Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Juli 2021.

1.673 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 18 juli 2021 14:52
    quote:

    boem! schreef op 18 juli 2021 14:04:

    Omdat de FF, F en DNB daar nooit mee accoord gaan.
    De andere drie krijgen natuurlijk ook een aandeel in de private company. DNB regelt de financiering voor de buy-out tegen een leuke vergoeding. Dan verdwijnen de bezwaren als sneeuw voor de zon. Zeg niet dat het zo gaat gebeuren, maar het is een mogelijkheid. Operationeel succes betekent niet automatisch kassa voor alle aandeelhouders.
  2. forum rang 7 tatje 18 juli 2021 15:06
    Q2 2021 8% minder autos door chip tekort. JP Morgan
    Q3 2021 2% minder autos door chip tekort. JP morgan.
    Q4 2021 1% minder autos door chip tekort Tatje

    Harold ziet niet in waarom we met locatie technologie geen 550 halen in 2023.

    Nou Harold, daar ga je.

    2023
    Locatie technologie 550
    Consumer 50
    totaal 600
    marge 86%
    gross profit 516
    Opex zonder D en A 2021 420, R en D application layer stijgt 13% maar sales en marketing dalen met 18% we nemen een stijging van 3% over het totaal.
    Opex zonder D en A 420 met 2 jaar cagr van 3% is 445
    ebitda + 71
    D en A lease 14 PPE 11 en de laatste keer restant Intangible assets 17
    ebit + 29

    Doordat de opties waardeloos kunnen aflopen, heeft men tm 2025 genoeg treasury shares.

    We gaan het zien in dit theater :-)

    Gewoon Harold, lees nog maar eens goed het transcript Q2 2021 :-)

    Tot morgen :-)

  3. forum rang 6 NewKidInTown 18 juli 2021 18:12
    Suggesties voor alternatief van aandelen, als we komende week ONDER de ZES zakken:

    OPEN BUY TT CALL DEC 2021 6,00
    OPEN SELL TT CALL DEC 2021 7,00

    JULY EN DEC 2022 KUNNEN OOK

    Als we rond de 5,50 komen, neem dan de 5,50 - 6.50

    Heb vooral geen haast, wel geduld, geduld.
  4. forum rang 6 boem! 19 juli 2021 01:37
    quote:

    win some... schreef op 18 juli 2021 12:51:

    [...]

    Stel, je staat in de schoenen van HG. En je denkt dat een koers van 10 euro haalbaar is. Waarom zou je dan nu niet TT van de beurs halen voor 10 euro? Is meer dan 50% bovenop de huidige koers., dus dat heeft wel kans van slagen.
    Jij stelt, dat indien HG een koers van 10 euro als "haalbaar" ziet hij zou kunnen overwegen om TT van de beurs te halen.

    Ik denk dat jij er teveel inzit als "handelaar".

    HG heeft nl met zijn vergezicht reeds aangegeven dat hij aankoerst op een omzet A&E van 1,750 mio met een double digit FCF wat neerkomt op koersen ver boven de 50 euro.
    Bovendien geeft hij aan dat hij ondanks Covid en chiptekorten nog steeds "vertrouwen" heeft in dat vergezicht.

    Daar zit hem de crux , hij heeft vertrouwen in de goede afloop en toont dat door zich op te stellen als B&H belegger.
    Nadat hij in mei van dit jaar de kans werd geboden om zijn optieverdiensten uit 2014 te verzilveren en daarmee 600K op te strijken koos hij ervoor om nog eens extra 1,5 mio te investeren door aanschaf van die optierechten terwijl zijn inkomen met een derde werd geraakt door het niet verkrijgen van zijn bonus.
    HG ziet derhalve koersen uit het vergezicht als "haalbaar" daarnaast weet hij ook donders goed dat hij alleen door het vertrouwen dat hem is gegeven door de overige B&H beleggers in deze situatie is beland.

    Anders dan dat je misschien hier uit de reacties op het forum zou mogen afleiden is de groep "trouwe" B&H beleggers groot.
    Naast de FF , F enkele institutions en het personeel zijn er ook kleine beleggers die niet van opgeven willen weten.

    De "handelaren" moeten het doen met het restant.

    45% FF, 5% F, 20% Institutions, 5% personeel laat niet veel ruimte over voor de groep "handelaar".

    Ik denk dat de groep handelaar maximaal 10% uitmaakt.

    Deze groep beleggers heeft GEEN vertrouwen in de door HG aangegeven strategie en hopen op een voortijdige verkoop van het bedrijf.
    Men gaat zelfs zover dat men het "winst is winst en je moet pakken wat je pakken kan"-principe heeft vertaald naar HG.
    Echter HG heeft zich niet ten doel gesteld een "transactievoordeel" te boeken maar om van TT een succes te maken.

    Een bod van 10 euro is derhalve volstrekt kansloos omdat onder de groep handelaren van max 10% er nl beleggers zijn ( oa @wies) die daar zelfs niet in mee zullen gaan.
  5. forum rang 6 boem! 19 juli 2021 01:55
    Definitie FCF:
    Het transactiereultaat (operationele cash-flow) onder aftrek van de gedane investeringen.

    In wezen zie je hier weerspiegelt wat de netto winst onder aftrek van de investeringen zou zijn indien je de versluiering weghaalt vanuit de IFRS boekhouding.

    Vandaar dat ik daar en genormaliseerde factor van 25 op toepas om tot een koers te komen.
    Komt overeen met een KW van 15 bij netto-winst bij een normale toepassing van Capex tov Opex.
  6. forum rang 6 boem! 19 juli 2021 02:30
    quote:

    tatje schreef op 18 juli 2021 15:06:

    ]

    Harold ziet niet in waarom we met locatie technologie geen 550 halen in 2023.

    Nou Harold, daar ga je.

    2023
    Locatie technologie 550
    Consumer 50
    totaal 600
    marge 86%
    gross profit 516
    Opex zonder D en A 2021 420, R en D application layer stijgt 13% maar sales en marketing dalen met 18% we nemen een stijging van 3% over het totaal.
    Opex zonder D en A 420 met 2 jaar cagr van 3% is 445
    ebitda + 71
    D en A lease 14 PPE 11 en de laatste keer restant Intangible assets 17
    ebit + 29

    Gewoon Harold, lees nog maar eens goed het transcript Q2 2021 :-)

    Tot morgen :-)

    Even voortbordurend op bovensraande.

    De eerste versluiering tw de afschrijving op intangible assets loop nu echt op zijn laatste benen.
    In 2023 17 mio in de volgende jaren 0.

    De tweede versluiering zit in de deferred toepassing.
    Bij een IFRS omzet van 550 mio A&E hoort minimaal een omzet Automotive van 550-190 = 360 mio.

    Bi het vollopen van deferred hoort minimaal een productieomzet Automotive van 360/0,85 = 425 mio.
    In de opbouwfase liep dit op tot 0,75.

    Indien ik deze twee elementen meeneem kom ik tot de volgende FCF.
    Oude Ebit 29 mio.
    Eliminering afschrijving 25+17-25= 17 mio
    Eliminering deferred 425-360 = 65 mio.

    FCF 29 + 17 mio + 65 mio = 111 mio na tax 90 mio.

    de hierbij behorende koers is 90/132,5x 25 = 17 euro.
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 19 juli 2021 07:00
    Lege accu? Dankzij dit idee van Ford hoef je niet meer langs de laadpaal

    Autofabrikant Ford werkt aan een opmerkelijke manier om de accu’s van elektrische auto’s op te laden. In de toekomst hoef je mogelijk niet meer te stoppen bij een laadpunt langs de weg, maar kun je jouw auto – tijdens het rijden – aan een ander voertuig koppelen om stroom te ‘tanken’.

    De plannen van Ford blijken uit een patent dat het bedrijf in de Verenigde Staten heeft aangevraagd. Op begeleidende schetsen is duidelijk te zien hoe het idee in zijn werk gaat

    bron:
    www.ad.nl/auto/lege-accu-dankzij-dit-...
  8. [verwijderd] 19 juli 2021 07:12
    Nee, bij Ford zijn ze handig: in Arnhem hiero hangt de stroom gewoon boven de weg. Ik hoor de laatst mijn buurman: die is slim joh: die had een patent aangevraagd om met aangepaste wielen op spoorrails te kunnen rijden.

    Zo lust ik er nog wel een paar. Straks rij ik met mijn auto met het spoorwegenboekje van de NS om tussen de treinen te blijven
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 19 juli 2021 07:21
    Tesla heeft vorige week trots de ‘Full Self-Driving’-mogelijkheden uitgerold naar zijn auto’s, maar vergat daarbij even te vermelden dat dit niet gratis is. Helemaal niet gratis zelfs. Een Tesla rijden met de optie ‘Volledig Zelfrijdend’ aan, kost je 199 dollar per maand.
    Full Self-Driving

    Op zich kun je voor een redelijk laag bedrag een Tesla rijden, maar dat gaat nu veranderen. Als je gebruik wenst te maken van de ‘Full Self-Driving’-mogelijkheden van de auto (die niet letterlijk volledig zelfrijdend zijn), dan moet je een abonnement afsluiten. Tesla wil 199 dollar per maand van iedereen die zijn auto zo autonoom als nu kan te laten rijden. Zelfs de uitgebreide Auto Pilot-functie kost maandelijks geld: 99 dollar.

    Mocht ‘Volledig Zelfrijdend’ ook naar Nederland komen, dan is daar geen bezoek aan de dealer voor nodig. De installatie kan via de Tesla-app. Het voordeel van dit abonnement is dat het maandelijks opzegbaar is, waardoor je het eventueel een maand zou kunnen uitproberen en dan weer kunt stopzetten. Maar zelfs dan is 199 dollar (omgerekend zo’n 170 euro) een gigantisch bedrag voor zelfrijdende mogelijkheden waarbij je zelf alsnog constant op de weg aan het turen bent.

    bron:
    www.dutchcowboys.nl/automotive/teslas...
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 19 juli 2021 07:26
    Aanhaken bij een Bierfiets, aangeschoten bierdrinkers fietsen zich in het zweet en de auto wordt opgeladen.
    Dat is pas groene stroom.

    quote:

    Knife Catcher schreef op 19 juli 2021 07:12:

    Nee, bij Ford zijn ze handig: in Arnhem hiero hangt de stroom gewoon boven de weg. Ik hoor de laatst mijn buurman: die is slim joh: die had een patent aangevraagd om met aangepaste wielen op spoorrails te kunnen rijden.

    Zo lust ik er nog wel een paar. Straks rij ik met mijn auto met het spoorwegenboekje van de NS om tussen de treinen te blijven
  11. forum rang 6 NewKidInTown 19 juli 2021 08:08
    De "handelaren" zouden het wel eens kunnen laten afweten vandaag.

    Indicatoren geven voor de brede markten een bijna 1% lagere stand aan.

    Hetzelfde geldt voor tt met nu bied 6,36 om 6,40. Als het bij -1% blijft, hoef je je als B&H belegger geen zorgen te maken. Zoals reeds voor en in het weekend gemeld, verwacht ik dat het hier niet bij blijft, ik blijf er even af.
  12. Energy 19 juli 2021 08:27
    Als b&h belegger maak ik mij helemaal geen zorgen.

    Turbotroep beleggers moeten zich meer zorgen maken. Ik hoef ook geen 40keer per dag te posten omdat ik onzeker ben, twijfel of steun moet zoeken

    quote alias=NewKidInTown id=13566390 date=202107190808]
    De "handelaren" zouden het wel eens kunnen laten afweten vandaag.

    Indicatoren geven voor de brede markten een bijna 1% lagere stand aan.

    Hetzelfde geldt voor tt met nu bied 6,36 om 6,40. Als het bij -1% blijft, hoef je je als B&H belegger geen zorgen te maken. Zoals reeds voor en in het weekend gemeld, verwacht ik dat het hier niet bij blijft, ik blijf er even af.
    [/quote]
  13. forum rang 6 NewKidInTown 19 juli 2021 08:56
    BNP Paribas handelt nu op 6,376 voor de onderliggende waarde of precies -1%.

    Wat je heel vaak ziet, reageert een klein fondsje als tt sterker dan de brede markt. AEX -1% en TT -1,5%. Bekend handelspatroon.
  14. [verwijderd] 19 juli 2021 09:30
    quote:

    Benjamin G. schreef op 17 juli 2021 14:32:

    [...]

    Dit wijst de richting op naar een Management Buy Out?

    Het maakt het risico op een buy-out wel levensgroot. Reken ff mee:

    - na verkoop telematics was er een uitkering van 4 euro per aandeel en ging je mee in de reverse split. Daarmee hebben de 4 oprichters van tomtom 440 miljoen opgestreken.

    - na de reverse split zijn er 130 miljoen aandelen, geen 230 miljoen. Je hoeft dus maar 50% van 130 miljoen aandelen uit te kopen = 65 miljoen aandelen.

    - je eigen medewerkers met aandelen en synthetische dingen hoef je niet uit te kopen, tomtom heeft voor 50 miljoen euro aan treasury shares gekocht. Stel dat tomtom een premium van 3 euro boven het aandeel doet heeft dit toch zo’n 20 miljoen euro bespaard

    - voor mij is het niet de vraag of tomtom destijds een delisting wilde doen. Ik zat destijds nogal obsessief tomtom te volgen - tot grote schaamte nu - en heb destijds ook een aantal mensen gesproken die dit weten. Wat ik niet weet is waarom het is afgeketst. Ik vermoed omdat het uitlekte en de koers toen hard steeg. Waardoor een bod op de aandelen geen kans meer maakt, omdat de premium die je wilde bieden al weg is. Bovendien zijn de vier oprichters natuurlijk wel vermogend, maar een groot deel zit in aandelen tomtom, een charity, etc. Ze hadden wellicht niet de extra miljoenen op de plank liggen (nu wel). Naar mijn idee is toen de noodzaak van een delisting weggeebt (uitspraken als: de beursnotering staat ons niet in de weg), maar dat wil niet zeggen dat de wens weg is. En de kans ligt er nu door tijdelijke post-corona dip door chiptekorten in de automarkt.

    - Destijds was de rationale achter een delisting dat tomtom meerdere jaren nodig had om van een consumenten bedrijf een business to business bedrijf te worden. Dan moet je jarenlang elk kwartaal beleggers teleurstellen. Nu is de rationale dat deze transitie voorbij is en je voor de komende 6 jaar al omzet in de boeken hebt staan en daardoor weet dat je tot voorbij 2023 groeit. De koers van tomtom is nu 5 x de cash winst van 2023 + 3 euro cash die al in het bedrijf zit. Dit op de afgegeven outlook. Zij weten als geen ander wat een spotprijs er nu ligt.
  15. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 19 juli 2021 09:47
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 19 juli 2021 07:21:

    Tesla heeft vorige week trots de ‘Full Self-Driving’-mogelijkheden uitgerold naar zijn auto’s, maar vergat daarbij even te vermelden dat dit niet gratis is. Helemaal niet gratis zelfs. Een Tesla rijden met de optie ‘Volledig Zelfrijdend’ aan, kost je 199 dollar per maand.
    Full Self-Driving

    Op zich kun je voor een redelijk laag bedrag een Tesla rijden, maar dat gaat nu veranderen. Als je gebruik wenst te maken van de ‘Full Self-Driving’-mogelijkheden van de auto (die niet letterlijk volledig zelfrijdend zijn), dan moet je een abonnement afsluiten. Tesla wil 199 dollar per maand van iedereen die zijn auto zo autonoom als nu kan te laten rijden. Zelfs de uitgebreide Auto Pilot-functie kost maandelijks geld: 99 dollar.

    Mocht ‘Volledig Zelfrijdend’ ook naar Nederland komen, dan is daar geen bezoek aan de dealer voor nodig. De installatie kan via de Tesla-app. Het voordeel van dit abonnement is dat het maandelijks opzegbaar is, waardoor je het eventueel een maand zou kunnen uitproberen en dan weer kunt stopzetten. Maar zelfs dan is 199 dollar (omgerekend zo’n 170 euro) een gigantisch bedrag voor zelfrijdende mogelijkheden waarbij je zelf alsnog constant op de weg aan het turen bent.

    bron:
    www.dutchcowboys.nl/automotive/teslas...
    Onzin, klopt niet!
    Ik rijd zelf een Tesla full drive, eenmalig betasld toen ik hem kocht.
    Nu geen kosten meer.
  16. forum rang 6 NewKidInTown 19 juli 2021 09:48
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 juli 2021 18:12:

    Suggesties voor alternatief van aandelen, als we komende week ONDER de ZES zakken:

    OPEN BUY TT CALL DEC 2021 6,00
    OPEN SELL TT CALL DEC 2021 7,00

    JULY EN DEC 2022 KUNNEN OOK

    Als we rond de 5,50 komen, neem dan de 5,50 - 6.50

    Heb vooral geen haast, wel geduld, geduld.
    Heb inmiddels een eerste soortgelijke pluk opgetuigd, niet exact het bovenstaande voorbeeld.

    Maximale investering en dus RISICO circa 10% van de huidige koers. Profiteer daardoor wel mee met een stijging vanaf 6,15, procentueel ook 10x zo hoog dan bij simpel de aandelen.
  17. forum rang 6 MD2018 19 juli 2021 10:02
    Zo TT wordt even hard omlaag geduwd met slecht sentiment op gehele beurs. Gewoon rustig vasthouden. Stijging komt nog wel en zie met hoe weinig aandelen men de koers even 4/5% lager kan zetten!

    Succes allen!
  18. forum rang 6 NewKidInTown 19 juli 2021 10:03
    Als je daar zo zeker van bent, dan kun je beter bijkopen.

    Voor mij mag het nog een stukje zakken, dan neem ik er plukje TURBO'S LONG bij.
1.673 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht