Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

9,986
  • Verschill

    +0,348 +3,61%
  • Volume

    2.236.203 Gem. (3M) 1,9M
  • Bied

    9,930  
  • Laat

    10,040  
+ Toevoegen aan watchlist

Sectornieuws

2.435 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 122 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 s.lin 25 mei 2012 20:38
    Helft AENA-vliegvelden op rand faillissement
    vrijdag 25 mei 2012 16:14
    MADRID - Spanje telt 26 vliegvelden die feitelijk op het randje van faillissement balanceren, ware het niet dat ze vaak middels overheidssubsidies in leven worden gehouden.

    Te weinig passagiers, routes waar niemand behoefte aan heeft, geen lange afstandsvluchten in het aanbod, tot vijf andere luchthavens in de buurt op maximaal anderhalf uur rijden of enorme schulden, zo is het globale beeld.

    Het gaat om 26 van de, onder het beheer van AENA, de Spaanse luchthavenautoriteit, vallende vliegvelden. Samen hebben deze een schuld van ruim 1,7 miljard euro, zo blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Fedea (stichting voor toegepaste economische studies).

    Drie groepen

    Een van de conclusies luidt dat Spaanse luchthavens zijn onder te verdelen in drie groepen. De eerste bevat vliegvelden met erg goede economische resultaten: Palma de Mallorca, Málaga, Gran Canaria, Alicante, Tenerife Sur, Girona, Bilbao y Murcia-San Javier.

    In de tweede groep bevinden zich de grote en gemiddeld grote vliegvelden die problemen ondervinden als gevolg van de crisis. Dit zijn met name Madrid-Barajas en El Prat-Barcelona.

    Samen hebben deze luchthavens een schuld van bijna 8 miljard euro, bijna 60 procent van de totale schuld van de AENA-luchthavens.

    Fedea adviseert bij deze luchthavens een grondige herziening van de wijze waarop ze worden bestuurd. Het potentieel is absoluut groot met bijna 71 miljoen passagiers per jaar die de beide luchthavens aandoen.

    De Spaanse overheid wilde vorig jaar Barajas en El Prat privatiseren maar stelde het uit vanwege een gebrek aan middelen op de markt.

    Geruïneerde 26

    Tot slot vinden we in de derde groep de praktisch geruïneerde 26, waar geen vraag naar vluchten is, een slecht aanbod, weinig tot geen passagiers zodat er enkel geld betaald moet worden en niets binnenkomt.

    Het gaat hier om: Asturias, FGL Granada-Jaén, Vigo, Jerez de la Frontera, A Coruña, La Palma, Santander, Almería, Valladolid, Pamplona, San Sebastián, Melilla, El Hierro, León, Badajoz, Salamanca, Logroño, La Gomera, Madrid-Torrejón, Burgos, Córdoba, Albacete, Huesca-Pirineos, Madrid-Cuatro Vientos, Sabadell en San Bonet.

    Hierbij moet nog melding worden gemaakt van het vliegveld van Castellón dat allang bestaat, maar nooit werd geopend en Ciudad Real, dat onlangs werd gesloten.

    Subsidies

    Van deze laatste luchthavens worden er enkele middels grote, doorlopende subsidies in leven gehouden. De journalisten Sandra Mir en Gabriel Cruz schrijven in hun boek ‘La Casta Autonómica’ over regio’s die met belastinggeld luchtvaartmaatschappijen zoals Ryanair betalen, zodat deze besluiten de betreffende luchthaven als bestemming in zijn routepakket op te nemen.

    Overbodig

    Enkele vliegvelden lijken overbodig te zijn aangezien een passagier uit vijf luchthavens in de buurt kan kiezen, zoals het geval is bij Vitoria. Hier ligt Bilbao op 73 kilometer afstand, San Sebastián op 117 kilometer, Pamplona op 110 kilometer, Burgos op 116 en Logroño op 126.

    Fedea concludeert dan ook dat er dringend een hervormingsplan nodig is of zelfs sluiting van de minst rendabele vliegvelden.

    Bron: Teinteresa, Fedea
  2. Pavlov44 25 mei 2012 23:11
    Tsja, met vliegvelden is het al bijna net zo als met de economie zelf; op lucht en schulden gebaseerde groei betaal je een keer terug. Barajas is de afgelopen 10 jaar enorm gegroeid totdat het zelfs Schiphol afloste als 4e vliegveld van Europa. En dat terwijl Madrid met alle respect toch lang geen internationale hub/financieel centrum/vliegverkeersknooppunt is als Londen, Parijs, Frankfurt en in mindere mate Amsterdam. Nu de aanbiedingen verdwenen zijn, de OneWorld alliantie ook z'n capaciteiten moet terugschroeven en de gemiddelde Spanjool al helemaal geen geld meer heeft om te vliegen, komt de groei van Barajas als een boemerang terug.
  3. forum rang 10 voda 30 mei 2012 16:07
    Vraag naar vliegreizen blijft groeien

    Gepubliceerd op 30 mei 2012 om 11:06 | Views: 491

    GENEVE (AFN) - De vraag naar vliegreizen blijft wereldwijd groeien, ondanks de economische malaise in met name Europa. Dat blijkt uit de vervoerscijfers over april die de internationale brancheorganisatie IATA woensdag heeft gepubliceerd.

    De vraag naar vliegreizen nam met 6,1 procent toe ten opzichte van april 2011. Omdat luchtvaartmaatschappijen de capaciteit momenteel maar mondjesmaat laten groeien, leidde dat tot een verbetering van de bezettingsgraad. Gemiddeld was 79,3 procent van de vliegtuigstoelen bezet, een record voor april.

    De vraag naar vrachtvervoer daalde met 4,2 procent. Volgens de IATA geeft dat cijfer echter een wat vertekend beeld en is de bodem in de vrachtsector eind vorig jaar bereikt. Vergeleken met november is de vraag met 2 procent gestegen. Vooral vervoerders in het Midden-Oosten profiteerden daarvan.
  4. Johan Alverman 30 mei 2012 20:30
    Niet alleen kerosine wordt goedkoper ook AirFrance wordt minder waard.
    Beetje krom maar ja de laatste jaren is beleggen een carroussel geworden.
    Vaak geen peil op te trekken.
  5. [verwijderd] 31 mei 2012 07:38
    toch moet goekopere kerosine voor langere tijd( de olie daalt aan maanden) zichtbaar worden in meevallende kwartaalresultaten
    dit scheelt zoveel geld
  6. bestens 31 mei 2012 11:49
    Ook al is de olie (kerosine) nu goedkoper, is het niet zo dat er ook olie gebruikt wordt wat veel eerder is gehedged? Waardoor die olie misschien toch nog duurder is dan de huidige prijs?
  7. [verwijderd] 31 mei 2012 14:52
    quote:

    bloemanjer schreef op 31 mei 2012 12:21:

    kijk die koers inklappen
    wat een smerige praktijken
    we worden waar we bij staan in de maling genomen
    deze daling slaat helemaal nergens op
    Dit is TT niet hoor, je post hier bijna met dezelfde bewoordingen. Het is toch triest he
  8. forum rang 10 voda 1 juni 2012 16:04
    EU en VS akkoord over veiligheid luchtvracht

    Gepubliceerd op 1 jun 2012 om 13:30 | Views: 222

    BRUSSEL (AFN) - Luchtvaartmaatschappijen die vracht vervoeren tussen de Verenigde Staten en Europa, kunnen een vermindering van de administratieve rompslomp tegemoetzien. Brussel en Washington hebben een akkoord bereikt over wederzijdse erkenning van elkaars veiligheidsprocedures, zo maakte de Europese Commissie vrijdag bekend.

    Tot dusver moesten luchtvervoerders die met vracht over de Atlantische Oceaan vliegen, aan de veiligheidsvoorschriften van zowel de VS als de EU voldoen. In de praktijk betekende dit dat vliegtuigen zowel op de luchthaven van vertrek als op de eindbestemming uitvoerige controles moesten ondergaan. Dat bracht vertragingen en hoge kosten met zich mee.

    Door het akkoord, waar jaren aan is gewerkt, hoeven dergelijke controles nu nog maar één keer te worden uitgevoerd, in de VS of in Europa. De Europese Commissie schat dat dit alleen al in de EU leidt tot tientallen miljoenen euro's aan kostenbesparingen voor de luchtvaartsector.

    Stap voorwaarts

    Europees commissaris Siim Kallas (Transport) sprak van een grote stap voorwaarts. ,,Wij rekenen af met dubbele veiligheidscontroles, zonder te tornen aan de hoge mate van veiligheid'', aldus de Est. ,,Dat betekent enorme besparingen voor vrachtvervoerders wat betreft tijd en geld.''

    Luchtvaartmaatschappijen hebben het Amerikaans-Europese akkoord verwelkomd. ,,Luchtvracht is van vitaal belang voor de wereldeconomie'', aldus topman Tony Tyler van de internationale brancheorganisatie IATA. ,,Naar waarde gerekend wordt 35 procent van de internationaal verhandelde goederen vervoerd door de lucht. Het is cruciaal voor het bedrijfsleven dat die zendingen zowel veilig als efficiënt verlopen.''
  9. forum rang 4 s.lin 3 juni 2012 13:02
    Turkish Airlines ziet af van Poolse LOT
    2 juni 2012 15:15
    ANKARA - Turkish Airlines ziet af van het plan haar Poolse branchegenoot LOT te kopen. De acquisitie zou onvoldoende bijdragen aan de doelen van de Turkse luchtvaartmaatschappij op middellange en lange termijn.

    In januari maakte Turkish Airlines bekend in onderhandeling te zijn over de overname van LOT. De Turken zeiden interesse te hebben in LOT wegens de geografisch strategische positie van de Poolse luchtvaartonderneming.

    Nu is Turkish Airlines tot de conclusie gekomen dat LOT niet past in haar toekomstplannen. Daarom is besloten de onderhandelingen stop te zetten, meldden Turkse media zaterdag op basis van een verklaring van het bestuur van Turkish Airlines.

    LOT is net als Turkish Airlines lid van Star Alliance, een wereldwijde alliantie van 27 luchtvaartondernemingen.

    De Poolse regering, die voor 68 procent eigenaar is van de verlieslijdende maatschappij, wil LOT privatiseren.

    © ANP
  10. forum rang 10 voda 4 juni 2012 16:15
    'Lufthansa wil cateringtak verkopen'

    Gepubliceerd op 4 jun 2012 om 08:59 | Views: 431

    FRANKFURT (AFN) - De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa zet zijn cateringdochter LSG Sky Chefs in de etalage. Dat meldde de krant Financial Times Deutschland (FTD) maandag. Het onderdeel, dat niet alleen maaltijden levert aan Lufthansa zelf maar ook aan een groot aantal andere maatschappijen, heeft wereldwijd 30.000 werknemers en een jaaromzet van 2,3 miljard euro.

    Lufthansa ontdeed zich eerder van verlieslatende onderdelen als BMI en Jade Cargo en gaat nu volgens FTD ook winstgevende dochters die niet tot de kernactiviteiten behoren te gelde maken. Het bedrijf wil investeren in onder meer nieuwe vliegtuigen, maar wenst zich daarvoor gezien de huidige marktomstandigheden niet al te diep in de schulden te steken.

    De opbrengst van een eventuele verkoop van LSG Sky Chefs, en ook van it-dochter LH IT Services, zou Lufthansa kunnen helpen zijn moderniseringsplannen te financieren. Het bedrijf wil ook de kosten flink verlagen. Eerder dit jaar kondigde het een grote reorganisatie aan waardoor minstens 3500 banen verdwijnen.
  11. forum rang 4 s.lin 5 juni 2012 08:24
    Qantas geeft winstwaarschuwing af
    5-6-12 - 02:57
    Luchtvaartmaatschappij Qantas heeft vanochtend een winstwaarschuwing afgegeven. De winst van het gebroken boekjaar 2011/2012 kan tot 90 procent lager uitvallen, aldus het Australische concern.

    Vorige week maakte Qantas bekend de internationale vluchttak los te koppelen van de binnenlandse. Qantas draait verlies op de internationale vluchten, maar maakt winst op de binnenlandse. De in december afgesloten eerste helft van het boekjaar gaf al een daling van de nettowinst te zien met 82 procent.

    Brandstof
    In een verklaring zei Qantas dat de oorzaak van de winstdaling ligt bij de economische situatie in Europa. Ook besteedde de vliegtuigmaatschappij nog niet eerder zoveel aan brandstof.

    Staking
    Bovendien werd de maatschappij vorig jaar getroffen door een grootscheepse staking waarbij het personeel zich verzette tegen het directiebeleid. Het bedrijf staakte de vluchten drie dagen lang. Tienduizenden passagiers, die over de hele wereld kwamen vast te zitten, moesten financieel worden gecompenseerd.

    bron: ANP
  12. Johan Alverman 6 juni 2012 08:52
    Arabische luchtvaarder Etihad wil belang in Air France-KLM - media


    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Arabische vliegmaatschappij Etihad loert op een belang in Air France-KLM (AF.FR), meldt De Telegraaf woensdag op grond van bronnen in Parijs en Abu Dhabi.

    "De gesprekken tussen Air France KLM en Etihad over vormen van samenwerking gaan door, maar over de inhoud laten we niks los", schrijft de krant op basis van commentaar van KLM dinsdag. Etihad heeft al belangen in Air Berlin (30%), Aer Lingus (3%) en Virgin Australia (4%). Op die manier wil CEO James Hogan een mondiaal netwerk creëren om te groeien in Etihad-knooppunt Abi Dhabi, aldus de krant.


    Door Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 52 00; patrick.buis@dowjones.com


    (END) Dow Jones Newswires

    June 06, 2012 01:44 ET (05:44 GMT)

    Copyright (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.

    *Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

    Contact Disclaimer Privacyverklaring
  13. [verwijderd] 6 juni 2012 10:04
    quote:

    alexis chakchakbayev schreef op 6 juni 2012 08:52:

    Arabische luchtvaarder Etihad wil belang in Air France-KLM - media


    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Arabische vliegmaatschappij Etihad loert op een belang in Air France-KLM (AF.FR), meldt De Telegraaf woensdag op grond van bronnen in Parijs en Abu Dhabi.

    "De gesprekken tussen Air France KLM en Etihad over vormen van samenwerking gaan door, maar over de inhoud laten we niks los", schrijft de krant op basis van commentaar van KLM dinsdag. Etihad heeft al belangen in Air Berlin (30%), Aer Lingus (3%) en Virgin Australia (4%). Op die manier wil CEO James Hogan een mondiaal netwerk creëren om te groeien in Etihad-knooppunt Abi Dhabi, aldus de krant.


    Door Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 52 00; patrick.buis@dowjones.com


    (END) Dow Jones Newswires

    June 06, 2012 01:44 ET (05:44 GMT)

    Copyright (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.

    *Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

    Contact Disclaimer Privacyverklaring

    Kijk, van dit soort berichten geniet ik altijd. Wel overwogen beslissingen om in tijden van crisis toch te kiezen voor een belang! Dit betekend dat vanuit hun kant ze geloven dat koers op dit moment een koopje is en flinke winst kunnen behalen.

    Dit geeft de belegger moed! Nu even doorstomen, maar beginnen met de 3,5 definitief achter ons te laten en dan doorkabbelen naar de 4+
  14. Johan Alverman 6 juni 2012 13:11
    Terwijl de hele AEX in opperbeste stemming is blijft AF weer ver achter.
    Hoe is het toch mogelijk zou je denken. Je zou een dikke winst verwachten met nu al het gem. dagvolume. De dag is nog niet om maar het geeft te denken.
  15. Pelikapuntzak 6 juni 2012 13:19
    quote:

    StevenSeagal schreef op 6 juni 2012 10:04:

    [...]

    Kijk, van dit soort berichten geniet ik altijd. Wel overwogen beslissingen om in tijden van crisis toch te kiezen voor een belang! Dit betekend dat vanuit hun kant ze geloven dat koers op dit moment een koopje is en flinke winst kunnen behalen.

    Dit geeft de belegger moed! Nu even doorstomen, maar beginnen met de 3,5 definitief achter ons te laten en dan doorkabbelen naar de 4+
    Volgens mij ben jij de enige die hier vrolijk van wordt. In ieder geval de aandeelhouders niet. Aan het eind van de dag staat AirFr. in het rood.
  16. [verwijderd] 6 juni 2012 13:46
    Ik wordt er zeker vrolijk van. Heb je zelf een belang in AF of ben je alleen maar pessimisme aan het uiten in de hoop dat je puts meer waard worden? Mag uiteraard, maar zeg dat er dan ook bij
  17. Pelikapuntzak 6 juni 2012 14:00
    Vind jij de koersontwikkeling van vandaag bemoedigend. AirtFrance had moeten concurreren met TT. Wat gebeurt er: van 3.50 terug naar af. Conclusie er is heel weinig vertrouwen in dit bedrijf. Het opbouwen van een belang hoe klein of groot deze ook moge zijn had voor veel meer röring moeten zorgen. Na een uur was de storm over en staat een ieder weer met beide benen op de grond. En ik heb geen enkel belang in AirFrance. Ook geen puts. Maar ik wil je je blijheid niet ontnemen maar ik denk dat jij vandaag ook meer had verwcht.
2.435 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 122 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht