Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur)

3,496
  • Verschill

    +0,038 +1,10%
  • Volume

    314.502 Gem. (3M) 1,6M
  • Bied

    3,496  
  • Laat

    3,502  
+ Toevoegen aan watchlist

BAM februari 2018

3.002 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 151 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bambricks 27 februari 2018 15:27
    Telkens zie je de koers omhoog kruipen en dan de Noodrem ( scherpe daling in een ogenblik) De sorters zijn steeds bezig.

    volgende is niet onderbouwd maar toch:

    Indien BAM zich toch een goede positie ziet te verwerven in de Uk zou er best weleens een bod op kunnen worden gedaan. Vooral omdt die organisatie vrijwel stand alone werkt.

    ( ja ik weet best wel men heeft het kapitaal nodig etc. ) Maar dat kan ook door een andere partij worden aangeleverd.

  2. forum rang 4 Tartessos 27 februari 2018 15:29
    Uit ervaring kan ik zeggen dat dit soort hele grote projecten niet eenvoudig is om te calculeren. Er zit natuurlijk wel een soort van (standaard) winstmarge op. Maar als het risico groter wordt dan wordt de winstmarge opgeschroefd.
    Ook kostprijzen worden dan ruimer aangehouden. Heel eenvoudig.

    Ik geloof niet dat een bedrijf als BAM op de procent nauwkeurig calculeert en offreert.

    Hoe meer vraag vanuit de economie, des te drukker de bouw en/of infra sector.
    Daardoor zullen kostprijzen en winstmarges stijgen.

    Het aanbod van projecten speelt ook mee. Het bouwbedrijf heeft op een gegeven moment de keuze. Die opdracht niet, die wel. Zo werkt het.

    Neem aub aan dat een bouwbedrijf zoals BAM echt niet gek is.
    De problemen die in 2017 zijn genoemd en zijn verdisconteerd zijn ontstaan door de laat cyclische sector waarin BAM zich bevind en de uitloper van de economische crisis.

    Zoals bijv. de IJmuidense sluis. Dit project zal waarschijnlijk voor een iets te scherpe verkoopprijs zijn aangenomen.
    Is dat stom? Denk het niet, het heeft alles te maken met concurrentie en de crisis op dta moment. Had BAM de opdracht aan zijn neus voorbij moeten laten gaan in crisistijd ?

    Als je dat niet kan begrijpen dan wil je gewoon niet begrijpen.
    Dan heb je andere agenda. Maar realistisch is het zeker niet.
    BAM is een degelijk bedrijf.


  3. Geduldkomtwelgoed 27 februari 2018 15:35
    quote:

    FairValue schreef op 27 februari 2018 11:19:

    [...]

    Dus jij wilt nu zeggen dat je met je boerenkluitjes verstand gaat aangeven dat ze te laag hebben ingeschreven? Daar zijn calculators uren en uren mee bezig geweest. Nee maar 'd Aandelen heeft vanochtend 'even' wat door gelezen waar hij geen verstand van heeft en vindt nu dat er verantwoording moet worden afgelegd..... Ik heb er vertrouwen in dat die mensen het goed doen, dat er rekening is gehouden met minimaal 2% marge en dat de directie het nog eens gedubbelcheckt heeft ook!
    ahum, keer op keer is helaas gebleken dat jouw laatste zin geen enkele hout snijdt v.w.b. BAM projecten. Dat vertrouwen is in de afgelopen 2 jaar helaas vaak geschaad......Het is niet voor niks dat de koers relatief laag staat.
  4. forum rang 6 boldie 27 februari 2018 15:37
    quote:

    bambricks schreef op 27 februari 2018 15:27:

    Telkens zie je de koers omhoog kruipen en dan de Noodrem ( scherpe daling in een ogenblik) De sorters zijn steeds bezig.

    volgende is niet onderbouwd maar toch:

    Indien BAM zich toch een goede positie ziet te verwerven in de Uk zou er best weleens een bod op kunnen worden gedaan. Vooral omdt die organisatie vrijwel stand alone werkt.

    ( ja ik weet best wel men heeft het kapitaal nodig etc. ) Maar dat kan ook door een andere partij worden aangeleverd.

    yep dat koersverloop niet helder is is al tijdje bekend maar dit is wel erg doorzichtig. jan met de pet dumpt ze niet meer.
  5. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 27 februari 2018 15:42
    quote:

    Geduldkomtwelgoed schreef op 27 februari 2018 15:35:

    [...]

    ahum, keer op keer is helaas gebleken dat jouw laatste zin geen enkele hout snijdt v.w.b. BAM projecten. Dat vertrouwen is in de afgelopen 2 jaar helaas vaak geschaad......Het is niet voor niks dat de koers relatief laag staat.
    Ahum, kijk eens naar de toekomst ipv naar het verleden. Zonder vertrouwen is er geen toekomst. En blijven door zeiken voegt niets toe.
  6. forum rang 6 boldie 27 februari 2018 16:02
    toch heel klein plukje gekocht maar gelijk weer eronder. moet toch leren om niet zo dicht erop te zitten
  7. forum rang 7 innicksname 27 februari 2018 16:04
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 27 februari 2018 15:42:

    [...]Ahum, kijk eens naar de toekomst ipv naar het verleden. Zonder vertrouwen is er geen toekomst. En blijven door zeiken voegt niets toe.
    Vooruit willen denken is een nuttige en prettige eigenschap, maar niet iedereen is daartoe in staat. Het betekent ook dat je moet willen nadenken over hoe je de wereld voor jezelf (en anderen) net wat mooier kunt maken.
  8. jaapaap 27 februari 2018 16:06
    Het zou de CEO hebben gesierd dat HIJ was opgestapt en niet dat de CFO eruit is gestuurd. Zoals in berichten en ook op dit forum te hebben gelezen, zij heeft enorm haar best gedaan om het financiele plaatje beetje bij beetje te verbeteren.

    Wat RvC leden met ruggegraat hadden juist de CFO moeten steunen. Helaas Elverding zat er niet meer, Hein Scheffer ook weg een ja wat krijg je ervoor terug. Oud CEO van een bedrijf die het ook geweldig heeft gedaan.

    het is dan ook niet vreemd dat er een hoog % shortpartijen zijn in dit aandeel.
  9. bambricks 27 februari 2018 16:28
    quote:

    Geduldkomtwelgoed schreef op 27 februari 2018 15:35:

    [...]

    ahum, keer op keer is helaas gebleken dat jouw laatste zin geen enkele hout snijdt v.w.b. BAM projecten. Dat vertrouwen is in de afgelopen 2 jaar helaas vaak geschaad......Het is niet voor niks dat de koers relatief laag staat.
    Calculatie goed of fout???

    Ik denk zelfs dat de calculaties best goed zijn gedaan hoor.
    maar er wordt eveel generaliseerd. Als de technische oplossing niet juist ( of de uitgangspunten ) is dan helpt het calculeren niet.

    Verder in het leven bestaan risico's en aannemen is ook bewust risico's calculeren.
  10. forum rang 4 Jonge_belegger 27 februari 2018 16:33
    quote:

    boldie schreef op 27 februari 2018 16:02:

    toch heel klein plukje gekocht maar gelijk weer eronder. moet toch leren om niet zo dicht erop te zitten
    Dat zei je gisteren ook... Leer er dan van.
  11. forum rang 10 voda 27 februari 2018 16:39
    *BAM ontvangt opdracht ontwerp en bouw uitbreiding London City Airport
    BAP: projectsom bedraagt 95 miljoen euro
    (END) Dow Jones Newswires
  12. B2Future 27 februari 2018 16:44
    BAM verwerft omvangrijk ontwerp- en bouwcontract voor uitbreiding betondek London City Airport
    Bunnik, 27 februari 2018 – London City Airport heeft het contract voor de uitbreiding van de luchthaven met 7,5 ha ten behoeve van een nieuwe taxtibaan toegekend aan BAM Nuttall. De projectsom bedraagt ruim € 95 miljoen. BAM Nuttall voert het project gezamenlijk uit met zusteronderneming BAM International. De luchthaven blijft in bedrijf tijdens de bouw. BAM start in het voorjaar van 2018 met de werkzaamheden. De oplevering wordt begin 2020 verwacht.

    image

    De werkzaamheden vormen de eerste fase van het City Airport Development Programme, dat ruimte zal bieden aan extra vliegtuigen, een parallelle taxibaan en uitbreiding van de passagiersterminal. Naar verwachting zal hierdoor het passagiersaantal toenemen van 4,5 miljoen nu tot 6,5 miljoen.

    BAM zal het betondek van de luchthaven uitbreiden over het King George V-dok. Het dek bestaat uit geprefabriceerde betonelementen met een in situ gestorte toplaag die zich uitstrekt over geprefabriceerde betonnen balken, die worden ondersteund door meer dan 1.000 stalen boorpalen, die rusten in de waterbodem (doorgaans op een afstand van tien meter). De gemiddelde waterdiepte is ongeveer tien meter en de boorpalen zijn gemiddeld circa twintig meter lang.

    Bijkomend werk omvat de gedeeltelijke sloop van een kademuur, de aanleg van drainagekanalen en een deels onderwatergelegen koker voor kabels en leidingen, alsook plaatsing van ongeveer vijftig palen op het land naast het entreegebouw van de luchthaven.

    BAM is betrokken geweest bij de bouw, uitbreiding of renovatie van vele luchthavens, waaronder Schiphol en Eindhoven, Terminal 2 München en Berlijn Brandenburg in Duitsland, Zaventem en Charlerois in België, Cork in Ierland, Bristol, East Midlands, Edinburgh, Newcastle en Manchester in het Verenigd Koninkrijk, Madeira, Harare in Zimbabwe en Sheikh Rashid-terminal in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten.

    Momenteel realiseren BAM International en BAM Nuttall Terminal 3 op Nyerere International Airport in Dar es Salaam, evenals het ontwerp en de bouw voor de renovatie en uitbreiding van de Kilimanjaro International Airport (KIA) in Tanzania.

    Nadere informatie:
    - analisten: Joost van Galen,(030) 659 87 07, joost.van.galen@bam.com;
    - pers: Arno Pronk, (030) 659 86 21, arno.pronk@bam.com.
  13. forum rang 7 innicksname 27 februari 2018 16:50
    quote:

    Executive schreef op 27 februari 2018 16:47:

    En als beloning houden ze de koers vast op 3,63!
    De verf van dit contract was vanochtend vers, nu niet meer.
3.002 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 151 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 mei

    1. Eurocommercial Q1-cijfers
    2. VK economische groei eerste kwartaal
    3. VK handelsbalans maart
    4. VK industriële productie maart
    5. Wolters Kluwer €1,36 ex-dividend
    6. Aperam €0,50 ex-dividend
    7. AMG €0,20 ex-dividend
    8. Arcadis €0,85 ex-dividend
    9. VS consumentenvertrouwen (Universiteit Michigan) mei (vlp) 77
  2. 13 mei

    1. NL faillissementen april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht