Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,600
  • Verschill

    -0,005 -0,09%
  • Volume

    79.446 Gem. (3M) 296,4K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,615  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 juli 2017 11:51
    quote:

    vCalker schreef op 11 juli 2017 10:40:

    [...]

    Je moet wel onderscheid maken tussen een strategische deal (voor 2019/2022) en een deal die meteen cash oplevert. Baidu en Bosch zijn van strategische aard en die zijn niet zo makkelijk uit te drukken in euro's, omdat het simpelweg nog niet duidelijk is of er straks afnemers zijn.

    Het is duidelijk dat TomTom zich goed aan het positioneren is, maar er is gewoonweg nog veel onzekerheid en dat vertaalt zich in het ontbreken van kopers. Voor mij als belegger wordt 2017 het jaar voor TomTom om te laten zien of ze HDmaps kunnen vermarkten. Zo'n deal acht ik cruciaal voor een stabielere en hogere koers.

    Ik deel overigens jouw mening met betrekking tot Bosch.

    Zo denk ik er ook over...
  2. [verwijderd] 11 juli 2017 11:54
    @W

    TomTom heeft in haar gloriejaren al in de AEX gestaan. Terugkomen heeft niets te maken met belangen van de founders maar zal afhankelijk zijn van hogere koers en meer omzet.

    TomTom kan er ondertussen minimaal wel voor zorgen om in de mandjes te komen van de sectorfondsen. Kan via Tesla-deal en wellicht dat Chinese fondsen nu met belangstelling kijken ivm de megadeal-met Baidu.
    Wellicht is Consumer daarvoor echter een blok aan het been.
  3. [verwijderd] 11 juli 2017 11:55
    quote:

    xynix schreef op 11 juli 2017 11:16:

    Maar wat ben ik het zat! Bleh!

    Gewoon wat ánders gaan doen, je ordertjes klaarzetten, en over een half jaar nog eens terugkomen.
  4. harrysnel 11 juli 2017 12:13
    quote:

    xynix schreef op 11 juli 2017 11:16:

    Er zijn 2 manieren waarop het soort irritante downmanipulaties kunnen stoppen.

    De eerste (en aangenaamste) is als er meer kopers komen die vertrouwen in het fonds hebben. Vooralsnog doet TomTom er zelf helemaal niets aan om dit te stimuleren.

    De tweede manier is wanneer het oninteressant wordt voor verkopers om verder te verkopen. Dat zou kunnen omdat alle stukjes verkocht zijn. Maar wat wij hier denk ik volkomen terecht vermoeden is dat het shorters zijn die vooralsnog stug door blijven verkopen. En dat kan dan in beginsel net zo lang doorgaan als die shorters denken daar baat bij te hebben. Shorten "in opdracht" kan zich voor de opdrachtgever uitbetalen in een mogelijk lagere prijs voor het aandeel als hij een strategische move wil maken (deel-/overname of in het ergste geval een exit). Tegen die vorm van shorten is het enige medicijn een ongelofelijk geduld met dit k.taandeel. Bij "handelsshorten" liggen de kansen iets beter. Dat stopt namelijk als er per saldo geen paniek-/frustratieverkopen door particulieren meer kunnen worden uitgelokt.

    Ik vertaal het zelf maar als een zwaar vervelende periode van geduld MOETEN hebben. Gelukkig zijn de recente berichten wel aanleiding om er vertrouwen in te hebben dat TomTom uiteindelijk een mooie toekomst tegemoet gaat en dat dat voor de markt toch binnen nu en anderhalf jaar erg duidelijk moet gaan worden.

    Maar wat ben ik het zat! Bleh!

    Hier ook. Ben er al tijd klaar mee met dit overduidelijke moedwillige geklooi met de koers. Shorter in opdracht klinkt wellicht voor diverse forumleden weer wat "paranoïde-achtig" en uitsluitend leuk voor de liefhebbers van complottheorieën maar op de beurs gaan die dingen nu eenmaal zo.

    Neem Fleetmatics. Gaat op eigen kracht eind 2015 naar $60. Daalt vervolgens in een half jaar tijd naar ongeveer $35. Komt het bod van Verizon en koers gaat weer terug naar niveau van eind 2015. Mooie premie die Verizon bood maar slechts mogelijk door het zakken van $60 naar $35 voorafgaand aan het bod.

    MobilEye zelfde verhaal. Stond in augustus 2015 al boven $60. Zakt vervolgens terug naar onder de $30 begin 2016. Een jaar later biedt Intel ruim $60. Opnieuw een mooie premie maar dat koersniveau was 1,5 jaar daarvoor reeds behaald en de premie alleen maar aantrekkelijk door het wegzakken van >$60 naar <$30.

    En waarom zakte de koers? Bij MobilEye was er een Citron research rapport waarin het bedrijf de ideale short werd genoemd. Onlangs zorgde deze club bij NVIDIA voor een flinke daling. Ook bij Fleetmatics las ik meerdere malen een short thesis. Dit zet koers lager en heeft mede de overnames gefaciliteerd tegen de uiteindelijke bied prijs.

    En bij TomTom? Halveren vanaf ruim E12 naar E6 en koers nu rond E8,70 ......dan zou nu een bod van E12,5 passen bij het MobilEye en Fleetmatics scenario. Mooie premie van ruim 40%. En de koers weer terug waar we 1,5 geleden al stonden. Verschil: bij TomTom moeten de Founders grootaandeelhouders profiteren van een dergelijk scenario. Als ik kijk naar de club die om TomTom heen hangt: Janivo, de Mol, de Goddijntjes zelf, de Kreij (Vopak/HAL), Wakkie, Tammenoms Bakker, de incapabele CFO.....dan worden m.i. de omstandigheden gecreëerd voor Exit met benefits voor de founders die een lagere exit prijs ruimschoots compenseren voor deze happy few.

    Bij TomTom geen Citron short rapport nodig. Dat verzorgt m.i. Management/IR zelf wel middels het achterhouden van cruciale informatie en het downplayen van de assetwaarde. Hier geen CEO als bij MobilEye (en eerder ook Waze) die "vecht" voor zijn tent en een hoge prijs wil realiseren voor de assets.

    Het wachten is nu volgens mij op een analist die roept: "tot frustratie van het management blijft de koers op het huidige niveau hangen en zien beleggers geen brood in het aandeel TomTom. Een bod van E12,5 biedt een mooie exit voor de aandeelhouders met een premie van ruim 40%. Dit bod ligt ruim boven mijn koersdoel van E9,70 en ik adviseer beleggers om de aandelen aan te melden gezien de onzekerheid binnen deze sector die aan technologische veranderingen onderhevig is".

    Den Drijver dus. Hij deed een dergelijk voorzetje ook al ten tijde van de Apple deal. Na het afsluiten van die deal werd de koers ook zelfde dag afgeremd rond E3,80 en shorters kwamen uit hun holen tevoorschijn. Daarna het verhaal van Den Drijver dat "de Founders er goed aan zouden doen om samen met Apple TomTom van de beurs te halen". Dit opzetje mislukte. Ik vrees nu opnieuw voor dit scenario.
  5. [verwijderd] 11 juli 2017 12:14
    quote:

    groeibriljant schreef op 11 juli 2017 11:54:

    @W

    TomTom heeft in haar gloriejaren al in de AEX gestaan. Terugkomen heeft niets te maken met belangen van de founders maar zal afhankelijk zijn van hogere koers en meer omzet.

    TomTom kan er ondertussen minimaal wel voor zorgen om in de mandjes te komen van de sectorfondsen. Kan via Tesla-deal en wellicht dat Chinese fondsen nu met belangstelling kijken ivm de megadeal-met Baidu.
    Wellicht is Consumer daarvoor echter een blok aan het been.
    misschien ff opzoeken wat free float is, en de invloed op opname in de AEX
  6. siepels 11 juli 2017 12:15
    quote:

    harrysnel schreef op 11 juli 2017 10:26:

    [...]

    iedereen teleurgesteld.......ja

    Iedereen blij.......niet dus

    TomTom is er in geslaagd om de positieve impuls die het orderboek van >E300mln over 2016 zou moeten betekenen voor de koers om te draaien naar een negatief effect. Dat is een buitengewone (wan)prestatie. Hoe was het ook al weer?

    1 Een week voor de officiële Q3 cijfers komt TomTom op 13 oktober 2016 met preliminary cijfers. Consumer draait beroerd en de omzet outlook 2016 moet omlaag gesteld worden vanwege PND markt. Koers krijgt een flinke klap omlaag. Bij deze preliminary cijfers nog steeds geen getal gekoppeld aan het orderboek Automotive maar volstaan met "in line with expectations". Deze verwachtingen waren positief want algemene perceptie was dat TomTom momentum mee had in Automotive. De problemen zitten bij Consumer en niet bij de 3 andere BU's laat TomTom weten.

    2 Op 21 oktober 2016 komen de definitieve Q3 cijfers. Hier wordt voor het eerst een getal gehangen aan order intake in 2016: meer dan E200mln. De volledige focus van analisten en beleggers ligt op dit getal want de overige headlines zijn allemaal al eerder bij de preliminary cijfers een week ervoor bekend gemaakt. Dat is een dikke tegenvaller als je over 2015 al >E300mln aan nieuwe orders hebt geboekt. Dat "in line with expectations" mbt Automotive van een week ervoor klopt niet als je naar dit getal kijkt dat eind van het jaar (21 oktober) bekend wordt gemaakt. Resultaat: koers krijgt opnieuw een opdonder omdat ook het momentum binnen Automotive weg lijkt (is niet zo).

    3 Op 8 februari 2017 (!) hoort de "gewone belegger" in TomTom dat het orderboek over 2016 meer dan E300mln bedroeg. Een fantastische prestatie deze evenaring van 2015 in een jaar dat er minder orders waren te winnen. Gaat de koers omhoog? Nee. De outlook die wordt afgegeven deze dag voor wpa/omzet 2017 overschaduwt het prima orderboek 2016. Maar: de outlook 2017 is toch een gevolg van een verder dalen van Consumer? Dat staat toch los van Automotive? De waarde die aan Consumer wordt toegekend is toch ook al 0 bij veel analisten? Dat klopt. Maar: de koers krijgt toch opnieuw een dreun omdat de verwachtingen die gecreëerd waren mbt Consumer in bv het BNR interview met Goddijn waar hij stelt "sport doet het goed" en "verdubbeling watches" en uitspraak tijdens Capital Markets Day van "decline in Consumer is not a given" zorgen ervoor dat er toch weer een teleurstelling naar buiten komt bij presentatie Q4/outlook 2017. Vervolgens gaat Goddijn dan in de webcast benadrukken dat TomTom blijft vasthouden aan Consumer....wat de focus opnieuw legt op de probleemtak van TomTom.

    Samenvattend: het fantastische orderboek Automotive 2016 heeft de koers op geen enkel moment hoger weten te zetten. Sterker nog: het eerste cijfer op 21 oktober van meer dan E200mln heeft de koers zelfs lager gezet. De voortdurende focus op Consumer en het belang dat onterecht/onnodig daaraan wordt gehecht heeft ervoor gezorgd dat dit orderboek nooit meer is geweest dan slechts een voetnoot bij een teleurstellende outlook 2017.

    Hoe dit kan? Een beurskoers wordt "gemaakt" obv verwachtingen en de mate waaraan een bedrijf aan deze verwachtingen kan voldoen. Belangrijkste taak van IR en Management: duidelijke communicatie over het reilen en zeilen van het bedrijf. Openheid en een eerlijk beeld scheppen. Dat verkleint de kans op tegenvallers/meevallers en houdt de beurskoers in de buurt van het "presteren van het bedrijf".

    De belegger is door de wijze waarop orderboek 2016 bekend is gemaakt volledig op het verkeerde been gezet mbt momentum binnen de belangrijkste divisie Automotive. 2016 leek een teleurstellend jaar maar was juist fantastisch. Vwb Consumer was deze transparantie natuurlijk ook dramatisch. Outlook 2016 moest omlaag vanwege ineenstorting PND markt die niet was voorzien. Vervolgens aan het einde van het jaar positieve uitspraken over Consumer (daarbij zelfs de indruk wekken dat afstoten optie was) om dan met een prut outlook 2017 te komen.

    Goddijn en zijn vrouw zijn hiervoor 100% verantwoordelijk en bij ieder ander bedrijf zouden zij allang op straat staan. IR is verantwoordelijk omdat zij geen juist beeld scheppen en daarmee geklooi met koers mogelijk maken.

    Malversatie. Dat is ook mijn mening omdat dit wel bewust gedaan moet worden. Anders zegt Goddijn toch gewoon bij de presentatie van het orderboek op 21 oktober (!!) dat de verwachting is dat het niveau van E300mln uit 2015 nog gehaald zal worden over 2016? Dat contract kwam toch niet ineens uit de lucht vallen de laatste 2 maanden van het jaar. Pending, booked orders.......daar kun je makkelijk iets van maken waarmee de daling op 21 oktober voorkomen had geworden. Dit hele gedoe met orderboek 2016 is voor mij 1 van de vele redenen om kwade opzet te vermoeden. Wel een hele belangrijke reden met aantoonbare invloed op koers.
    Met wat aanpassingen, een mooi verhaal voor in De Financiele Telegraaf.
  7. [verwijderd] 11 juli 2017 12:26
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 11 juli 2017 11:55:

    [...]

    Gewoon wat ánders gaan doen, en over een half jaar nog eens terugkomen.

    Of gewoon niet meer kijken naar de manipulatie en daghandel en alleen 5 kleine doorlopende verkoopordertjes ter bevestiging uitzetten, Krijg je naar mijn verwachting de komende jaren 5 mailtjes van je broker:

    1. verkoop 1 aandeel a 25 (geschatte automatische uitvoering 2018)

    2. verkoop 1 aandeel a 50 (geschatte automatische uitvoering 2020)

    3. verkoop 1 aandeel a 100 (geschatte automatische uitvoering 2021)

    4. verkoop 1 aandeel a 250 (geschatte automatische uitvoering 2023)

    5. verkoop 1 aandeel a 500 (geschatte automatische uitvoering 2025)

    En dan vervolgens beslissen of je met de rest wilt wachten op de 750 of 1000 euro of (deel) verkopen op >500.
    Beleggers in disruptive techleaders zoals Amazon en Google werden destijds ook uitgelachen. TomTom wordt door de technologische voorsprong en gepatenteerde technologie marktleider in nieuwe mega-miljardenmarkt van HD-maps en real-time services (Goddijn verwacht 50% marktaandeel in 2020).
    De bevestiging kun je nu al zien in de vele strategische deals die zijn afgesloten met o.a. Bosch, Nvidia, Qualcomm, Volvo, Uber en vooral Baidu.

    Mocht het niet helemaal zelfstandig lukken, dan koopt Baidu de boel op. Of Apple als die serieus zijn met hun SDC-plannen. Vang je naar mijn verwachting (gebaseerd op markberekeningen, de analisten en het door Goddijn uitgesproken marktaandeel van 50%) tzt nog altijd veel en veel meer dan de huidige minimale assetwaarde van 30-40 euro.

    De shorters handelen in opdracht van, of ze zijn stekeblind en zien alleen de zwaar gedrukte huidige wpa. Of zouden ze slechts tijdelijk profiteren van het gebrek aan kopers omdat TomTom nog steeds de hardware van Consumer heeft? Het sentiment kan snel veranderen als duidelijker wordt dat de verschuiving naar de schaalbare omzet software&services op jaarabonnementen Automotive en Telematics met hoge marges de wpa in de komende jaren zeer fors gaan opkrikken. Ondank de honderden miljoenen aan extra ontwikkelingskosten voor de nieuwe technologie.
  8. [verwijderd] 11 juli 2017 12:37
    2018 Audi A8 arrives with Tesla-rivalling self-driving tech
    [...]
    In fact, unlike Tesla’s Autopilot system, you don’t need to monitor what’s going on in the same way; Audi claims the A8 will be capable of level 3 autonomy by 2019, provided legislation doesn’t get in the way.
    [...]


    Zou dat het resultaat van de eerdere research met Bosch/TomTom zijn of Mobileye spul? Mijn gevoel zegt me toch het eerste.

    www.contracthireandleasing.com/car-le...
  9. [verwijderd] 11 juli 2017 12:42
    quote:

    Natte krant schreef op 11 juli 2017 12:30:

    Heeft TT in het laatste halfjaar al een automotive deal bekendgemaakt?
    De megamegadeal met Baidu is 40% van de markt. En wellicht nog groter als de Chinezen hun auto's en technologie gaan exporteren.

    Nvidia, Qualcomm, Microsoft, Bosch etc.etc. Allemaal gericht op Automotive.
    En de bevestiging dat Volvo ook de HD-maps gaat gebruiken.

    Tesla mag wellicht als eerste aan de slag met roadDNA. Dat is slechts 0,04% van de markt maar trekt naar verwachting wel 100% van de aandacht. En dat permanent en wereldwijd.
    Gaat de koers toch echt snel naar de 12-15 euro.
    Hopelijk komt dit nieuws nog deze maand (betatesten van de softwarerelease met TomTom-inside zijn bezig; dit soort testen doe je vlak voor de defintieve release)
  10. mjmj 11 juli 2017 12:46
    Zoek de verschillen:

    Die volatiele TT-koers? Dat komt door algoritmes

    Dat de koers van het TT-aandeel soms fors reageert op bepaalde data, heeft volgens sommige handelaren te maken met handel op basis van algoritmes.
    Het koers van het TT-aandeel is nogal volatiel dit jaar en daalt op sommige dagen ineens met meerdere procenten, zonder dat daar echt schokkend nieuws aan voorafgaat. Sterker, soms volgt het op nieuws waar de koers normaal gesproken van zouden stijgen. Kenners van de markt wijten deze verwarrende koersbewegingen aan algoritmes, schrijft The Wall Street Journal.
    In de wereld van aandelen en obligaties is het zogenoemde 'quant investing' al gemeengoed. Handel op basis van algoritmes, die automatisch koop- en verkooporders plaatsen op basis van de data. In de sector van kleinere fondsen is dit fenomeen pas later opgekomen en begint het nu impact te krijgen.
    En voor verwarring te zorgen onder de 'traditionele' handelaren, die ineens worden geconfronteerd met koersschommelingen die niet passen bij de data die naar buiten komen.

    Algoritmes versnellen dalingen

    Algoritmes volgen de koers met bepaalde technische modellen, waarin een bepaald verkoopmoment is opgenomen. Als dat wordt bereikt, zullen zij hun posities verkopen. Omdat 'quant investing' in formaat steeds meer toeneemt, is de impact van hun verkopen ook groter. De koers daalt verder, waardoor andere algoritmes ook weer op hun verkooppunt aankomen en de olieprijs nog verder zakt.
    Het is vooralsnog even zoeken naar balans en gewenning voor gewone beleggers. Niet iedereen is het dan ook eens met het afschuiven van de schuld op algoritmes. "Het is een soort zondebok", zegt Michael Pomada - baas van een hedgefonds dat ook flink inzet op algoritmes. "Mensen geven graag de schuld aan dingen waar ze niet veel van af weten."

    www.finanzen.nl/grondstoffen/nieuws/D...
  11. [verwijderd] 11 juli 2017 12:53
    quote:

    groeibriljant schreef op 11 juli 2017 12:42:

    [...]

    De megamegadeal met Baidu is 40% van de markt. En wellicht nog groter als de Chinezen hun auto's en technologie gaan exporteren.

    Nvidia, Qualcomm, Microsoft, Bosch etc.etc. Allemaal gericht op Automotive.
    En de bevestiging dat Volvo ook de HD-maps gaat gebruiken.

    Tesla mag wellicht als eerste aan de slag met roadDNA. Dat is slechts 0,04% van de markt maar trekt naar verwachting wel 100% van de aandacht. En dat permanent en wereldwijd.
    Gaat de koers toch echt snel naar de 12-15 euro.
    Hopelijk komt dit nieuws nog deze maand (betatesten van de softwarerelease met TomTom-inside zijn bezig; dit soort testen doe je vlak voor de defintieve release)
    Ik lees alleen VOLVO.
    Komt niet voor in de de top 10.
    artikel 3-5-2017 : driving.ca/toyota/auto-news/news/top-...

    Het gaat om auto's.
  12. jesc 11 juli 2017 12:53
    quote:

    groeibriljant schreef op 11 juli 2017 12:42:

    [...]

    De megamegadeal met Baidu is 40% van de markt. En wellicht nog groter als de Chinezen hun auto's en technologie gaan exporteren.

    Nvidia, Qualcomm, Microsoft, Bosch etc.etc. Allemaal gericht op Automotive.
    En de bevestiging dat Volvo ook de HD-maps gaat gebruiken.

    Tesla mag wellicht als eerste aan de slag met roadDNA. Dat is slechts 0,04% van de markt maar trekt naar verwachting wel 100% van de aandacht. En dat permanent en wereldwijd.
    Gaat de koers toch echt snel naar de 12-15 euro.
    Hopelijk komt dit nieuws nog deze maand (betatesten van de softwarerelease met TomTom-inside zijn bezig; dit soort testen doe je vlak voor de defintieve release)
    Megadeal met Baidu? Welke megadeal? Ze gaan "iets" samen doen. Maar voor hetzelfde geld mag tomtom leuk meespelen en ergens hun plasje overheen doen en krijgen ze daar geen zak betaald. Hetzelfde geldt ook voor Nvidia, microsoft enz. 0,0 financiele details bekend gemaakt, dat zegt al genoeg.

    En die deal met Tesla? Die gaat er nooit komen, ja ze zullen ongetwijfeld producten gaan afnemen van tomtom en mogelijk hun HD-maps implementeren, echter is het nvidia of bosch die daar de vruchten van gaat plukken.
  13. [verwijderd] 11 juli 2017 12:58
    quote:

    xynix schreef op 11 juli 2017 12:37:

    2018 Audi A8 arrives with Tesla-rivalling self-driving tech
    [...]
    In fact, unlike Tesla’s Autopilot system, you don’t need to monitor what’s going on in the same way; Audi claims the A8 will be capable of level 3 autonomy by 2019, provided legislation doesn’t get in the way.
    [...]


    Zou dat het resultaat van de eerdere research met Bosch/TomTom zijn of Mobileye spul? Mijn gevoel zegt me toch het eerste.

    www.contracthireandleasing.com/car-le...
    At CES 2017, Audi Vice President of Automated Driving Alejandro Vukotich said that the upcoming A8 model will feature a self-driving computer called zFAS, which combines chips from Nvidia and computer vision company Mobileye. Audi has showed off zFAS before in its development stage, and the A8 represents the first time the computer finds its way into a production vehicle. The A8 will also be fitted with camera, radar and lidar sensors to give it 360-degree awareness.

    www.cnet.com/roadshow/news/audi-gives...
  14. [verwijderd] 11 juli 2017 13:01
    quote:

    jesc schreef op 11 juli 2017 12:53:

    [...]

    Megadeal met Baidu? Welke megadeal? Ze gaan "iets" samen doen. Maar voor hetzelfde geld mag tomtom leuk meespelen en ergens hun plasje overheen doen en krijgen ze daar geen zak betaald. Hetzelfde geldt ook voor Nvidia, microsoft enz. 0,0 financiele details bekend gemaakt, dat zegt al genoeg.

    En die deal met Tesla? Die gaat er nooit komen, ja ze zullen ongetwijfeld producten gaan afnemen van tomtom en mogelijk hun HD-maps implementeren, echter is het nvidia of bosch die daar de vruchten van gaat plukken.
    Als je Baidu niet snapt, dan begrijp je inderdaad niets van de markt en de technologie van TomTom.

    Baidu is de grootste deal ever voor TomTom!!!!!!

    40% van de markt. En geen maakkosten voor China, maar wel de directe inkomsten uit reeds ontwikkelde technologie en patenten. En de indirecte voorsprong in de rest van de wereldmarkt.
  15. [verwijderd] 11 juli 2017 13:02
    quote:

    Natte krant schreef op 11 juli 2017 12:30:

    Heeft TT in het laatste halfjaar al een automotive deal bekendgemaakt?
    Nogmaals. En dan niet met een software bedrijf want die maken geen auto's. Toch?

    Waarom vraag ik dit:
    Ik zit nu te wachten op Goddijn z'n Q3 update. Weet van niks. Hoor niks. En ploep dan komt hij mij als medeaandeelhouder een duif of een kraai uit de hoed toveren.
    Misschien wel een dood vogeltje of een konijn.
  16. [verwijderd] 11 juli 2017 13:04
    quote:

    groeibriljant schreef op 11 juli 2017 13:01:

    [...]

    Als je Baidu niet snapt, dan begrijp je inderdaad niets van de markt en de technologie van TomTom.

    Baidu is de grootste deal ever voor TomTom!!!!!!

    40% van de markt. En geen maakkosten voor China, maar wel de directe inkomsten uit reeds ontwikkelde technologie en patenten. En de indirecte voorsprong in de rest van de wereldmarkt.
    De markt denkt iets anders over de megadeal.

    edit: het is geen deal. Het is een strategische samenwerking. TT hangt er zelfs geen verdienmodel aan of plaatje. Dus wat moet ik daar mee?
    Waarom hebben ze eigenlijk een boekhouder? Je gaat toch rekenen. Of kunnen kunnen ze dat niet? Wat is dat voor een tent joh dat tomtom? Een hobbieclub ofzo?
  17. Dokus 11 juli 2017 13:06
    quote:

    groeibriljant schreef op 11 juli 2017 13:01:

    [...]

    Als je Baidu niet snapt, dan begrijp je inderdaad niets van de markt en de technologie van TomTom.

    Baidu is de grootste deal ever voor TomTom!!!!!!

    40% van de markt. En geen maakkosten voor China, maar wel de directe inkomsten uit reeds ontwikkelde technologie en patenten. En de indirecte voorsprong in de rest van de wereldmarkt.
    Maar dat is toch exact het probleem met de communicatie van TT. We weten namelijk niet wat het netto voor TT oplevert (tenminste, ik heb dat nergens zien staan) wellicht gaat het alleen om data uitwisselen (soort van apple deal).

    of tt levert de methodiek, zodat baidu chinese kaarten kan maken. en tt mag die dan gebruiken om te verkopen aan bestaande klanten voor de chinese markt ?? we weten het niet.
  18. [verwijderd] 11 juli 2017 13:07
    quote:

    Hik schreef op 11 juli 2017 12:58:

    [...]

    At CES 2017, Audi Vice President of Automated Driving Alejandro Vukotich said that the upcoming A8 model will feature a self-driving computer called zFAS, which combines chips from Nvidia and computer vision company Mobileye. Audi has showed off zFAS before in its development stage, and the A8 represents the first time the computer finds its way into a production vehicle. The A8 will also be fitted with camera, radar and lidar sensors to give it 360-degree awareness.

    www.cnet.com/roadshow/news/audi-gives...
    Radar + Lidar; dan zou het toch zomaar Bosch-TomTom kunnen zijn voor de HD-maps en roadDNA.
    En dan Mobileye voor het cameradeel van het ADAS-HAD systeem.

    Denk niet dat Audi risico tot imagoschade gaat lopen met de camera als hoofdsensor. Die werkt namelijk slecht als het donker is en is zelfs levensgevaarlijk bij slecht weer.

    HERE kan trouwens nog heel weinig leveren qua HD-maps. Lopen minimaal 3 jaar achter op TomTom.
    Mobileye REM is zelfs nog niet eens klaar met het bouwen van een demo.
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht