Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

181,140
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    249.946 Gem. (3M) 101,4M
  • Bied

    183,330  
  • Laat

    183,380  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 216 217 218 219 220 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 boer 8 februari 2020 19:30
    quote:

    DWB Happy schreef op 8 februari 2020 19:13:

    [...]

    Ik hoop het niet:)

    "Based on prior experience with parabolic moves like this, the stock will run out of steam and suffer a dramatic short-term fall at some point"


    edition.cnn.com/2020/02/07/investing/...
    ik wel,
  2. forum rang 6 boem! 9 februari 2020 04:16
    AB voor plaatsing.

    Dit nieuws was mij volledig ontgaan, maar geeft wederom aan, dat om hun doel te bereiken alle middelen voor hen heilig lijken te zijn.

    Daarnaast moet er natuurlijk wel gewoon in shorts gehandeld kunnen worden, mogelijk dat een restrictie in handelstijden gelijk aan de openingstijden van de beurs daar de oplossing in biedt.
  3. olassally 9 februari 2020 17:22
    Ik verwacht een fikse koersdaling eind deze week als men bekend moet maken dat de productie en verkoop voor onbepaalde tijd op slot blijven. Doelstellingen kunnen dan niet worden gehaald en beleggers zullen snel willen verkopen en winst nemen. Ik verwacht een koersdaling van nog eens 20%.
  4. forum rang 4 boer 9 februari 2020 19:26
    quote:

    olassally schreef op 9 februari 2020 17:22:

    Ik verwacht een fikse koersdaling eind deze week als men bekend moet maken dat de productie en verkoop voor onbepaalde tijd op slot blijven. Doelstellingen kunnen dan niet worden gehaald en beleggers zullen snel willen verkopen en winst nemen. Ik verwacht een koersdaling van nog eens 20%.
    .
    Kan ook nog wel eens mee vallen. Eind deze week dus eerst omhoog dan kunnen de mensen die ze hebben gouw verkopen. Heb ik vorige week gedaan voor 753 gekocht en verkocht op 792 leuke winst.
  5. forum rang 4 DWB Happy 9 februari 2020 19:33
    quote:

    olassally schreef op 9 februari 2020 17:22:

    Ik verwacht een fikse koersdaling eind deze week als men bekend moet maken dat de productie en verkoop voor onbepaalde tijd op slot blijven. Doelstellingen kunnen dan niet worden gehaald en beleggers zullen snel willen verkopen en winst nemen. Ik verwacht een koersdaling van nog eens 20%.
    Het gaat helemaal niet meer om de fundamentele zaken, koers wordt gedreven door
    grote krachten, er wordt beweert door een shortsqeeze, maar ook dat is helemaal
    nog niet zo zeker, mogelijk door een wereldwijde hype, lemmingen gedrag?
    Niemand weet het waar het naar toe gaat de komende dagen, als het geld richting
    Tesla blijft stromen dan kan het zelfs wel de $2000,- aantikken.

    Ik heb short gegokt, lijkt mij nu het meest waarschijnlijke, maar is absoluut geen zekerheid.
  6. forum rang 4 boer 9 februari 2020 19:41
    quote:

    DWB Happy schreef op 9 februari 2020 19:33:

    [...]

    Het gaat helemaal niet meer om de fundamentele zaken, koers wordt gedreven door
    grote krachten, er wordt beweert door een shortsqeeze, maar ook dat is helemaal
    nog niet zo zeker, mogelijk door een wereldwijde hype lemmingen gedrag?
    Niemand weet het waar het naar toe gaat de komende dagen, als het geld richting
    Tesla blijft stromen dan kan het zelfs wel de $2000,- aantikken.

    Ik heb short gegokt, lijkt mij nu het meest waarschijnlijke, maar is absoluut geen zekerheid.

    Mag van mij dan moet ik gou weer instappem,
  7. [verwijderd] 9 februari 2020 20:10
    Op welk bedrijf zou je een op straat gevonden euro gokken?

    TSLA is voor bankiers met toegang tot QE stromen gratis geld een welkome gok. Die lui zoeken niet naar gegarandeerde 0,5% ROI plus 1,1% dividend ofzo.

    We weten niet waar de bottleneck voor Fremont zit. Misschien dat de enige fabiek van de boordcomputers wel stil ligt. Weten wij veel? En andere automerken hebben hetzelfde, in andere mate. Dat er part supply problemen gaan ontstaan lijkt niet zo ver gezocht. Maar de eerste weken nog niet, zeker niet in Fremont met ws een langere inkomende levertijd dan Shanghai. Je kunt gaan zien dat ze parts gaan invliegen (lekker groen), om maar niet stil te vallen en klanten teleur te stellen.
  8. forum rang 4 DWB Happy 10 februari 2020 11:55

    Verdomd, deze morgen nog een aantal turbo's short gespreid gekocht, pfff nu mag het onderhand wel weer goed gaan zakken:)
    Idioot dat het nu weer zo oploopt.
    Voorgaande dagen zagen we eenzelfde oplopende premarket, daarna zakte het nagenoeg weer naar 0% voor opening USA.

    No guts no glory:)
  9. [verwijderd] 10 februari 2020 13:11
    Ja, shorten blijft tricky...
    Er zitten vast nog heel wat oude shorts in met flinke pijn die hun koersdoelen inmiddels (op basis van hype en dergelijke) hebben bijgesteld.
    Long gaan echter en bijvoorbeeld rekenen op $1000 of zelfs $900 is ook verre van een veilige gok. Volatiliteit is hoog. Er zitten vast ook wat speculanten in met longs die ze recent onder de $800 of $650 kochten die graag een winstje boeken en het feestje nog eens over doen.
    In combinatie met een groot leger aan permalongs dat TSLA kocht met geld dat ze konden missen, omdat ze zichzelf vertellen dat het een donatie in het WeLoveElon fonds is...super volatiel.
    Als er nu een TSLA Constant Leverage-Zertifikat was zoals in nu in zit voor Goud en Zilver, zou ik dat zeker proberen. Zowel long als short. En dan gelijdelijk winstjes afromen en aan de andere kant bijleggen.

    Ik voel me betrokken bij het aandeel TSLA maar probeer de aandrang te weestaan er altijd aan blootgesteld te zijn. Liever wacht ik op een mooi MACD gebaseerd signaal om hopelijk over te doen wat ik de laatste maanden miste. Met zo'n systeem had je heel de run van $360 omhoog meegemaakt. Onderweg steeds de helft verkocht op een tijdelijke piek en teruggekocht op de volgende dip. Zat je nu nog steeds met 50% in die long. Welicht met bijgestelde hefboom als je daar de statistiek of durf voor had.
    Door de extreme vormen die deze rally aangenomen heeft kan het standaard uitstapsignaal van een MACD kruis wel eens pas gaan volg bij veel lagere prijs. Ik moet maar eens gaan kijken hoe daarvoor bijgesteld moet worden.
    Overstappen op kortere termijn blik als het zo wild gaat om niet geheel uitgeschud te worden? Ik vrees dat er met TA weinig te doen valt van dag tot dag, zelfs uur tot uur. Gewoon touwtrekken tussen shorts+FOMO en winstnemers bij weinig speculatief volume.
  10. forum rang 10 voda 10 februari 2020 13:24
    RDW onderzoekt op hol geslagen Tesla in Nederland

    De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt in Nederland een 'concrete casus' van een op hol geslagen Tesla. Dat bevestigt de overheidsinstantie die toeziet op de veiligheid van voertuigen.

    Het Nederlandse incident deed zich nog geen twee maanden geleden voor in Den Haag. Op donderdag 19 december omstreeks kwart voor tien 's ochtends reed een stilstaande Tesla Model 3 plotseling met hoge snelheid dwars door een slagboom voor een parkeerplaats bij een kantoor.

    De wagen raakte een boom en een paal en belandde vervolgens tegen een gevel. De bestuurder die daarbij lichtgewond raakte aan haar neus en knie, kwam met de schrik vrij omdat de klap werd opgevangen door de airbag. De gloednieuwe wagen, die tien dagen ervoor uit de Amsterdamse haven was opgehaald, is total loss verklaard. Van het incident zijn camerabeelden.

    Terugroepactie

    Voor zover bekend gaat het om het eerste geval van een plotselinge acceleratie van een Tesla in Nederland. In de Verenigde Staten waren eerder al klachten over het 'onbedoeld plotseling optrekken' van de elektrische wagens.

    Na vragen van deze krant heeft RDW besloten een onderzoek in te stellen naar de toedracht van het incident in Den Haag. 'Als Europese en Nederlandse goedkeuringsautoriteit nemen we deze zaak uiterst serieus', zegt een woordvoerder.

    RDW heeft voor Tesla-modellen een Europees goedkeuringscertificaat afgegeven waardoor de auto's ook voor de rest van Europa als veilig worden beschouwd. In het uiterste geval kan RDW, als een defect is geconstateerd, Tesla dwingen tot een terugroepactie. Ook Europese zusterorganisaties worden dan ingelicht.

    ‘'Men beloofde mij dat ik zou worden teruggebeld, maar ik kreeg het gevoel dat ik aan het lijntje werd gehouden.'’

    • Tesla-bestuurder
    Het kostte de bestuurder, die niet met haar naam in de krant wil, moeite om contact te krijgen met Tesla. 'Men beloofde mij dat ik zou worden teruggebeld, maar ik kreeg het gevoel dat ik aan het lijntje werd gehouden.'

    Pas na vragen van deze krant nam Tesla contact op met de bestuurder. De Amerikaanse autofabrikant wil niet officieel reageren op vragen, behalve 'dat ze bij het verkeerde loket is gekomen destijds'. Tesla heeft de bestuurder laten weten dat uit de data zou blijken dat driemaal op het gaspedaal is gedrukt, waarvan eenmaal tot 38%. 'Dat komt niet overeen met de beleving van de bestuurder', aldus RDW.

    Amerikaanse klachten

    Vorige maand maakte de Amerikaanse evenknie van RDW bekend onderzoek te doen naar een reeks klachten in de Verenigde Staten over plotseling op hol geslagen Tesla's. Bij 110 willekeurige acceleraties zouden in de VS 52 gewonden zijn gevallen.

    52

    Bij 110 willekeurige acceleraties met Tesla's zouden in de VS 52 gewonden zijn gevallen.

    RDW heeft naar aanleiding daarvan contact gezocht met de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). De Amerikaanse overheidsinstantie moet echter nog besluiten of ze de klachten ook daadwerkelijk gaat onderzoeken. Tesla liet in een reactie op het bericht van NHTSA weten dat de klachten niet waar zijn en afkomstig zijn van een shortseller die speculeert op een koersdaling van het aandeel Tesla.

    De eigenaar van de Model 3 die in Den Haag plotseling in een versnelling raakte, is leasemaatschappij Alphabet in Breda, onderdeel van BMW. Het bedrijf had aanvankelijk de wagen verkocht aan een sloopbedrijf, maar heeft de auto weer teruggekocht voor nader onderzoek.

    'Het spreekt voor zich dat wij dit nieuws uiterst serieus oppakken en de benodigde bronnen raadplegen om de situatie gedegen in kaart te kunnen brengen', zegt een woordvoerder van Alphabet. 'Wij zijn bezig te kijken of de betreffende Tesla uitgelezen kan worden.'

    De Vereniging Elektrische Rijders laat weten tot dusver geen klachten te hebben gehad van Nederlandse Tesla-rijders over onbedoeld snel optrekken van hun wagens.

    fd.nl/economie-politiek/1333892/rdw-o...
  11. [verwijderd] 10 februari 2020 14:49
    Tesla fans: "Die bestuurde in Den Haag wilde gewoon die slagboom, boom en gevel rammer. Sensoren zullen het bewijzen."

    Gezond verstand: hoe zit het met andere auto's die zich vanuit stilstand op straatmeubulair en gevels storten? Waar waren de machtige Tesla sensoren toen er een gevel in de weg stond? Total loss met slechts 38% gaspedaal in de veiligste auto ooit?
  12. Mr sponge 10 februari 2020 15:40
    quote:

    Skater schreef op 10 februari 2020 14:49:

    Tesla fans: "Die bestuurde in Den Haag wilde gewoon die slagboom, boom en gevel rammer. Sensoren zullen het bewijzen."

    Gezond verstand: hoe zit het met andere auto's die zich vanuit stilstand op straatmeubulair en gevels storten? Waar waren de machtige Tesla sensoren toen er een gevel in de weg stond? Total loss met slechts 38% gaspedaal in de veiligste auto ooit?
    Het is gewoon de vraag of die sensoren inderdaad foutloos werken. Dat geld niet alleen bij Tesla natuurlijk.
    Als de sensoren iets waarnemen dat er niet is, of niets detecteren als er wel iets is heb je een probleem. Dan kan je met data van de sensoren gaan onderbouwen dat het niet de fout van de auto is. Maar misschien zijn die sensoren wel de oorzaak?

    Een goede kennis van mij reed in zijn Model 3 onder een viaduct door en zijn Tesla ging vol in de ankers. Gelukkig reed er niemand achter hem. Hij vermoed dat het de overgang licht/donker was ofzo.
    Hij heeft het toen gemeld bij Tesla. En kreeg als feedback dat de auto nog aan het leren was (hij had de auto pas een paar weken). En dat ze niets vreemds in de data konden vinden.
    En een collega kreeg het voor elkaar om zijn nieuwe Model S binnen drie dagen achteruit te rijden tegen een grote afvalcontainer... Sensoren??? Ook ging de auto/computer eens herstarten tijdens het rijden (was ook een akelige ervaring, maar schijnt gewoon te kunnen)

    Verder zijn ze wel blij met hun Tesla's hoor.
    Ze rijden hun Tesla voor de lage bijtelling. Die schades enz hoeven ze toch niet zelf te betalen.
    Gaat Tesla in de toekomst alle schades betalen als de FSD is ingeschakeld? Dan hoef je als passagier(bestuurder ben je niet meer) geen autoverzekering meer af te sluiten... Hooguit een inzittende verzekering.
  13. [verwijderd] 10 februari 2020 15:48
    Dat "leren" van de auto is BS. De auto léért pertinent niet, het neural net "zou" leren. Maar na zoveel jaar Autopilot is er nog steeds phantom braking.
    Maarja, hij remt voordat je de kans krijgt input te geven dat dat niet nodig lijkt. Het is een soort safety feature die vaker paniekt dan nodig en echte aanrijdingen lang niet altijd voorkomt.

    Door een slagboom rijden vanuit stilstand en dan lekker gang maken richting boom en gevel, dat is gewoon onacceptabel. Tesla beweert na de eerste incidenten (waarom niet ervoor) iets gedaan te hebben met surroundings aware acceleration oid. Maarja, misschien niet in Europese wagens? Dat staat nog los van of de bestuurder misschien het rempedaal meende te hebben ipv gaspedaal. Overduidelijk niet de bedoeling gas te geven bij een slagboom, boom en gevel.

    De ene keer dat ik naast iemand zat in een Model 3 AWD (geen performance) reden we op de parkeerplaats van Vd Valk al zeker 70. Even vlug. Geen slippende banden, alleen catapult op wielen. Als zoiets onbedoeld gebeurt weet ik niet of ik de rem zomaar ga vinden voor de auto een andere auto of gevel vindt...
  14. Dutchtenor 10 februari 2020 19:28
    “ Maarja, hij remt voordat je de kans krijgt input te geven dat dat niet nodig lijkt. Het is een soort safety feature die vaker paniekt dan nodig en echte aanrijdingen lang niet altijd voorkomt.” Uiteraard is het beter als alles perfect werkt maar beter te vaak dan te weinig remmen toch?
  15. forum rang 4 DWB Happy 10 februari 2020 20:10


    Tot nu toe heeft mijn uitgebreide short posities in turbo's goed uitgepakt, laatste
    pluk kocht ik nog rond de 818,- euro.

    Mooi opzetje vandaag om flink hoger te openen koste ze amper 1 miljoen stukken,
    alles wat ze vandaag konden verkopen boven de 748,- euro heeft ze een mooie extra winst opgeleverd.

    Elke dag iets lager, of kunnen ze de koers nog wat langer omhoog houden?

    Ik hou mijn positie aan, verwacht slecht nieuws van Tesla China...
  16. [verwijderd] 10 februari 2020 20:22
    quote:

    Dutchtenor schreef op 10 februari 2020 19:28:

    “ Maarja, hij remt voordat je de kans krijgt input te geven dat dat niet nodig lijkt. Het is een soort safety feature die vaker paniekt dan nodig en echte aanrijdingen lang niet altijd voorkomt.” Uiteraard is het beter als alles perfect werkt maar beter te vaak dan te weinig remmen toch?
    Wil jij het aan oom agent uitleggen? Remmen op de snelweg is gewoon verboden he...
7.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 216 217 218 219 220 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht