Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur)

3,896
  • Verschill

    -0,004 -0,10%
  • Volume

    525.331 Gem. (3M) 1,4M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

BAM augustus 2023

1.044 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 31 juli 2023 09:20
    Vooral letten op 17 augustus, de dagen ervoor en de dagen erna. Dit geldt natuurlijk voor bijna iedere maand maar dan zonder een specifieke datum.
    Faites vos jeux en wissel je fiches om voor BAM aandelen. !
  2. forum rang 4 Marinus-86 1 augustus 2023 11:47
    quote:

    hvasd2 schreef op 31 juli 2023 20:14:

    In ieder geval is de koers weer boven de 2,10 Euro gebleven
    Het is niet te geloven maar zeg maar weer dag met je handje..
  3. forum rang 6 OnoMatopee 1 augustus 2023 12:18
    quote:

    boldie schreef op 1 augustus 2023 09:15:

    Zo eens kijken of ik ze weer binnen ga krijgen op de 2,07
    zo eens kijken of ik ze kan lozen op 5,20
  4. forum rang 6 OnoMatopee 1 augustus 2023 12:21
    Polyvalent parkeergebouw legt basis voor nieuwe stadswijk
    Tim Janssens 31 juli 2023

    In november vorig jaar werd langs de N16 in Mechelen de gloednieuwe Parking Keerdok ingehuldigd. ‘Toekomstgericht’ is het juiste woord om dit opvallende gebouw te omschrijven, want er kan niet alleen geparkeerd, maar ook gewinkeld en gewerkt worden. Door de gemengde invulling, de atypische opbouw, de aanpasbare inrichting, de focus op duurzaamheid en de expressieve architecturale vormgeving van POLO en archipelago – met een imposante kruisstructuur in architectonisch beton als dragende gevelbekleding – was dit prestigeproject een bouw- en stabiliteittechnisch huzarenstukje, dat de toon zet voor de langverwachte transformatie van de industriële Keerdoksite.

    Van logistieke draaischijf over bijna-haven tot industriezone met baanwinkels: het verhaal van de Keerdoksite gaat al een hele tijd terug. Anno 2023 wordt er alweer een nieuw hoofdstuk geschreven, want het gebied wordt volop omgetoverd tot een bruisende nieuwe stadswijk met circa 570 woningen, horecavoorzieningen, buurtgerichte handel, een autovrij plein en groenzones. Alvorens deze grootschalige reconversie van start kon gaan, moest aan de rand van de site echter eerst een parkeertoren verrijzen. Al doet die term het gebouw oneer aan, zegt Pieter Swaegers, projectmanager bij aannemer BAM Interbuild: “Het tweeledige volume, met een verticale betonnen kern als verbindend element, is immers opgevat als een intelligent casco en is zo geconcipieerd dat het in de loop van zijn levensduur verschillende functies kan herbergen. Momenteel is de hoofdfunctie een parkeervoorziening, maar naargelang de veranderende mobiliteitsnoden in de omgeving kunnen verschillende parkeerdekken in de toekomst probleemloos omgevormd worden tot woon- of kantoorruimtes – zoals nu al het geval is op de bovenste twee verdiepingen.”

    Stad Mechelen vertrouwde de transformatie van de Keerdoksite toe aan een ervaren bouwteam, met naast BAM Interbuild ook nog ontwikkelaars Kairos en Montreal RED (die samen THV Keerdok Mechelen vormden), architectenbureaus POLO en archipelago, landschapsarchitecten Atelier Ruimtelijk Advies en VOGT Landscape Architects en Vanderstraeten, dat niet actief betrokken was bij de bouw van Parking Keerdok, maar wel een van de verdere ontwikkelingen op de site zal realiseren. De lat ligt hoog, want de Keerdokwijk moet een schoolvoorbeeld van duurzame stadsontwikkeling op Europees niveau worden. Met zijn toekomstgerichte karakter is Parking Keerdok hier de eerste exponent van. Het rijzige gebouw is 18.800 m² groot (exclusief het dak), telt dertien splitlevelverdiepingen en biedt plaats aan 516 wagens en 117 fietsen, inclusief elektrische laadinfrastructuur en een aanbod deelvoertuigen. Daarnaast bevindt zich op het gelijkvloers een supermarkt van Louis Delhaize (1000 m²), zijn de bovenste twee verdiepingen voorbehouden voor kantoren van Voka Mechelen-Kempen (1400 m²) en is er tevens een publiek dakterras met bomen gerealiseerd (600 m²), dat een fraai uitzicht biedt op de historische binnenstad. Bovendien worden de kantoren en de winkel fossielvrij verwarmd en gekoeld en – net als de laadpalen in het parkeergedeelte – integraal gevoed met eigen groene stroom.



    "De term 'parkeertoren' doet het gebouw oneer aan. Het tweeledige volume is immers opgevat als een intelligent casco en is zo geconcipieerd dat het in de loop van zijn levensduur verschillende functies kan herbergen."
    - PIETER SWAEGERS (BAM INTERBUILD) -


    ARCHITECTUUR EN STABILITEIT VERENIGD

    Zo vooruitstrevend het architecturale en stedenbouwkundige concept, zo uitdagend was de realisatie van Parking Keerdok. In de eerste plaats omdat het markante gevelraster ook meteen als draagstructuur fungeert. “De gevelafwerking heeft zowel een architecturale als stabiliteittechnische functie, wat voor dit type gebouw behoorlijk baanbrekend is”, verduidelijkt Pieter Swaegers. “In eerste instantie moesten we op zoek naar een geschikte vormgeving, rekening houdend met de werfinstallatie, transportmogelijkheden enzovoort. Zo zijn we uitgekomen bij kruisvormige standaardelementen van 5 x 4 meter en 14 ton, die uit twee kruisen en een bovenliggende balksectie bestaan. Ter hoogte van de uitkragingen zijn er ook enkele elementen met drie kruisen toegepast – waarvan het zwaarste 24 ton weegt! – alsook een paar met slechts één kruis. Het was echt puzzelen, zeker omdat we met naspanning moesten werken – als ultiem compromis tussen de zware krachtwerking en de beoogde architecturale dimensionering – en we de elementen dus mooi in lijn moesten positioneren. Tussen de twee lange gevelzijdes zijn voorgespannen welfsels van 17 meter lang, een halve meter dik en tot 11 ton zwaar aangebracht, die als kolomvrije verdiepingsvloeren fungeren.”

    BAM Interbuild werkte als het ware van binnen naar buiten. “Eerst hebben we de kernen en de hellingbanen opgetrokken en pas nadien hebben we de gevelelementen geplaatst. Dit laatste gebeurde in een welbepaalde volgorde, op basis van een gedetailleerde weekplanning waarbij we aan heel wat randvoorwaarden moesten voldoen (qua naspanning, stabiliteit, efficiëntie enzovoort). Ook in logistiek opzicht was een goede flow noodzakelijk, vermits alle prefabbetonelementen getransporteerd werden via uitzonderlijk vervoer. Missie geslaagd, want op vijf maanden tijd was de gevelstructuur volledig klaar.”



    "De gevelafwerking heeft zowel een architecturale als stabiliteittechnische functie, wat voor dit type gebouw behoorlijk baanbrekend is"
    - PIETER SWAEGERS (BAM INTERBUILD) -


    GEEN ALLEDAAGS PROJECT

    Parking Keerdok is hoofdzakelijk opgetrokken in beton, dat is toegepast in verschillende afwerkingen. “De vloerdekken zijn gerealiseerd in uitgewassen beton met een donkerdere tint, terwijl de gevelkruisen een grijzere look hebben omdat ze gestraald zijn”, legt Pieter Swaegers uit. “Daarnaast zijn er ook nog enkele andere materialen toegepast. Zo worden de uitkragingen ondersteund door witte stalen driehoeken die het geheel extra cachet geven. De dakstructuur bestaat deels uit gelamelleerde houten liggers en deels uit staal. Op de begane grond zijn veel verdiepingshoge glaspartijen geplaatst en de kantoren zijn gerealiseerd volgens het box-in-boxprincipe, inclusief een sterk beglaasde schil in aluminium sandwichpanelen.”

    Ook duurzaamheid was een belangrijke factor bij de realisatie van Parking Keerdok. “Met de TOTEM-duurzaamheidsmeter als leidraad was het zaak om de milieu-impact van de materialen, het transport en de logistiek te minimaliseren. Bovendien is voor de geothermische verwarming en koeling van het gebouw een BEO-veld aangelegd – met een 53-tal boringen tot 150 meter diep – en zijn er op de niet-toegankelijke dakvlakken meer dan vierhonderd zonnepanelen geplaatst”, vertelt Pieter Swaegers. “Kortom: het was zeker geen alledaags project. We zijn onderweg toch wel wat zaken tegengekomen die complexer bleken dan aanvankelijk verwacht, maar dat maakte het natuurlijk boeiend. En ondanks alle uitdagingen was er binnen ons bouwteam sprake van een erg constructieve samenwerking en een dito communicatie, die zeker bevorderd werden door het doorgedreven gebruik van BIM. We zijn erg trots dat we deze ‘parking van de toekomst’ mochten realiseren. In combinatie met de omgevingsaanleg, waarbij we zelf onder meer de kasseibestrating hebben uitgevoerd, is het een erg mooi geheel geworden, dat nog beter tot zijn recht zal komen naarmate de rest van de site vorm krijgt.”
  5. forum rang 6 OnoMatopee 1 augustus 2023 12:22
    Andere plannen Pontplein
    1 augustus 2023
    Andere plannen Pontplein
    © RTV Seaport / Ron Pichel
    Lotje Eikelboom

    Geen fly-over voor auto’s met een fietsrotonde eronder, de uitrit van de pont verplaatst en daardoor een kleiner kruispunt. Dat zijn een paar opvallende veranderingen in de plannen voor een nieuw Pontplein. Het college kiest voor een goedkopere variant.

    Al sinds 2019 werkt Velsen aan een nieuwe inrichting van het Pontplein in IJmuiden. Ingewikkeld, omdat het verkeer van alle kanten komt: van de Parkweg, de Minister van Houtenlaan, De Noostraat, de Kanaaldijk en naar & van de pont zelf. Uit de 8 oorspronkelijke ontwerpen kreeg variant 5 de voorkeur. Met een fly-over (verhoging) voor auto’s en fietsrotonde daaronder. Veilig, maar erg duur. Te duur, zegt het college nu.

    Minder subsidie, hogere kosten
    Er zijn maar beperkte subsidies beschikbaar voor de herinrichting, en de bouwkosten zijn ook nog eens flink gestegen. Verder zouden er 60 bomen moeten worden gekapt, waarbij het niet zeker was of die elders in de buurt konden terugkomen. En bovendien was de sociale veiligheid bij de fietsrotonde niet gegarandeerd. (Wat zou dat zijn, sociale veiligheid?) Dat was tegen de randvoorwaarden, dus die variant is nu komen te vervallen.

    Keuze voor variant 3
    Velsen beschrijft de kenmerken:

    de uitrit van de Pont gaat naar de Kanaaldijk. Daar komt dus een nieuw kruispunt.
    het viaduct bij De Noostraat blijft.
    wie van de pont afkomt, gaat voortaan rechtsaf, en komt met een lus terug bij het kruispunt.
    door deze maatregelen wordt het kruispunt bij de pont kleiner. Fietsers en voetgangers steken gelijkvloers over, met verkeerslichten. De wachttijd wordt korter.
    het fietspad langs de Parkweg wordt een fietsstraat met autoverkeer in één richting.
    de Van Tuyllweg gaat dicht bij de Parkweg.
    De plannen voor deze variant worden de komende tijd uitgewerkt.

    Aanmelden voor informatie
    Samenwerkende partijen zijn de gemeente Velsen, Woningbedrijf Velsen en AM (onderdeel van BAM). Kijk naar de ontwikkelingen op www.ponttotpark.nl. Daar kun je je ook aanmelden als belangstellende, dan word je uitgenodigd voor bijeenkomsten over dit onderwerp. Er komt ook een Pont-tot-Park projectbureau aan de Lange Nieuwstraat, waar je terecht kunt met vragen, ideeën en opmerkingen.

    Voor de nieuwbouw aan de Waal- en Dolfijnstraat is trouwens al een participatietraject gestart. Wat daar wordt opgehaald aan commentaar en ideeën wordt verwerkt in de verdere ontwikkelingen van de plannen.
  6. forum rang 6 OnoMatopee 1 augustus 2023 12:43
    31 juli 2023 - 15:12
    BAM legt mobiele walstroominstallatie aan voor Damen Shiprepair Amsterdam
    Gouda, 31 juli 2023 - Voor scheepswerf Damen Shiprepair Amsterdam, op het voormalig NDSM-terrein in Amsterdam-Noord, bouwt BAM Infra Nederland dit jaar een mobiele walstroominstallatie. Schepen die voor reparatie of onderhoud op de werf zijn, hoeven daarmee niet langer gebruik te maken van dieselgeneratoren.

    De installatie is verplaatsbaar en kan daarmee op verschillende plekken over de werf van Damen worden ingezet. Bovendien zitten de aansluitingen niet bij alle schepen op dezelfde plek, waardoor het praktisch is om met een mobiele installatie te werken.

    Het realiseren van de walstroominstallatie past binnen de BAM-strategie Building a sustainable tomorrow, waarin duurzaamheid, digitalisering en industrialisatie centraal staan. BAM wil toonaangevend zijn op het gebied van duurzaamheid en heeft de duurzaamheidsdoelstellingen verbonden aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties rondom zes kernthema’s: 1) Decarbonisatie, 2) Circulariteit, 3) Klimaatadaptatie, 4) Biodiversiteit, 5) Gezondheid, Veiligheid en Inclusiviteit en 6) Social value.

    Prettigere woon- én werkomgeving
    Twee speciale walstroomcontainers en een nieuw aan te leggen extra elektriciteitsnet voorzien de schepen straks van stroom. Een frequentieregelaar zorgt voor het juiste spanningsniveau én frequentie (50 of 60 Hz). Deze elektriciteitsvoorziening zorgt voor een reductie van uitstoot van CO2, stikstofoxide en zwaveloxide (NOx en SOx). Bovendien is de installatie een stuk stiller. Dit maakt de omgeving zowel prettiger om in te wonen als te werken.

    Harco Groen, HSEQ Manager Damen Shiprepair Amsterdam: ‘Naast het terugdringen van onze eigen CO2-uitstoot, dragen we graag bij aan decarbonisatiedoelstellingen van onze klanten. Met de aanleg van deze mobiele walstroominstallatie zorgen we dat het onderhoud aan schepen stiller, schoner en gezonder kan worden uitgevoerd door onze medewerkers en die van onze stakeholders.’

    De walstroominstallatie is in het najaar van 2023 klaar om volledig in gebruik te nemen.
  7. forum rang 6 OnoMatopee 1 augustus 2023 12:44
    1 August 2023 - 10:18
    Historic Victoria Building development announcement
    (Press release Blackburn College:) Blackburn, 31 July 202 - We’re delighted to announce funding has been agreed for the landmark site to become a dynamic hub of adult learning, advanced skills and community activities in the heart of the town.

    The flagship project is one of the largest schemes of its kind in the UK and will see the 135-year-old building become a central feature of Blackburn’s Town Centre Master Plan.

    Work will begin on the Grade II structure this month having secured funding from the Department for Education’s (DFE) and planning permission from Blackburn with Darwen Borough Council. The first phase of the project will involve the building surrounded by scaffolding and a protective building wrap before appointed contractors BAM working closely with DfE Technical Advisors begin on its key structural elements.

    Many of the original spacious classrooms and large meeting areas – which had been partitioned to create offices and storage space – will be re-established.

    Much of the decorative panelling, ornate coving and stained glass will also be rejuvenated, false ceilings will be removed, while a labyrinth of corridors, stairwells and reception areas will be refreshed.

    One of the most dramatic transformations will involve turning the entire top level of the building into a live performance area for both student and community events.

    Dr Fazal Dad, Principal and Chief Executive of Blackburn College, said: ‘The restoration of the Victoria Building is much more than just an upgrade of learning facilities, it will bring a magnificent community and civic asset back to life and create new opportunities for everyone. Furthermore, it will act as gateway to the wider Blackburn College campus which is also enjoying a significant multi-million pounds investment in new learning facilities, classrooms and equipment.’

    The Deputy Leader of Blackburn with Darwen Council, Councillor Quesir Mahmood, added: ‘The Victoria Building is iconic and part of our wider development of the Blackburn Cultural Quarter. This is a fantastic commitment by the Department for Education and Blackburn College – a welcome boost for our town.’

    Following the closure of the Victoria Building this Autumn, temporary classrooms will be installed in the nearby college car park.

    blackburn.ac.uk/news/historic-victori...
  8. forum rang 5 hvasd2 1 augustus 2023 13:45
    Iemand IEX premium lid en heeft het artikel vandaag over Heijmans gelezen?
    Wat ik kon lezen was dat Hochtief hoger gewaardeerd wordt dan BAM en Heijmans…
  9. forum rang 6 OnoMatopee 1 augustus 2023 16:14
    quote:

    hvasd2 schreef op 1 augustus 2023 13:45:

    Iemand IEX premium lid en heeft het artikel vandaag over Heijmans gelezen?
    Wat ik kon lezen was dat Hochtief hoger gewaardeerd wordt dan BAM en Heijmans…
    het ligt er maar aan door wie. Mehr hoch dann tief
  10. forum rang 6 OnoMatopee 1 augustus 2023 18:33
    Positie houder Naam van de emittent ISIN Netto Shortpositie Positiedatum
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0.80 31 jul 2023
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0.71 19 jul 2023
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0.61 13 jul 2023
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0.57 28 jun 2023
1.044 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht