Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

Maart 2024 roert zijn staart, wat brengt TomTom naar grote hoogte

354 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. visje 7 maart 2024 10:55
    quote:

    hvasd2 schreef op 7 maart 2024 10:22:

    [...]

    Niet vandaag in ieder geval.. na 1,5 uur handel met pijn en moeite 10k aandelen verhandeld. Zou kunnen dat TT de enige koper is van hun eigen aandelen?
    vandaag (waarschijnlijk ook) via stl staat wel op de corperate website van tomtom
  2. forum rang 5 hvasd2 7 maart 2024 11:34
    quote:

    visje schreef op 7 maart 2024 10:55:

    [...]

    vandaag (waarschijnlijk ook) via stl staat wel op de corperate website van tomtom
    Als enige koper ga je de koers niet laten stijgen, lijkt mij.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 7 maart 2024 11:52
    Kia, Toyota, Volvo, Skoda en Hyundai; klanten partners van TomTom.

    Autoverkoop stijgt verder in februari

    De verkoop van nieuwe auto’s is verder aangetrokken in februari, met een plus van bijna 9 procent op jaarbasis.

    De verkoop van nieuwe auto’s is in februari 2024 verder aangetrokken. In totaal zijn er afgelopen maand 30.414 nieuwe auto’s verkocht, bijna 9 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.

    Voor de eerste twee maanden van dit jaar staat het verkooptotaal op 64.819 auto’s, een plus van 7 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder, zo melden brancheclubs Bovag, RAI Vereniging en RDC vrijdag.

    De stijgingspercentages van de autoverkopen zijn relatief hoog en markeren volgens Bovag “een inhaalslag van de automarkt na een aantal moeizame jaren”.

    Kijk je naar de best verkochte merken dan gaat Kia in februari aan kop met een marktaandeel van 12 procent in februari, gevolgd door Toyota, Volvo, Skoda en Hyundai. Opvallend is dat Volkswagen hierbij niet in de top 5 van best verkochte merken zit.

    www.businessinsider.nl/autoverkoop-st...
  4. visje 7 maart 2024 11:59
    quote:

    hvasd2 schreef op 7 maart 2024 11:34:

    [...]
    Als enige koper ga je de koers niet laten stijgen, lijkt mij.
    @hvasd2, er is dit jaar nog geen aandeel ingekocht via de openmarkt, alleen via stl.
    bekijk de xls sheet op de tomtom site maar een.
    waarom verwacht je dat vandaag wel dan?
  5. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 7 maart 2024 12:18
    quote:

    visje schreef op 7 maart 2024 11:59:

    [...]

    @hvasd2, er is dit jaar nog geen aandeel ingekocht via de openmarkt, alleen via stl.
    bekijk de xls sheet op de tomtom site maar een.
    waarom verwacht je dat vandaag wel dan?
    Is toch eigenlijk niet normaal!!
    Als ze dan in de toekomst ook verkopen via dit boeven kanaal dan hebben we daar ook geen last van!!
    Zou toch eigenlijk verboden moeten zijn?!
  6. visje 7 maart 2024 12:37
    maakt weinig uit, sbb mag niet koers opdrijvend uitgevoerd worden.
    effect is het zelfde, vermindering van het aandelen kapitaal
    daarbij komt dat we nog geen afm meldingen gezien, dat geeft ruimte voor speculatie.
  7. visje 7 maart 2024 13:05
    ja die afm melding is natuurlijk logisch omdat tom2 voor eur 50 mio aan het inkopen is.
  8. visje 7 maart 2024 13:06
    de grote vraag is wie biedt ze aan in het stl programma (zonder afm melding)
  9. forum rang 5 hvasd2 7 maart 2024 13:33
    quote:

    visje schreef op 7 maart 2024 13:06:

    de grote vraag is wie biedt ze aan in het stl programma (zonder afm melding)
    Inderdaad goede vraag. Volgens mij moet een insider koop/verkoop ook gemeld worden.
  10. forum rang 6 win some... 7 maart 2024 13:34
    quote:

    visje schreef op 7 maart 2024 13:06:

    de grote vraag is wie biedt ze aan in het stl programma (zonder afm melding)
    Teslin.

    En koopt ze daarna weer terug via de beurs. Kan de SBB worden gedaan zonder last te hebben van al die regelgeving mbt sharebuybacks. En de AFM laat het gewoon gebeuren. Te lastig voor hen om aan te pakken vermoed ik.

    Net zoals ze Goldman Sachs ook gewoon een positie van 12% in Philips lieten opbouwen zonder melding te doen. Ook hier lieten ze zich de kaas van het brood eten.
  11. visje 7 maart 2024 13:44
    @win some, de afgelopen weken werd er idd terug gekocht. gezien de volumes wordt er nu niet terug gekocht,
  12. forum rang 5 hvasd2 7 maart 2024 14:33
    Blijkbaar laat TT zich dan voor het karretje van Teslin spannen? Wat schieten ze daar dan mee op?
  13. forum rang 6 win some... 7 maart 2024 14:54
    quote:

    hvasd2 schreef op 7 maart 2024 14:33:

    Blijkbaar laat TT zich dan voor het karretje van Teslin spannen? Wat schieten ze daar dan mee op?
    Meer flexibiliteit, zegt TT zelf. Dat klopt denk ik ook wel. Ik vermoed dat TT tijdens het inkopen op de beurs redelijk wat last had van de strategieën van de shortpartijen. Dit vanwege de handelsbeperkingen die er voor de uitvoerder van de SBB wel zijn, maar voor shortpartijen niet. Met de STL omzeilen ze dit. Het belang van TT is denk ik om de controle te houden over de inkoop, zodat er zoveel mogelijk aandelen uit de markt kunnen worden gehaald.
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 7 maart 2024 14:56
    De Europese molens draaien langzaam, maar draaien wel.

    EU heeft bewijs voor Chinese EV-subsidies’

    De Europese Commissie zegt bewijs te hebben dat de Chinese overheid de export van EV’s naar Europa subsidieert door middel van ‘directe overboekingen’ en andere methoden. Dit meldt Automotive News Europe.

    De EC zit middenin een onderzoek naar de vraag of China zijn export van elektrische auto’s op een oneerlijke manier subsidieert. Zo ja, dan kan dit leiden tot importheffingen op deze auto’s om de Europese auto-industrie te beschermen. Overigens waarschuwt diezelfde industrie dat dergelijke maatregelen ‘een boomerang kan worden’.

    Deze week publiceerde de EC een document waarin staat dat er voldoende bewijs is om aan te tonen dat de Chinese overheid de EV-industrie inderdaad ondersteunt, en dat de import in Europa op jaarbasis met 14 procent is gestegen sinds het onderzoek in oktober 2023 is gestart.

    De commissie heeft aangekondigd deze week al te beginnen met de registratie van Chinese EV’s die Europa binnenkomen. Deze auto’s zouden later, als uit het onderzoek blijkt dat China inderdaad de industrie subsidieert, alsnog onder een importheffing vallen. Het onderzoek moet in november zijn afgerond, maar de EU zou in juli al voorlopige importheffingen op Chinese EV’s kunnen invoeren.

    De Chinese Kamer van Koophandel laat weten ‘teleurgesteld’ te zijn als het zover komt, en dat de gestegen invoer van Chinese EV’s wordt veroorzaakt door de gestegen vraag naar elektrische auto’s. De Chinese overheid noemde de aangekondigde maatregelen eerder al ‘protectionistisch gedrag‘.

    www.automotive-online.nl/management/2...
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 7 maart 2024 17:58
    quote:

    win some... schreef op 7 maart 2024 14:54:

    [...]

    Meer flexibiliteit, zegt TT zelf. Dat klopt denk ik ook wel. Ik vermoed dat TT tijdens het inkopen op de beurs redelijk wat last had van de strategieën van de shortpartijen. Dit vanwege de handelsbeperkingen die er voor de uitvoerder van de SBB wel zijn, maar voor shortpartijen niet. Met de STL omzeilen ze dit. Het belang van TT is denk ik om de controle te houden over de inkoop, zodat er zoveel mogelijk aandelen uit de markt kunnen worden gehaald.
    Onderstaande drie zijn de enige ‘STL leveranciers’ die tussen de twee AFM drempelwaarden van 5% en 10% kunnen opereren. Met inmiddels 1.950.00 aankoop via STL moet toch binnenkort duidelijkheid komen wie meewerkt aan die inkoop.

    5.18% Teslin Capital Management BV geregistreerd met minimaal 6.618.334 aandelen
    5.18% John H. de Mol geregistreerd met minimaal 6.618.334 aandelen
    5.06% DNB Asset Management AS geregistreerd met minimaal 6.461.049 aandelen
  16. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 maart 2024 19:51
    quote:

    SimonCA schreef op 7 maart 2024 00:51:

    Mitsubishi, TomTom Combine on Cockpit That Monitors Driver, Traffic

    Mitsubishi Electric Automotive, with help from TomTom, the Dutch maker of electronic mapping solutions, has developed a cockpit that incorporates the latest developments from both companies such as simplified controls, more precise maps and driving instructions and more effective voice recognition. It also makes it easier for manufacturers to add new features.

    FLEXConnect also incorporates a high-definition mapping system developed by TomTom.
    The system offers AI-powered navigation data required for automated driving. It also delivers up-to-the-minute mapping and traffic information.
    The system is powered by a gaming engine and its built-in artificial intelligence focuses on the vehicle’s location, making it easier to guide to the best route

    www.wardsauto.com/industry-news/mitsu...
    Al weer een beetje 'old school'?
    www.ad.nl/auto/opruimwoede-autofabrik...

    "Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug."

    In sommige moderne auto's ontbreken tegenwoordig fysieke knoppen of hendels om de verwarming, alarmlichten of ruitenwissers aan te zetten. De bediening gebeurt via touchscreen, zoals in de Tesla's. Als het aan het veiligheidsinstituut EuroNCAP ligt, komen de fysieke knoppen weer terug. Auto's die niet aan de eisen voldoen, krijgen een slechtere beoordeling in de gezaghebbende EuroNCAP-test. Dat heeft de organisatie aangekondigd in een interview met de Britse krant The Times.
    ...
  17. forum rang 6 tatje 8 maart 2024 10:09
    In Nederland tm februari 2024 7% meer cars verkocht dan de zelfde periode in 2023.
    Voor het eerst meer EV dan benzine

    Wie heeft de EU cijfers.

    Taco zei er bij Q3 2023 het volgende over.

    Marc Hesselink - ING Groep N.V., Research Division - Research Analyst
    And the final question is on the Automotive side ofthe business, can you say something on how the backlog is progressing, also taking into account may be lowering production volumes a bit for the '24 period?

    Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
    Yes. So, there are 3 drivers, if you look at our Automotive revenue. The first is car sales, the second is adoption rates, and the third is market share gains. Now as we've seen traditionally, market share gain is not easy in this segment due to the long product lead times. And for car sales, we saw car sales peaking in 2019, and since then they have been on a lower level. There are some catch-up demands happening, but what the coming years will bring -- we can rely on the industry analysts to give us an expectation there.
    But for us, the biggest driver for growth is take rates. It's not so much car sales, because one million extra or one million lower for total market size doesn't have that much of an effect. It's more the adoption rates. And if you look at the adoption rates where we are today, it's roughly 40%. We think it can double by the end of this decade. And there are two drivers to drive that growth. One is EV adoption, because we see that with EV cars, there's almost a one-on-one correlation with taking navigation in-built. And the other one is self-driving features and safety features. What we communicated, for example, last year with our customer Hyundai-Kia, who has decided to -- due to the requirements and safety, they have decided to go fully in on navigation, and insert
    navigation, no longer as an option when they sell a car, but as a standard feature. So, the biggest driver for our Automotive revenue is take rates and not so much the fluctuations in car sales.

    3 factoren belangrijk voor Tom Tom
    1) car sales
    2) adoption rates
    3) market share

    adoption rates nu 40% richting 2030 80%

    2 aanjagers die dat bepalen
    1) EV adoption ( in Nederland dus voor het eerst meer EV dan benzine ) take rates bijna allemaal :-)
    2) self-driving features and safety features. ( dasss toch ook TT )

    By the way
    Hyundai-Kia, who has decided to -- due to the requirements and safety, they have decided to go fully in on navigation, and insert
    navigation, no longer as an option when they sell a car, but as a standard feature. So, the biggest driver for our Automotive revenue is take rates and not so much the fluctuations in car sales.

    "". So, the biggest driver for our Automotive revenue is take rates and not so much the fluctuations in car sales. ""

    Wat een zin, he :-)
354 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht