Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

First Solar US3364331070

Vertraagde koers (usd)

249,810
  • Verschill

    -1,940 -0,77%
  • Volume

    4.874.354 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    249,150  
  • Laat

    249,990  
+ Toevoegen aan watchlist

FIRST SOLAR INC

752 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 38 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. domin8tor 4 maart 2015 14:37
    Mij ook redelijk onbekend. Ze stoten assets af die vervolgens dus in de Yieldco komen. Vergelijkbaar instituut als een REIT. Belastingdruk bij dit type vehicle ligt lager. Deze zijn bij wet verplicht om >90% opbrengsten uit te keren als dividend en worden daarom gezien als stabiele inkomstenstroom. Door FSLR op deze manier op te splitsen wordt het voor beleggers in ieder geval een transparanter bedrijf, eerder moest je maar gissen waar omzet vandaan komt, nu is een Yieldco 1 op 1 te waarderen met zijn assets en in mijn ogen daardoor waardevoller.

    Als FSLR hierdoor overall zijn financieringslasten kan drukken, dan kan het positief uitgelegd worden. Dit vraag ik mij echter af, omdat het FSLR als bedrijf even risicovol blijft, en juist risicovoller dan met het vastgoed. Nu is die Yieldco daarentegen zeer stabiel te financieren. Het is maar hoe je het ziet.

    "Yield co is a publicly traded company that is formed to own operating assets that produce a predictable cash flow. Separating volatile activities (e.g. R&D, construction) from stable and less volatile cash flows of operating assets can lower the cost of capital[1] Yield cos are expected to pay a major portion of their earnings in dividends, which may be a valuable source of funding for parent companies which own a sizeable stake.[2]"

    Let vooral op, CAN lower the cost of capital. Relatief nieuw fenomeen dus voor de renewable energy sector. Op de dag van aankondiging pakte het in ieder geval goed uit, +14% ofzo
  2. Brogembank 5 maart 2015 17:39
    quote:

    domin8tor schreef op 4 maart 2015 14:37:

    Mij ook redelijk onbekend. Ze stoten assets af die vervolgens dus in de Yieldco komen. Vergelijkbaar instituut als een REIT. Belastingdruk bij dit type vehicle ligt lager. Deze zijn bij wet verplicht om >90% opbrengsten uit te keren als dividend en worden daarom gezien als stabiele inkomstenstroom. Door FSLR op deze manier op te splitsen wordt het voor beleggers in ieder geval een transparanter bedrijf, eerder moest je maar gissen waar omzet vandaan komt, nu is een Yieldco 1 op 1 te waarderen met zijn assets en in mijn ogen daardoor waardevoller.

    Als FSLR hierdoor overall zijn financieringslasten kan drukken, dan kan het positief uitgelegd worden. Dit vraag ik mij echter af, omdat het FSLR als bedrijf even risicovol blijft, en juist risicovoller dan met het vastgoed. Nu is die Yieldco daarentegen zeer stabiel te financieren. Het is maar hoe je het ziet.

    "Yield co is a publicly traded company that is formed to own operating assets that produce a predictable cash flow. Separating volatile activities (e.g. R&D, construction) from stable and less volatile cash flows of operating assets can lower the cost of capital[1] Yield cos are expected to pay a major portion of their earnings in dividends, which may be a valuable source of funding for parent companies which own a sizeable stake.[2]"

    Let vooral op, CAN lower the cost of capital. Relatief nieuw fenomeen dus voor de renewable energy sector. Op de dag van aankondiging pakte het in ieder geval goed uit, +14% ofzo
    Dank je Domin8tor, je antwoord werkt in ieder geval verhelderend.
    Maar is het jou duidelijk of dit gebeurt in de vorm van een spin-off? Of een IPO waarop je apart moet inschrijven of een soort scrips oid voor krijgt?
    Dus dat ik naast mijn aandelen FSLR ook een aantal aandelen YieldCo erbij krijg (die dus een vorm van een tax vriendelijk dividend gaan uitkeren?

    Cheers
    Brogem

  3. [verwijderd] 5 maart 2015 23:00
    Voor de yieldco komt een ipo.
    Ze gaan assets ( niet verkochte projecten ) in de yieldco doen.

    Mensen die inschrijven op de ipo. Krijgen dus een aandeel in de yieldco
  4. [verwijderd] 5 maart 2015 23:19
    Hoe er verschoven wordt ...moet nog blijken uit de prospects.
    Of ze die projects verkopen aan de yieldco of ze worden grootaandeelhouder. Van de yielco.

    Even wachten dus...

    Maar yieldco is goed voor bedrijf, dan kunnen ze meerdere projecten tegelijk doen
    Zonder dat ze dure leningen moeten afsluiten..

    Yielco krijgt denk ik ook gunstige leningen van banken omdat deze constante
    Inkomstenbron hebben. Namelijk verkoop van electriciteit.

    Producenten zonnepanelen moeten meer betalen aan rente , omdat deze meer
    Risico heeft. Immers een groot project moet verkocht worden.
  5. Mr sponge 9 maart 2015 15:55
    Ik verwacht van wel.
    Dit kwartaal wordt er meer bekend gemaakt ivm de yieldco.
    First Solar heeft enkele grote projecten niet verkocht omdat ze ingebracht gaan worden. Aangezien het een 50/50 project wordt zal het totaal echt groots zijn.

    Kijk naast de yieldco ook een naar de productiecapaciteit. Die neemt dit jaar flink toe. Dat doen ze niet zomaar. Ik verwacht dit jaar nog wat klappers in India.

    En niet onbelangrijk. Voordat First Solar aangaf geen yieldco op te richten stond de koers op $70,-. Na dat nieuws storte de koers in.
    Ik verwacht dat de koers makkelijk terug kan naar $70 tot $80.
    En wie weet gaan ze ook nog dividend betalen nu ze een vaste instroom van dividend gaan ontvangen.
  6. surveyor 9 maart 2015 20:47
    quote:

    Mr sponge schreef op 9 maart 2015 15:55:

    Ik verwacht van wel.
    Dit kwartaal wordt er meer bekend gemaakt ivm de yieldco.
    First Solar heeft enkele grote projecten niet verkocht omdat ze ingebracht gaan worden. Aangezien het een 50/50 project wordt zal het totaal echt groots zijn.

    Kijk naast de yieldco ook een naar de productiecapaciteit. Die neemt dit jaar flink toe. Dat doen ze niet zomaar. Ik verwacht dit jaar nog wat klappers in India.

    En niet onbelangrijk. Voordat First Solar aangaf geen yieldco op te richten stond de koers op $70,-. Na dat nieuws storte de koers in.
    Ik verwacht dat de koers makkelijk terug kan naar $70 tot $80.
    En wie weet gaan ze ook nog dividend betalen nu ze een vaste instroom van dividend gaan ontvangen.
    Zeer vriendelijke bedankt voor uwe antwoord.

    Ik ben vandaag redelijk laag bescheiden ingestapt, ik hoop "voor mijzelf" dat er komende week een daling komt waardoor ik nog iets lager kan instappen en mijn porto wat kan verhogen..

    Succes en een hele fijne avond!
  7. domin8tor 15 maart 2015 12:02
    De 60 dollar is alweer terug op het bord. Ben benieuwd wat er gebeurt als de olieprijs weer teruggaat naar de 100$, zouden de solars dan weer een correlatie vertonen? Naar beneden ging het wel mee, maar naar boven...
  8. domin8tor 26 maart 2015 15:24
    Let op wat dit aandeel gaat doen met q1 2015 cijfers. Ze hebben een negatieve outlook neergezet, mochten ze hier verbeteren dan gaan we door het dak.

    Sowieso al een mooi herstel laten zien, ondanks dat de olieprijs achter is gebleven. Hopelijk komen ze nog een x in de buurt van/gaan ze ver over die 300$ hype in 2008.
  9. Mr sponge 8 mei 2015 14:48
    Geruchten over een Buyout

    Kwam ik net tegen.
    Het zal wel een loos gerucht zijn maar toch.
    Ik kan dat belang van 30% nergens terug vinden.
    Of ze moeten dat belang middels verschillende fondsen bezitten. En dat het dan samen 30% is.
    Wel iets om in de gaten te houden als aandeelhouder.
    En wie weet, waar rook is is vuur zeggen ze toch ;-)
    Ik persoonlijk zou een bod van $75,- nog laag vinden….

    The following are the M&A deals, rumors and chatter circulating on Wall Street for Thursday May 7, 2015:
    Wal-Mart's Walton Family Increasing Stake in First Solar Ahead of Potential Buyout
    The Rumor:
    Shares of First Solar, Inc. FSLR rose Thursday, on unconfirmed market chatter that Wal-Mart's WMT Walton family was going to raise their stake in the solar company, leading possibly to a full takeover. The Waltons currently own about 30% of First Solar. Sources say the purchase price could be as high as $75.00 per share.
    A spokesperson for Wal-Mart, said the company does not respond to speculation or comment on behalf of the Walton family. First Solar did not respond to a request for comment.
    First Solar shares rose 1% Thursday, closing at $56.32.
  10. [verwijderd] 10 mei 2015 23:28
    Wat ik niet snap..

    Sunedison , zwaar in schulden, maakt verlies, geeft veel geld uit voor investeringen
    En de koest gaat tierelier.

    Het ouderwetse handel drijven is voorbij lijkt het.

    Een bedrijf vol in schulden steken en hiermee investeringen doen..hoe groter hoe beter.
    Dat is de toekomst..!!!! (voor degene die het niet begrijpt, is ironisch bedoeld)
  11. Mr sponge 11 mei 2015 13:04
    quote:

    mannos schreef op 10 mei 2015 23:28:

    Wat ik niet snap..

    Sunedison , zwaar in schulden, maakt verlies, geeft veel geld uit voor investeringen
    En de koest gaat tierelier.

    Het ouderwetse handel drijven is voorbij lijkt het.

    Een bedrijf vol in schulden steken en hiermee investeringen doen..hoe groter hoe beter.
    Dat is de toekomst..!!!! (voor degene die het niet begrijpt, is ironisch bedoeld)

    Daar lijkt het nu wel op.
    Maar vergeet niet dat deze bedrijven zullen instorten als de volgende crisis zich aandient!
    En als ik het nieuws zo een beetje volg, dan kan dat geen 10 jaar meer duren.
    De huidige beurslievelingen zijn grotendeels gebaseerd op het "gratis geld".
    Het is wachten op de eerste kaart die valt in het kaarten huis
    (als je het mij vraagt).
    Al is er volgens de politiek niets aan de hand en zijn we helemaal uit de problemen, want er is weer groei... Al vertellen ze er niet bij dat die wordt gefinancierd met nieuw gedrukt geld...
    Gaan de geldpersen uit, dan is de "groei" ook weer weg.
    Let maar op wat er in America gaat gebeuren komend jaar.
    Door de poging om de drukpersen te stoppen, loopt de waarde van de USD op. Waardoor de vraag export opdroogt en de import groeit.
    Er verdwijnt weer meer productie naar het buitenland...
  12. [verwijderd] 13 mei 2015 15:33
    By Ben Willis - 13 May 2015, 11:43
    In News, Thin Film, CdTe

    First Solar has published research suggesting its CdTe thin-film modules would offer a higher energy yield than those based on crystalline silicon technology in the hot, arid conditions typical of South Africa.

    Research carried out by consultancy Arup on behalf of First Solar found that that the company’s modules could offer up to a 4% higher energy yield than c-Si modules in a South African setting.

    The study modelled the energy yield from First Solar modules and three other multi- and mono-Si products from “top tier” producers at three hypothetical utility-scale plants at sites in Bloemfontein, Upington and Vryburg, South Africa.

    Using various modelling techniques based on site-specific meteorological data, the Arup engineers carried out 24 yield simulations to establish how the modules would perform in their first year of production at the sites.

    According to Arup’s analysis, the First Solar modules would deliver more energy per year than poly-crystalline silicon panels and mono-crystalline silicon panels in both a fixed-tilt configuration and with the use of trackers.

    In a fixed-tilt configuration, First Solar modules offered a 1.3% energy yield advantage over mono-crystalline panels, while for multi-crystalline technology the advantage was 4.2%. Those numbers rose to 1.7% and 4.3% respectively on a single-axis tracker system.

    “This research is particularly important in light of the highly competitive tariffs that we’re seeing in South Africa’s Renewable Energy Independent Power Producer Procurement Programme. It’s clear that every kilowatt-hour of energy is important and that selecting the right technology for a utility-scale PV Power Plant can add a significant financial upside to the project value,” said Justin Wimbush, renewable energy business leader at Arup Southern Africa.

    “The results of this extensive analysis validate the suitability and superiority of our module technology in realworld conditions, here in South Africa. It also makes the case for the solar industry to move away from legacy metrics, such as nameplate capacity, and to focus on what truly matters, which is energy,” added Nasim Khan, vice president for First Solar in Africa.

    However, the study did not model the levelised cost of electricity (LCOE) of the hypothetical plants using the various modules. By using a combination of factors rather than just energy yield to calculate the per-unit cost of energy from a given power plant, LCOE is regarded as the most useful metric in establishing the performance of a plant over its lifetime
  13. Mr sponge 26 mei 2015 20:12
    Heel mooie instap mogelijkheid vandaag!
    Nog even een downgrade eruit gooien voor de Yieldco wordt gelanceerd.
  14. domin8tor 31 mei 2015 13:53
    Bijkopen nu die onder de 50 dollar noteert? Of wachten tot ze weer onder boekwaarde gaan, wat een koopje was dat een paar maand geleden 39$.
  15. Mr sponge 11 juni 2015 21:26
    Ja inderdaad, eindelijk een beetje info.
    Maar erg weinig details.
    Geen streef datum voor de ipo of een omvang van de cash distribution to First Solar and SunPower.
    Ach het geld komt uiteindelijk toch wel bij First Solar en SunPower terecht. Of via de cash distribution of doordat de yieldco een nieuw project koopt.
    Gaat alles bij elkaar toch om 23 miljoen x €20,- = 460miljoen.

752 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 38 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van BeursDuivel en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 55% korting!

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 24 mei

    1. Japan inflatie
    2. BBP eerste kwartaal (Dld)
    3. Detailhandelsverkopen april (VK)
    4. Ondernemersvertrouwen mei (Fra)
    5. B&S Group - jaarvergadering
    6. NN Group - jaarvergadering
    7. Orders duurzame goederen april (VS)
    8. Consumentenvertrouwen (UvM) mei, def. (VS)
  2. 27 mei

    1. Consumentenvertrouwen mei (Fra)
    2. Aalberts ex €1,13 dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht