Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,870
  • Verschill

    -0,330 -2,32%
  • Volume

    1.563.751 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,850  
  • Laat

    14,000  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1940 1941 1942 1943 1944 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 16 juli 2022 14:21
    Grappig, in de VS loopt een malloot rond met heel veel uitroeptekens en die heeft het op een onbewaakt moment daar tot president geschopt en dat zegt meer over de Amerikanen als kiezers dan over de liegende en bedriegende persoon zelf.

    Daar kan ook het forumvolk iets van opsteken.
  2. forum rang 6 Hendrik Roo 16 juli 2022 15:08
    Ben benieuwd in hoeverre JET recessie proofed zal blijken. Denk zelf dat wanneer mensen echt een keer geen zin hebben om te koken, zij hun spaarzame middelen dan eerder inzetten door eten thuis te laten bezorgen dan naar het restaurant te gaan. Scheelt ook drinken, reis en parkeerkosten. Kan me ook voorstellen dat mensen het voordeel van de app nog beter gaan waarderen. Enerzijds als hulpmiddel om te bedenken wat ze willen eten en anderzijds om prijzen ye vergelijken.
  3. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 16 juli 2022 15:12
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 juli 2022 15:08:

    Ben benieuwd in hoeverre JET recessie proofed zal blijken. Denk zelf dat wanneer mensen echt een keer geen zin hebben om te koken, zij hun spaarzame middelen dan eerder inzetten door eten thuis te laten bezorgen dan naar het restaurant te gaan. Scheelt ook drinken, reis en parkeerkosten. Kan me ook voorstellen dat mensen het voordeel van de app nog beter gaan waarderen. Enerzijds als hulpmiddel om te bedenken wat ze willen eten en anderzijds om prijzen ye vergelijken.
    Bovendien uiteten doe je altijd met meerdere mensen en eten laten bezorgen kan je ook doen als je alleen bent!!!
  4. forum rang 8 aextracker 16 juli 2022 15:17
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 juli 2022 15:08:

    Ben benieuwd in hoeverre JET recessie proofed zal blijken. Denk zelf dat wanneer mensen echt een keer geen zin hebben om te koken, zij hun spaarzame middelen dan eerder inzetten door eten thuis te laten bezorgen dan naar het restaurant te gaan. Scheelt ook drinken, reis en parkeerkosten. Kan me ook voorstellen dat mensen het voordeel van de app nog beter gaan waarderen. Enerzijds als hulpmiddel om te bedenken wat ze willen eten en anderzijds om prijzen ye vergelijken.
    Nederland (& europa) gaan komend halfjaar gebukt onder de gevreesde druk van een energie crisis. Onder dat gesternte zullen de uitgaven aan eten gekenmerkt worden door "trading down"..... minder vaak, minder duur en minder geld uberhaupt uitgeven aan uit eten gaan. Hard discounters in retail zullen weer meer geliefd worden, net als 1 $ stores en simpele winkelformats als ACTION, WIBRA, ZEEMAN, etc etc.
    Eten laten thuis bezorgen zal lijden onder meer thuis eten met boodschappen die allemaal veel duurder worden.

    Volgens het NIBUD kent Nederland eind 2022 ca. 2,3 Mln huishoudens die financiele problemen zullen kennen t.g.v. de energie crisis\kosten inflaties die daarmee gepaard gaan.
    Het enige lichtpuntje is, dat de winters vaker minder koud zijn dan in het verleden. Ik verwacht dat Vladimirowitsch speculeert op een koide winter en de "macht van het gas"en zo EU \ oekraine inlijven op de wijze zoals hij zich dat had voorgenomen toen hij de oorlog begon.
    Daar gaat JET met zijn businessmodel niets aan kunnen doen, amders dan "hopen op beter en een snelle overwinning" voor oekraine.
  5. forum rang 6 Hendrik Roo 16 juli 2022 15:33
    quote:

    aextracker schreef op 16 juli 2022 15:17:

    [...]

    Nederland (& europa) gaan komend halfjaar gebukt onder de gevreesde druk van een energie crisis. Onder dat gesternte zullen de uitgaven aan eten gekenmerkt worden door "trading down"..... minder vaak, minder duur en minder geld uberhaupt uitgeven aan uit eten gaan. Hard discounters in retail zullen weer meer geliefd worden, net als 1 $ stores en simpele winkelformats als ACTION, WIBRA, ZEEMAN, etc etc.
    Eten laten thuis bezorgen zal lijden onder meer thuis eten met boodschappen die allemaal veel duurder worden.

    Volgens het NIBUD kent Nederland eind 2022 ca. 2,3 Mln huishoudens die financiele problemen zullen kennen t.g.v. de energie crisis\kosten inflaties die daarmee gepaard gaan.
    Het enige lichtpuntje is, dat de winters vaker minder koud zijn dan in het verleden. Ik verwacht dat Vladimirowitsch speculeert op een koide winter en de "macht van het gas"en zo EU \ oekraine inlijven op de wijze zoals hij zich dat had voorgenomen toen hij de oorlog begon.
    Daar gaat JET met zijn businessmodel niets aan kunnen doen, amders dan "hopen op beter en een snelle overwinning" voor oekraine.
    We gaan het zien. Ook bij aanvang van de Corona crisis werd verwacht dat dit erg slecht voor JET zou uitpakken terwijl het tegenovergestelde gebeurde. Mensen zullen altijd zo nu en dan iets te vieren hebben of een reden om niet te koken. De optie van thuis laten bezorgen is dan relatief voordelig. In tegenstelling tot Über heeft JET daarbij het voordeel de goedkopere restaurants te vertegenwoordigen....
  6. forum rang 4 CEO Takeaway 16 juli 2022 16:01
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 juli 2022 15:08:

    Ben benieuwd in hoeverre JET recessie proofed zal blijken. Denk zelf dat wanneer mensen echt een keer geen zin hebben om te koken, zij hun spaarzame middelen dan eerder inzetten door eten thuis te laten bezorgen dan naar het restaurant te gaan. Scheelt ook drinken, reis en parkeerkosten. Kan me ook voorstellen dat mensen het voordeel van de app nog beter gaan waarderen. Enerzijds als hulpmiddel om te bedenken wat ze willen eten en anderzijds om prijzen ye vergelijken.
    vaak is het eten bij restaurants MWAH.
    ik moet zeggen dat ik laatst een keer een speciale vis heb gegeten (38 euro per hoofdgerecht) en dat was SUPER lekker.

    het thuisbezorgd aanbod in mijn regio is slecht, het eten is of heel goedkoop, of duur maar met matige kwaliteit.
    (met goedkoop bedoel ik slecht)

    tot dat veranderd zou ik liever zelf koken, of eens in de tijd een keer lekker eten in een restaurant.
  7. forum rang 8 GakGak 16 juli 2022 16:01
    ´Ik verwacht dat Vladimirowitsch speculeert op een koide winter en de "macht van het gas"en zo EU \ oekraine inlijven op de wijze zoals hij zich dat had voorgenomen toen hij de oorlog begon.
    Daar gaat JET met zijn businessmodel niets aan kunnen doen, amders dan "hopen op beter en een snelle overwinning" voor oekraine.´

    Nog even en er wordt op dit forum ook beweerd dat het bijna onbetaalbare gas ervoor gaat zorgen dat er veel meer besteld
    gaat worden om de hoge kosten van zelf koken te omzeilen, hoe uitgekookt kun je zijn.
  8. forum rang 8 GakGak 16 juli 2022 16:06
    ´vaak is het eten bij restaurants MWAH´

    Die keten kende ik nog niet, maar je ziet vaker originele namen en pas nog een kleuteropvang met
    de naam ´Loopneus´.
  9. forum rang 8 SEVA_ 16 juli 2022 17:15
    DoorDash and Grubhub could drop delivery fee cap lawsuit against S.F. in potential deal

    Elena Kadvany Updated: July 15, 2022 5:30 p.m. Comments

    Elena KadvanyJuly 15, 2022
    A Grubhub driver waits for an order. Grubhub and DoorDash may drop their lawsuit against San Francisco.
    A Grubhub driver waits for an order. Grubhub and DoorDash may drop their lawsuit against San Francisco.
    Noah Berger/Special to The Chronicle 2020
    Food delivery giants DoorDash and Grubhub have struck a tentative deal with San Francisco legislators to drop their fiery lawsuit against the city in exchange for modifications to a local law capping delivery fees for restaurants at 15%.

    San Francisco adopted the permanent cap on delivery fees last June. Local elected officials accused the companies of price gouging small businesses with delivery fees as high as 30% while they struggled to survive the pandemic.

    In response, DoorDash and Grubhub sued the city last July, alleging that San Francisco’s permanent cap on delivery fees was unconstitutional and “driven by naked animosity and ill-conceived economic protectionism.”

    Now, DoorDash and Grubhub have paused their litigation and will dismiss it if San Francisco adopts a new, amended ordinance, according to a motion filed this month in the U.S. District Court for the Northern District of California.

    The new legislation, which the Board of Supervisors will consider on Tuesday, would preserve the 15% cap on delivery fees for any restaurant that wants to use DoorDash and Grubhub’s most basic services, but it would allow owners to opt out of the 15% limit and pay more for further promotion of their businesses by using the apps’ marketing services. This is DoorDash’s model in cities without caps; restaurants can choose to pay 25% or 30% commission rates in exchange for marketing services and better visibility on the apps.

    Local officials and restaurant representatives said they hope the new legislation will offer a collaborative model for regulation of third-party delivery companies.

    “I hope this is a rare win-win-win between the restaurants, the delivery companies and the legislative process,” said Laurie Thomas, executive director of the Golden Gate Restaurant Association. “I think there has to be a compromise for a good outcome.”

    In emailed statements, DoorDash and Grubhub described the proposed legislation as “reasonable” and “promising.” They did not answer specific questions from The Chronicle.

    “Restaurants need more choices, not fewer, and this solution would preserve their ability to opt into important services including marketing, advertising, consulting and delivery,” a Grubhub spokesperson said.

    Cities across the U.S. adopted temporary delivery caps to support restaurants during the pandemic, but San Francisco’s ordinance was the first permanent law. DoorDash, Grubhub and Uber Eats are also fighting New York City’s delivery cap in court. Close observers of the San Francisco lawsuit were concerned that San Francisco could lose, or at least become mired in a lengthy, expensive legal battle with the large tech companies, Thomas said.

    The potential deal wouldn’t have happened, Thomas said, without a surprising intermediary: Uber. In recent months, the ride-hailing company, which operates food-delivery service Uber Eats and was not involved in the lawsuit against San Francisco, served as a go-between in behind-the-scenes talks among Thomas, city officials, and DoorDash and Grubhub.

    Supervisor Aaron Peskin, who sponsored the permanent delivery cap legislation last year and is now the sponsor of the amended legislation, said he was approached by Uber several months ago. He suggested they work with Thomas, who also owns San Francisco restaurants Terzo and Rose’s Cafe, to make sure restaurants were represented.

    Peskin doesn’t see the amended ordinance as a concession to the tech companies but rather a win for the city and restaurants. Business owners get protection and flexibility, he said, while San Francisco avoids a costly lawsuit.

    “We have preserved our fundamental policy goal and are not going to have to spend hundreds of thousands of dollars defending (the) litigation,” Peskin said.

    Samir Mogannam, chef-proprietor of Beit Rima, is skeptical of the deal between delivery giants and San Francisco.
    Samir Mogannam, chef-proprietor of Beit Rima, is skeptical of the deal between delivery giants and San Francisco.
    Stephen Lam/Special to The Chronicle 2019
    Not all restaurant owners are convinced it’s the right solution, however. Samir Mogannam, whose San Francisco Arabic restaurants Beit Rima offer delivery through DoorDash, worries the offer of additional marketing services could open restaurants up to exploitation, particularly as they continue to face pandemic disruptions, inflation and labor shortages.

    “I feel like they’re going to manipulate this,” Mogannam said of the delivery companies. “I would hope that the city would protect businesses as much as possible.”

    Thomas has not seen new contracts from DoorDash or Grubhub but said she’s confident “there’s no loophole that comes back to bite us.” The legislation requires they “clearly define the fees, commissions, or charges associated with contracted services.”

    Thomas said she plans to continue offering delivery from her restaurants at the 15% rate.

    Zack Schwab, co-owner of the Snug and Schlok’s in San Francisco, agreed with the proposed changes to the legislation. But larger questions remain for restaurants that increasingly rely on delivery.

    “It’s wise for most restaurants to figure out a way to offer delivery,” said Schwab. “But you have to figure out a way to build in these additional delivery costs or you’re eventually going to go under.”

    If approved, DoorDash and Grubhub will be required to notify all restaurants with existing contracts of their options by Dec. 1. The law would take effect Jan. 31, 2023.

    Elena Kadvany (she/her) is a San Francisco Chronicle staff writer. Email: elena.kadvany@sfchronicle.com
  10. forum rang 7 KCNIB 16 juli 2022 17:42
    quote:

    Kaviaar schreef op 15 juli 2022 17:12:

    Jitse hoort in het wassen museum thuis.

    Grootste ego aller tijden staat er op het bordje.
    17-18 miljard beurswaarde verdampt. Hopelijk iemand hem naar de maan stuurt en kan een nieuwe CEO boel in stukken verkopen want in stukken zal JET veel meer opleveren. Alleen Duitsland en Nederland is op zn minst 4 miljard waard
  11. forum rang 4 CEO Takeaway 16 juli 2022 18:40
    quote:

    GakGak schreef op 16 juli 2022 16:06:

    ´vaak is het eten bij restaurants MWAH´

    Die keten kende ik nog niet, maar je ziet vaker originele namen en pas nog een kleuteropvang met
    de naam ´Loopneus´.
    gak gak, dat zijn toch groenten in potjes?
  12. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 16 juli 2022 18:51
    quote:

    Anna991 schreef op 16 juli 2022 17:35:

    Dat is niet verkeerd!
    Dank je Anna! Ik heb ook veel moeite gestoken in de research naar JET!!! Fijn om te horen dat je het een goed onderzoek vond!!
  13. forum rang 7 KCNIB 16 juli 2022 19:09
    quote:

    Guus Gorilla schreef op 16 juli 2022 13:46:

    [...]

    aanvulling:
    * sterke voorzitter RvC vinden
    * CFO vervangen of versterking
    * Duidelijk over COO
    * Hulptroepen voor Jitse
    Niveau van huidige management is zeer laag, ze hebben een sterke naam nodig die het verder kan brengen. Ze moeten sowieso focussen op Europa en de rest verkopen. ROO is 1,5 miljard pond waard, DASH 28 miljard dollar en JET 2.9 miljard euro. Ze hebben in een +/- 1 jaar 17 miljard beurswaarde vernietigd. Het is echt triest hoe Clown Jitse 17 miljard beurswaarde heeft vernietigd. Nu durft die Grub niet te verkopen omdat iedereen hem uitlacht.
  14. Hogan 16 juli 2022 19:35
    quote:

    KCNIB schreef op 16 juli 2022 19:09:

    [...]

    Niveau van huidige management is zeer laag, ze hebben een sterke naam nodig die het verder kan brengen. Ze moeten sowieso focussen op Europa en de rest verkopen. ROO is 1,5 miljard pond waard, DASH 28 miljard dollar en JET 2.9 miljard euro. Ze hebben in een +/- 1 jaar 17 miljard beurswaarde vernietigd. Het is echt triest hoe Clown Jitse 17 miljard beurswaarde heeft vernietigd. Nu durft die Grub niet te verkopen omdat iedereen hem uitlacht.
    Grubhub verkopen nu na de deal met Amazon voor 1 miljard is misschien niet de beste keuze. Laat Amazon maar enthousiast worden dan kan het ineens wel eens een super onderdeel worden.
    3 -4 miljard. Nog steeds een koopje als je bekijkt wat het ooit heeft gekost.
    Misschien dat iedereen een beetje wakker wordt en de waarde van de losse blokjes eens bij elkaar op kan tellen. Zitten we misschien ondanks alle onzekerheid misschien iets te laag met een beurskoers van 13,46. Maar ja de koers is de koers en zoals ze zeggen de beurs heeft altijd gelijk.
  15. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 16 juli 2022 20:30
    quote:

    Hogan schreef op 16 juli 2022 19:35:

    [...]

    Grubhub verkopen nu na de deal met Amazon voor 1 miljard is misschien niet de beste keuze. Laat Amazon maar enthousiast worden dan kan het ineens wel eens een super onderdeel worden.
    3 -4 miljard. Nog steeds een koopje als je bekijkt wat het ooit heeft gekost.
    Misschien dat iedereen een beetje wakker wordt en de waarde van de losse blokjes eens bij elkaar op kan tellen. Zitten we misschien ondanks alle onzekerheid misschien iets te laag met een beurskoers van 13,46. Maar ja de koers is de koers en zoals ze zeggen de beurs heeft altijd gelijk.
    Grubhub moeten ze in 2024 verkopen voor 10-15 miljard dan is iedereen blij!!
  16. forum rang 6 Hendrik Roo 16 juli 2022 21:04
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 16 juli 2022 20:30:

    [...]

    Grubhub moeten ze in 2024 verkopen voor 10-15 miljard dan is iedereen blij!!
    Goed punt Pedro. Want als ze het in 2022 willen verpatsen, moeten ze met 8 mld genoegen nemen...
  17. forum rang 7 KCNIB 16 juli 2022 21:17
    quote:

    Hogan schreef op 16 juli 2022 19:35:

    [...]

    Grubhub verkopen nu na de deal met Amazon voor 1 miljard is misschien niet de beste keuze. Laat Amazon maar enthousiast worden dan kan het ineens wel eens een super onderdeel worden.
    3 -4 miljard. Nog steeds een koopje als je bekijkt wat het ooit heeft gekost.
    Misschien dat iedereen een beetje wakker wordt en de waarde van de losse blokjes eens bij elkaar op kan tellen. Zitten we misschien ondanks alle onzekerheid misschien iets te laag met een beurskoers van 13,46. Maar ja de koers is de koers en zoals ze zeggen de beurs heeft altijd gelijk.
    BofA wou Grub voor 1,4 miljard verkopen maar volgens geruchten was Apollo bereidt om 1 miljard neer te leggen. Nu met Amazon deal zou Grub wel gevraagde prijs kunnen opbrengen maar Jitse kennende zou hij het nu niet willen verkopen. Grub kan dankzij Amazon deal nr 1 positie kunnen pakken op termijn. Verwachtingen zijn heel hoog, markt wilt dat Jitse snel levert nu. Waarschijnlijk zal hij kostenbesparingen doorvoeren (stoppen activiteiten FR, AT en BGR), winst in 2022 wellicht en verkoop Menulog en Skip. iFood heeft geen haast, ze hebben 90% van de markt in Brazilie en op lange termijn een parel. Maar ja, op deze koers kan een (vijandige) bod snel kopen denk ik, voor EUR 30-35 stemt 80% in met verkoop en kan Jitse afgezet worden.
  18. forum rang 6 Hendrik Roo 16 juli 2022 21:20
    [quote alias=KCNIB id=14301726 date=202207161909]
    [...]

    Niveau van huidige management is zeer laag, ze hebben een sterke naam nodig die het verder kan brengen. Ze moeten sowieso focussen op Europa en de rest verkopen. ROO is 1,5 miljard pond waard, DASH 28 miljard dollar en JET 2.9 miljard euro. Ze hebben in een +/- 1 jaar 17 miljard beurswaarde vernietigd. Het is echt triest hoe Clown Jitse 17 miljard beurswaarde heeft vernietigd. Nu durft die Grub niet te verkopen omdat iedereen hem uitlacht.

    Ben van jou hoogstaander bijdrages gewend KNCB. Want de verdamping heeft vooral te maken met de wijze waarop de markt als geheel nu naar de sector kijkt. In die zin is er bij Doordash in absolute bedragen veel meer verdampt.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1940 1941 1942 1943 1944 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht