Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom december 2023

1.040 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 52 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 27 december 2023 12:08
    quote:

    JH1988 schreef op 27 december 2023 11:54:

    [...]

    Grappig dat iedereen op elk forum over elk aandeel het over een short squeeze heeft, terwijl in werkelijkheid bij 0.000000001% van de aandelen plaatsvind.

    Leuk stuk op IEX PREMIUM over interview met de CEO van TomTom.
    Volgens de 'kenners' van TomTom en de 'beleggingsdeskundigen' in TomTom is een short squeeze bij TT zeer goed mogelijk.

    Zij 'lezen' de koers van het aandeel, roeren in koffieprut en gooien muizenbotjes op en daarmee zien zij een onvermijdelijke short squeeze aan de horizon verschijnen.

    De short squeeze is daarmee het alternatief voor de wortel-verhang-methode om aandacht voor dit aandeel te krijgen.
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 27 december 2023 12:10
    Dat zie ik TT/Overture nog niet doen.

    Apple CarPlay neemt straks alle schermen in auto over, eerst bij Porsche en Aston Martin

    Apple CarPlay-gebruikers opgelet want de grootste wijziging die de software ooit gezien heeft, komt eraan. Onder de noemer ‘CarPlay 2’ zal je iPhone volgend jaar niet enkel het infotainmentscherm maar ook het bestuurdersdisplay van Porsches en Aston Martins kunnen overnemen… En andere merken volgen snel.

    Porsche
    Er was een tijd waarin je blij was met een AUX-ingang en een ingebouwd navigatiesysteem in je auto, maar tijden zijn er om te veranderen. Zo maakt je smartphone tegenwoordig het grootste deel van het mooie weer, waarbij afhankelijk van het besturingssysteem ofwel Android Auto ofwel Apple CarPlay het complete infotainmentscherm kapen. Straks gaat met name die laatste software nog net een stapje verder, want dan zet Apple CarPlay ook het instrumentarium van je auto naar zijn hand.

    www.autofans.be/nieuws/varia/53626-ap...
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 27 december 2023 12:13
    Hij blijft het herhalen.

    Stellantis twijfelt aan EV en overweegt waterstof-verbrandingsmotor

    Stellantis-topman Carlos Tavares twijfelt openlijk aan een toekomst met louter batterij-elektrische auto’s. De CEO meent dat de Europese Commissie bestuurders met ‘wrede methodes’ de EV in probeert te krijgen. Volgens hem zijn er meer opties om emissievrij te rijden. Onder andere met een waterstof-verbrandingsmotor.

    Dit zei de Stellantis-baas recent bij de opening brandstofcelfabriek in Lyon. Het concern heeft een flink aantal automerken onder zich (onder meer Citroën, Peugeot, Opel, Jeep en Fiat). De auto’s van deze merken huisvesten voornamelijk verbrandingsmotoren onder de kap die hun energie putten uit fossiele brandstoffen. Tavares wil onderzoeken of deze op den duur kunnen worden omgebouwd naar waterstof-verbrandingsmotoren.
    Alternatieven voor de batterij-elektrische auto

    Opvallend, aangezien de transitie naar BEV’s haast niet meer te stoppen lijkt. Zo is bijna elke autofabrikant (waaronder Stellantis) druk bezig met het op de markt brengen van EV-modellen. Er rijden nu ongeveer 430.000 volledig elektrische auto’s in Nederland, tegenover iets meer dan 600 waterstofauto’s.

    De bedoeling is dan ook niet om de beweging richting batterij-elektrische auto’s te stoppen, maar om een alternatief te bieden. “BEV’s zijn nog altijd een stuk duurder dan auto’s met een verbrandingsmotor en daarom voor de meeste mensen onbetaalbaar”, stelt de Stellantis-topman Tavares.
    Drie EV-alternatieven

    Volgens hem zijn er in totaal vier opties om emissievrij te rijden. “De concurrentiestrijd tussen brandstofcel, BEV’s, waterstof-verbrandingsmotoren en zelfs verbrandingsmotoren die lopen op synthetische brandstoffen begint. In de komende jaren zullen we zien wat de beste oplossing is voor burgers.”

    www.autovisie.nl/nieuws/stellantis-tw...
  4. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 27 december 2023 12:48
    CEO Harold Goddijn: ‘AI moet van TomTom weer een hoofdrolspeler maken’
    Gepubliceerd op 27 December 2023 11:15

    Door Youri van Heumen

    Aan het begin van deze eeuw waren de navigatiesystemen van TomTom een must voor elke automobilist. Inmiddels is navigatie standaard ingebouwd en is TomTom met innovatieve kaarttechnologie een nieuwe weg ingeslagen.

    CEO Harold Goddijn legt uit hoe het bedrijf dat doet, waarom opensource-data belangrijk zijn en wat kunstmatige intelligentie voor TomTom kan betekenen.
  5. [verwijderd] 27 december 2023 14:50
    Goddijn: "fire power achter de hand houden": nooit is de trekker overgehaald. Wat een ego, na jarenlang zo'n drama op de beurs. Schaamte komt in zijn woordenboek niet voor.
  6. forum rang 4 vreemdvermogen 27 december 2023 16:14
    @KC. Wat had je van Harold willen horen? We waren groot maar dat zullen we zeker nooit meer worden. We modderen maar wat aan. Tegen Google kunnen we toch niet op, We doen het alleen als tijdsverdrijf/hobby. Verder geen ambities. Zal m'n tijd wel uitdienen. Heb mn schaapjes toch wel op het droge. Zo kan ik wel door gaan. Heb ook wel mn twijfels gehad en ook daar naar gehandeld. Ik heb wel een gevoel dat er iets positiefs gaat gebeuren.
  7. viermeiden 27 december 2023 16:20

    CEO Harold Goddijn: ‘AI moet van TomTom weer een hoofdrolspeler maken’
    Harold Goddijn, de bestuursvoorzitter van TomTom zet alles op alles om van het concern weer een hoofdrolspeler te maken in de wereld van locatie- en navigatiediensten. ‘De oude navigatiesystemen hebben plaatsgemaakt voor realtime, gedetailleerde kaarten, navigatiesoftware en verkeersinformatie,' aldus Goddijn.

    Het decor van het gesprek met de ceo is het geheel vernieuwde kantoorgebouw aan de De Ruijterkade in Amsterdam, dat recent is opgeleverd.

    Dit artikel is eerder verschenen in IEX Expert van 22 december.

    Belegt u zelf?
    ‘Ik beleg natuurlijk in TomTom. Verder bemoei ik me vooral met de allocatie. Ik vind het belangrijk om een redelijke balans te hebben tussen steady en fixed. De koersontwikkeling van ons eigen aandeel vind ik interessant om te volgen, hoewel ik zelf geen actieve belegger ben.’

    Als u nu naar de koers kijkt, welk gevoel komt er dan bij u op?
    ‘Er is de afgelopen tijd een hoop gebeurd en dat geeft een dubbel gevoel. Nu zijn we goed bezig, maar we hebben het ook lastiger gehad. Dat kwam door een aantal behoorlijke veranderingen op het gebied van business - modellen en marktomstandigheden.’

    Waar komt TomTom vandaan?
    ‘De eerste tien jaar waren we een klein bedrijfje dat software ontwikkelde, zonder dat we een goede market fit konden vinden. Later lukte dat wél, met navigatie en personal navigation devices.

    Daarna was er een periode waarin we in een verbouwing zaten en gingen we meer producten ontwikkelen voor bedrijven, in plaats van voor particulieren.

    En nu staan we hier en bouwen we aan een solide businessmodel met de focus op locatie technologie. We hebben een belangrijke positie opgebouwd, zowel in Europa als in Noord-Amerika. Op het gebied van verkeers - informatie zijn we de leider op de Europese markt. In Europa gaat ons marktaandeel richting de 80%, tegenover rond de 40% in Amerika.

    Bij de kaarten is dat minder; ik denk dat we daar wereldwijd op ongeveer 30% marktaandeel zitten. En bij onze derde pijler, navigatiesoftware, hebben we een leidende positie met zo’n 30%.’

    Verwacht u meer consolidatie op de navigatiemarkt?
    ‘Ja, maar we zitten wel op een markt met het supergrote Google. En zij hebben een prachtig product, waarmee je als bedrijf niet alles kan wat je zou willen.

    Er zijn redenen waarom bedrijven niet met Google in zee willen. Dat kan te maken hebben met concurrentieoverwegingen, dataprivacy en functionaliteiten.

    Wij willen dan het serieuze alternatief zijn. Daarvoor hebben we onze productportfolio omgebouwd, zijn we opener geworden en grijpen we meer mogelijkheden aan om samenwerkingen op te zetten. Dat hebben we handen en voeten gegeven door een deel van de data open source te maken. Dat doen we samen met Microsoft, Meta en AWS.’

    Hoe zijn jullie bedrijfsprocessen veranderd?
    ‘We hebben onze activiteiten in twee delen gesplitst: het bouwen van kaarten en het bouwen van de applicaties die op die kaarten aansluiten. De transitie waar we doorheen gaan, is een omvangrijke.

    Zo hebben we een nieuwe database voor onze kaarten, die zo is opgezet dat hij geschikt is voor die nieuwe applicatie. Er heeft ook een grote verandering plaatsgevonden in ons personeelsbestand. Kaarten maken was erg arbeidsintensief. Daarvoor had je heel veel mensen nodig, die achter computers zaten om ze te digitaliseren.

    We hadden tienduizend contracten met dataleveranciers en achthonderd mensen in dienst die de hele wereld scanden op databronnen en die digitaliseerden. Daarmee bedoel ik de open source­data van OpenStreetMap. ‘

    Wat betekent dat voor TomTom?
    ‘Toen wij 25 jaar geleden begonnen met het bouwen van kaarten, deden we alles zelf. In de tussentijd is de OpenStreetMap, de OSM, opgericht en daar komen fantastische kaarten uit. Er zijn echter nog wel allerlei problemen met die kaarten, waaronder de systematiek, betrouwbaarheid en de manier waarop ze zijn gecodeerd.

    Toch is het wel een belangrijke bron aan het worden voor onze kaarten, met een actieve community. De data die daaruit komen, zijn een goede aanvulling op de data die we voor onze eigen kaarten gebruiken. Zo was er voor ons geen business case voor hoe het Vondelpark er precies uitziet, waar de meertjes zijn en hoe de bankjes staan.

    Maar de OSM­ community vindt dat juist leuk om uit te zoeken, wat onze kaarten dan weer beter maakt. Zo’n samenwerking is heel prettig.’
  8. viermeiden 27 december 2023 16:21
    In een interview met Bloomberg smeet u de overnamedeur keihard dicht. Is dat nog steeds zo?
    ‘We zijn een beursgenoteerde onderneming, dus als er een bedrijf bij ons aanklopt, is het onze plicht om daar naar te luisteren.En als een bedrijf veel geld wil neertellen, staan we open voor een gesprek en willen we graag horen wat het te bieden heeft.

    Het is echter niet onze strategie. Onze strategie is om een kaartenplatform te bouwen dat toonaangevend is, met bijbehorende diensten. Maar bij concrete interesse staat de koffie klaar.’

    TomTom heeft nieuwe samenwerkingen, zoals met Flow Labs en Volkswagen. Dat lijkt best goed te gaan.
    ‘Klopt. We zijn er altijd goed in geweest om partnerships op te tuigen en uit te bouwen. Onze partners vinden ons betrouwbaar en dat is belangrijk, omdat het belang van samenwerkingen steeds groter wordt.

    We hebben ook vrij intensieve samenwerkingen met allerlei toonaangevende technische bedrijven. Op termijn heeft dat voor beide partijen alleen maar voordelen.’

    Kunnen beleggers meer samenwerkingen verwachten?
    ‘Ja, ik denk dat we op die route zitten.’

    Is TomTom een techbedrijf?
    ‘Als je kijkt hoe we werken en onze producten samenstellen, is TomTom meer een techbedrijf. We maken steeds vaker en meer gebruik van big data en onze producten draaien ook vaker op software.’

    Worden jullie nerveus van de AI-bubbel waar we nu in zitten?
    ‘Daar zijn we absoluut gespannen over. We proberen met ons team zo goed mogelijk in kaart te brengen hoe de wereld eruit gaat zien. Natuurlijk werk je met verschillende scenario’s, maar de wereld verandert snel.

    Op sommige momenten misschien wel té snel. Dan zie je dat je ineens met veel zaken rekening moet houden. Dat leidt tot veel soul searching: talloze strategische discussies en productieprocessen moeten we opnieuw vormgeven.

    Dan heb ik het nog niet eens over de hogere investeringen in software die nodig zijn en de omscholingen voor personeel, om AI-toepassingen nog beter te kunnen integreren in processen en fabrieken. Alles komt op hetzelfde moment en dan is het een kwestie van aanpassen en doorpakken.’

    Hoe verandert AI de dagelijkse workflow?
    “Generatieve AI leidt tot fundamentele verandering. Zo hoef je over minder programmeerkennis te beschikken om complexe taken te versnellen en effectiever te werken. We gebruiken steeds vaker generatieve AI in onze toepassingen.

    Maar waar het overduidelijk in terugkomt, is in de auto-industrie. De manier waarop we met een auto omgaan, gaat drastisch veranderen. Nu moet je hier en daar wat knopjes indrukken en keuzes maken uit verschillende opties op een scherm. Dat gaat anders worden.

    Het gaat echt niet lang meer duren voordat je een auto met een stem kunt bedienen. Daar valt absoluut nog een wereld te winnen voor ons.’

    Tijdens de Capital Markets Day gaf u aan dat TomTom marktaandeel wil winnen in de auto-industrie. Hoe gaat dat?
    “Goed. We waren best een beetje nerveus over de auto-industrie, omdat we onze kaarten op een nieuwe manier maken en daarbij meer open source-data gebruiken. Dan kun je vragen verwachten over hoe dat zit, of het gevaarlijk is en of we die keuze kunnen verantwoorden.

    Onze klanten begrepen dat gelukkig en hebben het goed opgepakt. We denken dat de nieuwe kaarten onze positie in de auto-industrie verder zullen versterken.’

    Bedoelt u dan bij bepaalde modellen of series of in het hele autobedrijf?
    ‘Vroeger ging het per model, maar nu is de trend om meer te standaardiseren – het gaat meer per platform, per merk en per bedrijf. Om het kiezen en bouwen van een platform. Daar hoort een locatiespecialist bij. De lat ligt dan hoger en de belangen zijn groter.’

    ‘We hebben ook veel gedaan om onze tools te verbeteren. We hebben enorm hard gewerkt om onze kaart visueel te verbeteren. Dat vormt nu een onderdeel van de hele gebruikerservaring.

    Je kan wel een hele goede kaart maken, maar het moet er ook mooi uitzien. Daar blijven we voorlopig nog meer in investeren.’

    Kiest u daarom nu ook voor het inkopen van eigen aandelen, in plaats van een dividenduitkering?
    ‘In de eerste plaats vinden we het een goede investering om nu eigen aandelen in te kopen. Ten tweede hebben we onze kaspositie nodig voor investeringen: we willen fire power achter de hand hebben om te kunnen blijven innoveren in deze snel veranderende industrie.

    Daar wil je een solide kaspositie voor aanhouden. En we denken dat we die kaspositie verder kunnen versterken. Dan ligt het voor de hand dat we daar een deel van uitkeren aan onze aandeelhouders.’

    Gaat TomTom in de nabije toekomst mogelijk wél dividend uitkeren?
    ‘Jazeker. Dat hebben we ook zo gecommuniceerd naar onze aandeelhouders. Als we een stabiele kasstroom kunnen genereren, kunnen we de volgende stap zetten. Het aandeleninkoopprogramma is een goede tussenstap.

    In 2025 denken we circa 10% van de omzet aan vrije kasstroom te genereren. Dan zijn we weer een stap verder.’

    U gaat al een tijdje mee bij dit bedrijf. Is er al een moment geweest waarop u dacht aan stoppen?
    ‘Nee, dat is momenteel nog niet aan de orde. We hebben een fantastisch team, dat we recent hebben versterkt. Mijn rol is wel een beetje aan het veranderen; dat mag je ook verwachten als je ouder en wijzer wordt.

    Maar ik heb nog steeds een belangrijke functie te vervullen. Als oprichter en aandeelhouder kan je tijdens een transitie beter aangeven in welke richting we moeten bewegen en de lange termijn plannen.’

  9. [verwijderd] 27 december 2023 16:23
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 27 december 2023 16:14:

    @KC. Wat had je van Harold willen horen?
    - We waren groot maar dat zullen we zeker nooit meer worden (onder mijn leiding)
    - We modderen maar wat aan.
    - Tegen Google kunnen we toch niet op, misschien MS
    - We deden het alleen als tijdsverdrijf/hobby. Verder geen ambities.
    - I quit! Heb mn schaapjes toch wel op het droge.

    Zo dicht zat je bij;-)
  10. forum rang 6 JustRevisited 27 december 2023 18:55
    quote:

    viermeiden schreef op 27 december 2023 16:20:

    Hoe zijn jullie bedrijfsprocessen veranderd?
    ‘We hebben onze activiteiten in twee delen gesplitst: het bouwen van kaarten en het bouwen van de applicaties die op die kaarten aansluiten. De transitie waar we doorheen gaan, is een omvangrijke.

    Eerste transitie werd aangekondigd in 2011. Sindsdien is het een permanente transitie. Misschien is dat woord niet passend meer of heeft aan betekenis ingeboet — verandering is de enige constante.
  11. forum rang 6 JustRevisited 27 december 2023 19:08
    quote:

    viermeiden schreef op 27 december 2023 16:20:

    Worden jullie nerveus van de AI-bubbel waar we nu in zitten?
    ‘Daar zijn we absoluut gespannen over. We proberen met ons team zo goed mogelijk in kaart te brengen hoe de wereld eruit gaat zien. Natuurlijk werk je met verschillende scenario’s, maar de wereld verandert snel.

    Op sommige momenten misschien wel té snel. Dan zie je dat je ineens met veel zaken rekening moet houden. Dat leidt tot veel soul searching: talloze strategische discussies en productieprocessen moeten we opnieuw vormgeven.

    Dan heb ik het nog niet eens over de hogere investeringen in software die nodig zijn en de omscholingen voor personeel, om AI-toepassingen nog beter te kunnen integreren in processen en fabrieken. Alles komt op hetzelfde moment en dan is het een kwestie van aanpassen en doorpakken.’

    Is het te negatief om dit te lezen als disclaimer? De snelheid waarmee het gaat en de benodigde investeringen.
  12. forum rang 7 tatje 27 december 2023 19:33
    Heb de interviews met de VEB en IEX gelezen.

    De tendens voor wat betreft een overname is mij wel duidelijk.

    "" En als een bedrijf VEEL geld wil neertellen, staan we open voor een gesprek en willen we graag horen wat het te bieden heeft.

    Het is echter niet onze strategie. Onze strategie is om een kaartenplatform te bouwen dat toonaangevend is, met bijbehorende diensten. Maar bij CONCRETE INTERESSE staat de koffie klaar.’ ""

    Je moet dus CONBRETE INTERESSE hebben en VEEL geld.

    Tja wat gaat Tom Tom laten zien, aan een partij met CONCRETE INTERESSE en VEEL GELD.

    Ik denk alle deals die worden afgesloten en TT hard kan maken.

    Ik denk dat TT ook prognoses over 2024 2025 2025 2027 2028 2029 en zelfs 2030 gaat laten zien,

    Onder de 5 miljard krijg je geeneens koffie.

    TT kan dus miz inschatten hoe de cijfers er tm 2030 gaan uitzien.

    E 2022 55% van 2 miljard is addressable
    2025 85% van 2,5 miljard is addressable

    Bij de VEB zei Harold , alles wat locatie technologie nodig heeft, kunnen we

    2,5 miljard !!, de markt wordt veel groter wel 10 miljard , misschien zelfs 15 miljard.

    Geen of beperkte wereldschokken en het gaat gebeuren :-)

    Natuurlijk is alles mijn persoonlijke mening en geen advies :-)
  13. forum rang 4 Spoorstudent 27 december 2023 23:22
    Ach. Dromenland.
    Laat Goddijn nou eerst maar eens echte winst maken met die toko ipv slappe verhaaltjes over overname etc.
    Irreële koersdoelen. Pfff kom dit is 2023.
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 28 december 2023 08:32
    Laatste melding Marchall Wace op 29-9-2023 0,49%

    TomTom
    Totale netto shortpositie op Dec. 28, 2023: 4.18%

    Shortsellpositie Marchall Wace van 0,49% naar 0,50%

    Eerste Meldingsdatum (boven de 50%)
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    22-12-2023 Marchall Wace 0,50%
    24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,53%
    19-12-2022 Otus Capital Management 0,90%
    26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 2,25%
    Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 4,18%

    Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
    4,18% van 132.366.672 * is: 5.532.927 aandelen


    Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float * in procenten:
    5.532.927 van 68.725.979 is: 8,05%

    * Totaal aantal uitstaande aandelen waarvan aantal aandelen in Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum: 30-11-2023
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 28 december 2023 08:38
    Uit post van viermeiden 27 december 2023 16:20

    Belegt u zelf?
    ‘Ik beleg natuurlijk in TomTom. Verder bemoei ik me vooral met de allocatie. Ik vind het belangrijk om een redelijke balans te hebben tussen steady en fixed. De koersontwikkeling van ons eigen aandeel vind ik interessant om te volgen, hoewel ik zelf geen actieve belegger ben.’

    Als u nu naar de koers kijkt, welk gevoel komt er dan bij u op?
    ‘Er is de afgelopen tijd een hoop gebeurd en dat geeft een dubbel gevoel. Nu zijn we goed bezig, maar we hebben het ook lastiger gehad. Dat kwam door een aantal behoorlijke veranderingen op het gebied van business - modellen en marktomstandigheden.’

    Goed om te lezen dat de CEO de koers van TomTom 'interessant' vindt.
  16. forum rang 4 Spoorstudent 28 december 2023 09:10
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 28 december 2023 08:38:

    Uit post van viermeiden 27 december 2023 16:20

    Belegt u zelf?
    ‘Ik beleg natuurlijk in TomTom. Verder bemoei ik me vooral met de allocatie. Ik vind het belangrijk om een redelijke balans te hebben tussen steady en fixed. De koersontwikkeling van ons eigen aandeel vind ik interessant om te volgen, hoewel ik zelf geen actieve belegger ben.’

    Als u nu naar de koers kijkt, welk gevoel komt er dan bij u op?
    ‘Er is de afgelopen tijd een hoop gebeurd en dat geeft een dubbel gevoel. Nu zijn we goed bezig, maar we hebben het ook lastiger gehad. Dat kwam door een aantal behoorlijke veranderingen op het gebied van business - modellen en marktomstandigheden.’

    Goed om te lezen dat de CEO de koers van TomTom 'interessant' vindt.
    Hoe dan?
    Wat een klinkklare onzin.
  17. forum rang 8 Wereldbelegger 28 december 2023 09:46
    quote:

    Spoorstudent schreef op 28 december 2023 09:10:

    [...]
    Hoe dan?
    Wat een klinkklare onzin.
    Als positief ingestelde TomTom belegger dien je vertrouwen te hebben in de CEO.
    Dus alles wat hij zegt op een goudschaaltje leggen. Het liefst zijn uitspraken uit het hoofd leren. In ieder geval zijn uitspraken opbergen in een map zodat je als believer deze kan terug vinden ter onderbouwing van het wederom verhangen van de transitie-wortel.
1.040 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 52 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht