Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 september 2018 14:20

    Hoewel Tomtom in eerste instantie nog geen omzetverlies verwacht, geven ze wel aan dat het wel effect heeft op de orderstroom en dus ook later op de omzet. Betekent concreet dat zowel marge als winst op termijn zeer waarschijnlijk verder onder druk komen te staan. Uitgaande van een aangepaste EPS van rond de 30 cent dit jaar is met deze sombere verwachtingen een koers/winst van 20 (koers 6 euro) al zeer hoog. Met andere woorden de huidige koers van rond de 6 euro zal komende tijd niet te handhaven zijn tenzij er andere ontwikkelingen zijn (bijvoorbeeld enorme inkoop eigen aandelen of drastisch snijden in de kosten om voor te bereiden op de toekomst).Maar ook dan verwacht PM niet dat we de huidige 30 cent EPS nog gaan zien. PM ziet derhalve Tomtom ook op deze koers nog zwaar overgewaardeerd en verwacht de komende tijd nog veel meer koersdruk. Dat gezegd hebbende wenst PM iedereen een prettige dag. PS: geen positie.
  2. forum rang 6 boem! 19 september 2018 14:25
    quote:

    pwijsneus schreef op 19 september 2018 14:07:

    [...]

    De koers van het aandeel?
    De koers zal tijdens handelsuren constant veranderen op basis van beschikbare info waarop beleggers een positie innemen.

    Getuige de talrijke postings inz opbreken en het te gelde maken van de assets wordt het mantra van HG nog steeds niet geloofd.
    Ik denk, dat hij de overtuiging is toegedaan dat TT een gouden toekomst heeft indien het zelfstandig blijft.
    Dat die nieuwe toekomst pas over een aantal jaren tot wasdom kan komen is mogelijk de reden, dat hij zich niet druk wenst te maken over de dagkoers.
    Of deze arrogante houding afgestraft gaat worden moet worden afgewacht.

    Ik heb tot op heden geen enkel signaal ontvangen dat hij een andere keuze heeft gemaakt en tot de tijd dat hij met founders een controlerend belang heeft doet niemand hem iets.
    En indien de beurskoers nog meer keldert moet je niet vreemd opkijken dat hij zijn belang zal uitbreiden.
  3. forum rang 4 @monkeytail 19 september 2018 14:25
    ING Equity Research herhaalt het koopadvies voor TomTom 19 september 2018................................................................
    Ik bedoel maar... net als bij roulette kan je gokken op rood of zwart.
  4. forum rang 4 Xynix 19 september 2018 14:27
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 19 september 2018 14:19:

    [...]
    12 euro? We staan nu op 6 euro. Stel dat TT niet met ander nieuws komt.
    Het verdienmodel verdwijnt zo te lezen en met horloges ga je niet veel verdienen ;-)

    Dan kan het goed zo zijn, dat mogelijk ook de koers halveert ipv verdubbelt ! dus 3 ipv 12 euro. Stel 3 euro, dan een overname premie van 1/3 erbij en die prijs is dan 4 euro. Je kan wel blijven hopen op die 12, maar ik zie het niet gebeuren.
    Het verdienmodel voor de kopende partij is een heel ander verdienmodel dan voor TomTom zelf. En dat geldt voor zowel Microsoft, Baidu als Apple. Die moeten het afwegen tegen overgeleverd zijn aan Google. En die zullen dus alle drie TomTom graag inlijven. En dan denk ik dat er bij Microsoft (ook als toeleverancier van Azure voor Apollo) de grootste strategische logica is.
  5. apieslapie 19 september 2018 14:28
    quote:

    Profitmaker schreef op 19 september 2018 14:20:

    Hoewel Tomtom in eerste instantie nog geen omzetverlies verwacht, geven ze wel aan dat het wel effect heeft op de orderstroom en dus ook later op de omzet. Betekent concreet dat zowel marge als winst op termijn zeer waarschijnlijk verder onder druk komen te staan. Uitgaande van een aangepaste EPS van rond de 30 cent dit jaar is met deze sombere verwachtingen een koers/winst van 20 (koers 6 euro) al zeer hoog. Met andere woorden de huidige koers van rond de 6 euro zal komende tijd niet te handhaven zijn tenzij er andere ontwikkelingen zijn (bijvoorbeeld enorme inkoop eigen aandelen of drastisch snijden in de kosten om voor te bereiden op de toekomst).Maar ook dan verwacht PM niet dat we de huidige 30 cent EPS nog gaan zien. PM ziet derhalve Tomtom ook op deze koers nog zwaar overgewaardeerd en verwacht de komende tijd nog veel meer koersdruk. Dat gezegd hebbende wenst PM iedereen een prettige dag. PS: geen positie.
    Of ze krijgen nieuwe orders van andere klanten? Het is een dynamisch proces. Ga jij nu snel maar even naar je fugro forum. Bye
  6. [verwijderd] 19 september 2018 14:28
    quote:

    Navigatix schreef op 19 september 2018 09:44:

    Het marktaandeel van Tomtom is met Baidu, Microsoft en de overige autofabrikanten echt wel groot genoeg om een koers van 8,00 euro te rechtvaardigen. Dat de concurrentie niet stil zit is te verwachten. Android in de auto van Tomtom klanten zullen we nog wel vaker horen. Android is in aantallen ook nog eens veel groter dan IOS van Apple. Ik vind het wel heel slecht dat er geen adequate reactie vanuit Tomtom gekomen is. Dat kan niet door de beugel.
    Zo is het. We moeten nu langer dan nodig bloeden met de koers. Een reactie ala Galapagos van wij worden de koning van de HD maps had de schade beperkt. Maar nee Harold heeft zich (bij zichzelf?) ziekgemeld blijkbaar want hij had als CEO toch wat steun kunnen uitspreken in de media.

    De komende maand weer rustig richting 8,85 dan maar. Want remember to be back in september.
  7. Jan Peter Balkenellende 19 september 2018 14:29
    Stond dit al op de agenda? 26 Sep 2018Extraordinary General Meeting (EGM)

    Daarnaast is het ongelofelijk dat het lijkt of TomTom niet meer voortbestaat.

    Extreme bedragen die onder andere voor mobileeye werd betaald. Daarnaast is de waarde van de assets enorm voor grote bedrijven.
  8. Grey01 19 september 2018 14:29
    quote:

    harrysnel schreef op 19 september 2018 13:44:

    .......

    Op weg naar de zelfrijdende auto met steeds toenemende functionaliteiten ga je toch niet Google de datastromen laten verzorgen? Dat je Google Maps kunt gebruiken al bestuurder, dat snap ik. Maar als je streeft naar een zelfrijdende auto, smart cities met verkeerslichten afgestemd op weggebruikers......er is toch geen overheid die het prima vindt dat Google dit gaat doen?

    Het dashboard mag best een weergave zijn van je telefoon. En dat betekent dus ook dat Apple gebruikers in een Renault met Apple moeten kunnen blijven werken. Dat heeft geen directe impact op je rijgedrag. Maar voor ADAS en zelfrijdende auto zijn andere kaarten nodig. En dan komen we bij partijen als Bosch, Intel/MobilEye en ook TomTom om een stukje van de puzzel in te vullen die m.i. veel acceptabeler zijn dan een Google. Het gaat dan niet meer om infotainmentsystemen maar om cruciale onderdelen van auto die altijd aanwezig moeten zijn en waar geen keuze is van klant.
    Ik denk ook dat het inbouwen van een open platform in de auto ervoor gaat zorgen dat er andere regels zullen gaan gelden vanuit veiligheids-, privacy en concurrentie- overwegingen. Het staat vrijwel vast dat iedere auto zo'n open platform zal gaan krijgen en wat betreft Google heeft de EU al een scherp oog. Volop kansen voor Tom2 en Here wat mij betreft.
  9. [verwijderd] 19 september 2018 14:29
    quote:

    apieslapie schreef op 19 september 2018 14:28:

    [...]

    Of ze krijgen nieuwe orders van andere klanten? Het is een dynamisch proces. Ga jij nu snel maar even naar je fugro forum. Bye
    Droom lekker verder knul. sterkte ermee.
    De toekomst ziet er waarschijnlijk wat anders uit. De waarheid is hard en moeilijk me te dealen zo te zien.
  10. forum rang 7 tatje 19 september 2018 14:44
    Harold en kornuiten zagen in 2008 al dat PND zou eindigen.

    Harold en kornuiten zagen in 2008 al dat de SDC HUN toekomst was.

    Nu gaat Renault en friends als eerste android gebruiken.

    Apple carplay en Google android dat worden de schermen van de toekomst, I Phone aansluiten en je kunt alles zien en horen.

    TT is al compatible met alle platforms, including Android.

    Wil Apple concurreren met Google, dan moeten ze Tom Tom kopen.
    Wil Google niet hoeven concurreren met Apple dan moeten ze Tom Tom kopen.

    Het gaat bij Baidu ook om de SDC HD maps real time.

    Daar draait het ook om bij de Amerikanen.

    Tom Tom is het verste met de real time verwerking van HD maps.

    Apple zegt juni we gaan kaarten zelf maken en SDC maps dan.
    Apple zegt dat carplay eind september klaar is voor derden, waze van Google heeft het ook klaar en TT pas begin volgend jaar.
    Renault en friends gaan 2021 naar Google.

    Hier klopt iets niet.

    Met wie werkt TT al jaren samen, juist Apple, zouden dus een minderheidsaandeel kunnen krijgen.

    Reuters : TT heeft de hulp in geroepen van de DB om te helpen met de verkoop van het hele bedrijf ( Google ) of een minderheids aandeel ( Apple ).

    Minderheids aandeel toch Apple en een stuk verder weg Baidu.

    TT is toch veel verder in de SDC wereld dan Google.

    Dus nu het ijzer smeden.

    Tel daar bij op, Taco, is eigenlijk nu weer in zijn commentaar aant downplayen.

    Gewoon mijn mening en geen advies.

  11. apieslapie 19 september 2018 14:44
    quote:

    Jan Peter Balkenellende schreef op 19 september 2018 14:29:

    Stond dit al op de agenda? 26 Sep 2018Extraordinary General Meeting (EGM)

    Daarnaast is het ongelofelijk dat het lijkt of TomTom niet meer voortbestaat.

    Extreme bedragen die onder andere voor mobileeye werd betaald. Daarnaast is de waarde van de assets enorm voor grote bedrijven.
    Dit is nederland, geen tech land, geen goede ceo’s, geen amerika.
    Het is de schuld van tomtom, men wil iedereen buiten de deur houden, anders was het allang verkocht, geloof nog steeds in overname of opsplitsing.
  12. [verwijderd] 19 september 2018 14:51
    quote:

    apieslapie schreef op 19 september 2018 14:44:

    [...]

    Dit is nederland, geen tech land, geen goede ceo’s, geen amerika.
    Het is de schuld van tomtom, men wil iedereen buiten de deur houden, anders was het allang verkocht, geloof nog steeds in overname of opsplitsing.
    een scheutje-Heinekenbloed was niet slecht voor de company geweest...
  13. De Schimmelkoning 19 september 2018 14:53

    Druk met zijn soldeerbout oude navigatie kastjes aan het repareren !

    quote alias=Accuboor id=11094313 date=201809191445]
    #waarisharold

    Waar is Harold Goddijn?

    Wat is er belangrijker dan 30% van je marketcap verliezen?
    [/quote]
  14. Jan Peter Balkenellende 19 september 2018 14:54
    quote:

    Kaarthouder schreef op 19 september 2018 14:53:

    Druk met zijn soldeerbout oude navigatie kastjes aan het repareren !

    quote alias=Accuboor id=11094313 date=201809191445]
    #waarisharold

    Waar is Harold Goddijn?

    Wat is er belangrijker dan 30% van je marketcap verliezen?
    [/quote]
    Lunch missen?
  15. forum rang 6 boem! 19 september 2018 14:59
    quote:

    VanillaSky schreef op 19 september 2018 14:15:

    [...]

    Van de 4 cilinders die zogezegd kortgeleden nog 'firing' waren was er nog 1 over, te weten automotive. Dit was al een hele zure appel maar acceptatie is gekomen met het aandeel rond de 8 euro.

    Zoals het er nu uitziet gaat de laatste cilinder nu ook stationair draaien dat is zeer ingrijpend nieuws. Getuige de koers, de koersdoelen en de bevestiging vanuit TT ziet iedereen deze enorme bedreiging.

    Ik heb in mijn mail aan het IR (cc aan AFM) ook aangegeven dat het noodzaak is om helderheid te geven dmv een nieuwe outlook/update mbt richting voor na 2020. Zal wel ijdele hoop blijken maar het is evident dit te weten om een positie in TT te kunnen rechtvaardigen.
    Niet om vervelend te doen was jij niet degene die aangaf dat TT onmogelijk onder de 7 euro kon geraken toen ik de bandbreedte aangaf op basis van huidige EPS.

    Ook in boven aangehaald stuk schuif je weer snel aan bij de meerderheid zonder vraagtekens te zetten bij de uitgangspunten.

    Consumer PND is uitfaserend maar daar is iedereen het over eens.
    Blijft over:
    Consumer content and services.
    Enterprise
    Automotive
    Telematics.

    Consumer:
    Contra: Afname PND betekent afname CenS,
    Toetreding Android en IOS gevolgd door ?? in de connected car betekent meer concurrentie vooral doordat deze diensten gratis worden aangeboden
    Pro:Doordat take-rate connected richting 100% gaat zal de markt vele malen groter zijn dan momenteel. Voor een product met toegevoegde waarde boven de standaard zal altijd interesse bestaan. Of een dergelijk product tegen 1 dan wel enkele euro's per maand op voldoende schaal kan worden afgezet moet worden afgewacht maar is imho zeker niet kansloos.
    Enterprise:
    Contra: Apple neemt ca 50% van de huidige omzet voor haar rekening en door bekendmaking dat zij haar maps volledig op de schop neemt om te kunnen concurreren met Google geeft onzekerheid of deze omzet behouden kan blijven voor TT.
    Pro: De samenwerking met Baidu, Microsoft eva zullen naast de hoge belangstelling bij overheden voor Smart-cities een positieve draai geven aan deze omzetcategorie.
    Automotive:
    Contra: inbouwnavigatie bij OEM's komt tot stilstand.
    Pro: markt voor HD-maps en platform moet nog volledig ontgonnen worden en daarin lijkt TT heel best gepositioneerd.
    Telematics:
    Contra: Minimale omzetgroei in afgelopen jaren indien je kijkt naar de marktontwikkeling.
    Pro: tt geeft aan die tijd te hebben gebruikt om haat platform te optimaliseren en geeft aan veel vertrouwen te hebben in de ontwikkeling van deze vele malen awarded BU.

    Ieder maakt zijn eigen keuzes maar om er op voorhand van uit te gaan, dat TT op alle fronten de plank volledig misslaat is ver bezijden de waarheid.
    Juist in de positionering bij zeer belangrijke groeimarkten schuilt de kracht van TT die intussen zelfs nog geholpen wordt door Google die developers van zich vervreemdt.



  16. Topper 19 september 2018 14:59
    Topman Ryanair: ik moet beter presteren
    Gepubliceerd op 19 sep 2018 om 14:03

    DUBLIN (AFN/BLOOMBERG) - Ryanair-topman Michael O'Leary vindt dat hij zijn eigen prestaties moet verbeteren. Dat zei de baas van de Ierse budgetmaatschappij in reactie op vragen over een hack onlangs bij bra
    nchegenoot British Airways.

    ,,Ik ben momenteel niet meer in de positie om kritiek te hebben op anderen gezien mijn prestaties van de afgelopen twaalf maanden. Ik heb genoeg te doen bij Ryanair en ik moet overduidelijk aan mijn eigen prestaties werken", zei O'Leary in aanloop naar een aandeelhoudersvergadering.

    ——
    Zou Harold al inzien dat het beter moet?
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht