[verwijderd] 1 februari 2007 17:14 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 ABN-Amro heeft bij de turbo's zelf een bied en laat.Deze ligt soms vrij ver uit elkaar.Bij speeders ligt deze om klanten te trekken wat dichter bij elkaar.Voor daghandel is het wel moeilijk om wat rendement te halen. Het onderliggende aandeel moet toch wel minimaal 1% fluctueren om hoger te verkopen en bijvoorbeeld weer lager in te stappen. Dat komt ook door het verschil in bied en laat.Ik heb al een redelijk rendement behaald met turbo's.Maar met sommige opties is toch meer rendement te behalen. Alleen zijn de opties die maar een paar dubbeltjes noteren vaak duur in aankoop voor ons. Dan is een turbo wat goedkoper in aanschaf. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 1 februari 2007 17:20 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Nog een verschil hoor er zijn fondsen waar geen turbo's maar wel speeders voor zijn er zijn fondsen waar geen speeders maar wel turbo's voor zijn er zijn nog veel meer verschillen persoonlijk vind ik speeder beter werken zal nooit vergeten dan ik goed zat maar dat ik niet werd uitgenomen door de ABN zal de rest van leven een pesthekel hebben aan de ABN al worden ze gratis aangeboden (speeder worden dat regelmatig) ik handel nooit meer in turbo's. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 1 februari 2007 17:32 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Ik heb eens gezien dat de ene turbo in de min stond en de andere in de plus hoe kan dat dan nou weer....?(het waren allebei longs maar met verschillend financieringsnivo)dank,Ab Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
dct 1 februari 2007 17:57 auteur info dct Lid sinds: 29 aug 2003 Laatste bezoek: 08 mei 2024 Aanbevelingen Ontvangen: 404 Gegeven: 53 Aantal posts: 5.723 quote:GaK GaK GaK schreef:Nog een belangrijk verschil de financieringskosten zijn lager maar dat is in het geval van short weer een nadeel.Ik weet niet de details van de speeders. Maar voor tubo's wordt er met een flinke opslag afslag gerekend. Meen iets van 1,5%.Dat betekent dat je voor een turbo short dus ook 1.5% minder ontvangt dan de rente. Als opslag/afslag% lager is bij speeders is dat dus ook voordeliger voor turbo short.gr.DCT Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 1 februari 2007 18:53 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Ik kwam een speeder tegen met een ratio van 0,1:1. Houd dit ook in dat bij een eventueel dividend uitkering je minimaal 10 speeder moet hebben voordat je 1 x dividend krijgt? of krijg je dan over alle speeders dividend? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 1 februari 2007 19:04 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 @Atilla74 (de aanstichter van dit draadje): Ik adviseer de ABN-Amro om jouw advies niet op te volgen.We leven in een vrij land, je hóeft er niet in te handelen.Jantje huilt en Jantje lacht.Misschien zijn aandelen ABN-Amro wat voor je.Groet, Frans (vandaag ook bokkie). Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 1 februari 2007 21:01 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Weet iemand hoe het zit met de ratio van 0,1? Heb je dan 0,1 aandeel? Zie mijn bovenste post. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 1 februari 2007 23:49 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:21years schreef:Weet iemand hoe het zit met de ratio van 0,1? Heb je dan 0,1 aandeel? Zie mijn bovenste post.Ja, als de ratio 0,1 is dan krijg je dus per speeder maar 0,1 keer het dividend. (althans, het dividend wordt afgetrokken van het financieringsniveau) 10 speeders hebben dus 1 aandeel als onderliggende waarde. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 1 februari 2007 23:52 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:waterskieer schreef:Ik heb eens gezien dat de ene turbo in de min stond en de andere in de plus hoe kan dat dan nou weer....?(het waren allebei longs maar met verschillend financieringsnivo)dank,AbAb, de koers die je ziet is de koers waarop het laatste gehandeld is. Je moet bij de waarde van turbo's dan ook niet kijken naar de laatstgedane koers maar naar de bied/laatkoers. Als een turbo is verhandeld voor 3,50 maar de biedkoers is 4,00 dan is de waarde van de turbo 4,00 en niet 3,5 zoals die op het scherm staat. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 2 februari 2007 00:06 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:guizzo schreef:ABN-Amro heeft bij de turbo's zelf een bied en laat.Deze ligt soms vrij ver uit elkaar.Bij speeders ligt deze om klanten te trekken wat dichter bij elkaar.in aanschaf.Dit is niet helemaal waar. Bij speeders is de ratio 0,1/10 en het verschil tussen bied en laat is doorgaans 1 cent. 10 keer die ene cent maakt toch een spread van 10 cent. Dit is ook de meest voorkomende spread bij ABN. Wanneer er meer liquiditeit is (meer handel) dan zal de spread van ABN kleiner zijn terwijl een kleinere spread dan 1 cent bij speeders niet mogelijk is. (Overigens zijn er ook speeders met een andere ratio)Overigens is het wel interessant om in de gaten te houden wanneer CB haar 1 cent spread aanpast. Soms kan je de speeder tegen betere prijzen verhandelen dan de theoretische waarde van de speeder.Daarnaast is er wel een valkuil: de spread van de uitgevende instantie (Commerzbank voor speeders, ABN voor turbo's) zal de bied en laatkoers wegnemen op het moment dat de onderliggende waarde volatiele uitslagen heeft. De spread is dan de eerste bieder tegenover de eerste verkoper in het boek en kan dan makkelijk 50 cent bedragen. In dat geval moet je nooit handelen in deze producten.Last, but nog least. Ik lees dat er veel geklaagd wordt over de spread. Toch valt het in de praktijk wel mee. Neem het aandeel Binck, de spread in het aandeel kan oplopen tot 15 a 20 cent terwijl de spread in de turbo 10 cent blijft. Op dat moment heeft de turbo een lagere spread dan het aandeel en is de turbo tegen zeer goede prijzen te verhandelen. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 2 februari 2007 14:43 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Momenteel hanteert ABN-AMRO bij de turbo op Brent Oil 46,55 een spread van 0,30 cent, echt asociaal! Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 2 februari 2007 15:06 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 de turbo 508 short werd net niet uitgestopt. :( Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken Europa AEX Euronext Amsterdam BRU Euronext Brussels PSE Euronext Paris LIS Euronext Lissabon CHX CBOE Europe, grote(re) EU aandelen NAV Investment Funds (NAV) Noord-Amerika NYS New York Stock Exchange OTC CBOE BZX Exchange (US) TSE Toronto Stock Exchange Kunt u een instrument niet vinden? Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code. Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze. Waar vind ik die ISIN code? Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'. Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.