Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,520
  • Verschill

    +0,170 +1,64%
  • Volume

    1.184.326 Gem. (3M) 2M
  • Bied

    10,515  
  • Laat

    10,525  
+ Toevoegen aan watchlist

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 189 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 september 2017 13:07
    quote:

    gbakl schreef op 2 september 2017 12:36:

    hey M, wat ik me kan herinneren sinds ik het volg vanaf de aanvang
    stijging maart was het percentage toen al meer dan 12%...en nu
    inmiddels 14,84 % en al maanden vrij stabiel.

    verzoek:

    info en meningen hierover graag delen want er is een klein groepje
    die het wil doorgronden en de rest vd beurshandel vindt het allemaal wel prima zo.
    Mijn dank is groots.
  2. forum rang 6 gbakl 2 september 2017 13:28
    verwachting voor maandag:

    -moeilijk te peilen..waarom moest de koers omhoog naar > 13 euro, terwijl de emissie 10 euro is voor 20 a 25% extra aandelen voor Delta en China Eastern???

    -geen twijfel over accoord maandag...grote plukken aandelen bij Franse staat en andere grote partijen en ivm het strategisch belang zoals het
    verkocht wordt...

    wat gaat de koers dan doen en is er toch nog veel kritiek maandag op
    Janaillac of gaan ze allemaal hoera roepen ?
  3. forum rang 6 gbakl 2 september 2017 14:16
    ooit iemand al eens geprobeerd een JOON-ticket te reserveren ?
    gaat ook niet lukken en het lijkt wel een doorgestoken monopolie-spel.

    U gaat niet langs AF en ontvangt GEEN bonus punten.
    ga direct naar de gevangenis met al uw KLM-aandelen en nooit meer zeuren
    over dividend.
  4. Realisme 2 september 2017 15:43
    quote:

    MakerofProfit schreef op 2 september 2017 11:10:

    Hoi GBAKL ik had een vraag elders maar werd wegens gebrek aan kennis aldaar naar dit draadje verwezen.

    Weet jij hoeveel % shortposities er waren in AFKLM toen ze op koers 5 stonden vlakvorens de stijging naar 12?

    Gr MoP
    MoP - als je kijkt in www.shortsell.eu/short/AirFrance-KLM/all zul je zien dat voor de stijging in oktober 2016 een shortsell percentage van 12 was, en in februari al iets gedaald naar 10% en nu verder gedaald naar 2,5%. (selecteer periode 'alles', zonder de slotmelding posities). Dit is steeds exclusief de meldingen van minder dan half percent. Er waren enkele hedge funds die zwaar erin zaten en langzaam hebben afgebouwd, met voor hen helaas steeds hogere koersen. Daar is wel wat verlies op geleden.
  5. forum rang 6 gbakl 2 september 2017 16:08
    Totale netto shortpositie op 2 september 2017: 14,84% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).

    dit is de enige die telt, als je toestaat dat de grote clubs zich opsplitsen in meerdere filialen met kleine porties.

    nog maar wat concrete info:
    vrijdag met klein volume, want meer was niet nodig, al bij aanvang beurs
    een turbo-start.

    na-beurs is ideaal om posities glad te strijken of op te vijzelen en lijkt wel haast gemaakt om de hedgefunds te bedienen.

    280.000 stuks in de aanbieding en daardoor 4 cent lagere koers (beperkte impact zoals altijd in de na-veiling).

    die kooplust zorgde voor teveel aandelen en dus moet er dringend weer wat uit (op opgepept koersniveau...dat wel) in de na-beurs.

    het leven kan soms zo simpel zijn.
  6. forum rang 6 gbakl 2 september 2017 21:35
    opfrissertje:

    alleen van 13 tot 19 juli (anders moeten we jaaaaren terug) was
    de koers nog hoger gemanipuleerd dan vandaag tot wel 13,61.
    en 21 juli afgestort naar 11,61.....!

    ZO kan het ook !
  7. forum rang 6 gbakl 2 september 2017 21:47
    misschien moet het favoriete spelletje van turbootje
    wegtikken nog even eindigen in het elimineren van
    TS13,39 en die van 13,40 met aardig volume.

    schijnt aardig wat op te leveren als de hitman deze executie nog
    even tussen neus en lippen uitvoert.....:)

    daarna kan de koers maar een kant op.
  8. forum rang 6 gbakl 2 september 2017 23:08
    quote: (Saibee PostNL).

    Turbo's worden door banken uitgegeven.
    De bank neemt bij de uitgifte van een long turbo tevens een long positie via aandelen in (om het risico af te dekken).
    Wordt de stoplosslimiet bij een long turbo geraakt dan wordt tevens de long positie die de uitgevende bank aanhield verkocht.

    Hoe gaat nu het een en ander in het werk:
    Een hedgefund legt een kooporder in op de stoploss prijs; door in de buurt van een stoplosslimiet short te gaan genereert ze verkooporders en prijsdruk.
    Als de stoploss geraakt wordt verkoopt de uitgevende bank de long positie en wordt de shortpositie van het hedgefund door de ingelegde kooporder op de stoploss prijs weer opgeheven.

    De uitgevende bank is niet gebaat bij het klappen van long turbo's; hedgefunds die short gaan wel.

    Nb. veel Nederlandse banken handelen niet meer voor eigen rekening.
    De koper van een long turbo leent als het ware aandelen van de uitgevende bank die daarvoor rente rekent; die rente zie je terug in de prijsvorming van de turbo (bij gelijke koers van de onderliggende waarde verdampt heel langzaam de waarde van de turbo of loopt de stoplosslimiet op).
    Ik denk niet dat de uitgevende banken de turbo's laten springen want dan houden ook de verdiensten op.
    ---------------

    duidelijk scenario.
  9. forum rang 6 gbakl 3 september 2017 00:32
    nou, dan weten we ook hoe de paarden lopen in deze kortebaan-draverij.

    als de koers nog even heel gemakkelijk en zonder enig tegengas omhoog te dirigeren is dan vallen die turbo stoplossen.
    de uitgevende partij MOET dan onmiddellijk de ingedekte en verkochte aandelen TERUGkopen op/rond stoploss koers (is namelijk turbo short !) en het is heel wat volume dus VEEL aandelen worden dan onverbiddellijk GEKOCHT. (protocol !).

    KASSA voor de hedgefunds en ze kunnen hun enorme pluk duurgekochte aandelen bij opdrijvende koersen keurig kwijt op/rond die stoploss koers.

    zekerheidje.

    en de banken doen wel huilie huilie dat ze niet blij zijn met gevallen stoplossen, want zij verliezen hun turbo/verdienmodel maar ze weten intussen precies hoe het werkt en gaan er rucksichtloos mee door met weer nieuwe turbo's en de klant is de dupe.

    en omdat (bijna)niemand het opvalt dat bv. DIT aandeel zo gemakkelijk te manipuleren is vanwege de beperkte free flow dat er geen enkele sprake meer is van normale beurshandel.....gaat het al maanden vrolijk zo door.
    een beetje floating op de luchtvaart-hausse maar die is al wel voorbij
    inmiddels maar nog niet bij AF/KLM maar WEL binnenkort.

    eigenlijk is 04 sept/BAVA totaal niet belangrijk voor de actuele koers
    maar als de emissie geslaagd wordt verklaard dan kunnen ze dat keurig benutten voor de laatste push-up van de koers zonder noemenswaardig tegengas of vraagtekens.

    www.youtube.com/watch?v=ldaoJY61wag
  10. forum rang 6 gbakl 3 september 2017 00:50
    "and I breathe so you breathe"

    met de flow mee....de enige timing/keus is welke TL of TS moet gaan vallen
    en dat is bepalend voor de richting van de manipulatie.

    TL 11,90 gaat beslist vallen maar snel of na een aantal TS eliminaties ?

    toch lastig, you can't beat them so join them, AFM is fast asleep.

    www.youtube.com/watch?v=KiL9PrBA-Hg
  11. forum rang 6 gbakl 3 september 2017 01:25
    toegift:

    als "de handel" steeds meer met de flow van de hedgefunds meegaat,
    dan wordt het ze steeds gemakkelijker gemaakt om zo te opereren en bij sommige fondsen is de koers EEN FARCE geworden, kijk wat er bij PostNL gebeurde afgelopen week.
  12. forum rang 6 gbakl 3 september 2017 10:10
    als Korea Kim zijn nucleaire nukken blijft vertonen wordt het nog
    een hele klus voor ze morgen om de koers weer op peil te houden, tegen de verdrukking in.
  13. forum rang 6 gbakl 3 september 2017 10:11
    een airline die stijgt (als enige) bij een nucleaire dreiging ?
    nog nooit vertoond maar hier kan alles :)

    toen Kim met een raketje speelde boven Japan ging het ook zo.

    -alles rood.
    -af/klm groen
    -en Trump witheet.
  14. FPAK 4 september 2017 07:59
    Vandaag AVA als ik mij niet vergis.
    Totaal niet spannend uiteraard. Emissie is al lang doorgestoken kaart.
    Als aandeelhouder zou ik vandaag in opstand komen en een super dividend eisen. Het is maar een advies ;).
    Hoor weinig van Joon? Even uitstellen dan maar? Of gewoon stekker er uit na de (succesvolle) emissie?
  15. totoo 4 september 2017 09:58

    Ik stel voor om OUDE discussie

    "Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?" onderwerp achter ons te laten met nieuw onderwerp

    Air-France KLM eindelijk OMLAAG 2017!

  16. Sjonnie2 4 september 2017 10:22
    quote:

    totoo schreef op 4 september 2017 09:58:

    Ik stel voor om OUDE discussie

    "Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?" onderwerp achter ons te laten met nieuw onderwerp

    Air-France KLM eindelijk OMLAAG 2017!

    Lijkt mij niet zo'n goed idee, 1 draadje houd de discussie toch veel overzichtelijker.
  17. totoo 4 september 2017 10:53


    Sjonnie2 Sjonnie2 4 sep 2017 om 10:22
    0

    quote:
    totoo schreef op 4 sep 2017 om 09:58:

    Ik stel voor om OUDE discussie

    "Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?" onderwerp achter ons te laten met nieuw onderwerp

    Air-France KLM eindelijk OMLAAG 2017!

    Lijkt mij niet zo'n goed idee, 1 draadje houd de discussie toch veel overzichtelijker.
    Tinus0609 Tinus0609 4 sep 2017 om 10:49
    0

    Theoretische opening na de right issue date:
    12,95 X 0,8 = 10,36
    10 x 0,2 = 2+/+
    Nieuwe prijs= 12,36

  18. totoo 4 september 2017 10:58
    Mij wel @Sjonnie2

    Ben het oude onderwerp spuugzat en is ook zwaar achterhaald

    Tijd voor verfrissing en relevante info op gebeurtenissen die de koers "back 2 earth" gaan zetten

    - Joon ...
    - Emissie 20% aandeel voor 10 euro....

    Daar hoort een nieuw draadje thuis die past bij het onderwerp



3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 189 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 mei

    1. Eurocommercial Q1-cijfers
    2. VK economische groei eerste kwartaal
    3. VK handelsbalans maart
    4. VK industriële productie maart
    5. Wolters Kluwer €1,36 ex-dividend
    6. Aperam €0,50 ex-dividend
    7. AMG €0,20 ex-dividend
    8. Arcadis €0,85 ex-dividend
    9. VS consumentenvertrouwen (Universiteit Michigan) mei (vlp) 77
  2. 13 mei

    1. NL faillissementen april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht