Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

23,080
  • Verschill

    +0,400 +1,76%
  • Volume

    207.792 Gem. (3M) 234,4K
  • Bied

    22,620  
  • Laat

    23,300  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 848 849 850 851 852 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Ruud132 29 november 2023 17:44
    quote:

    Instapmoment schreef op 29 november 2023 17:41:

    [...]

    Jij was toch degene die hier altijd verkondigde wanneer er weer was opgenomen bij iBorrow? En nu wordt er teruggeleverd en moeten we die website vergeten?
    Klopt omdat ik wat van andere forumleden geleerd hebt.
  2. forum rang 5 geldmaker 29 november 2023 18:37
    quote:

    Ruud132 schreef op 29 november 2023 17:28:

    [...]

    Het is helemaal geen signaal, heb ook een tijd die site bijgehouden, lees onderaan de website.
    Deze speelgoedwebapp is op geen enkele manier verbonden met Interactive Brokers. Marktgegevens verstrekt door IEX.
    Niets op deze site mag op enigerlei wijze worden geïnterpreteerd als een aanbeveling om enig effect te kopen of verkopen. Of doe wat dan ook.
    Nog steeds hier? Geweldig! Als je IBorrowDesk leuk vindt, geen advertenties wilt zien en een paar extraatjes wilt, is er nu een Patreon !

    Verder met de daghandel van gisteren ( 130.979) en vandaag kom je bij lange na niet op 450k.
    Dus geen enkel signaal en vergeet die website!
    Denk niet dat je het echt snapt. Sinds 4 jaar indeze app wordt de manipulatie gevolgd .
    Als ze nu opnemen en niet durven te shorten maar snel terugleveren heeft dat geen invloed op de dagomzet.
    Volgens mij heb jij zeker een porto zonder AMG:)
  3. Ruud132 29 november 2023 18:45
    Heb je al uitgerekend wat dat kost als je 450K opneemt, niet gebruikt en weer terug levert, sorry maar moet hier echt om lachen.
    Verder wens ik je natuurlijk suc6.
  4. forum rang 7 Hopper58 29 november 2023 19:51
    In ieder geval lijkt die stijging van vandaag me eerder 'not sustainable'. Ik heb echt niets met TA en zeker niet in deze situatie met aldoor dalende grondstofprijzen. Er wordt echt veel te veel GEGOKT op de beurs.
  5. forum rang 7 Just lucky 29 november 2023 19:58
    quote:

    Ruud132 schreef op 29 november 2023 17:43:

    Het is wel een omkeer nu je belegd bent in AMG in je berichten.

    www.investing.com/commodities/lithium...

    Van de cijfers naar nu de lith prijs 160k naar 121.5K wacht maar bij Q4
    Bijdrage lithiumdivisie is al nagenoeg afgeboekt.
  6. forum rang 7 Just lucky 29 november 2023 20:01
    Je leent aandelen voor een bepaalde periode, daarna moet je ze terugleveren. Dan leen je nieuwe aandelen of niet. En dat doen verschillende partijen.
  7. Het mannetje van de radio 30 november 2023 08:54
    Uit de vooruitblik van IEX.nl van vandaag deze link:

    www.bloomberg.com/news/articles/2023-...

    Het heeft meer weg van 'spelen' met financiële instrumenten in plaats van de handel in de echte grondstof. Eens kijken wat er richting de genoemde expiratie gaat gebeuren met de lithiumkoersen en de koers van AMG.
  8. forum rang 7 Hopper58 30 november 2023 10:25
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 30 november 2023 08:54:

    Uit de vooruitblik van IEX.nl van vandaag deze link:

    www.bloomberg.com/news/articles/2023-...

    Het heeft meer weg van 'spelen' met financiële instrumenten in plaats van de handel in de echte grondstof. Eens kijken wat er richting de genoemde expiratie gaat gebeuren met de lithiumkoersen en de koers van AMG.
    Ik krijg geen toegang. Zou je het relevante willen kopiëren?
  9. Het mannetje van de radio 30 november 2023 10:32
    Heb het artikel meteen maar door de vertaalmachine gehaald. Staan soms wat potsierlijke woorden/zinnen in daardoor:

    De snelle en genadeloze daling van de lithiumprijzen lijkt nog ruimte te hebben om door te gaan, aangezien bearish weddenschappen toenemen op de Chinese termijnmarkt die handelt in het batterijmetaal.

    Prijzen op de Guangzhou Futures Exchange zijn meer dan gehalveerd sinds de beurs in juli begon met lithiumhandel, omdat het aanbod de vraag overstijgt. De markt nadert nu zijn eerste contractvervaldatum in januari, en het aantal transacties dat moet worden afgewikkeld via de fysieke levering van het metaal is sterk gestegen.

    Aan de ene kant overwegen handelaren met long-posities - weddenschappen dat de prijzen zullen stijgen - om de handdoek in de ring te gooien en te verkopen. Aan de andere kant worden short-posities verleid om hun posities uit te breiden in de overtuiging dat de prijzen verder zullen dalen. Maar het laatste kamp loopt het risico op een klassieke short squeeze als hun aannames onjuist blijken en ze gedwongen worden lithium te kopen in een stijgende markt om hun posities af te sluiten.

    "Alle marktaandacht en kapitaal zijn gericht op het contract van januari, en deze twee tot drie weken kunnen de laatste strijd zijn," zei Susan Zou, een analist bij Rystad Energy in Shanghai. "Sommige long-posities kunnen al worstelen en moeten hun posities sluiten om verliezen te minimaliseren."

    China heeft futures-handel toegevoegd voor lithiumcarbonaat, een verfijnde vorm van het metaal, om de prijs van een sleutelmateriaal voor zijn toonaangevende elektrische voertuigenindustrie beter te beïnvloeden. De Guangzhou-beurs handelt nu meer in het batterijmetaal dan zijn concurrenten in meer gevestigde grondstoffenhubs zoals Chicago, Londen en Singapore. Het contract van januari loopt af op 16 januari.

    Het drama en de prijsvolatiliteit die gepaard gaan met de opkomst van Guangzhou herinneren eraan hoe moeilijk het is om de koers van nieuwe, snelgroeiende markten te voorspellen. Met zowel het aanbod als de vraag naar batterijmetalen die snel stijgen, en technologie die voortdurend evolueert rond celontwerp en -ontwikkeling, blijkt het voorspellen van de toekomst van de industrie een uitdaging te zijn.

    Na twee jaar te zijn gestegen tot een recordhoogte in 2022, zijn lithiumprijzen ingestort, getroffen door een overaanbod en teleurstellende groei van de vraag naar batterijen. Hogere rentetarieven werpen een schaduw over de wereldwijde verkoop van elektrische voertuigen, waardoor sommige autofabrikanten hun strategieën opnieuw moeten overwegen. Volgens adviesbureau Benchmark Mineral Intelligence zal de lithiummarkt pas in 2028 weer in een tekort verkeren.

    "De recente prijsdaling wordt voornamelijk gedreven door zwak marktsentiment en pessimistische voorspellingen van het evenwicht op de lithiummarkt", zei Xiaowei Mei, een analist bij CRU Group. Veel handelaren zijn niet overtuigd van het idee dat een squeeze onmiddellijk dreigt, en ze blijven short-posities opbouwen ondanks het naderende verstrijken, zei ze.

    Toch doet de Guangzhou-beurs "haar best om het risico van een short squeeze te minimaliseren", aldus Mei. Ze heeft meer magazijnen gemachtigd om fysieke levering van lithium te accepteren en voegde maandag de depots van Tianqi Lithium Corp., Sinotrans Ltd. en anderen toe aan haar lijst om de beschikbaarheid van het metaal te vergroten. Als het contract van januari een verstorend einde kent en de prijzen sterk stijgen, kan dit de reputatie van de beurs als een ordelijke handelsplaats schaden.

    In ieder geval lijken de beren de overhand te hebben. "Tegen de achtergrond van zwakke fundamenten zijn short-posities nog steeds dominant," zei Zhang Weixin, een analist bij China Futures Co. "Er is nog steeds ruimte voor prijsdalingen voor de levering van januari.
  10. forum rang 5 geldmaker 30 november 2023 10:50
    Onbegrijpelijk overal is manipulatie, hoop maar dat de lithium giganten zoals Albemarle etc eens met elkaar gaan praten om dit gezwel uit te bannen. Voor AMG wel het geluk dat ze de productie eigenlijk los van de markt kunnen verhandelen en doorleveren om intern te gebruiken als eindproduct...
  11. Geeninspiratie 30 november 2023 15:26
    quote:

    Lamsrust schreef op 28 november 2023 15:41:

    [...]

    Die beiden Speichereinheiten von Liva werden auf eine Gesamtkapazität von insgesamt 4000 Kilowattstunden kommen – das entspricht den Batterien von rund 65 E-Autos. Das Projekt in Kaiserslautern soll für die AMG-Tochter nur ein Anfang sein. Konzernchef Heinz Schimmelbusch plant, bis Ende nächsten Jahres Hybrid-ESS-Anlagen mit einer Million Kilowattstunden zu installieren. Die Pointe dabei: Bei den wichtigsten Rohstoffen will das Unternehmen eigene Wege gehen. Lithium soll künftig selbst gewonnen und in einer eigenen Raffinerie in Bitterfeld-Wolfen aufbereitet werden. Das Vanadium, das Liva einsetzt, kommt aus Erdölraffinerien.

    Uit dit Duitstalige krantenartikel geknipt. Ik vind dit een opmerkelijke uitspraak, omdat dit zou impliceren dat er 250 (!) orders worden verwacht ter grootte van de Wipotec order. Dit zou dan toch aardig wat EBITDA moeten impliceren voor AMG LIVA GmbH, dat in de nieuwe structuur onderdeel wordt van AMG Technologies. Hebben we hier te maken met een verborgen parel?
    Het bedrijf wil zelf lithium winnen

    De twee opslageenheden van Liva zullen een totale capaciteit hebben van 4000 kilowattuur – gelijk aan de batterijen van ongeveer 65 elektrische auto's. Het project in Kaiserslautern is nog maar het begin voor de AMG-dochteronderneming. Heinz Schimmelbusch, CEO van de groep, is van plan om tegen het einde van volgend jaar hybride ESS-systemen met een miljoen kilowattuur te installeren. De clou hierbij is dat het bedrijf zijn eigen weg wil gaan als het gaat om de belangrijkste grondstoffen. In de toekomst zal lithium in eigen beheer worden gewonnen en verwerkt in de eigen raffinaderij in Bitterfeld-Wolfen. Het vanadium dat Liva gebruikt, is afkomstig van olieraffinaderijen. Het hoopt zich daar op als afvalproduct in katalysatoren. Deze inkoopstromen zijn ook bedoeld om zich te wapenen tegen de kostensprongen voor batterijgrondstoffen die door veel experts worden verwacht.


    Tussen willen of dromen en orders hebben ter grootte van zit nog wel een verschil. Ik weet niet goed of ik hier iets uit op kan maken.
  12. forum rang 6 Lamsrust 30 november 2023 15:49
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 30 november 2023 15:26:

    [...]

    Het bedrijf wil zelf lithium winnen

    De twee opslageenheden van Liva zullen een totale capaciteit hebben van 4000 kilowattuur – gelijk aan de batterijen van ongeveer 65 elektrische auto's. Het project in Kaiserslautern is nog maar het begin voor de AMG-dochteronderneming. Heinz Schimmelbusch, CEO van de groep, is van plan om tegen het einde van volgend jaar hybride ESS-systemen met een miljoen kilowattuur te installeren. De clou hierbij is dat het bedrijf zijn eigen weg wil gaan als het gaat om de belangrijkste grondstoffen. In de toekomst zal lithium in eigen beheer worden gewonnen en verwerkt in de eigen raffinaderij in Bitterfeld-Wolfen. Het vanadium dat Liva gebruikt, is afkomstig van olieraffinaderijen. Het hoopt zich daar op als afvalproduct in katalysatoren. Deze inkoopstromen zijn ook bedoeld om zich te wapenen tegen de kostensprongen voor batterijgrondstoffen die door veel experts worden verwacht.


    Tussen willen of dromen en orders hebben ter grootte van zit nog wel een verschil. Ik weet niet goed of ik hier iets uit op kan maken.
    HS is CEO van een beursgenoteerd bedrijf. Zijn uitspraken mogen geen "dromen" zijn, tenzij hij dat expliciet vermeld. Als hij iets van plan is, hoeft dat uiteraard nog niet uit te komen, doch moet wel onderbouwd kunnen worden dat het plan kan worden uitgevoerd, i.e. AMG LIVA is dus kennelijk in staat deze orders te verwerken als ze worden gesloten. Dat vond ik het opmerkelijke!
  13. forum rang 5 geldmaker 30 november 2023 15:50
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 30 november 2023 15:36:

    www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...

    Meer uitleg over AMG Vanadium LLC
    Dit lezende en het Duitsland project is het toch een gospe dat die verdraaide koers zo schandalig laag staat. En dat dan zonder noemenswaardige artikelen in de media....
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 848 849 850 851 852 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
    2. NL inflatie april
    3. Reserve Bank of Australia rentebesluit
    4. Infineon Q1-cijfers
    5. UBS Q1-cijfers
    6. Zalando Q1-cijfers
    7. Solvay Q1-cijfers
    8. Heijmans Q1-cijfers
    9. Kendrion Q1-cijfers
    10. BP Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht