Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,824
  • Verschill

    +0,104 +1,07%
  • Volume

    285.130 Gem. (3M) 1,8M
  • Bied

    9,822  
  • Laat

    9,828  
+ Toevoegen aan watchlist

AF - KLM januari 2015

71 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. B_B 8 januari 2015 00:32
    quote:

    B_B schreef op 7 januari 2015 22:28:

    [...]

    Aanslag in Parijs zorgt voor angst voor aanslag bij Air France-KLM en angst dat er minder toeristen naar Frankrijk zullen gaan (minder passagiers).

    European shares rise as consumer prices drop, put pressure on ECB
    Wed Jan 7, 2015 12:48pm EST
    .....
    Markets were mostly unaffected by the deadliest militant attack on French soil in decades. Masked gunmen stormed the Paris offices of the satirical newspaper Charlie Hebdo and killed at least 12 people.

    But Franco-Dutch airline Air France KLM shares fell 3 percent, underperforming rivals and the broader travel and leisure index. Traders and analysts cited the attack and heightened security in France.
    .....
    www.reuters.com/article/2015/01/07/ma...

    Ik vertel geen onzin.

    8,25 is de hoogste slotkoers voor 2015.
  2. jrxs4all 8 januari 2015 09:04
    quote:

    Wilbar schreef op 8 januari 2015 08:00:

    Vervoercijfers december 2014.

    Passagiers: +1,3% t.o.v. december 2013.

    Ja, het vervelende is alleen dat die meer passagiers minder opbrachten.

    Bezettingsgraad verhogen lukt niet meer, omdat die al aan het plafond zit.

    Capaciteit uitbreiden gaat ook al niet omdat ze geen geld hebben om nieuwe vliegtuigen te kopen.

    Drastisch in de personeelskosten snijden (en bovendien heel snel) is de enige manier om te overleven, maar lukt ze dat ? Ik denk het niet.

    PS Cijfers vrachtvervoer echt dramatisch slecht.
  3. forum rang 8 Wilbar 8 januari 2015 09:19
    quote:

    jrxs4all schreef op 8 januari 2015 09:04:

    [...]

    Ja, het vervelende is alleen dat die meer passagiers minder opbrachten.

    Bezettingsgraad verhogen lukt niet meer, omdat die al aan het plafond zit.

    Capaciteit uitbreiden gaat ook al niet omdat ze geen geld hebben om nieuwe vliegtuigen te kopen.

    Drastisch in de personeelskosten snijden (en bovendien heel snel) is de enige manier om te overleven, maar lukt ze dat ? Ik denk het niet.

    PS Cijfers vrachtvervoer echt dramatisch slecht.
    Ja en Nee:
    Nee: de bezettingsgraad zit nog lang niet aan het plafond, zie de bezettingsgraadcijfers op pagina 2 (ASK).
    Ja: de vrachtcijfers zijn inderdaad slecht als je meeweegt dat wereldwijd het (lucht)vrachtvervoer aantrekt.


  4. jrxs4all 8 januari 2015 11:10
    quote:

    Wilbar schreef op 8 januari 2015 09:19:

    [...]

    Ja en Nee:
    Nee: de bezettingsgraad zit nog lang niet aan het plafond, zie de bezettingsgraadcijfers op pagina 2 (ASK).

    Wat denk je dan dat het plafond is, 100% ? Nee, dat is totaal onrealistisch.

    AF-KLM is geen charter of lowcost en zelfs die halen de 100% bij benadering nog niet. Passagiers met een full fare ticket kunnen kostenloos annuleren.

    AF-KLM heeft als geheel een bezettingsgraad van 85%, dat is heel hoog voor een dergelijke maatschappij, daar valt weinig tot niets meer te winnen.

    Kijk naar Transavia, die zitten aan 90%.

    De industrie als geheel zit wereldwijd iets onder de 80%.

    Nee, meeropbrengsten door een hogere bezettingsgraad gaat niet meer lukken. Dan moeten de ticketprijzen omhoog (en dat kan niet omdat dan nog meer passagiers naar de concurrentie weglopen) en/of de personeelkosten moeten drastisch omlaag (en dat kan niet omdat het vliegend personeel dat blokkeert).
  5. [verwijderd] 8 januari 2015 21:58
    quote:

    jrxs4all schreef op 7 januari 2015 17:52:

    [...]

    KLM hedget zijn brandstof en het duurt nog maanden voor daar de dalende olieprijzen doorwerken. Wat is bovendien 500 miljoen, alleen door de laatste pilotenstaking zijn ze al meer kwijtgeraakt.

    Vrachtvervoer doen ze haast niet meer, tenminste de echte full freighter toestellen, die zijn ze aan het afbouwen. Dat is ook de meest verliesgevende tak.

    Aan die dalende brandstofprijzen hebben ze echt niets, de brandstof wordt immers voor de concurrentie ook goedkoper en ze kunnen niet concurreren. Dat is hun probleem.

    Sterker nog, hun concurrentiepositie wordt juist slechter. Bij de concurrentie is brandstof ongeveer 40% van de totale kosten. Bij AF-KLM is dat 26%, niet omdat ze zulke zuinige toestellen hebben (integendeel, hun vloot is zwaar verouderd) maar omdat hun overige kosten (voornamelijke personeelskosten) extreem hoog zijn.

    Stel dat de brandstofprijs halveert, dan dalen bij de concurrentie de totale kosten 20% (de helft van 40%) en bij AF-KLM maar 13%.

    Hun concurrentiepositie wordt dus alleen maar slechter bij dalende brandstofprijzen. Extra probleem is dat bij dalende brandstofprijzen de meeropbrengst van nieuwe zuinige vliegtuigen minder wordt. De zeer noodzakelijke vlootvernieuwing is dan ook gestopt, ook al omdat ze de financiering niet rond krijgen. Dus blijven ze met die sterk verouderde 747 rammelbakken vliegen en daar krijg je de passagiers echt niet meer in tenzij tegen ticketprijzen waar verlies op wordt geleden. Concurrentie genoeg, vooral de Aziatische maatschappijen zijn en goedkoper en leveren betere service en vliegen met moderne comfortabele toestellen.

    Ik zie het als een kansloze zaak die of eindigt met een emissie of met een doorstart. Tenzij er heel heel snel en keihard wordt ingegrepen op de personeelskosten, maar dat zal het vliegend personeel nooit toestaan. Dan staken ze de tent liever kapot.

    Koersdoel: (hoogstens) 50 cent.

    Short AF-KLM.
    Koersdoel: 50 cent ???? Duidelijk is dat AF-KLM geen hoogvlieger wordt op de beurs. Aansluiting met concurrentie volledig gemist, en achterstand halen ze nooit, maar dan ook nooit meer in.
    Vertrouwen in buitenlandse maatschappijen was er in het verleden niet, in KLM wel.
    Inmiddels zijn de rollen omgedraaid! Jammer, weer een Nederlandse "trots" verloren....
  6. forum rang 8 Wilbar 9 januari 2015 10:31
    quote:

    moneymaker schreef op 7 januari 2015 23:35:

    ...
    morgen (8-1) de grootste stijger
    let op mijn woorden slot 8.25
    He moneymaker, nog even recapituleren
    Score op 8-1: hoogste koers 7,93. Slot 7,482
  7. [verwijderd] 9 januari 2015 11:23
    quote:

    Ger48 schreef op 8 januari 2015 21:58:

    [...]
    Koersdoel: 50 cent ???? Duidelijk is dat AF-KLM geen hoogvlieger wordt op de beurs. Aansluiting met concurrentie volledig gemist, en achterstand halen ze nooit, maar dan ook nooit meer in.
    Vertrouwen in buitenlandse maatschappijen was er in het verleden niet, in KLM wel.
    Inmiddels zijn de rollen omgedraaid! Jammer, weer een Nederlandse "trots" verloren....

    Het vertrouwen in KLM is er nog wel degelijk onder de passagiers, hoe zou je anders de hoge bezetting verklaren? Met de almaar lagere brandstofprijzen kan dit aandeel nog wel eens verrassen op de beurs in 2015. Ik zie het dan ook niet zo somber in als de meesten hier...
  8. jrxs4all 9 januari 2015 15:29
    quote:

    Maikel1986 schreef op 9 januari 2015 11:23:

    [...]

    Het vertrouwen in KLM is er nog wel degelijk onder de passagiers, hoe zou je anders de hoge bezetting verklaren?
    Het probleem is dat de concurrentie zowel goedkoper is als betere service verleent, ze krijgen die vliegtuigen dus alleen vol door tickets te verkopen voor prijzen waar ze verlies op lijden.

    Kostendekkende ticketprijzen zou weer betekenen dat de vliegtuigen leeglopen en dan verdienen ze nog minder.

    Stuck between a rock and a hard place, zo noemen ze dat.
  9. Boss$ 9 januari 2015 21:28
    Vandaag short uitgebreid!! mijn SBM shorts verkocht want denk dat ik de aankomende tijd meer kan verdienen op KLM. alleen maar winstwaarschuwingen en slechte cijfers in mijn ogen nog niet voldoende gestraft voor dit wanbeleid!
  10. MikeC. 10 januari 2015 03:29
    quote:

    jrxs4all schreef op 7 januari 2015 17:52:

    [...]

    Ik zie het als een kansloze zaak die of eindigt met een emissie of met een doorstart. Tenzij er heel heel snel en keihard wordt ingegrepen op de personeelskosten, maar dat zal het vliegend personeel nooit toestaan. Dan staken ze de tent liever kapot.

    Koersdoel: (hoogstens) 50 cent.

    Short AF-KLM.
    Ook ik zie KLM als een verloren zaak. Ik heb nog overwogen om bij 6.8 euro in te stappen toen ik al het nieuws over de goedkope olie hoorde en toen bleek dat ebola niet zo een luchtvaart gevaar was als bleek. Echter na wat opzoekingswerk kom ik tot het besluit dat ze regelrecht de afgrond in gaan. Om te shorten kan het interessant zijn, maar lange of middellange termijn wordt regelrecht dramatisch.

    Toen bleek dat ze toegaven aan de 2weken staking ging mijn laatste optimisme eruit. Minder personeelskosten was voor mij hun laatste redmiddel om op termijn nog het tij te keren. De gedeelte kerosinehedging dewelke vermindert in de tijd kan ze nog wel even boven water houden maar zoals eerder vermeld verslechtert het hun competitief niveau nog meer.

    Dan kies ik liever voor lufthansa dewelke niet toegeven aan de pilotenstakingen, het moment dat ze dit doen zie ik ze ook tenondergaan, al hebben ze daar meer reserve en zijn wijder verankerd. Wie weet kan een faillissement van klm hun dan wel redden... .

    Zelf short ik niet dus denk er nog niet aan in de buurt van KLM aandelen te komen.

    Al wil ik wel nog met ze vliegen, voor lange afstand zijn ze 15% duurder dan etihad/qatar/emirates maar dan wel zonder die vervelende tijd en energieverslindende overstappen en nog steeds goedkoper dan de europeseconcurrentie. Wat dan ook hun bezetting verklaart. Goed voor te vliegen, maar door op korte termijn hun bezetting te willen houden (en daardoor winst op te offeren met relatief goedgeprijste tickets) maken ze het nog erger voor zichzelf, ze gaan er immers zelf als eerste verdwijnen.
  11. [verwijderd] 10 januari 2015 10:18
    ik denk en zeg dat jullie heel bedrogen gaan uit komen
    er is een heel mooi hoofdschouderpatroon neergezet
    dit gaat vanaf maandag gigantisch omhoog naar 8.89 en vervolgens rond de +12.45
    lees ook Nico Bakker even
    het koersverloop gaat niet altijd over het fuctioneren van een bedrijf kijk naar TomTom bijv.
    ik ben er gisteren met een flinke pluk ingestapt en je zag gisteren al dat de verkopers aan het opdrogen waren
    maandag richting de 8
  12. dader 11 januari 2015 17:00
    KLM heeft veel schulden maar de koers schommelt al 3 mnd tussen de 7,30 en 8,5
    en ook nu zal deze aandeel over een weel boven de 8 staan
    Beurs is on voorspelbaar zie afgelopen vrijdag( donderdag +3%)
    Morgen gaat het ook vlak openen met een uitschieter FUGRO maar die was 2weken geleden ook 18 euro en nu 15,80
  13. [verwijderd] 11 januari 2015 22:30
    quote:

    moneymaker schreef op 10 januari 2015 10:18:

    ik denk en zeg dat jullie heel bedrogen gaan uit komen
    er is een heel mooi hoofdschouderpatroon neergezet
    dit gaat vanaf maandag gigantisch omhoog naar 8.89 en vervolgens rond de +12.45
    lees ook Nico Bakker even
    het koersverloop gaat niet altijd over het fuctioneren van een bedrijf kijk naar TomTom bijv.
    ik ben er gisteren met een flinke pluk ingestapt en je zag gisteren al dat de verkopers aan het opdrogen waren
    maandag richting de 8
    Hallo Moneymaker,

    Waar baseer je dat op?

    Ik volg de KLM al geruime tijd ook vanwege dat ik aandelen bezit
    maar zoals het eruit ziet op dit ogenblik dan is het voor mij
    althans voor nu een miskoop.

    de kat.
  14. MikeC. 12 januari 2015 02:04
    quote:

    moneymaker schreef op 2 januari 2015 19:26:

    ze gaan op de kerosine (grootste uitgavepost)vele honderden miljoenen uitsparen
    ik denk wel 500 miljoen
    een meevaller van jewelste dus
    kan daarom naar de 10 euro
    Dan zou je toch denken dat ondertussen de algemene markt dit al ingecalculeerd heeft... . Het feit dat het aandeel laag blijft staan zegt voor mezelf al genoeg. Losstaande van alle schulden en de toegevingen aan de stakingen waardoor er structureel teweinig verdanderd is...
  15. forum rang 8 Wilbar 13 januari 2015 22:21
    Vooralsnog is het alleen een bericht in Le Figaro en (uiteraard) direct tegengesproken door Air France. Maar vaak is een gerucht voldoende voor een leuke stijging van de koers.
  16. [verwijderd] 13 januari 2015 23:06
    er zal waarschijnlijk zeer snel een bezuinigingsplan naar buiten komen dat gaat ons morgen fors hoger zetten
    waar rook is is vuur
    het zal echt wel deels waar zijn die 5000 man
    ben benieuwt want USA is met 300 punten teruggelopen na slot hier
  17. jrxs4all 14 januari 2015 10:01
    Nu snel en keihard ingrijpen, anders is AF-KLM binnen 2 jaar dood:

    "Air France est dans une situation critique. «La direction de la compagnie n'a pas le choix. Si un tel plan n'est pas lancé rapidement, Air France sera morte dans deux ans», résume abruptement un administrateur."

    www.lefigaro.fr/societes/2015/01/13/2...
71 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht