Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    291.496 Gem. (3M) 302,1K
  • Bied

    5,620  
  • Laat

    5,770  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom januari 2024

1.057 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 29 januari 2024 15:46
    Mooi verhaal over de introductie van Japanse Auto's in Nederland.

    60 jaar geleden moesten de Japanse merken zich bewijzen zoals de Chinese nu

    Dealers van het eerste uur over moeilijke beginjaren

    Heb jij een Mazda? Lease je een Toyota? Overweeg je een Suzuki? Of kijk je stiekem naar een Nissan? Dan ben je een verstandige consument, die kiest voor merken die stuk voor stuk een dijk van een reputatie hebben. Zestig jaar geleden was dat wel anders. Toen de eerste Japanse auto’s hun intrede deden op de Nederlandse markt klonk er niet direct een staande ovatie, want wat de boer niet kent …

    ‘Wat de boer niet kent, dat eet hij niet', luidt het spreekwoord. Oftewel: wat je niet kent, moet je niet willen en onbekend maakt onbemind. Het is heus niet zo dat de Nederlandse automobilist van de vroege jaren 60 nu zo eenkennig was. Verre daarvan zelfs, want keuze was er meer dan genoeg. Zo lagen Opel, Volkswagen, Ford, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Peugeot, Renault, Citroën, Mercedes en BMW allemaal binnen hand­bereik. Ook inmiddels verdwenen merken als Rover, Simca, Borgward, Hillman, Austin, Morris, NSU en Panhard waren populair, net als de oer-Hollandse Daf. Zo’n Dafje kon je voor maar net iets meer dan 4.000 gulden voor je deur parkeren, terwijl een veel voornamere Ford Taunus 12M ook maar net iets meer dan 6.000 gulden kostte. Kom er nog maar eens om, horen we je denken, want waar Daf allang geen personenauto’s meer maakt, vraagt Ford nu dik 30 mille voor een beetje middenklasser. Ja, er is veel veranderd.

    Van Japanse auto’s had in die tijd nog niemand gehoord. Niemand kende ze, niemand miste ze, niemand wilde ze. In de jaren na de oorlog had Japan, als bondgenoot van Duitsland, geen beste reputatie. De Japanse economie was door allerlei sancties afgeknepen tot minimale proporties, maar in de Verklaring van Potsdam – die de voorwaarden van de Japanse capitulatie beschreef – stond specifiek dat er ruimte zou zijn voor economisch herstel, waarbij het Japan op termijn zou worden toegestaan weer deel te nemen aan de wereldhandel. De Japanners zelf wilden niets liever dan een frisse start om zo hun land uit het naoorlogse slop trekken

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/60...
  2. Kuiken 29 januari 2024 15:46
    quote:

    Jaap schreef op 29 januari 2024 14:29:

    Of ga je nu pas nadenken en het opzoeken?
    Je toon bevalt me niet. Zoek het `zelf uit
  3. forum rang 4 Jaap 29 januari 2024 16:26
    quote:

    Kuiken schreef op 29 januari 2024 15:46:

    [...]

    Je toon bevalt me niet. Zoek het `zelf uit
    ik had het niet over jou, maar over Wereldbelegger.
  4. forum rang 4 Jaap 29 januari 2024 16:33
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 29 januari 2024 15:46:

    Mooi verhaal over de introductie van Japanse Auto's in Nederland.

    60 jaar geleden moesten de Japanse merken zich bewijzen zoals de Chinese nu

    Dealers van het eerste uur over moeilijke beginjaren

    Heb jij een Mazda? Lease je een Toyota? Overweeg je een Suzuki? Of kijk je stiekem naar een Nissan? Dan ben je een verstandige consument, die kiest voor merken die stuk voor stuk een dijk van een reputatie hebben. Zestig jaar geleden was dat wel anders. Toen de eerste Japanse auto’s hun intrede deden op de Nederlandse markt klonk er niet direct een staande ovatie, want wat de boer niet kent …

    ‘Wat de boer niet kent, dat eet hij niet', luidt het spreekwoord. Oftewel: wat je niet kent, moet je niet willen en onbekend maakt onbemind. Het is heus niet zo dat de Nederlandse automobilist van de vroege jaren 60 nu zo eenkennig was. Verre daarvan zelfs, want keuze was er meer dan genoeg. Zo lagen Opel, Volkswagen, Ford, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Peugeot, Renault, Citroën, Mercedes en BMW allemaal binnen hand­bereik. Ook inmiddels verdwenen merken als Rover, Simca, Borgward, Hillman, Austin, Morris, NSU en Panhard waren populair, net als de oer-Hollandse Daf. Zo’n Dafje kon je voor maar net iets meer dan 4.000 gulden voor je deur parkeren, terwijl een veel voornamere Ford Taunus 12M ook maar net iets meer dan 6.000 gulden kostte. Kom er nog maar eens om, horen we je denken, want waar Daf allang geen personenauto’s meer maakt, vraagt Ford nu dik 30 mille voor een beetje middenklasser. Ja, er is veel veranderd.

    Van Japanse auto’s had in die tijd nog niemand gehoord. Niemand kende ze, niemand miste ze, niemand wilde ze. In de jaren na de oorlog had Japan, als bondgenoot van Duitsland, geen beste reputatie. De Japanse economie was door allerlei sancties afgeknepen tot minimale proporties, maar in de Verklaring van Potsdam – die de voorwaarden van de Japanse capitulatie beschreef – stond specifiek dat er ruimte zou zijn voor economisch herstel, waarbij het Japan op termijn zou worden toegestaan weer deel te nemen aan de wereldhandel. De Japanners zelf wilden niets liever dan een frisse start om zo hun land uit het naoorlogse slop trekken

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/60...
    Kul, Japan is net zo goed vooruit geholpen als Duitsland na WOII.
    Philips heeft daar bijvoorbeeld een een belangrijke bijdrage aan bij geleverd, zoals matsushita electric industrial.
    Sinds de jaren 60 al.

    En ik zelf heb wel meegemaakt dat een gozer Toyota ging importeren naar Nederland, 1966 ongeveer.
    En dat een Hippie op de motor naar het oosten ging, uiteindelijk belande in Japan, en werd daar een gevierd kapper.
  5. forum rang 4 Jaap 29 januari 2024 17:12
    quote:

    Kuiken schreef op 29 januari 2024 12:39:

    Ouverture is een soort stichting waarin met gesloten beurzen wordt samengewerkt. Ze "betalen" elkaar met data. Ik verwacht dat TT er pas op de wat langere termijn
    via de bijbehorende kwaliteitsverbetering en uitbouwen van afzetmogelijkheden , financieel van gaat profiteren.
    Het is wel heel mooi dat TT bij zulke grote big - tech aansluiting heeft gevonden.
    Overture is een stichting waar de drie founders elkaar gevonden hebben en elkaar steunen met data.
    Het doel is om zoveel mogelijk betalende klanten binnen te krijgen.
    En de data wordt verkocht aan de stichting.
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 29 januari 2024 18:01
    Wederom 250.000 aandelen afgelopen week.

    Period Total shares repurchased Average purchase price Total consideration
    30 October - 03 November 2023 558,637 €5.7013 €3,184,945
    06 - 10 November 2023 422,211 €5.9802 €2,524,901
    13 - 17 November 2023 202,403 €6.1856 €1,251,981
    20 - 24 November 2023 206,160 €6.2425 €1,286,962
    27 November - 01 December 2023 141,591 €6.1186 €866,342
    04 - 08 December 2023 103,518 €6.1712 €638,827
    11 - 15 December 2023 151,967 €6.2198 €945,208
    18 - 22 December 2023 65,011 €6.3222 €411,014
    27 - 29 December 2023 24,376 €6.4791 €157,934
    02 - 05 January 2024 20,000 €6.1251 €122,503
    08 - 12 January 2024 250,000 €6.3402 €1,585,050
    15 - 19 January 2024 250,000 €6.1654 €1,541,350
    22 - 26 January 2024 250,000 €6.4532 €1,613,300
    Subtotal 2,645,874 €6.0964 €16,130,317
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 29 januari 2024 18:07
    Bijna 1/3 van het programma gerealiseerd.
    Laatste drie weken géén inkoop uit de Free Float.
    Alleen inkoop via 2de lijn STL

    Start date 30-Oct-23
    Max end date 31-Oct-24
    Percentage of program completed: 32,26%
    Exchanges traded: Euronext Amsterdam, Cboe DXE, Turquoise and via STL

    Euronext Amsterdam
    Shares repurchased Average purchase price Total consideration
    407.788 € 5,6830 € 2.317.451,26
    262.259 € 5,9730 € 1.566.459,92
    202.403 € 6,1856 € 1.251.981,68
    206.160 € 6,2425 € 1.286.961,29
    141.591 € 6,1186 € 866.340,02
    103.518 € 6,1712 € 638.828,13
    151.967 € 6,2198 € 945.208,70
    65.011 € 6,3222 € 411.012,68
    24.376 € 6,4791 € 157.933,72
    20.000 € 6,1251 € 122.502,43
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    1.585.073 € 6,0342 € 9.564.679,81

    Cboe DXE
    Shares repurchased Average purchase price Total consideration
    129.536 € 5,7500 € 744.838,13
    131.452 € 5,9936 € 787.870,41
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    260.988 € 5,8727 € 1.532.708,54

    Turquoise
    Shares repurchased Average purchase price Total consideration
    21.313 € 5,7550 € 122.657,13
    28.500 € 5,9849 € 170.571,00
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    0 € -
    49.813 € 5,8866 € 293.228,13
  8. forum rang 6 pwijsneus 29 januari 2024 18:29
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 29 januari 2024 18:07:

    Bijna 1/3 van het programma gerealiseerd.
    Laatste drie weken géén inkoop uit de Free Float.
    Alleen inkoop via 2de lijn STL

    Start date 30-Oct-23
    Max end date 31-Oct-24
    Percentage of program completed: 32,26%

    Misschien wacht de inkoper nog even waar TT precies mee komt, wachten ze de cijfers eerst even af, voordat ze de eerste lijn weer opstarten.
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 29 januari 2024 18:39
    quote:

    pwijsneus schreef op 29 januari 2024 18:29:

    [...]

    Misschien wacht de inkoper nog even waar TT precies mee komt, wachten ze de cijfers eerst even af, voordat ze de eerste lijn weer opstarten.
    Het blijft gissen waarom de eerste lijn geheel is stopgezet.
    Een inkoper had, met zijn vingers in zijn neus, in de afgelopen week aandelen voor dezelfde prijs en zelfs goedkoper kunnen inkopen dan de de STL prijs van 6,45.

    Het zou een marginaal verschil zijn, maar toch!
    Het signaal aan de beleggers zou wat duidelijker zijn.

    Maar nog drie dagen wachten, dan weten we meer.
  10. forum rang 4 Jaap 29 januari 2024 19:31
    En waarom zou 1e lijn en 2e lijn niet met elkaar samenwerken?
    Over drie dagen weten we meer.
  11. forum rang 6 JustRevisited 29 januari 2024 23:17
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 29 januari 2024 13:40:

    [...]

    "Ze "betalen" elkaar met data."

    Zie jij kans om daar een linkje over te plaatsen?
    Ik kan dat niet terugvinden op de Overture site.

    Ik ben benieuwd hoe de Steering Members, General Members en Contributor Members elkaar (onder)steunen dan wel inspanningen met elkaar verrekenen.
    Er zit namelijk nogal een verschil in bijdrage per bedrijf aan het project.
    Hij formuleert het wat onhandig maar in feite is het zo dat de partners hebben afgesproken welke data zij er in stoppen om tot de eerste basis set te komen. Ze ‘betalen’ elkaar dus niet in natura maar gebruiken wel allemaal dezelfde ‘wasstraat’ waar je aan de voorkant vervuilde data in stopt en schoon weer uitkomt, voor iedereen te gebruiken.

    Dit bovenstaande geldt voor de founding partners. De nieuwe partijen die daarna meedoen die mogen alleen data uit Overture gebruiken als ze alle wijzigingen aan die data ook weer terugleveren. Hoe meer gebruikers hoe hoger en sneller de fout detectie dus.
  12. SimonCA 30 januari 2024 06:17
    quote:

    JustRevisited schreef op 29 januari 2024 23:17:

    [...]

    Hij formuleert het wat onhandig maar in feite is het zo dat de partners hebben afgesproken welke data zij er in stoppen om tot de eerste basis set te komen. Ze ‘betalen’ elkaar dus niet in natura maar gebruiken wel allemaal dezelfde ‘wasstraat’ waar je aan de voorkant vervuilde data in stopt en schoon weer uitkomt, voor iedereen te gebruiken.

    Dit bovenstaande geldt voor de founding partners. De nieuwe partijen die daarna meedoen die mogen alleen data uit Overture gebruiken als ze alle wijzigingen aan die data ook weer terugleveren. Hoe meer gebruikers hoe hoger en sneller de fout detectie dus.
    Overture Maps Foundation adds Google Open Buildings Data

    The Overture Maps Foundation announced their latest release of open map data. There are a few different areas affected by this latest release, but the biggest headline is with the Building theme within the data. Specifically, OMF announced the addition of the Google Open Buildings data set, which increases the total building footprint of the overall OMF data set from 1.4 billion to 2.3 billion. This data joins the foundation’s existing building footprints that came from OpenStreetMap, Esri Community Maps, and Microsoft Open Building Footprints.

    The addition of this data, the Google Open Buildings data set most significantly adds data that was previously missing in India, Latin America, Africa, South Asia, and South East Asia. The data also includes confidence scores that allow developers to balance the trade-offs between coverage and accuracy to meet their applications requirements. Finally, with this latest release each building is associated with a GERS ID, or Global Entity Reference System ID, which vastly expands capability to link many kinds of data associated with buildings to the base layer using GERS.
  13. forum rang 8 Wereldbelegger 30 januari 2024 08:39
    Dank JustRevisited en SimonCA
    En dat maakt meteen het verschil duidelijk tussen de vier founders* die elk 3 miljoen en 20 FTE jaarlijks inbrengen en de rest van de leden van de Overture Maps organisatie.

    *Amazon, Meta, Microsoft en tomtom

    Het vergelijk met een 'wasstraat' is wel goed gevonden.
    Maar het zal nog een lange weg te gaan zijn voordat het project als afgerond beschouwd kan worden.

    Dat hele GERS ID (Global Entity Reference System ID) is een stevige klus.
    Zie wat Overture Maps daar zelf over schrijft:

    Conflation is hard, expensive, and messy. Each provider has different ways to model and store data, particularly across layers, and consumers have to develop their own tools and approaches to try to identify where each dataset is describing different attributes of the same thing. GERS enables providers to register their data and add GERS-IDs to unambiguously say what thing in the world they are adding attributes for.

    One of the biggest challenges to map data commodification is the cost and effort of integrating semantic map data into a consolidated data product. There is a growing ecosystem of data collectors through sensors carried by individuals and integrated into cars that collect observations of the world, and the Intelligent Edge converts those signals into semantic data. However, combining that semantic data into a single product used to power market and global scale services does not have an industry solution at this time.

    This means that for today, building a dataset from different providers requires expensive manual work and custom solutions. This increases the minimum cost of acquiring data, adds a significant amount of time between acquiring data and using it to improve services, and locks in provider-consumer relationships due to the expense of replacing data and developing a new custom solution.
    -/-/-/-

    En dan is er natuurlijk ook de kans op een mogelijke rem op het project, wanneer politici zich er mee gaan bemoeien om allerlei redenen vanwege (wel of niet verzonnen) veiligheidsgevaren en landsbelangen.
  14. visje 30 januari 2024 09:36
    vorige week gebeurde het zelfde met de koers.
    ik denk dat de aandelen die verkocht zijn via stl2 worden terug gekocht via openmarkt.
    koers up!
  15. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 30 januari 2024 10:19
    quote:

    marathon 11 schreef op 30 januari 2024 10:09:

    De €6,50 weer bereikt en wat zien we?
    Snel teruggezet en weer richting €6.00
    Inderdaad bizar, opvallend!
    Onderzoek waardig!

    Ruim 100.000 stukken binnen 1 uur handel en koers weer op nagenoeg slot van gisteren
  16. forum rang 4 marathon 11 30 januari 2024 10:25
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 30 januari 2024 10:19:

    [...]

    Inderdaad bizar, opvallend!
    Onderzoek waardig!
    Begint er steeds meer op te lijken dat we hier niet meer over beleggen en beleggersbelangen spreken maar over manipulatie en eigenbelang. Wie het ook betreft die hier aan de touwtjes trekt. Al dan niet met medeweten van het bestuur!!!
    Moet sprake zijn van afspraken. Als wij willen kopen houden jullie je kruit droog. Als we aangeven dat we de stukjes voor de dag binnen hebben mogen jullie je gang weer gaan om de koers weer zodanig omlaag te zetten dat we tzt weer op een acceptabel nivo kunnen inkopen. Nooit meer in een bedrijf met een eigenaar groot aandeelhouders constructie. Wat kan deze TOP 4 eigenaren nog veel van de ethiek van Alex Mulder leren. Die stond er voor zijn aandeelhouders en niet alleen voor zichzelf!!!!
  17. forum rang 4 Straddleman 30 januari 2024 11:08
    Als jullie complotten menen te zien, waarom laten jullie je dan toch plukken om vervolgens de slachtofferrol aan te nemen ?
1.057 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht