Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 130 131 132 133 134 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 19 juli 2017 16:14
    vrijdag expiratie ......zal ook nog enig effect hebben verwacht ik.....maar veel valt of staat met sentiment komende 2 dgn......en dan sluit ik een slot van 9,80 vrijdag niet eens uit.
  2. [verwijderd] 19 juli 2017 16:16
    quote:

    W schreef op 19 juli 2017 15:59:

    zo na de nodige berichten te lezen na de cc en wat gesprekken
    volgende is mijn mening

    "stappenplan met vertraging weer in werking gezet "
    toko geschoond, goodwill afschrijven, def rev oppotten

    exit strategie 3 jaar
    huidige koers 9 euro
    som der delen opbrengst 18-20 euro
    rendement 100%

    - sports gaat als eerste - zet de koers aan 12 euro
    - Telematics volgt
    - Maps/licensing als laatste
    - PND sterft af

    opties voor personeel & Management worden alle gecashed
    3 jaar van NU is het einde verhaal
    som der delen voor opbrengst 20 euro equivalent.

    conclusie: zet de positie maar op ijs en wacht af
    succes
    20 euro is wel het meest negatieve scenario.

    Over 3 jaar is duidelijk dat TomTom dat 50% marktaandeel heeft gehaald. Als dat zo is, dan ga je toch veel hogere koersen zien. Eerder 40 euro dan 20.

    Die 20 kan al op het bord komen als Sports voor enkele honderden miljoenen wordt verkocht aan een partij als Apple, Nike, Swatch etc. en Tesla binnen is. In een positief scenario dus al eind van het jaar.

    En als er na die verkoop van Sports er een strategische deelneming komt van een partij als Bosch of Baidu, gaat het ook allemaal een stuk sneller.

    Zelfs als er alleen een bod van 2 miljard komt op Telematics staat die 20 euro op het bord.

  3. Kalleman 19 juli 2017 16:17
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 19 juli 2017 15:44:

    electrek.co/2017/07/19/tesla-engineer...

    Not unlike George Hotz’s comma.ai, lvl5 launched a dashcam app, Payver, which pays users $0.01-$0.05 per mile driven in order to use the footage to create their maps.

    They claim to have mapped 90% of all US highways using this crowdsourced strategy in just three months

    Leuke discussie onder het artikel in de reacties
    Zojuist ook even een reactie bijgeplaatst.....
  4. DerksVisie 19 juli 2017 16:18
    Wel zonde dat Sports een marketshare van 25% had in Europa. Het kan dus wel populair zijn, ik blijf erbij Under Armour is een perfecte koper voor de divisie. Die is namelijk vooral populair in Amerika en wil graag marketshare in Europa.
  5. [verwijderd] 19 juli 2017 16:21
    Excuses voor mijn uit de hand gelopen taalgebruik.

    Het is waarschijnlijk duidelijk dat ik bedoelde dat ik blij ben dat het onderdeel dat voortdurend de boel verziekte er nu definitief uit wordt gelicht en dat ik het niet heel erg zou vinden als de zus van Jocelyn haar broer achterna gaat.
  6. [verwijderd] 19 juli 2017 16:27
    5,3 miljoen stukjes gegaan. Er lijkt wat schaarste aan de laat-zijde. Het spannende wordt nu natuurlijk: keert de verkoopdruk straks gewoon weer terug? Er lijken vandaag enkele van de gebruikelijke dumps afgeslagen.

    Ik zie voorlopig meer kans op positieve triggers dan op negatieve.
  7. [verwijderd] 19 juli 2017 16:29
    Telematics moet de zweep erover.

    EBITDA in H1'17 is met ca 28mln licht lager dan H1'16. Je moet wel groeien om een hoge EV/Ebitda multiple te rechtvaardigen...

    Met deze cijfers heeft Taco gelijk dat TTT geen 1mrd waard is. Dus aan de bak heren management!
  8. [verwijderd] 19 juli 2017 16:30
    Na de sterke aanhoudende stijging dacht ik dat het gedaan was met goedkoop terug kopen. Maar dit is het wel qua stijging. TomTom kennende morgen weer een rode dag. Gaat terugkopen 9.25 nog lukken? Hoop het wel
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 19 juli 2017 16:31
    Het leek er even op dat er een poging werd gedaan de koers op de 9,405 te houden en de controle weer over te nemen.........koopdruk is nog steeds te hoog dus lijkt mislukt.
  10. [verwijderd] 19 juli 2017 16:33
    quote:

    KarenT schreef op 19 juli 2017 16:30:

    Na de sterke aanhoudende stijging dacht ik dat het gedaan was met goedkoop terug kopen. Maar dit is het wel qua stijging. TomTom kennende morgen weer een rode dag. Gaat terugkopen 9.25 nog lukken? Hoop het wel
    More than a woman.
  11. [verwijderd] 19 juli 2017 16:34
    quote:

    KarenT schreef op 19 juli 2017 16:30:

    Na de sterke aanhoudende stijging dacht ik dat het gedaan was met goedkoop terug kopen. Maar dit is het wel qua stijging. TomTom kennende morgen weer een rode dag. Gaat terugkopen 9.25 nog lukken? Hoop het wel
    Als je ze graag wilt hebben op 9.25, is 940 toch ook een optie?

    Ik snap het niet; koopkansen genoeg geweest afgelopen maanden/jaren en dan nu schrapen op drie stuivers
  12. Levy 19 juli 2017 16:49
    Automotive divisie TomTom compenseert zwakte in consumententak (ABN AMRO)
    19 juli | 15:19

    Automotive divisie compenseert zwakte in consumententak

    TomTom kwam met zeer gemengde resultaten bij de tussentijdse rapportage. TomTom schrijft alle goodwill in de consumentendivisie af. De verkopen in deze divisie namen met 20% af tot 126 miljoen euro en de vooruitzichten verslechteren. Naast navigatiekastjes raken nu namelijk ook de sportartikelen minder gewild. Denk daarbij aan sporthorloges en actiecamera’s. De verkopen daarvan vallen tegen. Het bedrijf bekijkt daarom de strategische mogelijkheden voor de Sport-divisie van de consumententak. Mogelijk zet TomTom deze divisie in de etalage om te verkopen.

    Ook het onderdeel Telematica presteert (wat) zwakker dan verwacht. Maar de Automotive divisie en de Licentie divisie doen het wel goed. Erg goed zelfs. Daar komt bij dat TomTom aankondigt voor 50 miljoen euro aandelen in te gaan kopen. Dat weegt voor ons zwaarder dan de teleurstellingen bij de consumententak.

    Cijfers

    De cijfers van TomTom waren op zichzelf goed. De omzet lag met 253 miljoen euro 3% hoger dan algemeen verwacht. Een jaar geleden bedroeg de omzet nog 265 miljoen euro. De groei in de Automotive divisie is met 39% aanzienlijk meer dan de verwachte 24%. De daling bij Telematica werd vooral veroorzaakt door lagere inkomsten uit de verkoop van voertuigvolgsystemen. De omzetstijging bij de Licentie divisie kwam overeen met onze verwachtingen.

    De vooruitzichten voor de consumententak komen overeen met de verwachtingen, maar de toekomst van de Sport divisie daarbinnen ziet er niet goed uit. TomTom verlaagt de verwachtingen voor dit onderdeel en schrijft 169 miljoen euro af voor de hele consumententak.

    De krachtige groei bij Automotive en Licenties versterkt de productenmix van het bedrijf. Het bruto-rendement zag er met 63% dan ook goed uit. De verwachting was dat dit rendement op 61% zou uitkomen. Het rendement zal volgens TomTom in de tweede helft van het jaar gelijk blijven. Dat is ook beter dan verwacht. Normaal gesproken daalt het rendement in de tweede helft van het jaar.

    Operationele uitgaven

    De operationele uitgaven waren hoger dan verwacht. Die zullen volgens TomTom in de tweede helft van het jaar dalen. Door de hogere uitgaven bleef het bedrijfsresultaat (EBIT) en de aangepaste winst per aandeel gelijk. Na de afschrijving van de goodwill staat er nog 253 miljoen euro aan goodwill op de balans. Het gaat om 190 miljoen euro voor de Licentietak en 63 miljoen euro voor Telematica.

    Strategische opties

    TomTom bekijkt de strategische opties voor de Sport-divisie. Aan het einde van het derde kwartaal zal er meer duidelijkheid zijn. We verwelkomen deze stap. Hoe meer aandacht het bedrijf besteedt aan Automotive, Licenties en Telematica, hoe beter voor het aandeel. De draagbare navigatieapparaten zijn geen onderdeel van de strategische discussie. TomTom wil deze divisie behouden omdat de onderliggende technologie vergelijkbaar is met die van andere onderdelen van het bedrijf. Bovendien zorgt de divisie voor kasstroom en wordt er nog winst gemaakt.

    Omzetverwachtingen

    TomTom heeft de omzetverwachting voor heel 2017 verlaagd. Deze komt uit aan de onderkant van de eerder aangegeven bandbreedte tussen 925 miljoen en 950 miljoen euro. Analisten gingen uit van een omzet van 945 miljoen euro. De lagere omzetverwachting komt vooral door de consumententak. Voor de overige divisies gaat TomTom uit van een omzetgroei van 15%. Analisten hielden rekening met een groei van 12%. De aangepaste winst per aandeel verandert niet en komt uit op 25%. (*)

    (*) €0,25 zullen ze bedoeld hebben. Levy.
  13. [verwijderd] 19 juli 2017 16:51
    quote:

    KarenT schreef op 19 juli 2017 16:30:

    Na de sterke aanhoudende stijging dacht ik dat het gedaan was met goedkoop terug kopen. Maar dit is het wel qua stijging. TomTom kennende morgen weer een rode dag. Gaat terugkopen 9.25 nog lukken? Hoop het wel
    Schrijf je toch gewoon een berg puts op 9 euro of net onder de koers als je ze echt wil hebben.
  14. Mark12 19 juli 2017 16:55
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 19 juli 2017 15:12:

    www.businessinsider.nl/ex-tesla-engin...

    Two ex-Tesla engineers are using an old trick from Elon Musk to build their new startup

    exactly where they are even if GPS fails. Tesla collects data from its cars to build these maps for its Autopilot and self-driving-car efforts. Two former Tesla engineers are taking a page out of Tesla’s book by crowdsourcing data to build maps other automakers can use

    Andrew Kouri was working at Tesla when he noticed a big problem standing in the way of self-driving cars.

    When it comes to autonomous driving capabilities, Tesla’s cars are among the most sophisticated on the road. The electric carmaker’s Autopilot system allows the vehicles to drive in heavy traffic and follow winding paths on highways.

    But if the company wants its Model S and Model X cars to become truly autonomous and capable of handling any driving scenario, their current cameras and sensors alone aren’t going to be enough.

    Instead, they’re going to need something else – like high-definition maps.

    High-definition maps are like “sheet music” for self-driving cars, Kouri, now the founder of startup Lvl5, said in an interview. The cars can rely on the maps and their different landmarks to figure out where they are, even when GPS fails.

    Companies have struggled to get maps with the level of detail necessary for self-driving cars. Not only do the maps have to be highly detailed, but they have to cover large swaths of land and be regularly updated as road conditions change.

    “It came as a shock to me when I was at Tesla that Tesla couldn’t find anyone to buy these maps from because no one really makes them yet,” Kouri said.

    Goudzoekers?
    Ongetwijfeld, bluf ook, maar wel met een reële kans van slagen. Hun pr werkt goed, link naar/met Tesl, SDC kunnen niet zonder hun business... ik heb dat TT en Here nooit horen roepen. En ze betalen hun rijders fors, per mile wel te verstaan. Niet onbelangrijk, daarmee vullen ze hun database snel. Waarde dus. HG, koop die tent ipv je eigen aandelen.
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 130 131 132 133 134 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht