Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

PostNL Koninklijke NL0009739416

Laatste koers (eur)

1,256
  • Verschill

    -0,004 -0,32%
  • Volume

    263.378 Gem. (3M) 2,2M
  • Bied

    1,256  
  • Laat

    1,259  
+ Toevoegen aan watchlist

PostNL 4e kwartaal oktober/november en december

5.636 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 282 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 aandeelofoptie 20 oktober 2017 14:21
    Riant bod inderdaad en in plaats van te zoeken naar consensus ( die de Belgen wel zochten getuige het tweede bod ) meer aandacht voor de mogelijkheid om het niet te doen omdat ze ( bestuur, grootaandeelhouders en Den Haag ) er helemaal geen zin in hadden
  2. jessebrown 20 oktober 2017 14:35
    En deze personen zoals Blok en Verhagen,worden nog gehuldigd in de orde van Oranje
    Nassau,wegens hun geweldige inzet voor het Nederlandse bedrijfsleven,de veren zijn
    niet aan te slepen om in hun kont te steken,het Oldboys netwerk regeert,aandeelhouders moeten niet zeuren,het is risico-kapitaal.
  3. PGV 20 oktober 2017 14:41
    quote:

    aandeelofoptie schreef op 20 oktober 2017 12:44:

    Lekkere prooi ? Meen juist te herinneren dat wanneer er interesse is en een goed bod wordt gedaan er niet verkocht wordt
    Ik zie het bij TT forum ook, hopen ze ook al jaren dat het overgenomen gaat worden. Ik heb na 4 jr afscheid genomen van TT, en ik hoop op n 4 voor postnl en ben ik weg, ga er geen jaren meer inzitten. Zelden zo een saai aandeel meegemaakt.
  4. [verwijderd] 20 oktober 2017 14:49
    Uit Wikipedia:

    Een nutsbedrijf is een bedrijf dat, vaak vanuit een monopoliepositie, opereert in een sector die beschouwd wordt zijnde van openbaar nut omdat het belangrijke producten of diensten levert die in het algemeen belang zijn.

    Hier worden de elektriciteits-, gas- en drinkwatervoorziening toe gerekend. In ruimere zin omvat het begrip ook een deel van de communicatiesector: post, telegrafie en telefonie; en van de transportsector: het openbaar vervoer en het goederenvervoer per spoor.

    In Nederland werd ook de sociale woningbouw lang als noodzakelijke nutsvoorziening gezien en ontwikkeld door gemeente, semi-overheidsbedrijven of verenigingen zonder winstoogmerk die subsidies van het Rijk of Gemeente kregen.

    Vele nutsbedrijven werden in de negentiende en twintigste eeuw door de overheid opgericht om op die manier de voorziening van de betrokken goederen en diensten veilig te stellen én als instrument om een economische en sociale politiek te kunnen voeren in het kader van een gemengde economie.

    In de Europese Unie worden de markten waarop deze nutsbedrijven opereren sinds de jaren tachtig langzamerhand gedeeltelijk of volledig opengesteld voor concurrentie wat de druk om ze (deels) te privatiseren doet toenemen.


    Persoonlijk vind ik het fout dat de nutsbedrijven zijn geprivatiseerd in N en elders. In bijna alle opzichten is het een flop geworden. De enige uitzondering hierop is de portemonnee van de overheid.

    Misschien moet de Overheid deze bedrijven weer terugkopen!
  5. forum rang 4 ischav2 20 oktober 2017 15:35
    quote:

    Martijn van M schreef op 20 oktober 2017 13:02:

    [...]

    Ho-ho... dat bod van de Belgen voldeed overduidelijk niet aan het wensen-lijstje van PostNL zelf - dat is vanaf dag 1 duidelijk geweest, en als je vervolgens bedenkt dat de Belgische overheid dus eigenlijk achter het bod zat dan zou je moeten kunnen inzien dat ze ons Hollanders eigenlijk een goedkope poets hebben proberen te bakken. Vandaar dat er vervolgens na afloop ook nog een moddergevecht ontstond waarbij zowel de Nederlandse als de Belgische regering betrokken waren.

    De markt had het eigenlijk ook meteen door want de koers is geen enkele dag boven de 4,90 euro gesloten, en dus altijd ongeveer 20% beneden het bod van Bpost gebleven.

    We gaan denk ik nooit meer iets horen van Bpost, nooit meer.

    Iedere andere partij maakt overigens veel meer kans, mits een eventueel bod dan natuurlijk wel boven de 6 euro ligt.
    UPS was in het recente verleden in de markt voor TNT en liep daarbij “een blauwtje”.
    Misschien zijn ze we wel in voor een overname van Postnl. Onlangs deed UPS een overname in Ierland:

    IE 05/03/17
    Dublin
    Transaction Highlights
    Immediately vaults UPS to a leading market position in Ireland
    Complements UPS products, creating broadest portfolio in country
    Creates additional cross-border and domestic growth opportunities for B2B and B2C customers
    UPS (NYSE:UPS) today announced the company has entered into a definitive purchase agreement to acquire Nightline Logistics Group, one of the leading express delivery and logistics companies in Ireland. UPS continues to create new market growth opportunities, and this acquisition will immediately position UPS as one of the top local shippers in Ireland. By integrating Nightline with UPS, customers will now have a wider array of both domestic and cross-border services.
    Nightline is a privately held company. Terms of the acquisition were not disclosed and the deal is subject to customary closing conditions, including regulatory approval.
    “Operating for more than 40 years in Europe, and almost 30 years in Ireland, UPS continues to build a powerful portfolio of services for our customers throughout the region,” said Jim Barber, President, UPS International. “Nightline will complement our existing services, increasing delivery density, while also adding innovative new service options. We also look forward to bringing UPS’s extensive healthcare, high-tech and other specialized logistics expertise to the many Irish companies that specialize in these markets.”
    Nightline is a leader in developing and deploying innovative consumer-focused services, in addition to its business-to-business services.
    “Over the past 25 years, Nightline has grown to be one of Ireland’s leading privately-owned parcel delivery, freight and logistics companies,” said Nightline co-founder and CEO, John Tuohy. “As we celebrate over two decades in business, this is the right time in the company’s evolution to join the world’s largest parcel delivery company – one with a reputation for taking care of its people and a culture that aligns well with our own. Our customers across Ireland, Northern Ireland and Great Britain will benefit from an even wider reach, enjoying direct connectivity to global export markets, and it will be an important milestone in the company’s growth into the future.”
    Nightline’s Parcel Motel service offers a 'virtual address' that allows customers to manage their online shopping deliveries easily. The service is similar to UPS Access Point™ Lockers and creates the potential for network synergies.
    “Ireland has long been a strong, global trade player, exporting and importing heavily with some of the world’s largest economies, including the UK, United States, Germany, China, and France, among others,” said UPS Europe Region President, Nando Cesarone. “With the addition of Nightline, we continue on our growth path in Europe, and will now be able to better serve customers who export into, and out of, Ireland. This is in addition to UPS’s commitment announced in 2014 to invest U.S. $2 billion in its European infrastructure by 2020.”
    UPS currently provides both small package and supply chain services to customers in Ireland, with a full suite of ground, air and ocean freight solutions. The company also operates gateway functions at both the Dublin and Shannon airports.
    With the combination of both companies’ operations, UPS will significantly enhance its presence in Ireland, adding more ground sorting capacity and vehicles throughout the country.
    Initially, the two brands will operate separately. Over time, the businesses will be integrated and customers of both companies will realize a benefit from the combination.
  6. [verwijderd] 20 oktober 2017 16:02
    quote:

    aandeelofoptie schreef op 20 oktober 2017 14:21:

    Riant bod inderdaad en in plaats van te zoeken naar consensus ( die de Belgen wel zochten getuige het tweede bod ) meer aandacht voor de mogelijkheid om het niet te doen omdat ze ( bestuur, grootaandeelhouders en Den Haag ) er helemaal geen zin in hadden
    Nope, de Belgen waren duidelijk niet op zoek naar consensus... ze waren vooral op zoek naar publieke steun van aandeelhouders - die ze nooit echt hebben weten te winnen getuige de steun voor het besluit van PostNL die op de AVA zowel onder de particuliere- als de grootaandeelhouders zichtbaar is geworden - tot verrassing de Verhagen-bashers op dit forum.

    Nog sterker, de Belgen speelden het spel eigenlijk ronduit smerig... want ze suggereerden zelfs 1x via een brief dat ze hun bod hadden verbeterd, terwijl de volgende dag uit de reactie van PostNL bleek dat het slechts een herhaling van zetten betrof zonder enige significante verbetering van het bod.

    Tsja, toen was eigenlijk al helemaal duidelijk dat Bpost het vertrouwen van PostNL al bijna geheel had verspeeld; later bleek dat er in die periode ook helemaal geen contact meer is geweest tussen de topman van Bpost en de topvrouw van PostNL - de laatste is dit uit de weggegaan omdat ze er niet van gediend was dat er ook een poging is gedaan in de privesfeer, etc.
  7. Ir en Largo 20 oktober 2017 16:17
    quote:

    BoterbijdeVis schreef op 20 oktober 2017 13:02:

    [...]

    Sandd beweegt zich op de briefpostmarkt. Die markt is al een aantal jaren zieltogend en binnen afzienbare tijd totaal niet interessant meer. Ik zie daarom niet in waarom PostNl die club zou willen overnemen. Dat noem ik dan "kosten op het sterfhuis"
    De post bezorging is nog steeds lucratief en er kan nog steeds een aardige winst mee gemaakt worden.
    De pakketten bezorging is op stoom maar het duurt zeker nog een paar jaar voordat alle ondernemers en hun klanten over gaan op het bestellen en versturen van pakketten.
    De post bezorging zal over 4 a 6 jaar minimaal zijn en is het verdien model voor Postnl omgekeerd, de pakketten bezorging de hoofdzaak en postbezorging een bijzaak of geheel verdwenen.
    Tot dan is de postbezorging een mooie verdienste en is dat beetje brieven bezorging van Sandd mooi meegenomen.

    Bpost was echt niet geïnteresseerd in de brievenbezorging maar alleen in de pakketbezorging.

  8. BoterbijdeVis 20 oktober 2017 16:59
    quote:

    Ritageld schreef op 20 oktober 2017 14:49:

    Uit Wikipedia:

    Een nutsbedrijf is een bedrijf dat, vaak vanuit een monopoliepositie, opereert in een sector die beschouwd wordt zijnde van openbaar nut omdat het belangrijke producten of diensten levert die in het algemeen belang zijn.

    Hier worden de elektriciteits-, gas- en drinkwatervoorziening toe gerekend. In ruimere zin omvat het begrip ook een deel van de communicatiesector: post, telegrafie en telefonie; en van de transportsector: het openbaar vervoer en het goederenvervoer per spoor.

    In Nederland werd ook de sociale woningbouw lang als noodzakelijke nutsvoorziening gezien en ontwikkeld door gemeente, semi-overheidsbedrijven of verenigingen zonder winstoogmerk die subsidies van het Rijk of Gemeente kregen.

    Vele nutsbedrijven werden in de negentiende en twintigste eeuw door de overheid opgericht om op die manier de voorziening van de betrokken goederen en diensten veilig te stellen én als instrument om een economische en sociale politiek te kunnen voeren in het kader van een gemengde economie.

    In de Europese Unie worden de markten waarop deze nutsbedrijven opereren sinds de jaren tachtig langzamerhand gedeeltelijk of volledig opengesteld voor concurrentie wat de druk om ze (deels) te privatiseren doet toenemen.


    Persoonlijk vind ik het fout dat de nutsbedrijven zijn geprivatiseerd in N en elders. In bijna alle opzichten is het een flop geworden. De enige uitzondering hierop is de portemonnee van de overheid.

    Misschien moet de Overheid deze bedrijven weer terugkopen!

    Dan zijn we als particulier aandeelhoudertje helemaal in de aap gelogeerd. Geloof maar niet dat de staat een riant bod zal doen.

    Bij verkoop van of verzelfstandiging van een staatsbedrijf doen ze eerst een greep in de kas (o.a. ABP) voordat het wordt afgestoten.

    Bij koop is de aandeelhouder de klos.
  9. forum rang 4 eduardo3105 20 oktober 2017 17:08
    wat wordt de slotkoers vandaag?? 3,642 / 3,643 / 3,648 of 3,649
    3,640 28-9
    3,641 4-10
    3,642
    3,643
    3,644 29-9 17-10
    3,645 26-9
    3,646 27-9
    3,647 18-10
    3,648
    3,649
  10. BoterbijdeVis 20 oktober 2017 17:14
    quote:

    eduardo3105 schreef op 20 oktober 2017 17:08:

    wat wordt de slotkoers vandaag?? 3,642 / 3,643 / 3,648 of 3,649
    3,640 28-9
    3,641 4-10
    3,642
    3,643
    3,644 29-9 17-10
    3,645 26-9
    3,646 27-9
    3,647 18-10
    3,648
    3,649

    3,637--3,638.
  11. [verwijderd] 20 oktober 2017 17:42
    quote:

    eduardo3105 schreef op 20 oktober 2017 17:08:

    wat wordt de slotkoers vandaag?? 3,642 / 3,643 / 3,648 of 3,649
    3,640 28-9
    3,641 4-10
    3,642
    3,643
    3,644 29-9 17-10
    3,645 26-9
    3,646 27-9
    3,647 18-10
    3,648
    3,649

    Multiple-gok... 3,648 euro, die hadden we nog niet.

    PS. PostNL deze week uiteindelijk nog geen procent naar beneden, bij een AEX die een kwart procent daalde en een AMX die nog iets minder daalde; gaat eigenlijk helemaal nergens over... maar postedomme, geen verder hersteld en dat vind ik voor deze week wel vies tegen vallen. Maandag over 2 weken de Q3 cijfers.
  12. forum rang 4 eduardo3105 20 oktober 2017 17:52
    quote:

    eduardo3105 schreef op 20 oktober 2017 17:08:

    wat wordt de slotkoers vandaag?? 3,642 / 3,643 / 3,648 of 3,649
    3,640 28-9
    3,641 4-10
    3,642
    3,643
    3,644 29-9 17-10
    3,645 26-9
    3,646 27-9
    3,647 18-10
    3,648
    3,649

    3,648 maar de koers wordt helemaal niet geregisseerd hoor
    ben benieuwd of we volgende week nog de 3,642 / 3,643 en 3,649 te zien krijgen of dat we toch definitief door de weerstand van 3,70 gaan
    goed weekend
  13. forum rang 6 keffertje 20 oktober 2017 20:28
    quote:

    aandeelofoptie schreef op 20 oktober 2017 18:15:

    Natuurlijk wordt de koers niet geregisseerd - hoe kom je erbij :-)
    Gold vandaag met name ook voor Aegon - wat een ratten !
    Jammer dat je niet aangeeft, hoe, door wie en waarom. Ik zeg niet dat het onwaar is maar op deze manier heeft het een hoog Albert cuyp-markt gehalte ('hoge heren', 'grote jongens' etc)
  14. forum rang 4 aandeelofoptie 21 oktober 2017 09:21
    @keffertje
    Is ook zo, maar daarvoor hebben we toch speciale instanties ( duur betaalde bobo's ) die net als jij en ik zien dat er iets aan de hand is en alle tijd en geld krijgen om daar nu juist de vinger achter te krijgen
    Bijvoorbeeld de koersbeweging van Postnl op vrijdag 4 augustus j.l. die riekt naar voorkennis
  15. forum rang 6 keffertje 21 oktober 2017 09:52
    quote:

    aandeelofoptie schreef op 21 oktober 2017 09:21:

    @keffertje
    Is ook zo, maar daarvoor hebben we toch speciale instanties ( duur betaalde bobo's ) die net als jij en ik zien dat er iets aan de hand is en alle tijd en geld krijgen om daar nu juist de vinger achter te krijgen
    Bijvoorbeeld de koersbeweging van Postnl op vrijdag 4 augustus j.l. die riekt naar voorkennis

    Op zich ben ik dat met je eens en ik denk/weet dat de toezichthouders over het geschikte instrumentarium beschikken om iets te doen. Daarom heb ik het idee (weet het dus ook niet zeker) dat er niets strafbaars gebeurt.

    In aansluiting op mijn uitgebreide posting van donderdagavond geef ik nog een voorbeeld hoe ik het zie:

    Stel dat maandag de koers naar 3,67 stijgt en iemand legt een grote verkooporder in op 3,675 of iemand verkoopt een grote pluk bestens waardoor de koers naar 3,66 gaat.

    Dan roept men op dit forum, de stijging wordt tegengehouden of manipulatie! !
    Ik denk echter dat als de markt werkelijk een koers van 3,67 of hoger reëel vindt er aanhoudend vraag zou moeten zijn op dat niveau (en zeker op een of meer centen lager)

    Schiet gerust op dit idee, maar wel inhoudelijk!

  16. totoo 21 oktober 2017 17:05
    quote:

    analyse_A3CD schreef op 21 oktober 2017 12:44:

    [...]

    Wat een flut sorteercentrumpje in vergelijking met PostNl!

    Alles op zijn Belgs zullen we maar zeggen; kleine pakketjes en kleine briefjes!! whahaha

    Zolang PostNL maar niet Bpost overneemt komt het allemaal goed, b ;)

    Wel interessant is publicatie VEB(effect 10): lage rente stuwt winst met een netto rente besparing van 17.5 MEUR en omgerekend al 36% van de winst prognose garandeert elk jaar tot 2020

    copy
    IRONIE
    Ironisch genoeg zijn het juist de
    bedrijven die in het verleden op
    een ongunstig moment extra
    kapitaal nodig hadden die nu het
    meeste profiteren. PostNL is daar
    een goed voorbeeld van. In de
    turbulente jaren 2007 en 2008
    moest het post- en pakkettenbedrijf
    voor honderden miljoenen
    aan schuld uitgeven aan beleggers.
    Vorig jaar september deed PostNL
    een bod op een deel van deze
    obligaties en wist toen al voor
    honderden miljoenen van het dure
    waardepapier in te kopen.
    Halverwege 2017 heeft PostNL
    nog ruim 500 miljoen euro aan
    schulden uitstaan in de vorm van
    een Nederlandse en Britse
    obligatie met een hoge coupon van
    respectievelijk 5,375 procent en 7,5
    procent. Als deze resterende
    obligaties in augustus volgend jaar
    aflopen, zal PostNL waarschijnlijk
    een rente betalen die nog geen
    derde bedraagt van het percentage
    op de oude leningen.
    De rentelasten zullen hierdoor
    vanaf 2019 met ruim 23 miljoen
    euro dalen. Het effect op de winst
    zal, indien rekening wordt
    gehouden met belasting (25
    procent), naar verwachting ruim
    17 miljoen euro positief zijn. Dat
    kan een substantiële bijdrage aan
    de winst opleveren. Analisten
    verwachten dat de winst van Post-
    NL in de komende 3 jaar met een
    kleine 50 miljoen euro zal
    toenemen tot 236 miljoen euro in
    2020. Ruim een derde van de
    winstsprong kan dus puur
    verklaard worden door lagere
    rente (17,5 van de 50 miljoen euro).
    De daadwerkelijke besparing
    kan nog hoger uitvallen. Door de
    verkoop van zijn belang in TNT
    Express heeft PostNL voldoende
    cash op de balans staan om de
    leningen helemaal uit eigen zak af
    te lossen. In dit scenario loopt het
    bruto rentevoordeel zelfs op tot
    meer dan 30 miljoen euro

5.636 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 282 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Resultaten PostNL nog slechter dan gevreesd, duurdere postzegel geen gamechanger

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
    8. VS ondernemersvertrouwen MKB april
    9. Home Depot Q1-cijfers
    10. Maandrapport OPEC
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht