Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 7 januari 2019 13:35
    Smart digital services are indispensable here, too: Bosch predictive road-condition services let automated vehicles know in advance what environmental conditions to expect. They can thus adapt their driving style as needed so as to ensure maximum safety throughout the journey. The Bosch road signature is a map-based localization service with which automated vehicles can accurately determine their position in the lane down to a few centimeters – another crucial prerequisite for the safety of automated shuttles.

    Bosch gebruikt bij die Shuttle Road DNA van TT, jammer dat TT niet meer wordt genoemd als het om de Bosch Road Signature gaat.

    www.youtube.com/watch?v=x_PGJrzoQLs

    www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...
  2. Kalleman 7 januari 2019 13:47
    Ik heb net een nieuwe Outlander PHEV gekocht.
    Daar zit geen nav in en moet je met een bèta-versie van Android-Auto je telefoon koppelen en kun je alleen Google-nav of Waze gebruiken.
    Het is een waardeloos systeem met veel kinderziektes dus ik overweeg om een TT-Go6200 aan te schaffen.
    Of weet iemand of er ( op slinkse wijze :)) een TT-app geïmplanteerd kan worden?

    Grtz Kalleman.
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 7 januari 2019 13:50
    @Harry, DeepMap heeft meer potentie dan CivilMaps. Hopelijk gaat Ford als grootste investeerder van CivilMaps op zoek naar een goed alternatief. ;-)
  4. forum rang 6 pwijsneus 7 januari 2019 13:55
    quote:

    harrysnel schreef op 7 januari 2019 13:35:

    [...]
    Er wordt hier op het forum buiten proportioneel veel aandacht besteed aan bv Civil Maps. Wist jij dat dit bedrijf zich voorstelt op de eigen website middels 3 youtube filmpjes waarvan de oudste van mei 2017 redelijk bekeken is (bijna 18000 views) en de meest recente van juni 2018 nog geen 1300 views heeft? Laatste “nieuws” dateert van mei 2018. Op Twitter laatste tweet over een bedrijfsuitje van augustus 2018. Er staat 1 vacature open voor een markting manager. Geen upcoming events op de perskalender. Totale funding Civil Maps tot nu toe iets van $9 mln. Heb het idee dat de stekker er bijna uitgaat. Dat Imagry waar je het vanochtend over hebt heeft iets van $7 mln funding opgehaald.....peanuts.

    Zijn gewoon startups waarvan zo’n 90% faalt. En toch lees ik in het weekend ook hier op dit draadje over de “dreiging van nieuwe toetreders”. Helemaal niets mis mee om als belegger in TT het speelveld goed in de gaten te houden maar het moet wel in perspectief gezet worden als je het mij vraagt. Dan wordt ook niet een Civil Maps op 1 hoop gegooid met DeepMap om maar iets te noemen.

    Natuurlijk kan NVIDIA met nieuws komen over (nieuwe) partners. Dat lees ik dan graag maar liever niet al die oude koeien:).
    Die Civilmaps komt van mij af ben ik bang. Maar moet je gelijk geven dat hier weinig gevaar meer vanaf straalt. Destijds zag ik dat Ford heeft gekozen voor Civilmaps als het gaat om HD-maps. Maar zie nu ook dat Ford best een eind achter loopt op de rest.

    Neem bijvoorbeeld een Cruise - dit is een spin-off van GM - die kiest voor USHR maps. Ik vond/vind het vreemd dat deze partijen niet kiezen voor een HERE of TomTom, maar voor deze start-ups.

    Het kan zijn dat alles in een testfase zit, en dat de echte kaarten nog verdeeld moeten gaan worden.
  5. [verwijderd] 7 januari 2019 14:04
    quote:

    pwijsneus schreef op 7 januari 2019 13:55:

    [...]

    Die Civilmaps komt van mij af ben ik bang. Maar moet je gelijk geven dat hier weinig gevaar meer vanaf straalt. Destijds zag ik dat Ford heeft gekozen voor Civilmaps als het gaat om HD-maps. Maar zie nu ook dat Ford best een eind achter loopt op de rest.

    Neem bijvoorbeeld een Cruise - dit is een spin-off van GM - die kiest voor USHR maps. Ik vond/vind het vreemd dat deze partijen niet kiezen voor een HERE of TomTom, maar voor deze start-ups.

    Het kan zijn dat alles in een testfase zit, en dat de echte kaarten nog verdeeld moeten gaan worden.
    remember: we hebben nog 1 of meer klanten USA binnen gehaald #high five
  6. [verwijderd] 7 januari 2019 14:05
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 6 januari 2019 18:40:

    HG zegt niet veel, maar wat hij loslaat in interviews is best interessant

    - we gaan doen wat goed is voor bedrijf, werknemers en de aandeelhouders
    - we hebben niet de intentie grote investeringen/acquisities te doen
    - we overleggen met de aandeelhouders wat te doen met de ontvangen gelden van Telematics
    - verder toch zijn pro_Europa declaratie
    - alle opties worden bekeken ( partners, zelfstandig, verkoop)
    - Asset waarde versus Beurswaarde is door de markt niet goed begrepen

    denk dan ook dat HG gaat leveren voor elk wat wils

    -Telematics gaat onderdak vinden bij een club waar het Management dat Telematics runt bereid is op af te stempelen en wat een goede opbrengst geeft voor de aandeelhouders ( Fleetmatics multiple is de benchmark en dat zou volgens ABN/Mergermarket 1.3 miljard euro kunnen opleveren

    - eigen aandelen inkoop gaan ze mi niet doen, want het merendeel vd aandeelhouders ook in de FFF wil cashen en geen extra risico van crashen om het maar even populair te zeggen, dus buiten een koopactie voor de bühne van een 10% van de Telematics gelden, of zo - verwacht ik niets

    uitkering van Kapitaal staat mi bij de aandeelhouders hoog op de Agenda en sommige analisten denken dat indien Telematics een 1.3 miljard opbrengt en het aandeel aan 10 euro zet, dat een 3.5 euro per aandeel uitgekeerd kan worden

    dan zakt de restwaarde daarna richting de 6 euro give or take en dan kan je een 50% premie voor een delisting niet uitsluiten
    90% uit de Free-float gaat hier op afstempelen en dan heeft HG geleverd voor ieder wat wils en is hij van het beurs gezeur af en kan hij met de FFF helemaal zelf beslissen met wie in zee te gaan en op welke condities en aan welk risico.

    einde oefening 12 euro voor som der delen in dat geval voor de aandeelhouders die uitmaken van de free-float en als HG zegt dat hij in overleg met aandeelhouders gaat beslissen wat te doen met de opbrengst van Telematics dan gaat de doorslag gegeven worden door de FFF , de fonds Managers en speculatieve handelaren die TT in de porto hebben en niet die 5% die bij Piet Particulier zit.

    het is dan ook interessant te zien of de de Telematics veiling nog gesaboteerd kan worden met een KO bod op de hele toko.
    we weten het gauw genoeg.


    Beste Wies,

    Ik ben maar een eenvoudige belegger. Koop een aandeel en verkoop hem weer.
    Dit hele verhaal hierboven heb je al een aantal keer geschreven en probeer het te begrijpen omdat ik zeker geloof in jou ervaring.

    Mijn vraag:

    Telematics word verkocht en zet het aandeel op € 10.
    Dan zeg je er word € 3,50 uitgekeerd en zet het aandeel op give or take € 6,-. Wat bedoel je hier precies mee ?

    Wat is die 3,50 en wanneer en hoe word het uitgekeerd.
    Wanneer heb je recht op deze 3,50.

    Nogmaals ik ben maar een eenvoudige belegger en wil graag meer leren.

    Hoor het graag van je in Jip en Janneke taal.
    Alvast bedankt.

    mvg
    Maaike
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 7 januari 2019 14:13
    Founded in 2017, Pittsburgh startup Argo AI has raised $1 billion from Ford Motor Company to develop the “brains” for their new line of Level 4 autonomous self-driving cars to be launched starting in 2021. Featured earlier this year in our article on the 10 Most Funded Self-Driving Startups in 2017, the company is headed by Carnegie Mellon alumni who are also ex-Google and ex-Uber employees

    CivilMaps moest het doen met $9 miljoen, daar ben je zo doorheen.
  8. forum rang 6 boem! 7 januari 2019 14:14
    Het is wachten op echt nieuws.
    Tomtom staat nog steeds in de parkeerstand tussen 7 en 9 euro.

    Met een huidige koers van 8,20 euro waardeert de markt Tomtom op 1.925 mio.
    Indien je daarvan de executiewaarde van Kas en Consumer van aftrekt ad 350 mio blijft er voor TTT en A&E 1,575 mio over.

    Deze waarde komt niet in de buurt van wat er betaald is voor haar peers tw Fleetmatics (2 miljard euro) en HERE 3,5 miljard euro.

    Ik maak daaruit op dat de markt geen enkel vertrouwen heeft in A&E als zelfstandige unit.
    De bedragen die rondzingen bij de verkoop van TTT geven richting aan een nivo van 1 a 1.250 mio.

    Dit resulteert in een waardering van A&E van 325 mio a 575 mio.

    Vanuit deze gedachtegang ben ik extra geinterresseerd in de outlook 2019 voor A&E.
    De afwijking tussen uiteindelijke verkoopprijs van TTT en de reeds in de waardering opgenomen waarde ad 1 a 1,250 miljard zal wel invloed hebben op de koers maar het effect van A&E zal die correctie ver overtreffen.

    Het maakt namelijk nogal wat uit of je ervan uitgaat dat de EPS van A&E in de toekomst de 25 cent niet kan overstijgen of dat je kansen ziet voor een EPS van meerdere euros.
    Het is duidelijk dat de markt A&E geen EPS ziet behalen boven de 25 cent en men gaat er daarbij vanuit dat het onderdeel niet verkocht wordt gezien de lage waardering ad 325 a 575 mio.

  9. battumboy 7 januari 2019 14:18
    Heiko Schilling (@heikoschilling) heeft getweet om 2:03 p.m. on ma, jan. 07, 2019:
    Exciting week for @TomTom at CES: Half a million automated vehicles are now on the road with @TomTom technology for a #movingworld + new partnership on end-to-end AutoDrive systems + latest TomTom navigation app with #CarPlay. t.co/lS4FGSgTIJ
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 7 januari 2019 14:23
    quote:

    battumboy schreef op 7 januari 2019 14:18:

    Heiko Schilling (@heikoschilling) heeft getweet om 2:03 p.m. on ma, jan. 07, 2019:
    Exciting week for @TomTom at CES: Half a million automated vehicles are now on the road with @TomTom technology for a #movingworld + new partnership on end-to-end AutoDrive systems + latest TomTom navigation app with #CarPlay. t.co/lS4FGSgTIJ
    Bekend en als het daar bij blijft valt het tegen.
  11. [verwijderd] 7 januari 2019 14:29
    quote:

    Maaike schreef op 7 januari 2019 14:05:

    [...]

    Beste Wies,

    Ik ben maar een eenvoudige belegger. Koop een aandeel en verkoop hem weer.
    Dit hele verhaal hierboven heb je al een aantal keer geschreven en probeer het te begrijpen omdat ik zeker geloof in jou ervaring.

    Mijn vraag:

    Telematics word verkocht en zet het aandeel op € 10.
    Dan zeg je er word € 3,50 uitgekeerd en zet het aandeel op give or take € 6,-. Wat bedoel je hier precies mee ?

    Wat is die 3,50 en wanneer en hoe word het uitgekeerd.
    Wanneer heb je recht op deze 3,50.

    Nogmaals ik ben maar een eenvoudige belegger en wil graag meer leren.

    Hoor het graag van je in Jip en Janneke taal.
    Alvast bedankt.

    mvg
    Maaike
    Als ik als Annie M.G. even tussentijds mag reageren.....

    Aanname 1. Telematics wordt daadwerkelijk verkocht.
    Aanname 2. De prijs is hoger dan €822.500.000. Is de prijs lager dan kan er feitelijk geen €3,50 worden uitgekeerd. Is de prijs hoger dan is het nog maar de vraag welk bedrag wordt uitgekeerd.
    Aanname 3. Er gaat bij verkoop een bedrag uitgekeerd worden. De aandeelhouder heeft daar geen recht op.

    Wat ook kan.

    Met de opbrengst van Telematics gaat TT aandelen inkopen en afstempelen.
    bv Verkoop Telematics = €1.057.500.000 ofwel €4 p/a.
    Dan kan TT 100.000.000 aandelen inkopen voor €10 of 80.000.000 voor €12,50 of 66.666.666 voor €15.

    Dat laatste lijkt me een zeer goed idee :)
    Zo blijven er 168.000.000 aandelen over. Goed voor de koers en de wpa.

    Keep reaching for the stars but with your feet on the ground.
  12. battumboy 7 januari 2019 14:35
    [quote alias=Dutchy Ron id=11343868 date=201901071423]
    [...]

    Bekend en als het daar bij blijft valt het tegen.
    [/quote
    Gaat om de laatste zin
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 7 januari 2019 14:39
    www.zdnet.com/article/ces-2019-ford-d...

    Ford has used CES 2019 to demonstrate how its cellular vehicle-to-everything (C-V2X) technology can be used by cars to negotiate rights of way in four-way intersections without the help of traffic lights or stop signs.

    The auto maker said it will continue using Qualcomm chipsets for the technology, with Ford planning to launch the capability -- which also has vehicle-to-vehicle and vehicle-to-pedestrian safety features, including sending alerts to smartphones -- in cars from 2022.

    Hieronder voor de nieuwkomers toch nog even een artikel van de CES 2018

    CES, Las Vegas, 8 January 2018 TomTom (TOM2), today announced that it is extending its collaboration with Qualcomm Technologies, Inc., a subsidiary of Qualcomm Incorporated, to demonstrate new localisation technologies for autonomous driving. Specifically, fusing the TomTom HD (high definition) Map, with camera technologies and GPS data from the Qualcomm® Drive Data Platform, to power highly precise and reliable localisation for connected car applications and autonomous vehicles.

    A demonstration can be viewed at Qualcomm Technologies’ automotive booth in the Las Vegas Convention Centre, North Hall, booth #5616.

    The TomTom HD Map is a digital map product aimed at making automated vehicles safer and more comfortable by complementing sensors, powering accurate localisation and enabling path planning. TomTom’s HD Map already covers the USA, Western Europe and Japan with over 380,000 km of highways and interstates mapped.

    The Qualcomm Drive Data Platform offers cutting-edge technology to intelligently collect and analyse vehicle sensor data to facilitate vehicles that can determine location, learn driving patterns, perceive its surroundings, while sharing this information with the rest of the world accurately. It features Global Navigation Satellite Systems (GNSS) solutions from Qualcomm Technologies and is coupled with sensor integration and Visual Inertial Odometry (VIO) techniques to achieve sub-metre global accuracy.

    Willem Strijbosch, TomTom’s Head of Autonomous Driving, said: “Accurately locating a vehicle on the road is one of the key challenges for autonomous driving, which is why we’re building localisation content into the TomTom HD Map, for a safe and comfortable passenger experience. We’re excited to explore the map fusion capabilities of the Qualcomm Drive Data Platform to power even more accurate localisation for autonomous driving.”

    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...
  14. [verwijderd] 7 januari 2019 14:40
    Ach het aandeel is een koopje nu. Mijn base case:

    -1mrd voor Telematics
    -200mln net cash
    -600mln voor traffic (marktleider)
    -0 euro voor consumer
    -600mln voor maps

    In totaal 2,4mrd, minimaal 10 euro...
  15. forum rang 6 boem! 7 januari 2019 14:48
    quote:

    battumboy schreef op 7 januari 2019 14:18:

    Heiko Schilling (@heikoschilling) heeft getweet om 2:03 p.m. on ma, jan. 07, 2019:
    Exciting week for @TomTom at CES: Half a million automated vehicles are now on the road with @TomTom technology for a #movingworld + new partnership on end-to-end AutoDrive systems + latest TomTom navigation app with #CarPlay. t.co/lS4FGSgTIJ
    Ik ga ervan uit dat men het hier heeft over toepassing van HD-maps.

    Dat de toepassing van HD-maps verdeeld wordt in een kostengedeelte (samenwerkingsverbanden) en een opbrengstgedeelte (feitelijke operationele exploitatie) mag duidelijk zijn.

    Waar ik mee blijf zitten is het bekendgemaakte aantal autos en de opmerking dat HD-maps een veel hogere ASP kennen da SD-maps.

    Deze gegevens impliceren dat het hoofdzakelijk kostengenererende aangesloten autos betreft daar de gepubliceerde omzet Automotive geen ruimte biedt voor een substantieel deel aan HD-omzet.

    Het gepubliceerde aantal van 500.000 voertuigen geeft volgens mij aan dat de testomgeving verder reikt dan een eerste initiele proef.
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht