Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

13,680
  • Verschill

    -0,190 -1,37%
  • Volume

    1.253.430 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    13,570  
  • Laat

    13,800  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1196 1197 1198 1199 1200 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 5 mei 2023 09:25
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 5 mei 2023 09:20:

    Ik denk de strategie van JET te hebben ontrafelt. JET is de komende jaren gebaat bij lage koersen. Om dit te bereiken vindt JET slecht nieuws prima. Hoe harder wij schreeuwen des te beter. Het slechtste wat JET nu kan gebeuren zijn hoge koersen.

    Want is het uiteindelijke doel van aandeelhouders ?
    Waarde creëren om per aandeel een zo hoog mogelijk rendement te behalen.
    JET wil op deze lage koersen zoveel als mogelijk aandelen uit de markt halen. Er wordt niet meer geïnvesteerd in de verlieslatende landen. Als er in de komende jaren iets van overblijft, is dat goed genoeg. In de tussentijd zuigt JET meer en meer aandelen op.

    Uiteindelijk blijft er een bedrijf over met nauwelijks schulden en een aantal winstgevende markten. Deze winsten hoeven met weing aandeelhouders te worden verdeeld. Op het moment dat we zover zijn, zullen partijen als DD ook aan de knoppen moeten draaien. Dat is een mooi moment om in de tegenaanval te gaan.

    Eigenlijk zou ik dit moeten schrijven. Want het gevaar bestaat dat het geloof in het aandeel terugkeert. En dat is in deze fase nu juist niet de bedoeling.

    De strategie vraagt veel van het management die in de tussentijd voor rotte vis worden uitgemaakt. Zou dat de salarisaanpassing rechtvaardigen ?
    En het gelach tijdens de call ?
    Hendrik je verhaal klopt helemaal denk ik! Deze tactiek is wel al een paar keer genoemd hier, de tactiek van de verschroeide aarde!!
  2. openneer 5 mei 2023 09:27
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 5 mei 2023 09:25:

    [...]

    Hendrik je verhaal klopt helemaal denk ik! Deze tactiek is wel al een paar keer genoemd hier, de tactiek van de verschroeide aarde!!
    Dat heb je goed gezien.
  3. forum rang 4 Big dogs gotta eat - John 5 mei 2023 09:30
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 5 mei 2023 09:20:

    Ik denk de strategie van JET te hebben ontrafelt. JET is de komende jaren gebaat bij lage koersen. Om dit te bereiken vindt JET slecht nieuws prima. Hoe harder wij schreeuwen des te beter. Het slechtste wat JET nu kan gebeuren zijn hoge koersen.

    Want is het uiteindelijke doel van aandeelhouders ?
    Waarde creëren om per aandeel een zo hoog mogelijk rendement te behalen.
    JET wil op deze lage koersen zoveel als mogelijk aandelen uit de markt halen. Er wordt niet meer geïnvesteerd in de verlieslatende landen. Als er in de komende jaren iets van overblijft, is dat goed genoeg. In de tussentijd zuigt JET meer en meer aandelen op.

    Uiteindelijk blijft er een bedrijf over met nauwelijks schulden en een aantal winstgevende markten. Deze winsten hoeven met weing aandeelhouders te worden verdeeld. Op het moment dat we zover zijn, zullen partijen als DD ook aan de knoppen moeten draaien. Dat is een mooi moment om in de tegenaanval te gaan.

    Eigenlijk zou ik dit moeten schrijven. Want het gevaar bestaat dat het geloof in het aandeel terugkeert. En dat is in deze fase nu juist niet de bedoeling.

    De strategie vraagt veel van het management die in de tussentijd voor rotte vis worden uitgemaakt. Zou dat de salarisaanpassing rechtvaardigen ?
    En het gelach tijdens de call ?
    JET boekt expres slechte resultaten omdat ze aandelen willen inkopen? Ik weet niet of je het artikel in het financiële dagblad hebt gelezen, maar daar komen ze ook tot de conclusie dat het huidige inkoopprogramma waarschijnlijk de enige en laatste is in de komende jaren ivm schuldaflossing. Al die moeite om uiteindelijk om op een hogere koers uit te komen terwijl je dit ook kan bewerkstelligen met goede resultaten? Ik zou het niet teveel overdenken, ze wilden de aandeelhouder gewoon een zoethoudertje geven en het werkt, anders stond de koers nu op ATL.
  4. forum rang 6 Just chill 5 mei 2023 09:43
    quote:

    Eagle1959 schreef op 5 mei 2023 07:20:

    DD net loss Q1 0;41/share, Q1 2022 net los 0,48 share. Mooie groeicijfers maar nog steeds substantiële verliezen. Verwacht wel een positieve dag voor JET, hoewel onze hedgefonds net als velen hier zullen zeggen, ze doen het veel beter dan JET, dus JET doet het slecht. Ik denk dat JET verder is in de transitie naar echte winst en nog steeds bij de top 5 hoort in de sector en wordt verhandeld met een hele grote discount tov de Peers.
    Ondanks de explosieve groei weten ze in ieder geval de loss per share te verkleinen, zou je voor het vergelijk even de loss per share van TKW erbij kunnen zetten? Je hebt helemaal gelijk dat JET in de top 5 naar echte winst hoort, maar dan wel helemaal onderaan.
  5. forum rang 7 wiegveld 5 mei 2023 09:46
    DASH heeft net als JET positieve Aebitda en een positieve cashflow,
    verlies kleiner dan afgelopen kwartalen.

    Zacks
    DoorDash, Inc. (DASH) Reports Q1 Loss, Tops Revenue Estimates

    Zacks Equity Research
    Thu, May 4, 2023 at 11:25 PM GMT+2

    DoorDash, Inc. (DASH) came out with a quarterly loss of $0.41 per share versus the Zacks Consensus Estimate of a loss of $0.56. This compares to loss of $0.48 per share a year ago. These figures are adjusted for non-recurring items.

    This quarterly report represents an earnings surprise of 26.79%. A quarter ago, it was expected that this company would post a loss of $0.70 per share when it actually produced a loss of $0.63, delivering a surprise of 10%.

    Over the last four quarters, the company has surpassed consensus EPS estimates two times.

    DoorDash, Inc. , which belongs to the Zacks Internet - Services industry, posted revenues of $2.04 billion for the quarter ended March 2023, surpassing the Zacks Consensus Estimate by 6%. This compares to year-ago revenues of $1.46 billion. The company has topped consensus revenue estimates four times over the last four quarters.

    The sustainability of the stock's immediate price movement based on the recently-released numbers and future earnings expectations will mostly depend on management's commentary on the earnings call.

    DoorDash, Inc. Shares have added about 27.7% since the beginning of the year versus the S&P 500's gain of 6.5%.

    What's Next for DoorDash, Inc.

    While DoorDash, Inc. Has outperformed the market so far this year, the question that comes to investors' minds is: what's next for the stock?

    There are no easy answers to this key question, but one reliable measure that can help investors address this is the company's earnings outlook. Not only does this include current consensus earnings expectations for the coming quarter(s), but also how these expectations have changed lately.

    Empirical research shows a strong correlation between near-term stock movements and trends in earnings estimate revisions. Investors can track such revisions by themselves or rely on a tried-and-tested rating tool like the Zacks Rank, which has an impressive track record of harnessing the power of earnings estimate revisions.

    Ahead of this earnings release, the estimate revisions trend for DoorDash, Inc. Mixed. While the magnitude and direction of estimate revisions could change following the company's just-released earnings report, the current status translates into a Zacks Rank #3 (Hold) for the stock. So, the shares are expected to perform in line with the market in the near future. You can see the complete list of today's Zacks #1 Rank (Strong Buy) stocks here.

    It will be interesting to see how estimates for the coming quarters and current fiscal year change in the days ahead. The current consensus EPS estimate is -$0.54 on $1.96 billion in revenues for the coming quarter and -$2.15 on $7.88 billion in revenues for the current fiscal year.
  6. forum rang 6 Just chill 5 mei 2023 09:47
    quote:

    DeWalt schreef op 5 mei 2023 09:09:

    Gisteren nog langs het huis van Jitse gezeild!
    He DeWalt welkom terug! Ik ben oprecht benieuwd naar jouw mening m.b.t. de cijfers van Doordash.
  7. forum rang 5 Goedekans 5 mei 2023 09:47
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 5 mei 2023 09:25:

    [...]

    Hendrik je verhaal klopt helemaal denk ik! Deze tactiek is wel al een paar keer genoemd hier, de tactiek van de verschroeide aarde!!
    Ines elke dag een andere smaak.
    Vandaag banaan en morgen citroen.
    Nooit een touw aan vast te knopen.

    Voor JET is groei noodzakelijk.
    Het afstoten van onrendabele markten moet
    ter hand worden genomen.
    Nu eerst Grub eruit , omdat die markt niet te winnen is en de opbrengst deels aanwenden om aandelen in te kopen.
  8. forum rang 7 wiegveld 5 mei 2023 09:52
    Mijn conclusie is ook wel dat JET een probleem heeft in geld krijgen, wat in USA blijkbaar makkelikker gaat,
    De CEO zegt okk duidelijk dat de winsten van Dash USA gebruikt worden in WOLT. Hier kost het ze nog een vermogen en zijn ze klein.
    De Dashpass komt als WOLT+ ps in de EU op de markt. Voor $10 per maand alles laten bezorgen. Klinkt een beetje als all you can eat restaurants :)
  9. forum rang 6 Eagle1959 5 mei 2023 09:53
    quote:

    Big dogs gotta eat - John schreef op 5 mei 2023 09:30:

    [...]

    JET boekt expres slechte resultaten omdat ze aandelen willen inkopen? Ik weet niet of je het artikel in het financiële dagblad hebt gelezen, maar daar komen ze ook tot de conclusie dat het huidige inkoopprogramma waarschijnlijk de enige en laatste is in de komende jaren ivm schuldaflossing. Al die moeite om uiteindelijk om op een hogere koers uit te komen terwijl je dit ook kan bewerkstelligen met goede resultaten? Ik zou het niet teveel overdenken, ze wilden de aandeelhouder gewoon een zoethoudertje geven en het werkt, anders stond de koers nu op ATL.
    Ik denk er anders over. Het inkoopprogramma behelst maar 150 miljoen is op koers 15,- 10 miljoen aandelen en dat is minder dan 5%. Daarnaast zullen er jaarlijks ook aandelen voor personeelsbonussen en andere verplichtingen bijkomen, dus het zal nog minder zijn. Het is gewoon bedoelt volgens mij als tegendruk richting hedgefunds die op deze niveaus continue moeten blijven drukken om wat winst te kunnen behalen door lagere koersen te realiseren. Hoe moeilijker dat koersdrukken gaat des te eerder men weggaat. Als de Ifood gelden van 300 miljoen ook zouden binnenkomen en zouden worden gebruikt voor inkoop eigen aandelen dan wordt het echt spannend. Dan gaat het dubbel op: meer aandelen verkopen door Hedgefondsen om te drukken terwijl er schaarste is doordat JET nog eens 20 miljoen of meer aandelen binnenharkt (en meer als het lukt de koersen te drukken). Ik denk echt dat inkoop eigen aandelen het juiste gereedschap is tegen dat ondoorzichtige shorten. Tenminste als je als bedrijf vindt dat de koers veel te laag staat!, en dat laatste lijkt me duidelijk als je kijkt naar de discount mbt de waardering versus de peers.
  10. De Eeuwige Belegger 5 mei 2023 09:54
    In juni 2021 overname Grubhub door JET voor 7.3 miljard dollar
    In november 2021 overname Wolt door Doordash voor 8.1 miljard dollar

    De overname van Wolt was een meesterzet van Doordash, Jet voelde zich onaantastbaar in Europa en verlegde door de overname van Grubhub de focus naar Amerika.
    In Amerika was en is Doordash oppermachtig, door de overname van Wolt (afgerond juni 2022) krijgt Doordash een stevige voet aan de grond in Europa. Een saillant detail is dat Wolt is opgericht in 2014/2015 en in een bijzonder korte periode een waardering van 8.1 miljard dollar heeft weten te creëren. Dat Jet dus marktaandeel verliest is dan ook niet zo vreemd, Wolt is "jong", creatief en innovatief hierbij vergeleken is JET oubollig en stoffig. Dat je na bijna 23 jaar ondernemen in deze markt achter de feiten aanloopt blijkt wel uit de cijfers van DD.
  11. forum rang 7 DeWalt 5 mei 2023 09:57
    quote:

    Just chill schreef op 5 mei 2023 09:47:

    [...]

    He DeWalt welkom terug! Ik ben oprecht benieuwd naar jouw mening m.b.t. de cijfers van Doordash.
    Veel verlies en goede communicatie. Snap persoonlijk niet waarom iedereen zo enthousiast is buiten VS. In absolute bedragen is Wolt een miskoop eerste klas, daarom gaan ze maar naar nadruk op percentages om zichzelf te feliciteren. Van bijvoorbeeld 100 euro omzet naar 200 euro omzet is 100% stijging ;-)
  12. forum rang 6 Hendrik Roo 5 mei 2023 09:58
    quote:

    Just chill schreef op 5 mei 2023 09:43:

    [...]

    Ondanks de explosieve groei weten ze in ieder geval de loss per share te verkleinen, zou je voor het vergelijk even de loss per share van TKW erbij kunnen zetten? Je hebt helemaal gelijk dat JET in de top 5 naar echte winst hoort, maar dan wel helemaal onderaan.
    Is er hier dan niemand die goed balans kan lezen ?
    Want we zouden het roch met elkaar eens kunnen worden wie:
    - er nu het snelst op weg is naar winstgevendheid ?
    - de grootste loss per share heeft ?
    - de grootse cash burn heeft ?

    Eagle, de Walt, Bezint, Steef en SEVA. Wat is jullie opinie daarover ?
  13. forum rang 4 Leon57 5 mei 2023 09:59
    Als ik kijk naar de dag chart dan zijn we eind april gezakt naar 14.74. daarna geklommen naar 16.08, weer gezakt naar 15.28.
    Als we gaan sluiten boven 16.08 dan hebben we een hogere bodem gezet en wordt er een nieuw topje gemaakt. Zou dat voor de techneuten een eerste stapje zijn om naar de long kant te gaan bewegen?
  14. forum rang 6 Just chill 5 mei 2023 10:32
    quote:

    DeWalt schreef op 5 mei 2023 09:57:

    [...]
    Veel verlies en goede communicatie. Snap persoonlijk niet waarom iedereen zo enthousiast is buiten VS. In absolute bedragen is Wolt een miskoop eerste klas, daarom gaan ze maar naar nadruk op percentages om zichzelf te feliciteren. Van bijvoorbeeld 100 euro omzet naar 200 euro omzet is 100% stijging ;-)
    '
    '
    We hebben nu alle cijfers van de food delivery bedrijven binnen, ben jij het ermee eens dat JET een slechte prestatie geleverd heeft in Q1 en de enige is die een moeilijke vergelijkingsbasis als verklaring geeft? terwijl de meesten weten te groeien t.o.v. Q1. Denk jij niet dat JET met grote stappen marktaandeel aan het verliezen is?
  15. forum rang 4 Leon57 5 mei 2023 10:40
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 5 mei 2023 09:58:

    [...]

    Is er hier dan niemand die goed balans kan lezen ?
    Want we zouden het roch met elkaar eens kunnen worden wie:
    - er nu het snelst op weg is naar winstgevendheid ?
    - de grootste loss per share heeft ?
    - de grootse cash burn heeft ?

    Eagle, de Walt, Bezint, Steef en SEVA. Wat is jullie opinie daarover ?
    Helemaal waar
  16. forum rang 8 SEVA_ 5 mei 2023 10:55
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 5 mei 2023 09:58:

    [...]

    Is er hier dan niemand die goed balans kan lezen ?
    Want we zouden het roch met elkaar eens kunnen worden wie:
    - er nu het snelst op weg is naar winstgevendheid ?
    - de grootste loss per share heeft ?
    - de grootse cash burn heeft ?

    Eagle, de Walt, Bezint, Steef en SEVA. Wat is jullie opinie daarover ?
    Moet ik van het weekend even goed voor zitten.
  17. forum rang 6 Hendrik Roo 5 mei 2023 11:00
    quote:

    SEVA_ schreef op 5 mei 2023 10:55:

    [...]

    Moet ik van het weekend even goed voor zitten.
    Ik vind het nogal relevant. Want als we elkaar gaan overschreeuwen zonder dit te weten, kunnen we wel stoppen.
  18. Margin Call 5 mei 2023 11:01
    Praktijken van het uitknijpen van koeriers levert inderdaad meer omzet op...laat je niet gek maken...de gig economy is in EU verleden tijd!
  19. Validus 5 mei 2023 11:09
    quote:

    Margin Call schreef op 5 mei 2023 11:01:

    Praktijken van het uitknijpen van koeriers levert inderdaad meer omzet op...laat je niet gek maken...de gig economy is in EU verleden tijd!
    Profetische woorden haast maar zo waar.
    JET heeft hier verreweg de beste papieren en dan is Europa in eens heel erg groot hoor.

    Ik lees de commentaren en de peers doen het allemaal zoveel beter! ja, logisch als je appels met peren vergelijkt.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1196 1197 1198 1199 1200 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht