Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,960
  • Verschill

    +0,280 +1,23%
  • Volume

    66.152 Gem. (3M) 234,4K
  • Bied

    22,960  
  • Laat

    23,020  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2024

2.998 Posts
Pagina: «« 1 ... 118 119 120 121 122 ... 150 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 christo1 4 april 2024 15:34
    Ik laat me niet vangen aan de koers opstoot van vandaag.

    DETROIT – Ford Motor is delaying production of a new all-electric three row SUV, as it shifts to offer hybrid options across its entire North American lineup by 2030.

    The Detroit automaker on Thursday said it will continue to invest in EVs, but it is postponing production of the large SUV at a plant in Canada from 2025 to 2027 to allow for the market to mature more.
    The shift in EV plans is the latest for Ford and the entire automotive industry as adoption has been slower than many expected and production costs remain high.

    Ford last year said it would delay or cancel $12 billion in planned spending on new EVs due to the shifting market conditions as well as challenges to profitably building and selling the vehicles.

    “As the No. 2 EV brand in the U.S. for the past two years, we are committed to scaling a profitable EV business, using capital wisely and bringing to market the right gas, hybrid and fully electric vehicles at the right time,” said Jim Farley, Ford president and CEO. “Our breakthrough, next-generation
    EVs will be new from the ground up and fully software enabled, with ever-improving digital experiences and a multitude of potential services.”

    In the first quarter of 2024, Ford’s electric vehicle sales increased by 86% from subdued levels a year earlier. Hybrid sales for the automaker rose 42% year over year, while sales of Ford’s traditional vehicles with internal combustion engines were up 2.6%.

    Mvg
  2. forum rang 5 Stork 49 4 april 2024 15:47
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 april 2024 13:49:

    [...]

    Een short squeeze ontstaat omdat de shorters moeten kopen om hun stukken terug te leveren.

    Ik denk eerder dat de shorters nu extra stukken hebben uitgeleend op de top van 24 €. Zij smullen van zulke grote stijgingen zonder solide fundering.
    Beste Hopper, dat is mij bekend, maar diegene op wie ik reageerde kennelijk niet. Die had het over "verkopen; Later verweerde hij zich door te zeggen dat hij iets anders zei dan wat hij bedoelde.
  3. VLiTaNbase 4 april 2024 15:58
    Er kan ook een aanmerkelijke bron van Platina groep metalen (Rodium, Palladium, Ruthenium) aanwezig zijn in gebruikte nucleaire brandstoffen. Die metalen zouden eventueel kunnen worden afgescheiden en dan worden gebruikt als katalysator of elektrode.

    Toen ik ooit een vrijwillig te beantwoorden vraag uit Frankrijk kreeg heb ik gezegd op dat ik niet deskundig ben op dat gebied. En dat ik een bedrijf ken dat in dit verband speciale ovens heeft: AMG. En dat men dat bedrijf wellicht al kent.
  4. forum rang 4 Xynix 4 april 2024 16:00
    quote:

    christo1 schreef op 4 april 2024 15:34:

    Ik laat me niet vangen aan de koers opstoot van vandaag.

    DETROIT – Ford Motor is delaying production of a new all-electric three row SUV, as it shifts to offer hybrid options across its entire North American lineup by 2030.

    The Detroit automaker on Thursday said it will continue to invest in EVs, but it is postponing production of the large SUV at a plant in Canada from 2025 to 2027 to allow for the market to mature more.
    The shift in EV plans is the latest for Ford and the entire automotive industry as adoption has been slower than many expected and production costs remain high.

    Ford last year said it would delay or cancel $12 billion in planned spending on new EVs due to the shifting market conditions as well as challenges to profitably building and selling the vehicles.

    “As the No. 2 EV brand in the U.S. for the past two years, we are committed to scaling a profitable EV business, using capital wisely and bringing to market the right gas, hybrid and fully electric vehicles at the right time,” said Jim Farley, Ford president and CEO. “Our breakthrough, next-generation
    EVs will be new from the ground up and fully software enabled, with ever-improving digital experiences and a multitude of potential services.”

    In the first quarter of 2024, Ford’s electric vehicle sales increased by 86% from subdued levels a year earlier. Hybrid sales for the automaker rose 42% year over year, while sales of Ford’s traditional vehicles with internal combustion engines were up 2.6%.

    Mvg
    Dit zegt vooral wat over de concurrentie-positie van Ford in EV's. Het is inmiddels duidelijk dat de Chinezen alle westerse producenten het vuur aan de schenen zullen leggen. Maar niet meedoen aan de EV-revolutie wordt meer en meer bedrijfsmatige zelfmoord, zeker met alle nog te behalen economies of scale en technologische vooruitgang die de komende 5-10 jaar gaan plaatsvinden in de EV-markt.

    Ik ben heel benieuwd hoe de relatief goedkope Europese modellen als de Renault 5 het gaan doen tussen de Chinese concurrentie.
  5. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 april 2024 16:02
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 4 april 2024 13:52:

    [...]

    ......
    Uitstappen bedoelde ik gewoon, weet je ook. Vergeef me mijn verkeerde woordkeuze.
    Dit is wat ik achteraf zei, @Stork 49.

    Ik dacht dat we klaar waren, maar zo te zien ben je toch een welbekende mierenn........ (een woord dat ik eigenlijk eerder al niet wilde gebruiken bij de allereerste reply van jou, uit fatsoen) en een leugenaar (met je reply naar Hopper59) en eis je het laatste woord weer op.
    Schrijf eens iets wat een toegevoegde waarde heeft (inhoudelijk over bv AMG zelf) ipv te trollen op een foutje van iemand.

    Ik laat het nu hierbij.
  6. forum rang 5 christo1 4 april 2024 16:24
    quote:

    Xynix schreef op 4 april 2024 16:00:

    [...]
    Dit zegt vooral wat over de concurrentie-positie van Ford in EV's. Het is inmiddels duidelijk dat de Chinezen alle westerse producenten het vuur aan de schenen zullen leggen. Maar niet meedoen aan de EV-revolutie wordt meer en meer bedrijfsmatige zelfmoord, zeker met alle nog te behalen economies of scale en technologische vooruitgang die de komende 5-10 jaar gaan plaatsvinden in de EV-markt.

    Ik ben heel benieuwd hoe de relatief goedkope Europese modellen als de Renault 5 het gaan doen tussen de Chinese concurrentie.
    Er komen gegarandeerd hogere tarieven in Europa op in China geproduceerde wagens.

    Volvo gaat zijn onlangs gelanceerde EX30 die in China geproduceerd wordt vanaf 2025 in onze Gentse vestiging produceren om de tarieven te vermijden en andere chinese autofabrikanten zullen moeten volgen als ze in Europa of de US willen verkopen.

    Lokaal produceren wordt het moto om te verkopen.

    En het is bij Volvo ook een feit dat er veel hybride modellen en benzine modellen momenteel verkocht worden dan elektrische.

    Zelfs BYD heeft 45% minder wagens verkocht afgelopen kwartaal en dat is de tegenhanger van Tesla.

    De transitie loopt momenteel niet zoals gepland.

    Mvg
  7. Geeninspiratie 4 april 2024 16:36
    Mede dankzij Christo z'n werknemer (bedankt!) :

    GÖTEBORG (ANP/RTR) - Volvo Cars heeft afgelopen maand een recordaantal auto's verkocht, meldt de autofabrikant uit Zweden. Dat komt volgens het bedrijf deels omdat zijn onlangs uitgebrachte volledige elektrische auto, de EX30, goed is verkocht. Ook zijn in Europa en de Verenigde Staten veel andere modellen van de fabrikant verkocht.

    De automaker verkocht in maart net geen 79.000 auto's, dat is een kwart meer dan in maart vorig jaar. Bijna een op de vier verkochte auto's was volgens de fabrikant volledig elektrisch. Topman Björn Annwall zegt dat Volvo Cars komende maanden mikt op nog hogere verkoopaantallen van de EX30.

    In Europa verkocht Volvo Cars afgelopen maand in totaal bijna 40.000 auto's, een derde meer dan in diezelfde maand vorig jaar. Hiervan was 63 procent volgens de fabrikant elektrisch. Volvo wil in 2030 alleen nog elektrische auto's maken en is daarom gestopt met de productie van dieselauto's. De laatste dieselauto, een XC90, werd vorige week geproduceerd in de fabriek in het Zweedse Torslanda.

    Flinke concurrentie

    Fabrikanten van elektrische auto's hebben echter te maken met flinke concurrentie, vooral uit China. In Nederland kwamen er vorig jaar zo'n vijftien nieuwe merken bij. Twee weken geleden werd bekend dat zeker drie failliete Chinese elektrische autofabrikanten een doorstart maken, mede met steun van de Chinese overheid. President Xi Jinping ziet de massaproductie van auto's die rijden op stroom namelijk als belangrijk voor het herstel van de Chinese economie.

    Onder meer door de felle concurrentie in China beleefde Tesla afgelopen drie maanden zijn slechtste kwartaal in jaren. De Amerikaanse fabrikant verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar nog geen 387.000 auto's, fors minder dan in het eerste kwartaal vorig jaar.

    De Nederlandse branchevereniging van autodealers BOVAG meldde dinsdag dat de verkoop van nieuwe elektrische auto's in ons land in het eerste kwartaal van dit jaar met bijna 20 procent is gestegen. Dat dankt de branche vooral aan het bedrijfsleven, dat bij de aanschaf van nieuwe auto's vaker kiest voor een elektrisch model.
  8. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 april 2024 16:39
    quote:

    christo1 schreef op 4 april 2024 16:24:

    [...]

    Er komen gegarandeerd hogere tarieven in Europa op in China geproduceerde wagens.

    Volvo gaat zijn onlangs gelanceerde EX30 die in China geproduceerd wordt vanaf 2025 in onze Gentse vestiging produceren om de tarieven te vermijden en andere chinese autofabrikanten zullen moeten volgen als ze in Europa of de US willen verkopen.

    Lokaal produceren wordt het moto om te verkopen.

    En het is bij Volvo ook een feit dat er veel hybride modellen en benzine modellen momenteel verkocht worden dan elektrische.

    Zelfs BYD heeft 45% minder wagens verkocht afgelopen kwartaal en dat is de tegenhanger van Tesla.

    De transitie loopt momenteel niet zoals gepland.

    Mvg
    Ik weet het niet.
    Als je ziet dat Tesla (wat geen EU bedrijf is) hevige problemen heeft door de import van goedkopere (Chinese) EV's.
    Zal die importheffing wel impact gaan geven en het verschil compenseren?

    Europa moet niet bang zijn voor Chinese elektrische auto’s, zegt de CEO van Mercedes-Benz
    www.businessinsider.nl/europa-moet-ni...,zegt%20hij%20tegen%20de%20FT.
  9. forum rang 7 Hopper58 4 april 2024 16:42
    quote:

    christo1 schreef op 4 april 2024 16:24:

    [...]

    Er komen gegarandeerd hogere tarieven in Europa op in China geproduceerde wagens.

    Volvo gaat zijn onlangs gelanceerde EX30 die in China geproduceerd wordt vanaf 2025 in onze Gentse vestiging produceren om de tarieven te vermijden en andere chinese autofabrikanten zullen moeten volgen als ze in Europa of de US willen verkopen.

    Lokaal produceren wordt het moto om te verkopen.

    En het is bij Volvo ook een feit dat er veel hybride modellen en benzine modellen momenteel verkocht worden dan elektrische.

    Zelfs BYD heeft 45% minder wagens verkocht afgelopen kwartaal en dat is de tegenhanger van Tesla.

    De transitie loopt momenteel niet zoals gepland.

    Mvg
    In China zijn het laatste kwartaal (of was het de laatste maand?) 33 % meer EV's verkocht. Heb ik hier al gepost.
  10. forum rang 7 Hopper58 4 april 2024 16:44
    En importtarieven is een tweesnijdend zwaard. Wat met onze export naar China? De Amerikanen krijgen keer op keer de boemerang terug in hun gezicht.
  11. forum rang 5 Stork 49 4 april 2024 16:48
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 4 april 2024 16:02:

    [...]

    Dit is wat ik achteraf zei, @Stork 49.

    Ik dacht dat we klaar waren, maar zo te zien ben je toch een welbekende mierenn........ (een woord dat ik eigenlijk eerder al niet wilde gebruiken bij de allereerste reply van jou, uit fatsoen) en een leugenaar (met je reply naar Hopper59) en eis je het laatste woord weer op.
    Schrijf eens iets wat een toegevoegde waarde heeft (inhoudelijk over bv AMG zelf) ipv te trollen op een foutje van iemand.

    Ik laat het nu hierbij.
    als een ander mij denkt te moeten corrigeren (omdat ik niet zou weten wat short gaan betekent) dan zet ik dat even recht.
    Gewoon.
    Jij hebt het laatste woord hoor, ik gun het je.
    Ik dacht af te sluiten met jou succes te wensen met je beleggingen, maar dat slaat niet aan.
    Enige zelfreflectie zou jou passen.
    Dag
  12. forum rang 7 Hopper58 4 april 2024 16:52
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 4 april 2024 16:39:

    [...]

    Ik weet het niet.
    Als je ziet dat Tesla (wat geen EU bedrijf is) hevige problemen heeft door de import van goedkopere (Chinese) EV's.
    Zal die importheffing wel impact gaan geven en het verschil compenseren?

    Europa moet niet bang zijn voor Chinese elektrische auto’s, zegt de CEO van Mercedes-Benz
    www.businessinsider.nl/europa-moet-ni...,zegt%20hij%20tegen%20de%20FT.
    Tesla (en Apple) heeft vooral problemen op de Chinese markt. Als ik Chinees was zou ik geen enkel Amerikaans product meer kopen. Dat is toch eigenlijk evident.
  13. Douwes 4 april 2024 16:57
    Ik ben erg benieuwd naar het laatste halfuur. Wordt de koers nog vakkundig naar beneden getikt of houden we het vol tot de eindstreep.
  14. forum rang 7 Hopper58 4 april 2024 17:25
    Volgens mij gaat de prijsontwikkeling van Lithium bepalend blijven. Over een week is iedereen dat MOX-verhaal alweer vergeten.
  15. forum rang 5 christo1 4 april 2024 17:28
    Chinese electric vehicle (EV) manufacturers have escalated a price war over the past couple of months, mainly prompted by intensifying market competition and falling battery manufacturing costs, according to market participants.

    Chinese EV producer Nio, whose sales surged by 31pc year-on-year to 160,000 units in 2023, on 1 April began offering a 1bn yuan ($138mn) package of subsidies to encourage gas-fuelled car owners to trade in their cars for a Nio-produced EV. Fellow automaker Chery on the same day also announced a "10bn yuan subsidy" campaign to offer discounts, coupons and purchase tax credits to car buyers.

    Nio, founded in 2014, took the lead in adopting an aggressive money-burning strategy to expand its share in the Chinese new energy vehicle (NEV) market, to take advantage of the country's ambitions to accelerate vehicle electrification. The strategy proved to be unsustainable and the firm faced financial issues around late 2019 when it had accumulated a loss of Yn26bn. This forced Nio to look for investors, and it received Yn7bn from the Hefei municipal government in April 2020.

    These promotion campaigns are in response to a plan introduced by the Chinese government in early March to promote the replacement of industrial equipment and consumer goods through large-scale trade-ins, as part of Beijing's efforts to meet its economic growth target. China in early March set this year's economic growth target at 5pc, stable from the previous year's target, but lower than the actual growth of 5.2pc achieved in 2023.

    The automakers' promotion campaigns are adding fuel to the flames of competition in the Chinese EV market. China's largest EV producer BYD has reduced prices by as much as Yn20,000/unit for some NEV models to boost sales after the 10-17 February lunar new year holiday, with many of its domestic NEV counterparts, including SAIC GM-Wuling, Neta, X-Peng and Zeekr, following suit by cutting vehicle prices to attract orders.

    China has led global EV sales over the past decade, driven by its 2030 and 2060 decarbonisation targets, but the Chinese EV market is facing a higher risk of overcapacity given an increasing number of new participants in the industry, which are called "new car-building forces" in China. There are more than 20 of such companies, with the major ones being Li Auto, X-Peng, Nio, AITO, Leapmotor, Zeekr and Xiaomi.

    Chinese technology firm Xiaomi, which designs and manufactures consumer electronics and home appliances, on 28 March launched its first EV model, the Xiaomi SU7, a battery electric full-sized sedan, that marked the firm's entry into China's fiercely competitive EV market. Xiaomi adjusted the debut prices for the SU7 down by more than Yn20,000 at the last minute, in view of the ongoing price war.

    Domestic EV manufacturers' promotions are also part of their efforts to compete with vehicles running on fossil fuels, as EVs have not yet gained dominance in the Chinese automotive market, despite increased consumer adoption in recent years. A lack of public charging facilities is the main reason for consumers' dissatisfaction with EVs, especially in the country's third- and fourth-tier cities, as well as rural areas.

    The competition between internal combustion engine vehicles and EVs is expected to continue in the longer term. China's growing sales of NEVs — mostly battery electric vehicles — are eliminating gasoline demand by 25,000 b/d, according to Argus estimates. BYD last month unveiled a forecast that China's NEV penetration in weekly sales is likely to exceed 50pc in the coming three months.

    Falling battery manufacturing costs resulting from lower feedstock prices have created room for EV manufacturers to make price concessions. Argus-assessed costs for battery cathode active material lithium iron phosphate have fallen by nearly 80pc from November 2022 when lithium feedstock prices hit a record high, to $13.95/kwh currently. Continuous output expansions at Chinese lithium refineries and overseas mining firms have outweighed demand growth from the EV battery segment, causing lithium feedstock prices to fall significantly over the same period. Argus-assessed prices for key battery feedstock lithium carbonate decreased by 80pc to Yn109,500-113,500/t ex-works over the same period.

    Mvg.
  16. forum rang 5 christo1 4 april 2024 17:34
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 april 2024 16:52:

    [...]

    Tesla (en Apple) heeft vooral problemen op de Chinese markt. Als ik Chinees was zou ik geen enkel Amerikaans product meer kopen. Dat is toch eigenlijk evident.
    TESLA maakt zijn auto's in China en zorgt daar voor werkgelegenheid dus ik zie daar geen reden om geen TESLA meer te kopen.

    Het probleem wordt wel dat China koste wat het kost zijn eigen Chinese bedrijven wil voortrekken en China wil zoveel mogelijk exporteren om zo de grootse economie te worden ter wereld en dus macht verwerven, de US heeft dit reeds ingezien en heft al allerlei heffingen op allerlei producten, de EU begint het chinese gevaar ook in te zien en zal volgen met heffingen.

    Voor de EU en US geen probleem als de chinese bedrijven productielocaties opzetten in hun economische zone zodat ze voor lokale arbeid zorgen.

    Mvg.
  17. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 april 2024 18:12
    quote:

    Hopper58 schreef op 4 april 2024 17:25:

    Volgens mij gaat de prijsontwikkeling van Lithium bepalend blijven. Over een week is iedereen dat MOX-verhaal alweer vergeten.
    Zeker, maar deze stijging geeft weer wat ruimte/veerkracht als het aandeel weer zou moeten zakken door de Li-perikelen.

    Tevens, kijkend naar de stijging (enige volatiliteit) door het Uraniumbericht, zal AMG snel weer in €30 regionen plaats gaan nemen als het echte goeie nieuws komt. De vraag blijft 'wanneer?'.
    Wachten.
2.998 Posts
Pagina: «« 1 ... 118 119 120 121 122 ... 150 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
    2. NL inflatie april
    3. Reserve Bank of Australia rentebesluit
    4. Infineon Q1-cijfers
    5. UBS Q1-cijfers
    6. Zalando Q1-cijfers
    7. Solvay Q1-cijfers
    8. Heijmans Q1-cijfers
    9. Kendrion Q1-cijfers
    10. BP Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht