Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

ASML Holding NL0010273215

Laatste koers (eur)

840,700
  • Verschill

    -12,300 -1,44%
  • Volume

    407.049 Gem. (3M) 531,1K
  • Bied

    840,400  
  • Laat

    841,000  
+ Toevoegen aan watchlist

ASML 2018

10.068 Posts
Pagina: «« 1 ... 183 184 185 186 187 ... 504 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 mei 2018 09:19
    We zijn niet gestart met de hogere koers van US gisteren avond.
    Wat zeg je ervan David? Wat is de trading range van vandaag, of is het nog te vroeg?

    m.v.g.
    Ruud.
  2. David. 17 mei 2018 09:36
    Het is vooralsnog wat geneuzel op de vierkante millimeter.
    171.20 aan de bovenkant. 170.60 aan de onderkant.
    Onder 170.60 kan het weer naar de ma50 en stijgende steunlijn. Maar gezien de opwaartse hoofdtrend ligt een stijging boven 171.20 het meest voor de hand.

    Ik wacht even op een bezoek aan de steunlijn. Boven 171.20 mis ik even de boot, want ik stap dan niet in.

  3. [verwijderd] 17 mei 2018 10:12
    quote:

    David. schreef op 17 mei 2018 09:36:

    Het is vooralsnog wat geneuzel op de vierkante millimeter.
    171.20 aan de bovenkant. 170.60 aan de onderkant.
    Onder 170.60 kan het weer naar de ma50 en stijgende steunlijn. Maar gezien de opwaartse hoofdtrend ligt een stijging boven 171.20 het meest voor de hand.

    Ik wacht even op een bezoek aan de steunlijn. Boven 171.20 mis ik even de boot, want ik stap dan niet in.

    OK, thx.
    Net ook verkocht, had nog 2400 stuks van gisteren open staan, verkocht op 171.10
    Nu dus ff afwachten!
  4. [verwijderd] 17 mei 2018 10:23
    quote:

    H.A.B.S. schreef op 17 mei 2018 08:56:

    Volgens mij hebben ze een paar extra machines nodig:

    www.reuters.com/article/us-israel-tec...
    Ja HABS,

    Dat wordt wat de komende jaren, de ontwikkelingen gaan mega hard.
    Ik heb zelf in Januari mijn nieuwe E-klasse ontvangen met alle opties erop v.w.b. zelf rijden, dat heet bij mercedes adaptive cruise control, met radar etc.
    Ik had in mijn vorige auto, die inmiddels 5 jaar oud was ook die optie, als je ziet wat er in die 5 jaar is verbeterd is echt fantastisch.
    De chips die hierin zitten moeten overuren maken, v.w.b. de besturing en bij Mercedes ook voor de verlichting.
    De verlichting is ronduit geniaal te noemen, en die is constant aan het werk om alles maar te verlichten wat van belang is en alles niet te verlichten wat je maar kan overbelichten(tegenliggers etc). Dat doet het systeem met een hele rij van LED lichtpunten, die LED lichtpunten verlichten die punten die nodig zijn en dat wordt natuurlijk allemaal aangestuurd door een krachtige chip.
    Als je gewoon aan het rijden bent en er komt een bocht aan trekt het systeem eigenlijk het stuur uit je handen om de bocht te nemen, wordt ook allemaal aangestuurd door vele chips neem ik aan.
    De auto is 12 cm langer dan het vorige model, we zien dat niet echt terug in de zit ruimte, ik denk dat er ergens in de auto 12 cm aan Chips liggen, hahahahhaaha.
    Mooie ontwikkeling en een giga impact op de chip industrie, nu al en in de toekomst nog veel meer.
    Ieder merk komt nu al met allerlei opties, zoals zelf-rijdend, inparkeren, etc etc.
  5. forum rang 5 Hoppschwiiz 17 mei 2018 10:32
    Ik ga met jullie mee. 2/3 verkocht op 171,15. Ik vind Trump-Kim momenteel wat onzeker. Daarbij lijkt de tech rally wat vermoeid te worden en heeft nieuwe impulsen nodig
  6. [verwijderd] 17 mei 2018 10:44
    Vreemd, ik zit meer zeer beperkte positie in Flow traders,(nog steeds met iets verlies overigens).
    Koers was eigenlijk alleen maar rustig aan het zakken de laatste weken, vandaag ineens 3% up?
    VIX is stabiel en aan de lage kant.
    Flow traders stijgt normaal als er veel volatiliteit is, dat is natuurlijk de laatste weken niet echt van toepassing!
    Voorbode ??
  7. H.A.B.S. 17 mei 2018 11:08
    quote:

    Orbit63 schreef op 17 mei 2018 10:23:

    [...]

    Ja HABS,

    Dat wordt wat de komende jaren, de ontwikkelingen gaan mega hard.
    Ik heb zelf in Januari mijn nieuwe E-klasse ontvangen met alle opties erop v.w.b. zelf rijden, dat heet bij mercedes adaptive cruise control, met radar etc.
    Ik had in mijn vorige auto, die inmiddels 5 jaar oud was ook die optie, als je ziet wat er in die 5 jaar is verbeterd is echt fantastisch.
    De chips die hierin zitten moeten overuren maken, v.w.b. de besturing en bij Mercedes ook voor de verlichting.
    De verlichting is ronduit geniaal te noemen, en die is constant aan het werk om alles maar te verlichten wat van belang is en alles niet te verlichten wat je maar kan overbelichten(tegenliggers etc). Dat doet het systeem met een hele rij van LED lichtpunten, die LED lichtpunten verlichten die punten die nodig zijn en dat wordt natuurlijk allemaal aangestuurd door een krachtige chip.
    Als je gewoon aan het rijden bent en er komt een bocht aan trekt het systeem eigenlijk het stuur uit je handen om de bocht te nemen, wordt ook allemaal aangestuurd door vele chips neem ik aan.
    De auto is 12 cm langer dan het vorige model, we zien dat niet echt terug in de zit ruimte, ik denk dat er ergens in de auto 12 cm aan Chips liggen, hahahahhaaha.
    Mooie ontwikkeling en een giga impact op de chip industrie, nu al en in de toekomst nog veel meer.
    Ieder merk komt nu al met allerlei opties, zoals zelf-rijdend, inparkeren, etc etc.
    @Orbit63

    Als je inderdaad bedenkt dat AI, Cloud, Autonome auto's, Smartphone's, Laptops's, Internet of Things, etc. etc. de komende tijd steeds snellere/kleinere chips nodig heeft, heb je volgens mij niet veel fantasie nodig om te bedenken dat dit aandeel binnen een paar jaar verdubbelt. Dus ik blijf lekker op mijn handen zitten en kan als het goed is vóór mijn 45'ste al met pensioen! :))

    Never sell ASML! ;)
  8. Dolle 17 mei 2018 11:53
    [quote alias=Orbit63 id=10834065 date=201805171023]
    [...]

    Ja HABS,

    Dat wordt wat de komende jaren, de ontwikkelingen gaan mega hard.
    Ik heb zelf in Januari mijn nieuwe E-klasse ontvangen met alle opties erop v.w.b. zelf rijden, dat heet bij mercedes adaptive cruise control, met radar etc.
    Ik had in mijn vorige auto, die inmiddels 5 jaar oud was ook die optie, als je ziet wat er in die 5 jaar is verbeterd is echt fantastisch.
    De chips die hierin zitten moeten overuren maken, v.w.b. de besturing en bij Mercedes ook voor de verlichting.
    De verlichting is ronduit geniaal te noemen, en die is constant aan het werk om alles maar te verlichten wat van belang is en alles niet te verlichten wat je maar kan overbelichten(tegenliggers etc). Dat doet het systeem met een hele rij van LED lichtpunten, die LED lichtpunten verlichten die punten die nodig zijn en dat wordt natuurlijk allemaal aangestuurd door een krachtige chip.
    Als je gewoon aan het rijden bent en er komt een bocht aan trekt het systeem eigenlijk het stuur uit je handen om de bocht te nemen, wordt ook allemaal aangestuurd door vele chips neem ik aan.
    De auto is 12 cm langer dan het vorige model, we zien dat niet echt terug in de zit ruimte, ik denk dat er ergens in de auto 12 cm aan Chips liggen, hahahahhaaha.
    Mooie ontwikkeling en een giga impact op de chip industrie, nu al en in de toekomst nog veel meer.
    Ieder merk komt nu al met allerlei opties, zoals zelf-rijdend, inparkeren, etc etc.
    [/quot

    Al die onnodige ontwikkelingen in auto's! Het gaat allemaal ten kosten van het rijplezier. Een man moet toch zelf kunnen sturen :)
    In mijn renault 4 uit 86 doe ik dat elke dag :)
  9. forum rang 5 Hoppschwiiz 17 mei 2018 12:09
    @Dolle: helemaal met je eens! Al die electronische onzin in auto’s is uitstekend voor ASML, maar ik rij toch 10 keer liever in mijn XJR uit 2001 of een 964 uit ‘92 (of inderdaad een R4, 2CV, Mini of Kever ;-))
  10. Gastone 17 mei 2018 12:22
    Zo min mogelijk electronica in m'n auto. Ik draai zelf het raampje open en ik heb geen navigatie of dat soort ellende. Wat er niet in zit kan ook niet kapot gaan. Beren hebben het moeilijk bij ASML. Er blijft zelfs geen lege pot honing over. Verliezen lopen hard op. 10% omhoog zonder noemenswaardige tegenbewegingen. Ik ga nog steeds uit van een paar procent eraf, maar dan gaat het tempo denk ik omhoog. Die 180 kun je dan wel in 1-2 weken zien.

    @Hoppschwiiz, Gala doet het goed, MA20 gaat nu ook stijgen. Kan binnen enkele maanden wel weer naar de bovenkant op 100.
  11. forum rang 7 A3aan 17 mei 2018 13:04
    Men zal het niet willen geloven, maar ik ben gestart in een trapautootje. Later een paar renault 4tjes, daarna 30 jaar business cars, daarna weer particulier in een paar jonge occasions Mercedes en huidige auto is een Hyundai i40 automaat. Mercedes werd mij te duur en garage beviel ook niet meer. Een normaal knoppie kostte op een Mercedes 10,00 euro en hetzelfde knoppie op een andere auto 2,00 euro. En om eerlijk te zijn, die Hyundai doet niet onder voor een Mercedes.
  12. Dolle 17 mei 2018 13:21
    quote:

    Dolle schreef op 10 mei 2018 10:04:

    Goedemorgen,

    Ik ben nieuw hier maar ik handel al een tijdje met tevredenheid in Asml aandelen (een geweldig bedrijf).
    Mijn laatste instap is tijdens de vorige dip geweest, op dit moment twijfel ik over winst nemen. Zelf denk ik dat we de ATH in mei gaan zien en daarna gaat de koers een tijdje zijwaarts bewegen. Wat denkt de rest hier?
    Ben blij dat ik mijn posities heb gehouden. De ATH gaan we in mei zeker zien.
  13. forum rang 7 A3aan 17 mei 2018 13:23
    Wat ik ooit met die Mercedes mee maakte is misschien wel een leuk verhaal.

    Ik stond geparkeerd bij een winkelcentrum en spreekt een man mij aan met de vraag:
    Ben jij adriaantje?
    ik: ja, maar ken ik U ergens van?
    hij: ja, ik ben je oude onderwijzer.
    ik: oh ja, ik zie het nu, wat leuk om U te ontmoeten.
    hij: ja, maar school was vroeger voor jou geen succes. je stond meer in de hoek dan dat je wat leerde.
    ik: ja, ben ook op mijn 16e jaar gelijk gaan werken.
    hij: Dat zie ik, ik ben blij dat je toch nog een baantje hebt gevonden, nog wel als directiechauffeur, zie ik. Daar ben ik blij om.
    ik: als directiechauffeur, wel nee, dit is mijn eigen auto?
    hij: je eigen auto, nee niet te geloven. Maar woon jij hier ook in dat flat tegenover? Ik woon daar ook.
    ik: nee, ik woon een paar honderd meter verder, daar in die vrijstaande woning, met die lange oprijlaan en mooie tuin erom heen.
    hij: echt waar, dat kan toch niet.
    ik: het is heus zo.
    hij; maar adriaan wat zou er dan wel niet van je terecht gekomen zijn, als je vroeger op school had opgelet.
    ik, nou dan was ik net als U onderwijzer geworden, woonde dus net als U in dat flatje en zou in een fiat panda rijden.

    Tja, wat aandelen al niet kunnen veroorzaken.

  14. H.A.B.S. 17 mei 2018 13:43
    quote:

    Gastone schreef op 17 mei 2018 12:22:

    Zo min mogelijk electronica in m'n auto. Ik draai zelf het raampje open en ik heb geen navigatie of dat soort ellende. Wat er niet in zit kan ook niet kapot gaan. Beren hebben het moeilijk bij ASML. Er blijft zelfs geen lege pot honing over. Verliezen lopen hard op. 10% omhoog zonder noemenswaardige tegenbewegingen. Ik ga nog steeds uit van een paar procent eraf, maar dan gaat het tempo denk ik omhoog. Die 180 kun je dan wel in 1-2 weken zien.

    @Hoppschwiiz, Gala doet het goed, MA20 gaat nu ook stijgen. Kan binnen enkele maanden wel weer naar de bovenkant op 100.
    @Gastone

    ASML blijkt al decennialang dé Berenvreter...:))
  15. Gastone 17 mei 2018 13:56
    @HABS, Als je op de top in 2000 ASML had gekocht had je een paar jaar later nog maar 10%. Om je geld terug te krijgen moest je een decennium wachten. Je stelling klopt dus niet.
    Ik ontken overigens niet dat de lange termijn er mooi uit ziet.
  16. roloff 17 mei 2018 14:44
    quote:

    Dolle schreef op 17 mei 2018 11:53:

    Al die onnodige ontwikkelingen in auto's! Het gaat allemaal ten kosten van het rijplezier. Een man moet toch zelf kunnen sturen :)
    In mijn renault 4 uit 86 doe ik dat elke dag :)
    @Dolle, leuk je Renaultje 4 uit 86! www.iex.nl/Forum/Upload/2018/10834496...

    Hier in de Algarve waar we wonen rijden er nog erg veel rond, vooral veel wit / crème kleurig.

    Bij een ritje maak naar de supermarkt zie ik er gemiddeld al gauw zo´n 2 á 3 voorbij rijden!
10.068 Posts
Pagina: «« 1 ... 183 184 185 186 187 ... 504 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 15 mei

    1. ABN Amro Q1-cijfers
    2. InPost Q1-cijfers
    3. Allianz Q1-cijfers
    4. Commerzbank Q1-cijfers
    5. RWE Q1-cijfers
    6. Thyssenkrupp halfjaarcijfers
    7. ASMI €2,75 ex-dividend
    8. NL economische groei Q1 (voorlopig)
    9. NL consumentenuitgaven maart
    10. NL internationale handel maart
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht