Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

off-topic

23.330 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 1167 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 26 april 2019 18:47

    Tesla , één van Musk's LT supporters en sponsors gooit handdoek in de ring
    235$ , in december na zijn 'delisting' pump-verhaal nog 385$

    de 2 Morgan's met Morgan Stanley @ 240$ en JP Morgan 200$
    koersdoelen bereikt en binnen bereik voor de average van 220$
    verwachting 2.5 miljard $ kapitaal ophalen bij institutionele investeerder
    stock kan eventueel overswingen naar beneden, vanaf 225$ gestaffeld inslaan tot 200$ en ruimte laten bij een verwatering bij te nemen richting de 185$

  2. forum rang 6 boem! 27 april 2019 01:19
    Zoals te verwachten wordt er nu vanuit Big-Oil, Big-Car en Big-Bank alles aan gedaan om de disruptor Tesla op de knieen te krijgen.
    De achilleshiel bij Tesla is het feit, dat zij nog slechts 4 kwartalen van hun bestaan positieve cijfers hebben geschreven maar door hun ongebreidelde zucht naar voren wel gebukt gaan onder een torenhoge schuld van 12 miljard.

    De waardering van Tesla is gestoeld op toekomstverwachtingen en heeft geen enkele binding met in het verleden geleverde financiele prestaties.

    De juiste waardering van het aandeel komt binnen een aantal jaren tot stand en kan dan 0 dollar bedragen( bankroet) dan wel 1.000 dollar(wereldmarktleider in EV, Ride-hailing en zonne-energie).

    Wat zal de positie zijn van EV tov wagens met fossiele brandstoffen.
    Wat zal de positie zijn van Tesla binnen de markt voor EV.
    Is Tesla in staat om de nu in aanbouw zijnde Giga3 en de nog te bouwen Giga4 in Europa inderdaad operationeel te maken binnen het onvoorstelbaar geachte tijdpad van 1,5 jaar.
    En als belangrijkste vraag is Tesla in staat om die productieaantallen te transformeren in een positieve FCF waardoor men de schuldenberg kan verminderen.

    Het is duidelijk dat de belangen groot zijn met Tesla aan de ene kant en de gevestigde orde gesteund door de SEC aan de andere kant.

    Dat de twee Morgans koersdoelen hebben staan van §220 en dat die koersdoelen binnen bereik zijn heeft niets te maken met het uiteindelijke doel dat Big-Car en Big-Oil voor ogen staat, want die is gericht op volledige uitschakeling van Tesla.
    De belangen voor Big-Car en Big-Oil zijn enorm, zijn zij nog in staat om hun assets jarenlang te laten renderen of is het eind daarvan in zicht.

    Ik onderschat de kracht van de gevestigde orde totaal niet.
    Ook de media doet er driftig aan mee, neem de laatste actie van de SEC nav de Tweet van Musk over productie-aantallen.
    Na tijdens de CC van het 4q al gehint te hebben op een productiecapaciteit van 500.000 aan het einde van het jaar herhaalde hij dat aantal, al of niet bewust, in een tweet maar dan als productie-aantallen.
    Dat hij dat bericht binnen een paar uur rectificeerde door aan te geven dat hij doelde op productie-aantallen kon geen genade vinden in de ogen van de SEC die dat bericht bestempelde als koersgevoelige info.
    Nog afgezien van het feit, dat de uitspraak van Musk geen gevolgen had voor de beurskoers in tegenstelling tot de actie van de SEC om Musk aan te klagen komt ook deze actie van Musk op mij over als een vierde dikke middelvinger die hij tegen de SEC opsteekt.
    Iedereen weet dat de missie van Musk een sustainable aarde is waarbij hij de schuld van de aantasting daarvan legt bij Big-Car en Big-Oil.
    Hij beticht ze van belastingontduiking, gesjoemel en gefraudeer en dat zij dit bewust doen enkel en alleen om hun aandeelhouders met geld tevreden te stellen terwijl zij wel degelijk beseffen wat zij veroorzaken.(verg met tabaksindustrie).

    Dat de belangen van de 3e pijler tw de banken groot zijn in het behoud van Big-Car en Big-Oil moge voor iedereen duidelijk zijn.

    Normaal gesproken heeft een eenling geen enkele kans om het op te nemen tegen deze 3 grootmachten omdat ze alle drie geen scrupules kennen en er niet voor terugdeinzen alles in de strijd te gooien en daar horen niet alleen rechtmatige en integere acties bij zoals we periodiek kunnen opmaken bij het zoveelste schandaal dat een van de 3 sectoren treft.

    Misschien is het naiviteit van mijn kant of mijn rebelse inslag maar ik geef Musk wel degelijk een kans.
    De productietarget van eerst 5.000 EV's en later 10.000 EV's per week leek onhaalbaar maar lijkt nu toch te worden ingevuld.
    De EV lijkt niet meer weg te denken binnen CAR en de traditionele OEM's hebben problemen om een goed alternatief te bieden.
    De aankondiging van de nieuwe SUV en Truck maakt de OEM's alleen maar zenuwachtiger en in hun kielzog Oil.

    Er is niet veel tijd meer want indien de productie op 10.000 voertuigen ligt en men een positieve FCF kan laten optekenen vanaf 2020 lijkt de strijd gestreden.

    Tesla heeft het nooit moeten hebben van haar geleverde financiele prestaties, zij is voor investeerders slechts interessant in het licht van de toekomst.
    Ik denk dat Tesla meer toekomst biedt dan 1 of 2 jaar geleden of zij ook bestand is tegen de oorlog die ontketend is door de gevestigde orde moet worden afgewacht.

    Je zou geen spelletje moeten willen spelen met deze grootmachten.
    Ik verdenk Musk ervan dat hij dat spelletje bewust speelt en hoewel dom en gevaarlijk daardoor stijgt hij wel bij mij in aanzien.




  3. forum rang 7 ketchup 27 april 2019 07:00

    Musk is geen Don Quixote en ook geen Robin Hood
    hij is gewoon een bijzondere clevere zakenman en milieubewust en hij valt eerder de gevestigde orde aan dan andersom en hij blijft in dit rollenspel, want dit moet de aandacht afleiden van de chaotische financiële situatie waar Tesla nu eenmaal inzit, daarom is hij " de man " en runt hij Tesla en verder helemaal niemand

    en dat kan je ook zien want hij handelt in " uitstoot-krediet", als hij echt 100% begaan was met verandering voor het milieu zou hij geen honderden mio opschrijven die hij anderen nu laat ontduiken, vanwege het handelen in uitstoot, zoals zijn deal met Fiat

    Neen, Musk is een genie en tegelijk ook een oplichter
    verder is zijn persoonlijk fortuin zo immens ( schatting 20 miljard $) dat hij zich gewoon kan permitteren met Tesla va-banque te spelen, hij weet dat hij iets heeft neergezet dat altijd te verkopen is en daarom is Tesla ook koopwaardig bij een serieuze sell-off en die is in de maak
    het aandeel is in 6 maand van 385 naar 235 gezakt en als je gemiddeld aan 200$ zou kunnen kopen dan is de kans aanwezig dat je over 3 @ 5 jaar 100% rendement kan maken , maar wel aan een groot risico

    ben persoonlijk best bereid daar wat op in te zetten en ga dat dan ook doen
  4. forum rang 6 boem! 28 april 2019 01:53
    Musk is inderdaad geen Robin Hood of Don Quichote; hij is gewoon Musk die de missie uitdraagt dat de gevestigde orde bewust ons milieu in de waagschaal stelt en daarop actie heeft ondernomen door de EV te ontwikkelen.

    Hij zette tegen ieders verbazing een aantrekkelijke roadster op de weg die qua design en prestaties kon wedijveren met de bovenkant van de markt.
    Het imago van veredeld golfkarretje met een beperkt bereik was daardoor voor de EV verleden tijd.
    Big-Car reageerde met de aankondiging, dat ook zij als de specialisten op het gebied van massaproductie als alternatief voor de ICE EV's op de markt gaan brengen.

    Het vervolg is bekend; Tesla begon aan de productie van model 3.
    Op de door Musk afgegeven doelstellingen om Tesla tot een wereldspeler uit te laten groeien werd door de OEM's in het begin nogal hautain en lacherig gereageerd.
    Op het moment dat bleek dat Musk met Tesla werkelijk op weg was om een OEM van formaat te worden door zijn ongebreidelde investeringslust was de boot aan.

    Indien je Musk betitelt als oplichter omdat hij meerdere malen zijn doelstellingen in de tijd niet heeft behaald welke kwalificatie behoort dan bij de gevestigde OEM's die met Big-Oil werkelijk alles uit de kast hebben gehaald om Tesla te stoppen met allerlei pertinente onwaarheden verspreid door CEO's van die bedrijven en in de rug gesteund door de bancaire sector die er een groot belang bij hebben dat de gevestigde orde niet wordt aangetast.

    Dat de EV een prominente plaats in gaat nemen bij de mobiliteit van de toekomst is welhaast een gegeven.
    Of Tesla uit haar huidige penibele financiele situatie weet te ontsnappen is afhankelijk van de vraag of Tesla na gereedkomen van Giga 3 in China in staat is om haar enorme schuldenberg af te bouwen.
    Indien dat haar lukt lijkt een verdere zegetocht in zicht met aankondiging van de SUV, Truck en SDC.
    Ik snap de reactie van de gevestigde orde maar heb toch wat twijfels bij het gegeven dat China mogelijk daardoor te boek komt te staan als de reddende engel voor Tesla.(NB Space-X).

    De koers van ieder aandeel zal uiteindelijk tenderen naar het toekomstig winstpotentieel.
    Dat Tesla binnen een jaar een marktwaarde heeft getoond van 60 miljard(koers $380) resp 40 miljard(koers $250) geeft aan dat er voldoende partijen zijn die wel wat zien in het toekomstperspectief van Tesla als je in ogenschouw neemt dat Tesla er tot op heden nog nooit in geslaagd is om een positief jaarresultaat te tonen.

    Of een koers van $200 (marktwaarde 32 miljard) een goed vertrekpunt is zal de toekomst als going-concern moeten uitwijzen daar ik het als liquidatiewaarde erg hoog vindt.

    Dat hij daarnaast handelt in "uitstoot-krediet" zegt veel meer over de wanhoop bij OEM's dan over de integriteit van Musk's visie.
    Er zal geen enkele ICE meer worden verkocht terwijl het Tesla wel financieel helpt.

    Ik ben benieuwd naar de volgende acties van zowel Musk als de SEC.
  5. forum rang 7 ketchup 28 april 2019 09:14

    Tesla, ben in ieder geval koper en ga beginnen gestaffeld aan piramide aankoop, licht @ 225$ en zwaarder naarmate we zakken, zou mij niet verbazen als we later dit jaar de 200$ zien en op een overswing naar beneden is 185$ ook mogelijk en zal daar ruimte voor laten

    SUEDZUCKER is aan het draaien donderdag plus 8% en vrijdag plus 5%
    aandeel aan 13.30 euro nog steeds erg goedkoop en daar is ook een reden voor, suikermarkt aan het keren, maar dit gaat niet zomaar, overaanbod/capaciteit moet eerst weggewerkt gaan worden naar een balans tussen vraag en aanbod, daarna kan het echt gaan beginnen aan de boom-cyclus, de bust-cyclus loopt op haar einde.

  6. forum rang 7 JP Samosa 29 april 2019 13:13
    Ketchup,
    @Tesla, ziet er beroerd uit.
    Tostrams ziet het helemaal donker in en ziet betere kansen n Ford...

    @Gazprom draait goed, zag ik vandaag.
    Heb ongeveer op dit nivo al enkele jaren geleden afscheid genomen.
    De koersverdubbeling,naar 10-12 euro, van jarengeleden is er niet gekomen.
    Misschien komt het alsnog.
    De rest van de wereld denkt toch net iets anders over gas dan nederland....
  7. forum rang 7 ketchup 29 april 2019 14:07

    Tesla is overvalued en overhyped door Musk, dat gaat zich nu eindelijk corrigeren, daarom denk ik ook dat we 200$ gaan zien dit jaar, wacht rustig af, maar ben wel koper.

    Gazprom zit ze al jaren Long, mijn gemiddelde aankoop zit rond de huidige niveaus en ik neem gewoon het dividend, al jaren betalen ze dat trouw uit, geeft rond de 5%.
    het aandeel is sterk politiek gedreven en dat trekt de handrem aan , veel fonds managers 'mogen' niet in Gazprom beleggen, het heeft een te hoge graad van politieke inmenging.
  8. forum rang 7 JP Samosa 29 april 2019 17:31
    @GE,
    Morgen cijfers,dacht ik.
    Ik vrees een Fugro-scenario ( flinkeklapjes na de cijfers),
    Maar hoop op een flinke plus morgen....
  9. forum rang 10 voda 1 mei 2019 15:05
    Recordomzet voor Garmin

    Gepubliceerd op 1 mei 2019 om 14:46 | Views: 260

    SCHAFFHAUSEN (AFN) - Navigatiespecialist Garmin heeft het eerste kwartaal van het jaar afgesloten met een recordomzet van 766 miljoen dollar. Dat bedrag betekende het beste begin van het jaar voor Garmin ooit. De 8 procent hogere omzet op jaarbasis was ook zichtbaar in het winstcijfer.

    De branchegenoot van het in Amsterdam genoteerde TomTom deed vooral goede zaken met zijn activiteiten voor de luchtvaart en zeevaart. Ook de fitness- en outdoordivisies brachten meer geld in het laatje. Bij de autotak van het Amerikaanse bedrijf bleef sprake van een stevige krimp.

    Onder de streep resteerde voor Garmin een kwartaalwinst van 140 miljoen dollar. Dat is bijna 11 miljoen dollar meer in vergelijking met de eerst drie maanden van 2018. De komende tijd verwacht het bedrijf de opgaande lijn vast te houden. Garmin denkt daarbij te zullen profiteren van het op de markt brengen van nieuwe producten.
  10. Njee 1 mei 2019 21:05
    Naast een aantal lossen aandelen stort ik maandelijks een vast bedrag in MSCI World ETF.
    Ik denk er echter aan om dit los te laten en het te spreiden in o.a. Shell, Amazon, MSFT, BASF en Bayer. Iemand nog tips en/of aanvullingen?
  11. forum rang 7 ketchup 2 mei 2019 09:11
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 11 april 2019 14:40:

    AMG : ondanks de goede vooruitzichten gedraagt het aandeel zich zwak, geeft een beetje het gevoel van dat er te veel hype in het aandeel heeft gezeten wat nu leegloopt
    melding van aandelen inkoop programma gaf een kortstondige positieve vibe, maar dat verpietert alweer
    aandeel kan mogelijk toch nog terugzakken naar 23-25 euro, zou wel teleurstellend zijn, aandeel had op recente positiviteit eerder in de 30 moeten noteren - toch oppassen aandelen die op redelijk positief nieuws niet stijgen , heeft vaak een reden.

    nu weten we waarom
    aandeel geeft de hele mooie rally van de bull-move terug
    gaat nu waarschijnlijk 'overdreven' naar onderen zakken
    richting 22-20 euro dubbel ik de positie, mocht het daar naar zakken.
  12. mjmj 2 mei 2019 09:58
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 2 mei 2019 09:11:

    [...]

    nu weten we waarom
    aandeel geeft de hele mooie rally van de bull-move terug
    gaat nu waarschijnlijk 'overdreven' naar onderen zakken
    richting 22-20 euro dubbel ik de positie, mocht het daar naar zakken.
    Zou je geschreven puts adviseren? Of eerder een gedekte long vanwege de vola? Of misschien synthetisch?
  13. forum rang 7 ketchup 2 mei 2019 10:13

    denk dat AMG gewoon een goed gerund bedrijf is , wat nu even door een moeilijke periode gaat, zowel vanwege de grondstofprijzen en de gedane investeringen

    dus zie dit als een teruggave van upmove, dat zie je wel meer bij bedrijven die wel juist gepositioneerd zijn in hun sector, maar de sector zit gewoon even tegen

    zelf zou ik onder die omstandigheden gewoon prefereren aandelen te kopen.
    zit thans long met een bescheiden positie en wil die zeker uitbreiden, denk dat dit kan lukken ergens in de 20-22 euro range , dat zou mijn gemiddelde dan ergens aan 25 euro zetten en geloof dat dit voor de komende 3 jaar een goed niveau is om Long te zitten.
    zie nu niet direct het aandeel op 12 maand herstellen naar 35 euro, maar over tijd moet dit wel mogelijk zijn.
  14. forum rang 6 limomilo 2 mei 2019 15:22
    NEL asa is niet te stuiten. Op 20 februari nog op 4,80 DK nu op 7,88 DK. Is nu wel wat duur om in te stappen. Gisteren + 7 % en vandaag + 8%.
    Werkzaam in de Hydro sector met o.a. tankstations etc.
  15. forum rang 7 ketchup 4 mei 2019 07:47
    quote:

    limomilo schreef op 2 mei 2019 15:22:

    NEL asa is niet te stuiten. Op 20 februari nog op 4,80 DK nu op 7,88 DK. Is nu wel wat duur om in te stappen. Gisteren + 7 % en vandaag + 8%.
    Werkzaam in de Hydro sector met o.a. tankstations etc.
    interessant, bedankt - jammer dat deze niet eerder voorbij kwam
    zie dat ze in 12 maand X 3,5 zijn gegaan ( van 2.75 naar 9.75 ), dat trekt bij mij toch de handrem wat aan
    ze verliezen nog redelijk veel geld, maar staan kapitaalwijs OK, dus moeilijk inschatten of die beurswaarde van ongeveer 1 miljard euro ( 9.7 miljard NOK) hoog, redelijk , of wellicht laag is
    halen wel véél orders binnen en krijgen goede comments

    zie wel dat de insiders wat hebben verkocht, maar dat is te begrijpen als de koers in 1 jaar 3x over de kop gaat, belang van insiders is trouwens beperkt tot een paar % van de uitstaande aandelen, zie dat vooral LT fondsen (Investment Banken) het aandeel bezitten

    dit kan wel eens een hele goeie zijn voor op 5 jaar
    hoop dat ze wat terugzakken, mochten ze nog wat extra aandelen uitgeven om kapitaal op te halen
    ga er wat van nemen
    bedankt voor de tip

    koop jij ze in Oslo ?, zie dat ze ook in Frankfurt noteren.
  16. forum rang 6 boem! 4 mei 2019 10:28
    De ontsnappingsroute voor Big-Oil is de relevantie van waterstof.

    Ik begrijp de zekerheid niet zo goed die uit gaat van het teloor gaan van Tesla.

    Big-Car, Big-Oil and Big-Bank zijn uiterst nerveus nu blijkt, dat EV's het gaan winnen van ICE-cars en daar is nu een tweede naald ingestoken met haar Self-Driving-Computer

    Uiteraard moet nog maar worden afgewacht of de geclaimde voorsprong door Tesla inzake de self-driving-car geen loze beloften zijn.

    De belofte dat EV het gaat winnen van ICE blijkt aan realiteitszin te winnen en ook de tegenargumenten nemen aan kracht af.
    Hoe kan je in godsnaam blijven verklaren dat voor een verdere sprong voorwaarts het essentieel is om een nieuwe fabriek te bouwen en een nieuw model op de markt te brengen zonder in de gaten te hebben dat er nu in China een huzarenstukje wordt volbracht en dat de SUV en Truck al is aangekondigd.

    Ik heb al meerdere malen aangegeven dat Teslarati.com veel weg heeft van een fan-site maar daar staat tegenover dat je ook open moet staan voor het onderkennen van tegenkrachten bij de gevestigde orde.

    Het net sluit zich sneller dan gedacht indien Big-Car, Big-Oil gesteund door Big-bank nog een complete disruptie willen vermijden moeten ze heel snel zijn.




  17. forum rang 6 limomilo 5 mei 2019 23:36
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 4 mei 2019 07:47:

    [...]

    interessant, bedankt - jammer dat deze niet eerder voorbij kwam
    zie dat ze in 12 maand X 3,5 zijn gegaan ( van 2.75 naar 9.75 ), dat trekt bij mij toch de handrem wat aan
    ze verliezen nog redelijk veel geld, maar staan kapitaalwijs OK, dus moeilijk inschatten of die beurswaarde van ongeveer 1 miljard euro ( 9.7 miljard NOK) hoog, redelijk , of wellicht laag is
    halen wel véél orders binnen en krijgen goede comments

    zie wel dat de insiders wat hebben verkocht, maar dat is te begrijpen als de koers in 1 jaar 3x over de kop gaat, belang van insiders is trouwens beperkt tot een paar % van de uitstaande aandelen, zie dat vooral LT fondsen (Investment Banken) het aandeel bezitten

    dit kan wel eens een hele goeie zijn voor op 5 jaar
    hoop dat ze wat terugzakken, mochten ze nog wat extra aandelen uitgeven om kapitaal op te halen
    ga er wat van nemen
    bedankt voor de tip

    koop jij ze in Oslo ?, zie dat ze ook in Frankfurt noteren.
    Ik heb ze bij Binckbank in Oslo gekocht. DK moet Noorse Kroon zijn. En wat betreft het tijdstip van melding kan ik zeggen dat ik ze al een paar keer in een of ander off-topic forum heb vermeld, maar wel meer als een jaar geledend.
    Ze hebben laadstations in California en ook grote vrachtwagen firma´s in de US zijn met ze in zee gegaan. Wel erg volatiel, onder de 7 NK lijken ze me wel weer koopwaardig.
23.330 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 1167 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht