Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

2018

921 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 47 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 maart 2018 16:36
    quote:

    lapins schreef op 6 maart 2018 16:26:

    De deal met continental kan dat al invloed hebben op de cijfers van 2017 , met andere woorden kunnen de cijfers ook nog meevallen
    Continental en AND werken samen, maar betalen elkaar niks.
  2. jalivia 14 maart 2018 09:22
    las een stuk in de telegraaf van vandaag over HERE en zo ,zou and daar ook nog wat aan toe kunnen voegen ..laatste blad in de telegraaf onder de kop ,,,de wereld in kaart brengen...
  3. forum rang 5 maci 14 maart 2018 10:45
    quote:

    bruinisse schreef op 14 maart 2018 09:22:

    las een stuk in de telegraaf van vandaag over HERE en zo ,zou and daar ook nog wat aan toe kunnen voegen ..laatste blad in de telegraaf onder de kop ,,,de wereld in kaart brengen...
    Wil je dat svp naar hier willen kopiëren? Niet iedereen kan het stuk lezen.

    "Verder lezen?

    Maak een account aan en lees alle Telegraaf Extra-artikelen...."

    Dank vast.
  4. jalivia 14 maart 2018 11:24
    De wereld in kaart brengen
    Zelfrijdende auto’s hebben veel gedetailleerder kaartmateriaal nodig dan voor automobilisten die zelf aan het stuur zitten. Waar navigatiesystemen vandaag de dag tot op de meter kloppen, moeten kaarten voor zelfrijdende auto’s op tien centimeter of minder precies zijn. Wegenkaartspecialist Here verwacht voor het eind van het jaar een miljoen kilometer aan straten in Noord-Amerika en Europa tot op de decimeter nauwkeurig in kaart te hebben gebracht.

    Om auto’s autonoom te laten rijden moet het kaartmateriaal op tien centimeter of minder precies zijn. FOTO HERE
    door Gabi Ouwerkerk

    Here werd in 2015 door een consortium van drie Duitse autofabrikanten, Audi, BMW en Daimler, overgenomen van Nokia voor een bedrag van €2,8 miljard. De Nederlandse ceo Edzard Overbeek benadrukt dat de ambities van Here verder reiken dan de auto-industrie. Diverse bedrijven buiten de auto-industrie, waaronder Bosch en Continental hebben ook een belang genomen in het bedrijf.

    „We bouwen kaarten, maar we zijn een big data bedrijf”, zegt Overbeek. „Onze kaarten zijn opgebouwd uit heel veel verschillende data. We willen uitgroeien tot wereldwijd aanbieder van real-time locatiediensten. We werken aan oplossingen voor alles wat autonoom wordt: van drones tot grasmaaiers.”

    De focus ligt op dit moment wel bij kaarten voor zelfrijdende auto’s. Het bedrijf beschikt over een platform dat verschillende datasets bij elkaar brengt, zoals sensordata uit auto’s en telefoons met industriële data, zoals gegevens over wegwerkzaamheden en omleidingen.

    Hoe meer data beschikbaar is, hoe menselijker de zelfrijdende auto kan rijden. „Als je een bocht natuurkundig gezien met een maximale snelheid van 50 kilometer per uur kunt nemen, zullen weinig passagiers er blij mee zijn als de auto hem ook daadwerkelijk met die snelheid neemt. Niet iedereen wil met zijn hoofd tegen het raam worden aangedrukt.”

    Overbeek verwacht dat de meeste passagiers willen dat de auto zich gedraagt zoals ze zelf zouden rijden. En hij is ervan overtuigd dat dit in de toekomst gaat gebeuren. „Over twintig jaar bezit bijna niemand meer een auto. Een voertuig komt op afroep aanrijden en als je instapt, downloadt de auto jouw profiel en past daarop zijn rijstijl aan.”

    Here heeft inmiddels 555.555 kilometer aan wegen nauwkeurig in kaart gebracht. „Technologisch is het mogelijk auto’s autonoom te laten rijden, maar vanwege wet- en regelgeving zal het nog zeker tien jaar duren voor het zo ver is.” Bij invoering op snelwegen, voorziet Overbeek weinig problemen, maar hij geeft toe dat het een hele uitdaging zal worden om zelfrijdende auto’s veilig en effectief te laten rijden in een stad als Amsterdam, waar fietsers en voetgangers zich weinig aantrekken van rode stoplichten en voorrangsregels. „Een optie is om alle fietsers uit te rusten met sensoren. Veel deelfietsen beschikken hier al over. Deze data kun je dan opnemen in het kaartmateriaal.”

    Een volgende stap is het koppelen van databases met indoor kaarten van publieke omgevingen zoals luchthavens, voetbalstadions en winkelcentra. Dit is volgens Overbeek van belang als mensen zelf geen auto meer bezitten. „De zelfrijdende auto ziet waar je je bevindt in het winkelcentrum en hoeveel minuten het duurt voor je bij uitgang X bent. Zodra je naar buiten loopt, komt de auto aanrijden.”
  5. forum rang 5 maci 14 maart 2018 11:49
    Dank je.

    Uit je eerste bericht dacht ik op te maken dat AND er in werd genoemd, maar ik denk dat je bedoelt te vragen of AND iets aan HERE kan toevoegen?

    AND & HERE vissen in dezelfde vijver.
  6. emilio!.! 15 maart 2018 09:12
    Volgens topman Hugo van der Linde komen de ,,teleurstellende resultaten'' over de periode vanwege ,,vertragingen in de realisatie van grote en eenmalige deals'',

    Het is afwachten of de vertraging uiteindelijk nog iets opleveren anders wordt het wel heel moeilijk voor AND, ze hebben sindsdien niets gemeld wat een financiële bijdragen levert
  7. jalivia 16 maart 2018 11:04
    gisteren werd er toch 3500 stukjes in ene weg gekocht rond 5 uur ,nu weer engstil??.wat broeit er ,,of toch niks
  8. Frankla 19 maart 2018 17:47
    er broeit niks.... slechte resultaten... en daar is de koers ook naar. Geen flinke orders geen stijging... Ik ben bang dat AND niks meer voorstelt tussen de twee grote spelers.
  9. Hkdnp 20 maart 2018 07:38
    KAARTENMAKER AND LEVERT MAPFUSION AAN OVERHEID VOOR ZELFRIJDENDE AUTO

    Verzameld door sensoren in de auto's van Brabantse weginspecteurs, houdt AND's MapFusion automatisch kaart- en locatiegegevens up-to-date

    Capelle aan den IJssel, Nederland, 20 maart 2018 - AND is verheugd de samenwerking met Talking Maps bekend te maken, middels een pilot met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie Noord-Brabant en V-Tron. AND zorgt ervoor dat gegevens, verzameld door slimme camera's in auto's van weginspecteurs, geautomatiseerd kaart- en locatiegegevens verbeteren, updaten en verrijken via MapFusion.

    Deze samenwerking start met een pilot van waar bij de focus ligt op het verbeteren, updaten en verrijken van HD Kaarten met wegbelijning en verkeersborden op de corridor Maasvlakte-Venlo. Op basis van de pilotresultaten wordt het vervolg ingericht. HD Kaarten zijn een zeer nauwkeurige model van het wegennetwerk welke de zelfrijdende auto in staat stelt zeer nauwkeurig te manoeuvreren en de exacte positie te bepalen. Dit is cruciaal voor geavanceerde rijtoepassingen, coöperatief en autonoom rijden.

    AND volgt hiermee de trend in de automotive sector dat auto's steeds geavanceerder sensoren krijgen en steeds beter met het internet verbonden worden. Kaart- en locatiegegevens vormen een essentieel component voor geavanceerder veiligheid, eco-efficiency, comfort en autonoom rijden. De conventionele manier van kaartbouwen voldoet niet meer aan de eisen binnen deze ontwikkelingen. AND's MapFusion zorgt niet alleen voor een ongekende rijkheid en nauwkeurigheid van kaartdata maar levert deze ook nog eens tegen substantieel lagere kosten. Eerder kondigde AND al haar samenwerking met Continental aan om kaarten automatisch te verrijken en onderhouden.

    Hugo van der Linde, CEO AND: "We zijn erg enthousiast om, samen met V-Tron, onze MapFusion technologie inzetten in relatie tot de kennisvragen van overheden en andere partners van Talking Traffic. AND integreert automatisch gegevens uit de auto om zeer gedetailleerde en actuele kaarten te maken. Hiermee kan AND actuele data leveren om autonoom en coöperatief rijden met personen- en vrachtauto's in Nederland een extra impuls geven."

    In eerste instantie zullen auto's van Brabantse weginspecteurs hiervoor ingezet worden. Van daaruit zullen waarschijnlijk nog enkele wegbeheerders aanhaken bij de Talking Maps proef waardoor nog meer voertuigen gegevens gaan verzamelen.

    Intertraffic
  10. snowhmr 20 maart 2018 08:29
    Titel op iex is perfect. AND doet proef met autonoom rijden. Stukje bij beetje gaat het beter. Door het Uber ongeluk komt er waarschijnlijk wat vertraging dat is ook de n het voordeel van AND ik laat de aandelen nog maar even een jaartje op de plank liggen.
921 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 47 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht