Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,700  
  • Laat

    5,840  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juni 2017 12:34
    quote:

    TromDom schreef op 12 juni 2017 12:15:

    [Tenzij we het overlijden van RFoadDNA hebben gezien?]
    ????????
    Herinner je je deze uit de lucht vallende "wederopstanding" van de man die maar geen wolkjes bij TomTom kon zien? En die plotseling uit het raam kroop en verdween?

    *Justin* schreef op 7 jun 2017 om 14:45:

    Uit de press release

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    Not wanting to spoil the party, maar als ik het goed lees zegt Goddijn wij launchen het samen, niet wij ontwikkelden dit samen. Het lijkt een bosch product als layer op een tomtom map. En ook concurrerend met road dna? Door het samen te brengen wordt dat voor de buitenwereld verzacht?

    Wel goed voor tomtom hd map sales als de tomtom map en bosch localisatie als gezamenlijk pakketje worden aangeboden, maar bosch zal ook map agnostic werken. Die willen het here consortium natuurlijk ook als klant. Al zit daar nu mobileye tussen met haar localisatie dienst.
  2. [verwijderd] 12 juni 2017 12:41
    Harry, dat lijkt mij ook..

    Mijn conclusie is dan dat, als er al sinds juli 2015 aan RRS wordt gewerkt samen met Bosch, dit RoadDNA zeker niet overbodig maakt omdat het ontwikkelen van RoadDNA dan al veel eerder zou zijn stopgezet. Er is een mijlpaal bereikt met RRS en dat wordt gemeld. TomTom is betrokken geweest vanaf juli 2015 bij dit traject en is dus volledig op de hoogte hoe deze technologie zich verhoudt tot RoadDNA.

    Het is aanvullend..niet of/of..aanvullend en als backup !

    Wat een klote koers
  3. [verwijderd] 12 juni 2017 12:46
    Ja justin ja. Heeft het nog lang volgehouden vorig jaar. Op enig moment was ie verdwenen. Weet niet meer wat de aanleiding was en of er wel een aanleiding was (?).
    Ik denk dat ie ergens along the way afgeknapt is. Er is iets gebroken. Of hij heeft het licht gezien.
    Kan me niet voorstellen dat ie heeft gedacht ik duik onder...die €17,50 gaan we niet halen.
  4. [verwijderd] 12 juni 2017 12:55
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juni 2017 12:33:

    Dit staat in het TomTom persbericht:

    "Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”"....

    NB: Vet zelf aangebracht,
    Grappig, Harry, dat je "this" (additional localisation layer) niet vet maakt. Het lijkt dus te gaan om één en slechts één lokalisatielaag waarin in ieder geval Bosch zijn RRS lokalisatiegegevens kan onderbrengen. Daarnaast kan TomTom zelf er waarschijnlijk hun RoadDNA-lokalisatiegegevens in kwijt. Maar of Bosch daar nog afnemer van wordt? Voor de vermoedelijke launching customer Tesla lijkt dat nu onwaarschijnlijk. Baidu betrokkenheid? Twijfelachtig!

    Kortom: wat is het business perspectief van RoadDNA nu? TomTom krijgt alle gelegenheid om daar duidelijkheid over te creëren in hun antwoorden op mijn vragen.

    Het lijkt er op dat HD-mapping de laatste strohalm voor TomTom zou kunnen worden voor de SDC-wereld. Wat overigens een heel dikke strohalm kan zijn als ze daar iets unieks hebben (en weten te houden!). Dat zou dan het transactieverwerkende platform (grotendeels klaar?) en de realtime distributie (geclaimd, maar volgens mij nog niet echt operationeel, als we naar de wat teleurstellend opgeschroefde updatefrequentie voor de huidige maps van een week kijken) moeten zijn. Of laten ze dat ook weer door hun vingers glippen?
  5. donrudol 12 juni 2017 12:58
    Wat hier letterlijk staat is: TT lanceert samen met Bosch TT's ROAD DNA in de vorm van RRS. RRS is RDNA. Als RRS wordt RDNA dus een Bosch localisatie product. Kan als laag op verschillende kaarten worden aangebracht?
  6. [verwijderd] 12 juni 2017 12:58
    Xynix geweldig dat je zo,n doorzettingsvermogen bezit. Van mij ab gekregen. Hopelijk gaat het zoden aan de dijk zetten. De mist om alles heen wordt voor mij steeds dikker. Er zullen veel forumleden zijn die weten waar het exact over gaat. Mij ontgaat door al het heen en weer gegooi wel eens wat er nu werkelijk belangrijk is en hoe we daar met Tom Tom instaan.
  7. harrysnel 12 juni 2017 13:05
    quote:

    Natte krant schreef op 12 juni 2017 12:46:

    Ja justin ja. Heeft het nog lang volgehouden vorig jaar. Op enig moment was ie verdwenen. Weet niet meer wat de aanleiding was en of er wel een aanleiding was (?).
    Ik denk dat ie ergens along the way afgeknapt is. Er is iets gebroken. Of hij heeft het licht gezien.
    Kan me niet voorstellen dat ie heeft gedacht ik duik onder...die €17,50 gaan we niet halen.
    Was gewoon werk.

    Nu niet meer nodig lijkt het. Vond het ook wel passen bij het feit dat ook AJ Kamp ineens "klaar was met TomTom".

    Ik verbaas me wel over de reactie op Bosch nieuws. Dat was meer een Bart1805 antwoord.
  8. [verwijderd] 12 juni 2017 13:08
    Ja Donrudol, dat kan ook

    maar hier op het forum is al discussie, laat staan dan wat de rest van de wereld er dan van gaat denken? gewoon 1 grote bende en er zijn maar een paar mensen, f e f die alles weten en zelf de berichten maken.
    Zij kunnen de koers maken of breken. Voorlopig vinden ze het best als de koers afgebroken wordt...Waarom?
    Exit/alliantie ?
  9. [verwijderd] 12 juni 2017 13:08
    quote:

    donrudol schreef op 12 juni 2017 12:58:

    Wat hier letterlijk staat is: TT lanceert samen met Bosch TT's ROAD DNA in de vorm van RRS. RRS is RDNA. Als RRS wordt RDNA dus een Bosch localisatie product. Kan als laag op verschillende kaarten worden aangebracht?
    Absoluut niet! Niet misleiden! Het @BoschGlobal geverifieerde Twitter-account is daar zeer duidelijk over! RRS is NIET RoadDNA in een andere vorm!!!!!

    Dus geen onzin schrijven, als je je daar lekkerder bij zou voelen!

    Je kunt je wel (zie mijn vraag 2 aan TomTom) terecht afvragen waarom HG hier niet gelijk 100% duidelijk over is!
  10. Eurio1 12 juni 2017 13:11
    Alle (vooral) technische posts en strategische analyses van de afgelopen dagen ten spijt, we staan weer onder de € 9,00. Terug naar de tweede week januari van dit jaar. Lekker rendement mensen. Gaat een beetje lijken op de a.s. negatieve rente op je spaarrekening.
  11. [verwijderd] 12 juni 2017 13:15
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juni 2017 13:05:

    [...]
    Was gewoon werk.

    Nu niet meer nodig lijkt het. Vond het ook wel passen bij het feit dat ook AJ Kamp ineens "klaar was met TomTom".

    Ik verbaas me wel over de reactie op Bosch nieuws. Dat was meer een Bart1805 antwoord.
    Stel dat je gelijk hebt dat dat inderdaad "gewoon werk" was (widde Flosz bij Crucell nog, met een NOG fenomenalere dossier-/archiefkennis?), wat zegt dat dan over deze "nabrander"?

    [Conspiracy mode ON]
    Even de "misleiding" door HG in het persbericht nuanceren, zodat men achteraf kan zeggen "je had het kunnen weten"?
    [Conspiracy mode OFF]
  12. Dokus 12 juni 2017 13:18
    quote:

    Stille vennoot schreef op 12 juni 2017 13:08:

    Ja Donrudol, dat kan ook

    maar hier op het forum is al discussie, laat staan dan wat de rest van de wereld er dan van gaat denken? gewoon 1 grote bende en er zijn maar een paar mensen, f e f die alles weten en zelf de berichten maken.
    Zij kunnen de koers maken of breken. Voorlopig vinden ze het best als de koers afgebroken wordt...Waarom?
    Exit/alliantie ?
    Acht de kans echt HEEEEL groot dat er een deelneming komt van minimaal 10%. Je gaat niet op de ava een regel inbrengen dat je 10% aandelen mag uitgeven voor een deelneming als er niets speelt. Zou me ook niets verbazen als er al druk wordt ingekocht (verkaart de grote koper van de afgelopen tijd) om van die 10% meteen een 15 of 20% te maken.

  13. [verwijderd] 12 juni 2017 13:32

    Goldman kwam vrijdag met het advies, dat je op Tech aandelen winst moet nemen, de sector raakt overhit
    Tech als sector is de laatste jaren "overweight" als advies voor investeringen bij fondsen en daar zit veel lucht in , elke hype moet bijtijds afkoelen , soms is het zelfs over als er sprake is van een bubbel, maar dat voelt niet zo aan, dus laten we het houden op afkoelen/correctie.

    het is dan ook te hopen dat die aandelen die niet geprofiteerd hebben op deze
    hype bij een correctie niet te veel afgestraft gaan worden, maar TT is altijd weer net effe anders under-valued voor waarde, maar ook een under-performer voor returns, dus krijg je die 2-strijd weer tussen waardebepaling en cijfers.

    het zal me benieuwen waar MdD meegaat komen en of hij na de recente ontwikkelingen zijn neutrale houding gaat wijzigen

    ABN heeft al een voorzetje gegeven , hun roadshow volgt weldra " all 3 biz units (Auto/licensing, Telematics and consumer) should independent be profitable "

    en anders maar in de uitverkoop , of alle 3 eerst echt goed winstgevend maken en dan alles in de verkoop ?

    Kepler's doel nog niet bereikt van 10 euro en Morgan zal waarschijnlijk op dezelfde lijn liggen als voorheen, maar kan ook zeker Goldman volgen voor de sector.

    allemaal te beleven in dit theater , stay tuned for more.
    goed gedaan Harold.
  14. [verwijderd] 12 juni 2017 13:36
    TomTom is zeer duidelijk in haar persbericht van 7-6-17.

    "Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    > this additional localisation layer = roaddna
    > launching = roaddna onder een nieuwe Bosch naam
    > op verzoek van Bosch, heeft TomTom extra "Bosch specificaties" aangebracht in roaddna, zodat Bosch een kompleet product in de markt kan zetten welke met ieder andere HD map kan werken.
    > Bosch biedt het niet aan als roaddna maar gaf hun eigen naam er aan: Radar Road Signature
    > imo is er 1 layer en dat is radar road signature = roaddna met aanpassingen

    BTW, JdM heeft nog steeds niets verkocht van zijn belang van 5.1%. Hij maakt zich niet zo druk om zijn 11 miljoen verlies...

  15. Navigatix 12 juni 2017 13:38
    Lange termijn analyse = Positief. Door Edward Loef. Voor de grafiek kijk op IEX.nl

    Deze week analyseren vijf experts om beurten een aandeel op lange en op korte termijn. U mag iedere dag kiezen welk aandeel dat wordt.

    Vrijdag koos u voor TomTom. Het woord is aan Edward Loef:

    De belangstelling naar de technische analyse van het aandeel TomTom geeft een mooie inleiding om eerst uit te leggen hoe u kunt navigeren met behulp van koersgrafieken en technische indicatoren, zoals koersgemiddelden.
    De eerste stap is kijken naar de maand- of weekgrafieken over een periode van meerdere jaren. Dit geeft een goed perspectief binnen de koersontwikkelingen op lange termijn. Hierdoor voorkomt u dat een focus enkel gericht op de korte termijn tot gemiste informatie kan leiden.
    Om de richting van de langetermijntrend te duiden zijn trendlijnen een populair hulpmiddel om een idee te krijgen waar steun (= bodem) of weerstand (= top) verwacht mag worden.

    Weekgrafiek TomTom

    Klik op de grafiek voor een grote versie
     
    Geen garanties
    Het aandeel TomTom blijkt op 9 mei 2017 de hoogste slotkoers (9,64 euro) van dit jaar te hebben gezet. Hierna is de koers teruggevallen. Merk op dat ik voor de interpretatie gebruikmaak van de koersgrafiek op logaritmische schaal.
    Deze schaalverdeling heeft mijn voorkeur bij de opmaak van langetermijnanalyses, omdat hierdoor de procentuele koersveranderingen zuiver in beeld komen. De dalende trendlijn langs de koerstoppen van eind 2007 en eind 2015 heeft vooralsnog dus een tijdelijke top opgeleverd.
    Grafieken voorspellen overigens niets! Niemand weet immers of het aandeel TomTom de dalende weerstandlijn opwaarts zal gaan passeren of bijvoorbeeld zal terugvallen naar de stijgende steunlijn die de bodems van 2011, 2013 en 2016 met elkaar verbindt.

    Koersgemiddelden
    Wat we kunnen doen om de kansen en risico’s vanuit een trendvolgende aanpak te beheersen is het gebruik van (een combinatie van) koersgemiddelden. Het 200-daags gemiddelde en de hellingshoek van dit gemiddelde is een populaire indicator om de richting van de langetermijntrend te bepalen.
    De slotkoers van TomTom op 9 juni 2017 (9,227 euro) noteert boven het stijgende 200-daags gemiddelde (8,407 euro). De slotkoers van TomTom noteert in de weekgrafiek boven het stijgende 40-weeks gemiddelde (8,452 euro).
    Kortom, de langetermijnanalyse is volgens toepassing van deze indicator momenteel positief. Maar enige nuancering is wenselijk wanneer gesproken wordt over korte termijn of lange termijn.
    Volgens de klassieke Dow Theorie (die als basis dient voor de technische analyse-filosofie) is de langetermijntrend (primary) voor beleggers het meest belangrijk. De primary-trend duurt in theorie langer dan een jaar. Vanaf de bodem in 2011 is een (positief) proces van opeenvolgende hogere bodems te zien.

    Welke richting?
    Een interessante vraag (overweging) is echter hoe lang in praktijk de gemiddelde particuliere belegger individuele aandelen (waaronder TomTom) in portefeuille aanhoudt. Als gevolg van de informatierevolutie zijn de emotionele en commerciële prikkels om actief te kopen en te verkopen toegenomen.
    Om tegemoet te komen aan de behoefte onder zelfbeleggers om sneller inzicht te krijgen in welke richting de koersen bewegen, hanteer ik een combinatie van een 4-weeks en 24-weeks simpel gemiddelde (of 20-daags en 120-daags gemiddelde).
    De hellingshoek van het 24-weeks gemiddelde (8,823 euro) wijst de richting van de langetermijntrend, terwijl de hellingshoek van het 4-weeks gemiddelde (9,265 euro) informatie geeft over de richting van de kortetermijntrend.
    Omdat het 4-weeks gemiddelde momenteel boven het stijgende 24-weeks gemiddelde noteert is ook voor de middellangetermijn de technische analyse positief.
     
  16. [verwijderd] 12 juni 2017 13:44
    quote:

    Dokus_ schreef op 12 juni 2017 13:25:

    www.dekra.net/de/bosch-und-tomtom-ers...

    Die RoadDNA von TomTom ist die Basis für Boschs Radar Road Signature. Foto: TomTom
    Lijkt een eigen interpretatie, die in strijd is met wat @BoschGlobal daarover zegt. Heb de vraag daar neergelegd. Je moet iets als je weet dat IR TomTom (en de CEO in het persbericht) alleen maar bezig is met de vraag hoe ze zoveel mogelijk mist kunnen optrekken.
  17. harrysnel 12 juni 2017 13:45
    quote:

    xynix schreef op 12 juni 2017 13:15:

    [...]
    Stel dat je gelijk hebt dat dat inderdaad "gewoon werk" was (widde Flosz bij Crucell nog, met een NOG fenomenalere dossier-/archiefkennis?), wat zegt dat dan over deze "nabrander"?

    [Conspiracy mode ON]
    Even de "misleiding" door HG in het persbericht nuanceren, zodat men achteraf kan zeggen "je had het kunnen weten"?
    [Conspiracy mode OFF]
    Ik begreep helemaal niets van de reactie van Justin als je ook het door Bosch uitgebrachte persbericht erbij neemt. Justin plaatste dit (en hij mag zelf ook reageren om duidelijkheid te scheppen, graag zelfs).

    Justin schreef:

    Uit de press release

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    Not wanting to spoil the party, maar als ik het goed lees zegt Goddijn wij launchen het samen, niet wij ontwikkelden dit samen. Het lijkt een bosch product als layer op een tomtom map. En ook concurrerend met road dna? Door het samen te brengen wordt dat voor de buitenwereld verzacht?

    Wel goed voor tomtom hd map sales als de tomtom map en bosch localisatie als gezamenlijk pakketje worden aangeboden, maar bosch zal ook map agnostic werken. Die willen het here consortium natuurlijk ook als klant. Al zit daar nu mobileye tussen met haar localisatie dienst.


    NB:Vet zelf aangebracht.

    Pak je het Bosch persbericht dan lees je als ondertitel:

    "Successful collaboration with TomTom"

    En:

    "Stuttgart – Bosch and the Dutch map and traffic information provider TomTom have achieved a breakthrough in the development of high-resolution maps for automated driving."

    En:

    "The two companies have been working intensively on the radar road signature and its integration into TomTom’s high-resolution overall map since the beginning of their collaboration in July 2015.."

    www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

    En dan merkt Justin op:
    "Not wanting to spoil the party, maar als ik het goed lees zegt Goddijn wij launchen het samen, niet wij ontwikkelden dit samen.."

    En wellicht is dat niet duidelijk in het persbericht dat TomTom zelf uitbracht maar ik mag toch van Justin verwachten dat hij ook het Bosch persbericht heeft gelezen en dan tot een andere conclusie komt.

    Waarom Justin deze opmerking maakte? Wellicht [conspiray mode ON] om dezelfde reden dat TomTom vaag blijft over haar betrokkenheid bij ontwikkeling RRS in eigen persbericht en dat Den Drijver van Buy naar Hold ging en nu vooralsnog stil is: er moet onduidelijkheid blijven bestaan.

    Vond het een hele aparte conclusie van Justin.
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht