Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

SHELL PLC GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur)

33,950
  • Verschill

    +0,180 +0,53%
  • Volume

    583.925 Gem. (3M) 7,2M
  • Bied

    33,945  
  • Laat

    33,955  
+ Toevoegen aan watchlist

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2724 2725 2726 2727 2728 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boldie 1 september 2020 19:38
    quote:

    GTL goeroe schreef op 1 september 2020 19:19:

    [...]

    Top bedankt voor de verbetering. Ik zat meer te denken op prijs zonder belastingen in Nederland, aangezien ik hiermee vaak reken.

    Mijn punt van het verhaal blijft wel hetzelfde:-). Kosten van een elekctrische auto is niet verwaarloosbaar, maar wel lager dan voor een benzine/diesel auto.
    en waar zijn de onderdelen van gemaakt en welke machines die gebruiken geen olie of gas:)
  2. Rocinante 1 september 2020 19:50
    quote:

    PieterDerksen schreef op 1 september 2020 17:08:

    [...]

    Het is niets meer dan je voordoen alsof je veel kennis hebt en oh zo slim bent. Je trekt gewoon willekeurig een paar lijntjes... zet er vervolgens een stukje tekst bij met een paar moeilijke woorden. En tadaaa. Een paar dagen / weken later doe je weer hetzelfde. Maar dan vermeld je natuurlijk dat X en Y veranderd is.. en het daarom niet is uitgekomen.

    Geen idee waarom mensen dit doen.

    p.s. hierbij mijn analyse..
    Ik heb jou toch niet zo gek lang geleden, op dit zelfde forum, over een dalende trendlijn horen roepen...

    Verbaasd mij overigens niets hoor, dat een typetje als jij zich op dergelijke manieren belangrijk en uitermate kundig probeert voor te doen...
  3. [verwijderd] 1 september 2020 19:58
    quote:

    boldie schreef op 1 september 2020 19:38:

    [...]en waar zijn de onderdelen van gemaakt en welke machines die gebruiken geen olie of gas:)
    Ik snap niet wat je ermee wilt bereiken.

    Mijn enige punt is dat een elektrische auto niet verwaarloosbare operating kosten heeft, elektriciteit heeft immers ook nog een redelijke prijs en ombouwen daargelaten.

    Je punt dat machines die de materialen maken voor een elektrische auto staat volledig los van mijn punt want de consument betaald daar voor zowel voor een elekteische als een benzine auto voor.

    En ja, olie/gas zal zeker nog wel gebruikt worden voor in de toekomst van deze machines.
  4. forum rang 4 Yes we can 1 september 2020 20:12
    quote:

    Namy schreef op 1 september 2020 19:30:

    [...]
    Hier denk ik wel minder dan 20%. Voor slechts drie euro kon je een drankje nuttigen en je mondkapje afdoen. Relatief best duur als je het vergelijkt met vier tientjes voor een retourtje. Morgen een sedan ophalen voor twee tientjes per dag. Deze crisis kent winnaars en verliezers.

    Oei, ik dacht dat je geschreven had dat je verdween ?
  5. forum rang 5 ToTheTop 1 september 2020 20:15
    In januari 2020 stonden er meer dan 100.000 volledig elektrische auto’s op een Nederlands kenteken. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Dit zijn er 62.000 meer dan het jaar ervoor en laat een stijging van 140 procent zien. De Europese Federatie van Transport en Milieu (T&E) heeft onderzocht dat in 2021 het aantal elektrische auto’s verdrievoudigd zal zijn. Dit betekent dat er wel voldoende laadpalen moeten zijn. nieuws.nl/algemeen/20200511/grote-toe...
  6. [verwijderd] 1 september 2020 20:17
    quote:

    Yes we can schreef op 1 september 2020 20:12:

    [...]
    Oei, ik dacht dat je geschreven had dat je verdween ?
    Frustratie again.. Als je niet tegen geld verliezen kan Yes we can.. stop dan met beleggen. Je bent van een optimist veranderd in een zuurpruim.
  7. Rocinante 1 september 2020 20:21
    Overigens ook nog eens een spuuglelijk ding die BMW i3...
    Maar dat is bezijden het punt

    Wat wel een punt is, is de technologie en benodigde materialen die nodig zijn voor de accu. Die zijn gemaakt van grondstoffen die niet in overvloed aanwezig zijn op onze planeet. Ook is het bij mijn weten nauwelijks mogelijk om de gebruikte grondstoffen weer te recyclen, de laatste keer dat ik daar iets over heb gelezen zo'n 1%... Dus voordat de hele wereld in een elektrische auto kan wegrijden moet er wel e.e.a. veranderen in de technologie van de accu's.

    Ik hoop persoonlijk op het alternatief, waterstof.
    Geen zware accu om mee te zeulen met ook nog eens alle gevolgen voor moeder aarde als we daar massaal voor gaan moeten delven.
    En wie weet is de gewone verbrandingsmotor wel vrij eenvoudig om te bouwen om op H2 te kunnen lopen, dat zou helemaal mooi zijn. (wellicht weet iemand hier wel of dat technisch gezien mogelijk is?)

    Elektrisch rijden lijkt mij op dit moment weer het zoveelste mooie speeltje voor het rijke westen, maar niet de toekomst voor de gehele wereld.
  8. Belegger 86 1 september 2020 20:23
    Heerlijke positiviteit weer op het forum, lijkt wel afzeiken 2.0.

    Kan me niet voorstellen dat een aandeel Shell tussen de 12 en 13 euro een slechte aankoop is.
    Gewoon een paar jaar op de plank laten liggen, dan lachen we er weer om.
  9. forum rang 5 ToTheTop 1 september 2020 20:27
    60 kwh voor 400 km... Dus om ze vol te laden gebruiken we in Nederland inmiddels al 100.000 x 60 = 6.000.000 kwh = 6 Gwh voor 100.000 auto's na 400km. Maar we hebben 7,4 miljoen auto's in Nederland...
  10. [verwijderd] 1 september 2020 20:30
    quote:

    Rocinante schreef op 1 september 2020 20:21:

    Ik hoop persoonlijk op het alternatief, waterstof.
    Geen zware accu om mee te zeulen met ook nog eens alle gevolgen voor moeder aarde als we daar massaal voor gaan moeten delven.
    En wie weet is de gewone verbrandingsmotor wel vrij eenvoudig om te bouwen om op H2 te kunnen lopen, dat zou helemaal mooi zijn. (wellicht weet iemand hier wel of dat technisch gezien mogelijk is?)

    Een H2 motor is een elektromotor, H2 is namelijk een energiedrager van... elektra.....dus geen energiebron zoals een fossiele brandstof. Ombouwen zit er dus niet in. Als de huidige accu's niet geupgrade kunnen worden door een nieuwe techniek denk ik persoonlijk dat H2 wel de toekomst heeft ten laste van de accu.
  11. forum rang 4 Cornel1959 1 september 2020 20:33
    quote:

    PieterDerksen schreef op 1 september 2020 20:17:

    [...]

    Frustratie again.. Als je niet tegen geld verliezen kan Yes we can.. stop dan met beleggen. Je bent van een optimist veranderd in een zuurpruim.
    Pietertje pieterje doe je weer zo lelijk. Waarom toch. Het halve beleggersforum gefrustreerd noemen is echt niet aardig. En klopt ook niet. Ik heb je toch uitgelegd dat je alleen geld verliest als je VERKOOPT. En niet na welke daling dan ook. Dus ook geen reden om gefrustreerd te zijn. Ontspan.
  12. [verwijderd] 1 september 2020 20:34
    quote:

    ToTheTop schreef op 1 september 2020 20:27:

    60 kwh voor 400 km... Dus om ze vol te laden gebruiken we in Nederland inmiddels al 100.000 x 60 = 6.000.000 kwh = 6 Gwh voor 100.000 auto's na 400km. Maar we hebben 7,4 miljoen auto's in Nederland...
    Grootste probleem wordt ook het huidige elektranetwerk die deze belastingen niet aankan....daarvoor zit ik ook in Alfen voor de smart grid technologie...
  13. [verwijderd] 1 september 2020 20:38
    quote:

    Cornel1959 schreef op 1 september 2020 20:33:

    [...]

    Pietertje pieterje doe je weer zo lelijk. Waarom toch. Het halve beleggersforum gefrustreerd noemen is echt niet aardig. En klopt ook niet. Ik heb je toch uitgelegd dat je alleen geld verliest als je VERKOOPT. En niet na welke daling dan ook. Dus ook geen reden om gefrustreerd te zijn. Ontspan.
    Zeg dat tegen Yes we can. Ik zit nog volledig cash.. dus ontspannen.
  14. forum rang 5 ToTheTop 1 september 2020 20:40
    quote:

    System Overhaul schreef op 1 september 2020 20:34:

    [...]

    Grootste probleem wordt ook het huidige elektranetwerk die deze belastingen niet aankan....daarvoor zit ik ook in Alfen voor de smart grid technologie...
    Ja die vraag wordt zeker hoger.
  15. [verwijderd] 1 september 2020 20:41
    quote:

    createmonnie schreef op 1 september 2020 20:38:

    Even niet over elektrische auto's... wat verwachten jullie morgen aan aantal olievaten. Verwachting is minder dan 1.889m vaten
    Morgen gaat Shell flink up. Gok richting de 14.
  16. forum rang 5 ToTheTop 1 september 2020 20:45
    Als die stroomvraag sneller oploopt zal ook de stroomprijs stijgen en wordt het gas stoken rendabeler op den duur. Dus ook voor Shell zit hier een pluspunt. Shell heeft inmiddels ook grote belangen in de windturbines op zee, om niet achter te blijven ondanks dat het hun gas verkoop zal tegenwerken, ze hebben geen keus, ze moeten mee...
  17. forum rang 6 boldie 1 september 2020 20:46
    quote:

    PieterDerksen schreef op 1 september 2020 20:41:

    [...]

    Morgen gaat Shell flink up. Gok richting de 14.
    of de 12e test.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2724 2725 2726 2727 2728 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑
Premium Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
    2. NL inflatie april
    3. Reserve Bank of Australia rentebesluit
    4. Infineon Q1-cijfers
    5. UBS Q1-cijfers
    6. Zalando Q1-cijfers
    7. Solvay Q1-cijfers
    8. Heijmans Q1-cijfers
    9. Kendrion Q1-cijfers
    10. BP Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht