geroepen en ook zal blijven om beleggers daar het makkelijk te maken te investeren in dit fonds.

    Met een vriendelijke groet,

  9. [verwijderd] 18 september 2013 22:54
    quote:

    zilvermeeuw schreef op 18 september 2013 22:41:

    Vergelijkbaar met de Amerikaanse notering bij KPN(daar hang je volgens mij ook rond Jan)
    Het is ook mogelijk Ageassen te kopen op de beurs aldaar. Je ziet het zeer kleine volume dat totaal niet relevant is voor de koers hier.
    Zie de chart hieronder(link), het is waarschijnlijk een opdracht uitgevoerd voor een privaat belegger welke gewoon een deel erbij wilde in zijn porto.

    Één order 20000 stuks en nog wat later het restant voor een totaal bedrag van zo'n 100.0000 dollar(globaal nagerekend)

    totaal volume 24,961

    www.reuters.com/finance/stocks/overvi...

    Zie het als een mogelijkheid welke door Ageas in het leven is geroepen en ook zal blijven om beleggers daar het makkelijk te maken te investeren in dit fonds.

    Met een vriendelijke groet,


    Het kleine volume viel me wel op...
    en ja, inderdaad ik zit ook in kpn ( hoewel ik de grootste winst al binnen heb)
  10. forum rang 5 Jeliazkov 19 september 2013 09:19
    quote:

    Buts schreef op 18 september 2013 21:13:

    [...]
    Daar is toch alle rede toe, game nu niet vertellen dat we morgen niet stijgen, want dan neem ik je niet meer serieus, of baal je dat je geen positie heb??
    ..............
  11. Buts 19 september 2013 09:45
    quote:

    jeliazkov schreef op 19 september 2013 09:19:

    [...]

    ..............
    Ik weet het, in mijn stoutste dromen niet verw8.
  12. forum rang 5 Jeliazkov 19 september 2013 09:52
    quote:

    Buts schreef op 19 september 2013 09:45:

    [...]
    Ik weet het, in mijn stoutste dromen niet verw8.
    Dag is nog niet voorbij, dus kan nog ...

    Besluit FED is niet zozeer gunstig voor ageas, die het juist deels van een krappe geldmarkt (hogere rente) moet hebben.
    Ooit gaat de economie daadwerkelijk een stuk beter; geldkraan dicht; hogere rente; hogere winsten ageas; hogere koers.
  13. Buts 19 september 2013 09:55
    Ik zie dat Aegon ook dik in de min stond en nu aan het herstellen is, net als DeltaLloyd
  14. Buts 19 september 2013 15:13
    AMSTERDAM (AFN) - Het aandeel Aegon staat donderdag flink onder druk. De verzekeraar lijdt onder het besluit van de Federal Reserve om het steunprogramma voor de Amerikaanse economie voorlopig niet af te bouwen. Dat zet de obligatierentes lager, met een direct effect op de verplichtingen van de onderneming.

    De Amerikaanse centrale bank maakte woensdag bekend voorlopig door te gaan met zijn maandelijkse steunprogramma waarbij het voor 85 miljard dollar onder meer obligaties opkoopt. Vanaf het moment dat Fed-voorzitter Ben Bernanke hintte op het afbouwen van het programma, stegen de marktrentes scherp.

    Nu het programma wordt doorgezet dalen ze hard, en dat maakt de verplichtingen voor Aegon groter, aldus marktkenners. ,,De dollardaling en de rentedaling wegen op het aandeel'', aldus analist Tom Muller van Theodoor Gilissen. ,,Maar per saldo is deze scherpe koersdaling onverklaarbaar.'' Analisten van ING noemde Aegon eerder op de dag in een ochtendcommentaar al de ,,belangrijkste taper play''

    Daar heeft Ageas dus ook mee te maken, totaal geen rekening mee gehouden.
  15. [verwijderd] 19 september 2013 16:52
    quote:

    Buts schreef op 19 september 2013 15:13:

    AMSTERDAM (AFN) - Het aandeel Aegon staat donderdag flink onder druk. De verzekeraar lijdt onder het besluit van de Federal Reserve om het steunprogramma voor de Amerikaanse economie voorlopig niet af te bouwen. Dat zet de obligatierentes lager, met een direct effect op de verplichtingen van de onderneming.

    De Amerikaanse centrale bank maakte woensdag bekend voorlopig door te gaan met zijn maandelijkse steunprogramma waarbij het voor 85 miljard dollar onder meer obligaties opkoopt. Vanaf het moment dat Fed-voorzitter Ben Bernanke hintte op het afbouwen van het programma, stegen de marktrentes scherp.

    Nu het programma wordt doorgezet dalen ze hard, en dat maakt de verplichtingen voor Aegon groter, aldus marktkenners. ,,De dollardaling en de rentedaling wegen op het aandeel'', aldus analist Tom Muller van Theodoor Gilissen. ,,Maar per saldo is deze scherpe koersdaling onverklaarbaar.'' Analisten van ING noemde Aegon eerder op de dag in een ochtendcommentaar al de ,,belangrijkste taper play''

    Daar heeft Ageas dus ook mee te maken, totaal geen rekening mee gehouden.
    Dat zou betekenen dat als de fed af gaat bouwen Aegon, ageas flink zouden stijgen.....ik moet t nog zien.
    Nix aan te doen, morgen weer nieuwe ronde , nieuwe kansen,
    Al zie ik momenteel geen trigger die de koersen verder omhoog kunnen helpen...
  16. Buts 19 september 2013 18:33
    Nou dit is een dag om snel te vergeten. En ik zal me huiswerk wat beter moeten doen ivm voorspellen, wat kan een mens er toch naast zitten bah.
    Dus dulieu vertrouw maar op mij dan komt het allemaal goed, ppff.
    Verw8 trouwens morgen wel wat herstel.
  17. dulieu 19 september 2013 19:21
    quote:

    Buts schreef op 19 september 2013 18:33:

    Nou dit is een dag om snel te vergeten. En ik zal me huiswerk wat beter moeten doen ivm voorspellen, wat kan een mens er toch naast zitten bah.
    Dus dulieu vertrouw maar op mij dan komt het allemaal goed, ppff.
    Verw8 trouwens morgen wel wat herstel.
    Ja, ik heb het de hele dag niet kunnen volgen, maar de onvoorspelbaarheid van een fonds houdt de spanning erin.

    M.a.w. we zitten er allemaal wel eens naast in onze overpeinzingen.Ik kan er geen analyse op loslaten, die hout snijdt. Misschien komt die nog. Morgen beter.
137 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
    2. NL inflatie april
    3. Reserve Bank of Australia rentebesluit
    4. Infineon Q1-cijfers
    5. UBS Q1-cijfers
    6. Zalando Q1-cijfers
    7. Solvay Q1-cijfers
    8. Heijmans Q1-cijfers
    9. Kendrion Q1-cijfers
    10. BP Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht