Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,685
  • Verschill

    +0,015 +0,26%
  • Volume

    157.704 Gem. (3M) 273,6K
  • Bied

    5,680  
  • Laat

    5,695  
+ Toevoegen aan watchlist

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 150 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 oktober 2017 08:25
    OMZET PEUGEOT CITROEN FLINK HOGER MET HULP VAN OPEL
    ABM Financial News - 08:05
    (ABM FN-Dow Jones) Groupe PSA, bekend van Peugeot en Citroën auto's, heeft in het derde kwartaal van 2017 een fikse omzetstijging gerealiseerd vanwege de overname van Opel. Dit maakte de Franse autogroep woensdagochtend bekend.

    De omzet steeg in het afgelopen kwartaal met 31,4 procent naar 15,0 miljard euro. Het was de eerste keer dat het overgenomen Opel werd meegenomen in de resultaten. Over de eerste negen maanden van het jaar stegen de inkomsten met 12,7 procent tot ruim 39 miljard euro.

    PSA zei dat de omzet en het marktaandeel in alle regio's groeiden, met uitzondering van China. Met inbegrip van Opel stegen de verkopen met krap 24 procent.

    Voor dit jaar verwacht Groupe PSA dat de automarkt zal groeien met circa 3 procent in Europa, 5 procent in China en 7 procent in Latijns-Amerika. De Russische automarkt zal naar verwachting van de autogroep dit jaar met 8 procent stijgen.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  2. [verwijderd] 25 oktober 2017 08:33
    quote:

    NewKidInTown schreef op 25 oktober 2017 08:18:

    [Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
    Ik mis het gezonde verstand bij T2.

    Ze moeten wat beter kijken naar de mens als voorbeeld. Die manouvreert zich door het verkeer met slechts 2 sensoren (2 ogen) en een stel hersens. Bestand tegen elke weg- en weerssituatie.
    Allerlei onverwachte zaken kan de mens aan, zoals een agent die tijdelijk het verkeer over het fietspad leidt tijdens de afhandeling van een ongeluk. Of weg-opbrekingen waarbij het verkeer tijdelijk op de andere weghelft rijdt (tegen het verkeer in, zeg maar).
    Of een situatie waarbij even overleg nodig is tussen agent en chauffeur. Inderdaad nóg een sensor, voor geluid dus.

    Afijn, het zal uiteindelijk best lukken om een auto een stuk zelfstandig te laten rijden, maar daarna dan snel verder met de orde van de dag en vol inzetten op AI.
    (Maar dat zal de concurrentie intussen al wel aan het doen zijn.)
  3. [verwijderd] 25 oktober 2017 08:39
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 25 oktober 2017 08:33:

    [...]

    Ik mis het gezonde verstand bij T2.

    Ze moeten wat beter kijken naar de mens als voorbeeld. Die manouvreert zich door het verkeer met slechts 2 sensoren (2 ogen) en een stel hersens. Bestand tegen elke weg- en weerssituatie.
    Allerlei onverwachte zaken kan de mens aan, zoals een agent die tijdelijk het verkeer over het fietspad leidt tijdens de afhandeling van een ongeluk. Of weg-opbrekingen waarbij het verkeer tijdelijk op de andere weghelft rijdt (tegen het verkeer in, zeg maar).
    Of een situatie waarbij even overleg nodig is tussen agent en chauffeur. Inderdaad nóg een sensor, voor geluid dus.

    Afijn, het zal uiteindelijk best lukken om een auto een stuk zelfstandig te laten rijden, maar daarna dan snel verder met de orde van de dag en vol inzetten op AI.
    (Maar dat zal de concurrentie intussen al wel aan het doen zijn.)

    Daarom gebeuren er ook zo weinig ongelukken....
  4. [verwijderd] 25 oktober 2017 08:42
    quote:

    Tomtom25 schreef op 25 oktober 2017 08:39:

    [...]

    Daarom gebeuren er ook zo weinig ongelukken....
    Gezien het aantal kilometers dat gereden wordt, in aanmerking nemende dat er idioten tegelijkertijd zitten te bellen en te App-en, met een slok op achter het stuur zitten, geen rijbewijs hebben, ja, weinig ongelukken.

    De AI oplossing doet daar niet aan mee, wordt niet moe en is continu alert.

    Ja, dus spieken bij de mens, en de goede dingen overnemen. Die AI-oplossing moet dus niet tegelijkertijd gaan bellen en chatten met oma of met 'de zaak'.
  5. [verwijderd] 25 oktober 2017 08:48
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 25 oktober 2017 08:42:

    [...]

    Gezien het aantal kilometers dat gereden wordt, in aanmerking nemende dat er idioten tegelijkertijd zitten te bellen en te App-en, ja, weinig ongelukken.

    De AI oplossing heeft daar geen last van, wordt niet moe en is continu alert.

    Ja, dus spieken bij de mens, en de goede dingen overnemen. Die AI-oplossing moet dus niet tegelijkertijd gaan bellen en chatten met oma of met 'de zaak'.
    File problemen, oudere mensen afhankelijk nu enz
  6. forum rang 6 NewKidInTown 25 oktober 2017 08:48
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 25 oktober 2017 08:33:

    Ik mis het gezonde verstand bij T2.

    .... vol inzetten op AI.

    Zo gauw men robots weet te maken die in staat zijn om robots te maken die intelligenter zijn en meer kunnen dan mensen, dan "ben ik om".

    Er wordt er hier en daar al wel aan gewerkt, maar ik mis nog iets, een goed gesprek ofzo, hoewel dat met de meeste levende females ook nauwelijks mogelijk is, zijn meer met facebook bezig dan met jou :-(

    Voorbeeldje om in de sector te blijven:

    www.alibaba.com/showroom/plastic-doll...

    Disclaimer: ondergetekende, noch zijn metgezellin, noch andere gezinsleden hebben een FB-account, noch twitter, noch instagram e.d.. En dat wil ik graag zo houden.
  7. [verwijderd] 25 oktober 2017 08:52
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 25 oktober 2017 08:33:

    [...]

    Ik mis het gezonde verstand bij T2.

    Ze moeten wat beter kijken naar de mens als voorbeeld. Die manouvreert zich door het verkeer met slechts 2 sensoren (2 ogen) en een stel hersens. Bestand tegen elke weg- en weerssituatie.
    Allerlei onverwachte zaken kan de mens aan, zoals een agent die tijdelijk het verkeer over het fietspad leidt tijdens de afhandeling van een ongeluk. Of weg-opbrekingen waarbij het verkeer tijdelijk op de andere weghelft rijdt (tegen het verkeer in, zeg maar).
    Of een situatie waarbij even overleg nodig is tussen agent en chauffeur. Inderdaad nóg een sensor, voor geluid dus.

    Afijn, het zal uiteindelijk best lukken om een auto een stuk zelfstandig te laten rijden, maar daarna dan snel verder met de orde van de dag en vol inzetten op AI.
    (Maar dat zal de concurrentie intussen al wel aan het doen zijn.)

    Met de mens als voorbeeld krijg je precies hetzelfde: evenveel ongelukken als Zou je niet een verbetering van de mens willen om de auto te bedienen? Dat is de holy grail. En ook de reden dat het uiteindelijk zelfs verplicht gaat worden (imho). Wel jammer van al die mooie oldtimers die dan in de garage staan te verstoffen. En mag ik ook niet meer op mijn vintage motor rijden?
  8. [verwijderd] 25 oktober 2017 08:57
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 25 oktober 2017 08:33:

    [...]
    Ik mis het gezonde verstand bij T2.

    Ze moeten wat beter kijken naar de mens als voorbeeld. Die manouvreert zich door het verkeer met slechts 2 sensoren (2 ogen) en een stel hersens. Bestand tegen elke weg- en weerssituatie.
    Allerlei onverwachte zaken kan de mens aan, zoals een agent die tijdelijk het verkeer over het fietspad leidt tijdens de afhandeling van een ongeluk. Of weg-opbrekingen waarbij het verkeer tijdelijk op de andere weghelft rijdt (tegen het verkeer in, zeg maar).
    Of een situatie waarbij even overleg nodig is tussen agent en chauffeur. Inderdaad nóg een sensor, voor geluid dus.

    Afijn, het zal uiteindelijk best lukken om een auto een stuk zelfstandig te laten rijden, maar daarna dan snel verder met de orde van de dag en vol inzetten op AI.
    (Maar dat zal de concurrentie intussen al wel aan het doen zijn.)
    Heb jij je al verdiept in de rol van RoadDNA in het hele AI-traject? Daar is het juist essentieel voor. Er WORDT al vol ingezet op AI. Maar om dat qua rekencapaciteit (en snelheid!) doenlijk te houden hebben je "normbeelden" nodig als vergelijkingsmateriaal om snel je waarnemingen om te kunnen zetten in een objectmodel van de omgeving. Dat doen op dit moment menselijke hersenen nog veel gemakkelijker.

    NVidia denkt momenteel met de Xavier-processor die begin 2018 op de markt komt te kunnen gaan tot level 3 (waarschijnlijk met betere functionaliteit dan de Audi A8 nu kan bieden). Met Bosch samen zijn ze een multi-Xavier SDC-computer aan het ontwikkelen die vele malen meer rekencapaciteit gaat krijgen en dan geschikt zou moeten zijn voor de benodigde AI voor level 5. Testversies van dat ding kommen voor zover ik weet in 2019 beschikbaar.
  9. [verwijderd] 25 oktober 2017 09:08
    quote:

    Hik schreef op 25 oktober 2017 08:52:

    [...]

    Met de mens als voorbeeld krijg je precies hetzelfde: evenveel ongelukken als Zou je niet een verbetering van de mens willen om de auto te bedienen? Dat is de holy grail. En ook de reden dat het uiteindelijk zelfs verplicht gaat worden (imho). Wel jammer van al die mooie oldtimers die dan in de garage staan te verstoffen. En mag ik ook niet meer op mijn vintage motor rijden?
    Je snapt de essentie van mijn punt niet.

    T2 denkt een heel stellage aan technieken nodig te hebben om een 'doos' als een soort blind paard door het verkeer te loodsen.

    De mens doet dat heel behoorlijk met slechts 1 type sensor en een soort van 'verstand'. Een mooi voorbeeld toch?

    De mens heeft allerlei onhebbelijkheden die afleiden van het verkeer, dus ongelukken, dus files etc.

    Dat heeft AI niet. Samen met wat verkeersinfo kan het een mooi mechanisme worden.

    AI hoeft alleen maar dat rij-kunstje van de mens na te bootsen. De rest niet.

    Kunstjes nabootsen met AI ? jazeker, kijk maar naar de schaakcomputers die met gemak een mens verslaan. En er zijn intussen al legio meer voorbeelden.
  10. Dokus 25 oktober 2017 09:14
    quote:

    Muppet_Waldorf schreef op 25 oktober 2017 09:08:

    [...]

    Je snapt de essentie van mijn punt niet.

    T2 denkt een heel stellage aan technieken nodig te hebben om een 'doos' als een soort blind paard door het verkeer te loodsen.

    De mens doet dat heel behoorlijk met slechts 1 type sensor en een soort van 'verstand'. Een mooi voorbeeld toch?

    De mens heeft allerlei onhebbelijkheden die afleiden van het verkeer, dus ongelukken, dus files etc.

    Dat heeft AI niet. Samen met wat verkeersinfo kan het een mooi mechanisme worden.

    AI hoeft alleen maar dat rij-kunstje van de mens na te bootsen. De rest niet.

    Kunstjes nabootsen met AI ? jazeker, kijk maar naar de schaakcomputers die met gemak een mens verslaan. En er zijn intussen al legio meer voorbeelden.
    wat je hier beschrijft kan zomaar nog 10 jaar duren voordat computers uberhaupt in de buurt komen van hoe een mens kan denken.

    in een split second afwegingen maken...
  11. forum rang 8 closer 25 oktober 2017 09:16
    Muppet heeft een punt. Mensen kunnen behoorlijk veilig rijden, ook in onbekende situaties, zonder kaart of plattegrond. Alleen met wat verstand en de zintuigen.
    Laten we zeggen: 98% veilig. SDC streeft naar 100%, maar kijk eens wat daar allemaal voor moet worden ingezet.
  12. forum rang 6 tatje 25 oktober 2017 09:22
    Renault en PSA zouden voor een koers omhoog kunnen zorgen.

    Maar het laat weer eens zien, dat de grote jongens aan de knoppen de koers bepalen.

    Moet gewoon een grote jongen komen die schijt heeft aan de financiele afspraken.

    Zo als het nu gaat kan ik maar 1 woord verzinnen, regie.

    Wie de regie voeren, ik denk Tom Tom indirect en de shorters en sommige analisten.

    Ga wat leuks doen !
  13. all 2getthere 25 oktober 2017 09:23
    deze markt wordt in eerste instantie neergezet voor beroeps verkeer, waarmee dat alleen maar goedkoper gaat worden, niet voor Piet Prive, die lift slechts mee op de ontwikkelingen.
  14. [verwijderd] 25 oktober 2017 09:26

    gewoon wat consolidatie hier rond de 9,70 , het aandeel neemt even een pauze, kan het mooi momentum opbouwen om straks de 10 te nemen.
    enkel een slot onder de 9,50 en falende om vandaar snel te herstellen zou ik teleurstellend vinden, dit voor nu is prima, de technische indicatoren waren allemaal wat overbought nu kan zich dat weer neutraliseren.
  15. [verwijderd] 25 oktober 2017 09:27
    Wies, jij gaf aan dat je "teleurgesteld" zou zijn als de koers weer onder de 9,50 zou gaan. Maar vind je dat echt zo ver weg als je naar de koers kijkt als de resultante van een "krachtenspel"?

    De enige "stuwende" kracht is m.i. dat de Q3-presentatie weer wat nieuwe LT-fantasie heeft opgeleverd, zoals wel vaker in het verleden. De wordt is weer wat verder opgepoetst en en gelijk weer wat verhangen naar de Q$-presentatie.

    Stuwing vanuit "persberichten" is gezien het communicatiebeleid van TmTom tot de Q4-cijfers niet of nauwelijks te verwachten. Mogelijk kan de CES tussentijds zelfs drukkend werken als, zoals Hik verwacht, Intel/Mobileye daar iets gaan presenteren dat er geloofwaardig uitziet.

    De drukkende krachten zijn beslist aanwezig:
    - TomTom is t.b.v. de inkoop gebaat bij een niet te hoge koers in 2017;
    - De slechte reputatie van TomTom kan iedere manipulatie naar beneden weer gemakkelijk versterken, omdat iedereen denkt "daar gaan we weer, dus wegwezen";
    - We worden al jaren geconfronteerd met partijen die schijnen te kunnen verdienen aan het drukken van de koers. Waarom zou dat business model nu opeens verdwenen zijn?
    - Bij de recente stijging zijn wellicht weer "gelukzoekers" ingestapt die na enkele weken ongeduldig gaan worden als de stijging niet verder doorzet;
    - TomTom profileert zich nog steeds niet als een aantrekkelijk fonds om in te stappen als je niet heeeeeeeeel erg goed je huiswerk hebt gedaan. Ze communiceren namelijk nooit in termen van duidelijke en aantrekkelijke resultaatverwachtingen. Als je maar een beetje scepsis hebt haak je af bij TomTom, ook gezien hun belabberde track-record en worst-verhang historie.
2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 150 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 15 mei

    1. ABN Amro Q1-cijfers
    2. InPost Q1-cijfers
    3. Allianz Q1-cijfers
    4. Commerzbank Q1-cijfers
    5. RWE Q1-cijfers
    6. Thyssenkrupp halfjaarcijfers
    7. ASMI €2,75 ex-dividend
    8. NL economische groei Q1 (voorlopig)
    9. NL consumentenuitgaven maart
    10. NL internationale handel maart
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht