Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,550
  • Verschill

    -0,035 -0,63%
  • Volume

    204.317 Gem. (3M) 274,5K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom nieuws in 2014

668 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 juni 2014 12:50
    Beleggers kijken in de regel vooruit.
    Nieuwe deals + nieuwe producten zijn belangrijk voor de WPA in de komende jaren. Vooral het nieuwe Go Mobile voor de smartphone dat momenteel met giga-succes in Italie wordt getest kan een aardverschuiving teweeg gaan brengen.

    Analisten kijken in de regel achteruit.
    PND markt krimpt. Groei in nieuwe markten willen we eerst keihard zien

    Ondertussen zien we positieve ontwikkelingen in alle 4 de divisies van TomTom:

    -Telematics groeit fors , markt komende 5 jaar booming

    -Automotive groeit (veel deals binnen en die gaan meer en meer bijdrage; vanaf 2015 forse versnelling)

    -Licensing gaat groeien (Apple etc.,)

    -Consumer groei komt eraan volgens TomTom en die zijn altijd zeer terughoudend in hun communicatie (nieuwe producten connected PND's, innovatieve en vederlichte SportsWatches + Go Mobile app!!!!!!)
  2. [verwijderd] 23 juni 2014 14:07
    Mooi om te zien dat de media dit forum steeds meer als een primaire bron van informatie gaan zien. Dat zal alleen maar toenemen als de voorspellende kracht voor de koersontwikkleing ook nog eens veel beter blijkt dan het analistengeneuzel, dat steeds meer de plank enigzins mis of totaal mis slaat.

    Hier op het forum wordt VOORUIT gekeken, de analisten kijken ACHTERUIT of tellen hooguit het bewezene op. Het niet bewezene bestaat niet voor hun. Ze willen wel rapporteren over een maanlanding nadat die heeft plaatsgevonden, maar niet tijdens de planning en/of de uitvoering.

    Door wie laat je je als belegger liever informeren?
  3. [verwijderd] 23 juni 2014 14:59
    quote:

    xynix schreef op 23 juni 2014 14:07:

    Mooi om te zien dat de media dit forum steeds meer als een primaire bron van informatie gaan zien. Dat zal alleen maar toenemen als de voorspellende kracht voor de koersontwikkleing ook nog eens veel beter blijkt dan het analistengeneuzel, dat steeds meer de plank enigzins mis of totaal mis slaat.

    Hier op het forum wordt VOORUIT gekeken, de analisten kijken ACHTERUIT of tellen hooguit het bewezene op. Het niet bewezene bestaat niet voor hun. Ze willen wel rapporteren over een maanlanding nadat die heeft plaatsgevonden, maar niet tijdens de planning en/of de uitvoering.

    Door wie laat je je als belegger liever informeren?
    dikke ab ;-)
  4. Jejo303 26 juni 2014 08:43
    TomTom slaat de juiste weg in

    JOHN BEIJER | WOENSDAG 25 JUNI 2014, 09:09 uur | 1224 keer gelezen |

    TomTom

    De beurslieveling van weleer was een groot aantal jaren de weg kwijt. De verkoop van de losse units is natuurlijk niet meer van deze tijd, immers iedereen heeft tegenwoordig een smartphone met daarop gratis navigatie. Echter, TomTom heeft TeleAtlas overgenomen, heeft daar toen veel te veel voor betaald, maar die kaarten gaan nu hun geld opbrengen. Tevens heeft TomTom de afgelopen jaren allerlei nieuwe producten ontwikkelt en deals gemaakt met autofabrikanten voor vaste navigatieapparatuur.

    Er is dus weer licht in de tunnel en wij sluiten het nog steeds niet uit, nu er een enorme overnamegolf is wereldwijd, dat TomTom van de Beurs zal verdwijnen voor een prijs richting de 7 Euro. Een management buyout behoort ook tot de mogelijkheden, maar ook technisch gezien heeft het fonds een koopsignaal gegeven, zoals u in de onderstaande grafiek kunt zien. U zou het Aandeel kunnen kopen, maar wij hebben ervoor gekozen om een Turbo long in te nemen. Wij hebben de ABN TomTom turbo long 4.52 gekozen. Deze kost momenteel rond de 1.80 euro.

    www.beursduivel.be/column/2652141/tom...
  5. stot 26 juni 2014 08:56
    Hahahahahahaha overname prijs van 7 euro daar staan we al bijna op volgende maand

  6. forum rang 6 pwijsneus 26 juni 2014 09:19
    quote:

    stot schreef op 26 juni 2014 08:56:

    Hahahahahahaha overname prijs van 7 euro daar staan we al bijna op volgende maand

    € 7,- betekend een waardering van 1.5 miljard euro. Daar is Autnavi ongeveer voor weggeplukt door Alibaba.

    TomTom is een complexe mix, maar je zit dat alle 4 de poten een mooie transitie doormaken waardoor er na lange tijd weer naar groei gekeken kan worden.

    TT Telematics groeit harder dan de snel groeiende markt. Dat gaat lekker. Ook verzekeringsmaatschappijen gaan zich melden, nieuwe markt.

    Consumer was altijd het brekebeentje, maar door de snel groeiende sportswatches en de tijdelijke boos in omzet door de nieuwe reeks PND's hebben ze tijd om de transitie nu echt goed af te ronden. Wie had dat een jaar geleden gedacht!

    Automotive moet volgens TomTom gaan profiteren van hun nieuwe real-time maps. Gezien de deal met Audi in China onlangs gaat het met traffic ook lekker.

    Licensing is even afwachten, ik kijk uit naar de komende kwartaalcijfers of deze tak na het wegvallen van Google ook weer groei laat zien.

    Er komt voorzichtig weer wat groei in, en 1.5 miljard is inderdaad echt een lachertje.

    Kijk even naar Autonavi & Waze......TomTom heeft nóg veel meer in huis.
  7. Jejo303 27 juni 2014 11:32
    Smart transportation has a key role to play

    The new urban challenges faced by cities in the GCC provide a strong rationale for investment in various smart solutions

    By Jyoti LalchandaniPublished: 20:28 June 26, 2014 Gulf News

    Dubai

    Smart transportation is one of the top three investment areas (along with energy and public safety) for the development of Smart Cities. And on closer inspection, it is clear to see why. Global research and advisory services firm International Data Corporation (IDC) rates the importance of smart transportation across three key areas of urban transformation.

    Firstly, economic development relies on transportation infrastructure – to transport goods, to get citizens to their jobs, and to bring tourists and visitors to shops and attractions. According to the GPS manufacturer TomTom, the average driver loses eight working days a year due to congestion, and in many large metropolitan areas this number is higher. Beyond reducing traffic congestion, smart transportation is an essential part of coping with disasters, enabling citizens to navigate out of dangerous areas in response to a crisis, and managing events that swell urban populations for short periods of time.

    Secondly, in terms of enabling the sustainability targets promised by local government officials, smart transportation is a necessity for reducing emissions caused by idling in traffic or while searching for parking, and by the over-use of gasoline-based modes of transportation. This is a particular area of concern as Ford Motor Company estimates that the number of automobiles on the road in the world will increase from approximately one billion today to four billion in 2050.

    Thirdly, IDC views smart transportation as having a key role to play in facilitating greater levels of satisfaction among citizens and tourists alike. Every city has traffic congestion, and it is a major complaint of citizens and city visitors (along with delays in public transportation). Those leaders that can improve quality of life by reducing commute times and making it easier to get to jobs, schools, shops, and cultural attractions will have a competitive lead over neighboring municipalities.

    The new urban challenges faced by cities in the GCC provide a strong rationale for investment in various smart transportation solutions. Within the GCC, four cities rank among the 250 cities worldwide expected to see the fastest growth between now and 2020 – Riyadh (43rd), Jeddah (51st), Mecca (85th), and Kuwait City (246th). This rapid population growth will strain existing infrastructure and is one of the major drivers of the increasing pursuit of smart transportation.

    It is important to note that only a few cities in the GCC have a history of operating urban public transportation systems. The development of these systems is very recent, and in many cities is just ramping up now. Dubai has played a prominent role in this area, with the Dubai Metro having served well over 300 million passengers since its launch in September 2009. The 75km rapid transit system will be joined later this year by the Dubai Tram, a 14.5km network that will eventually link up with both the city’s metro system and the Palm Jumeirah’s monorail.

    Tourism is a critical pillar of the UAE economy and its relative importance will only increase going forward. For instance, Dubai’s hosting of the World Expo in 2020 means that more than 25 million people are expected to visit the emirate during the event’s six-month duration. The emirate has already started working on updating its transport master plan up to the year 2020, with Mattar al Tayer, chairman of Dubai’s Roads and Transport Authority (RTA), announcing that Dubai Metro’s Red Line will be extended to reach the exhibition site of the Expo, where a new metro station will be built to serve the millions of additional visitors. More news is certain to follow.

    Pilgrimages are also a key driver for the need to improve transportation solutions in the region. Mecca plays host to the annual Hajj and Umrah pilgrimages, and no other city in the world sees its population multiplied by three at least twice a year, every single year. And with this comes a pressing need to manage the regular flows of many millions of people descending on a well-defined yet limited space, the Haram and Hajj zones.

    The fact of the matter is that it is not cost effective or feasible to build the road infrastructure to cope with the rising populations in urban areas or to manage large influxes of people for pilgrimages or special events. IDC therefore recommends a combination of approaches is used to optimize existing infrastructure in order to achieve the ultimate goal: integrated, multi-model transportation across entire metropolitan areas or transportation corridors.

    To this end, focused and coordinated investment – as part of a carefully crafted master plan – must include the following areas:

    • Advanced public transportation

    • Car sharing and bike sharing

    • Tolling and congestion charging

    • Smart parking

    • Traveler information systems

    IDC believes that investments in each of these solutions will contribute to an integrated set of smart transportation solutions that allow citizens and visitors to take multiple modes of transportation from point A to point B so that peak traffic is reduced and more sustainable travel options are used.

    Coordination of these solutions rests on technologies like Big Data and advanced analytics, sensors and data collection devices, and traveler information systems such as wireless message panels, mobile apps, or traffic hotlines. Critically, strong leadership is required to ensure collaboration across multiple municipalities and operation centers, and it is this final trait that will ultimately make or break the GCC’s quest for a smarter, less congested future.

    The columnist is group vice president and regional managing director for the Middle East, Africa, and Turkey at global ICT market intelligence and advisory firm International Data Corporation (IDC).

    gulfnews.com/business/technology/smar...
  8. [verwijderd] 1 juli 2014 09:28
    Misschien een indicatie van een komende "worldwide" release van de Go Mobile Android App? De Go Mobile handleiding is er ondertussen in het Nederlands, Engels, Frans, Duits, Deen, Portugees, Spaans en uiteraard Italiaans.

    Dit is de Nederlandstalige:

    download.tomtom.com/open/manuals/GO_M...
  9. [verwijderd] 1 juli 2014 09:44
    Kingwoep: wat hebben we dit gemist! Ik hoop echt dat je er weer definitief bij bent. Jij staat keihoog in mijn top-3 van favoriete posters. En ik denk dat dat voor meer forumleden geldt.

    AB voor die handleiding link (in andere draadje al voor de Powerpoint). Kijk, we weten natuurlijk allang dat dit er aan zit te komen, maar dit maakt de kans weer groter dat het geen maanden meer gaat duren voor de brede launch van GO Mobile een feit zal zijn.

    De forum-meelezers kunnen er NU nog hun voordeel mee doen door nog onder de 6 fiks uit te breiden. De 7 (en hoger) gaat er echt heeeeeeeel snel komen. Triggers dat het verrekt het komende jaar.
  10. forum rang 5 hvasd2 1 juli 2014 10:10
    quote:

    boemel schreef op 1 juli 2014 09:43:

    [...]

    Welkom back Kingwoep.
    Idd welkom terug KW...
  11. [verwijderd] 1 juli 2014 10:23
    Mooie presentatie Kingwoep.

    Op slide 14 weer bevestiging enorme aantal probes.
    (big data, through Apple)

    En "leidend in combineren data sources".
  12. [verwijderd] 1 juli 2014 10:24
    quote:

    Balimoney schreef op 1 juli 2014 10:16:

    TT koersdoel omhoog naar 6 Euro bij de Rabo.
    Advies blijft "Hold".
    Oftewel: ze hebben goede berichten gehoord van de CFO op hun congres!
668 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht