Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

TNT Express Terug naar discussie overzicht

gaat het toch door ??

1.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 69 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Guus_Geluk 22 januari 2013 16:36
    Je moet gewoon je stukken niet laten afpakken voor de huidige lage koers. Toch proberen ze dat door de koers niet te laten stijgen en af en toe een spike naar beneden te creeren om wat stop losses af te laten gaan. We hebben sinds vorige week maandag al een mooie rit gemaakt maar het toetje moet nog komen, de overname door Fedex.
    Vasthouden dus en op de plank leggen voor een paar weken en daarna lekker oogsten!
  2. Anatevka 22 januari 2013 17:04
    Kan het zijn dat RBS de TNT turbo long 3,6, waarvan RBS vorige week had aangegeven dat 'ie uit de handel zou gaan, ook weer aangeboden wordt door RBS zelf?

    Ik zie namelijk sinds een paar dagen vrij structureel een bied en laat van 7 cent verschil (hetzelfde als bij de andere twee nieuwe turbo longs), bij een aantal van 1999 stuks bij deze. Tevens ligt de stoploss mooi tussen de andere twee in (3 resp. 4,1).

    Op markets.rbs.nl/Aandelen/TNT-Express/T... staat nog wel de mededeling dat 'ie niet meer aangeboden wordt, maar ook de laatprijs...

    Iemand?
  3. forum rang 4 Guus_Geluk 22 januari 2013 18:01
    quote:

    Guus_Geluk schreef op 21 januari 2013 18:09:

    [...]

    Ben blij met dit miniem minnetje. In de boeken staan nu rode cijfers voor vandaag. De rest van de week kunnen we weer omhoog!
    Wederom een miniem minnetje, de 5.45 gaat een mooie steun worden.
    Morgen dan maar weer verder omhoog.
  4. [verwijderd] 22 januari 2013 18:05
    quote:

    Guus_Geluk schreef op 22 januari 2013 18:01:

    [...]
    Wederom een miniem minnetje, de 5.45 gaat een mooie steun worden.
    Morgen dan maar weer verder omhoog.
    ik ben uitgestapt, zie geen reden om weer in te stappen, jij dus wel guus.......of is het op hoop van zegen...........
  5. forum rang 4 Guus_Geluk 22 januari 2013 19:08
    quote:

    vlaggenmast schreef op 22 januari 2013 18:05:

    [...]

    ik ben uitgestapt, zie geen reden om weer in te stappen, jij dus wel guus.......of is het op hoop van zegen...........
    Als ik zeg dat ik denk dat er een mooie bodem is gecreerd op 5.45 dan is het wel duidelijk hoe ik over het verdere koersverloop denk.
    Ik zit er voor de MLT in en ik blijf er vol inzitten tot de overname van Fedex. Ik verwacht een flink hogere koers de komende tijd. Wanneer de overname precies zal zijn weet ik niet maar ik wil het wel meemaken.
  6. [verwijderd] 22 januari 2013 19:28
    quote:

    Frysk schreef op 21 januari 2013 17:05:

    Vanaf een zonnig Aruba even een vraagje.
    Afgelopen donderdag op de namiddag had ik een kooporder geplaatst voor tnt op 5.25 voor een eventuele dip op de vrijdag, werd uiteraard niet uitgevoerd maar heb hem niet geroyeerd.
    Vanochtend heeel vroeg kreeg ik een sms dat m'n kooporder gedeeltelijk is uitgevoerd, mooi, maar begrijp niet waarom niet in z'n geheel.
    Het enigste wat ik me kan bedenken is dat iemand eerder dan mij, in dit geval eerder dan donderdag op de namiddag, ook nog een kooporder had staan op 5.25, maw wie het eerst komt, wie het eerst maalt ?
    Iemand?
    Het is hier prima vertoeven en mag ook niet klagen haha, maar toch...
    Hoi Frysk,

    Hoe is het daar? lekker warm denk ik zo. Hier is het brrrrr.
    Vandaag m'n tnt'jes verkocht met €220 W en hoop ze weer lager terug te kopen.
    Hou jij de beurs ook in de gaten en dan met name TNT en ben je er al achter waarom je vroege kooporder op 5.25 dond. jl. niet in z'n geheel is uitgevoerd?
  7. [verwijderd] 22 januari 2013 19:30
    What Does the Breakup Mean for Logistics?

    By Mike Thiessen - January 22, 2013| Tickers: FDX, UPS| 0 Comments

    Mike is a member of The Motley Fool Blog Network -- entries represent the personal opinions of our bloggers and are not formally edited.


    In the face of seemingly insurmountable regulatory hurdles and mounting frustrations among its investors, Atlanta-based United Parcel Service (NYSE: UPS) has walked away from its proposed buyout of Hoofddorp, Netherlands-based logistics firm TNT Express (AMSTERDAM: TNTE). Valued at nearly $7 billion, the proposed deal would have provided UPS with a foothold in Europe as well as certain emerging markets and helped TNT compete with far larger rival DHL. The deal leaves both companies at a crossroads and may spell trouble for TNT in the face of intensifying competition from its Deutsche Post-owned rival.
    Under the proposed terms of the deal, UPS would have purchased TNT for 9.50 euros per share in cash. The combined company would have earned approximately $60 billion per year and claimed at least 20 percent of the European freight market. As a condition of the deal's disintegration, UPS must pay TNT a one-time breakup fee of 200 million euros.

    Stock Price Since Breakup
    Since news of the breakup hit the wires on January 14, UPS's stock has enjoyed modest gains. It now sits at $79.66 per share. This represents a 2.2 percent premium over its closing price on the final day before the announcement of the deal's failure.

    However, the stock had enjoyed a healthy run-up as anticipation for the breakup built. In late December, it became all but clear that the deal would not go through without either significant concessions on UPS's part or a wholesale change in E.U. regulators' attitudes. Since its December 28, 2012 interim low, the company's stock has gained about 9.3 percent.

    By contrast, TNT has seen its share price collapse over the same period. From its January 10 closing price of 8.50 euros, the company's stock lost about 43 percent in two trading days. It settled near 5 euros per share and has since rebounded slightly. To be fair, TNT traded between 5 and 7 euros per share for much of the six-month period that preceded the February 2012 merger announcement. In fact, most investors have long viewed the company as a speculative takeover play. UPS's interest validated this view and led to its above-market valuation.

    Businesses Involved
    UPS is the largest American shipping company. Its core business remains U.S. shipping and freight. Although it has recently expanded its operations in certain overseas markets, it has largely ceded dominance of the international supply chain to FedEx. However, UPS engages in a number of supply-chain management activities and provides logistical solutions to a range of large North American businesses. The company employs over 220,000 people and earned $3.3 billion on $53.7 billion in gross revenues in 2011.

    TNT is a major European logistics and transportation conglomerate that has steadily lost market share to Deutsche Post (Xetra: DPW.DE) subsidiary DHL in recent years. In addition to its airline properties, the company operates an air cargo subsidiary and lays claim to somewhat less than 10 percent of the European ground-freight market. TNT also operates in several key international markets and provides a significant revenue stream for PostNL. The Dutch postal service currently owns about 30 percent of the company.

    Although the failed merger is a clear setback for UPS's expansion plans, TNT walks away from the fiasco in a far weaker position. The company had offered to sell its wholly-owned airline subsidiary to ASL Airlines Corporation in order to make the deal more palatable to European regulators. At issue was a European Union law that prohibits non-E.U. companies from claiming majority ownership of E.U.-based airlines. In order to raise capital in the wake of the deal's breakup, it may choose to proceed with the sale of the airline.

    Even if TNT retains ownership of its airline holdings, its position remains precarious. Although it is still an attractive takeover target, potential suitors remain elusive. If European regulators were keen to scuttle the UPS-TNT deal due to the perceived European duopoly that DHL and UPS would subsequently enjoy, they will certainly be unwilling to bless a potential DHL-TNT merger.

    FedEx (NYSE: FDX) might appear to be a natural suitor. The Memphis-based logistics company has a tiny European presence and would not present such a serious threat to DHL's Continental dominance. However, the company has little need for TNT's emerging-market portfolio. FedEx is already one of the largest international shipping companies and has made a number of strategic moves designed to expand its presence in fast-growing areas of the world. Since a theoretical FedEx-TNT deal would merely afford the American shipper a medium-sized foothold in a relatively stagnant market, it would probably be redundant.

    As investors think about how to position themselves in the wake of this deal's breakup, it is important to note that TNT's largest single stakeholder is the Dutch national postal service. Immediately after news of the breakup was announced, PostNL reiterated its commitment to finding a buyer for TNT. In the coming months, it appears likely that new suitors will step forward to snap up TNT in its weakened state. Keen investors would do well do watch TNT's stock at these levels.
  8. Nie Weling 23 januari 2013 10:48
    Hallo. Ik ben nieuw hier en met handelen en veel info via jullie.
    Voor het eerst ingestapt met het kopen van TNT aandelen koers 5,265,
    een sprintertje long en een call-optie. Hopelijk goed ingeschat?
    5.50 blijkt een weerstand denk ik en hoop dat deze vandaag gebroken gaat worden.
  9. Nie Weling 23 januari 2013 11:06
    Kom op TNT, breek eens door die 5.50 heen! :-)

    Ja graag.

    Een oproep aan alle leden van de verschillende forums. Stap in op TNT om de 5,50 te doorbreken :-)). iedereen blij :-))
1.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 69 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.854
AB InBev 2 5.311
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 47.278
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 9.055
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 167
ADMA Biologics 1 32
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.724
Aedifica 2 844
Aegon 3.257 320.417
AFC Ajax 537 7.029
Affimed NV 2 5.802
ageas 5.843 109.788
Agfa-Gevaert 13 1.900
Ahold 3.536 74.034
Air France - KLM 1.024 34.396
AIRBUS 1 2
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.779
Alfen 13 17.528
Allfunds Group 3 1.239
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 342
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.779
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.822 240.567
AMG 965 126.750
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.527
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 384
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.206
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 322
Arcadis 251 8.630
Arcelor Mittal 2.024 318.789
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 272
arGEN-X 15 9.195
Aroundtown SA 1 190
Arrowhead Research 5 9.316
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.789
ASML 1.762 77.885
ASR Nederland 18 4.166
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 347
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.819
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.683

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 mei

    1. Consumentenvertrouwen juni (Dld)
    2. Consumentenvertrouwen mei (Fra)
    3. ASR jaarvergadering
    4. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    5. Inflatie mei, vlpg (Dld)
    6. OCI jaarvergadering
    7. Federal Reserve - Beige Book (VS)
    8. HP Q2-cijfers (VS)
    9. Salesforce Q1-cijfers (VS)
  2. 30 mei

    1. Azerion Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht