Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,555
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    213.844 Gem. (3M) 278,3K
  • Bied

    5,550  
  • Laat

    5,560  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom, week 3-9 mei 2015: Geelen voor dummy's.

1.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 100 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. MSN 5 mei 2015 19:19
    Sorry voor de vervuiling, maar hier het hele artikel in het Nederlands. Via Google Translate was de pagina wel te bereiken. Origineel is in het Engels.
    ---
    Duitse autofabrikanten voorbereiden formeel bod Nokia's hier Map Service Met de Chinese Baidu
    BMW, Audi en Mercedes-Benz te popelen om de technologie te verwerven die nodig zijn om zelf-rijden auto's rijden

    An automobile dashboard monitor displays HERE software, the connected driving maps unit of Nokia Oyj. VERGROTEN
    Een auto dashboard monitor geeft HIER software, de aangesloten drijvende kaarten eenheid van Nokia Oyj. FOTO:

    BLOOMBERG NEWS
    Door WILLIAM BOSTON EN ILKA KOPPLIN
    Bijgewerkt 5 mei 2015 13:01 ET
    0 COMMENTAAR

    Duitsland big-drie premium-merk autofabrikanten zich voorbereiden op een formele poging om een ??meerderheidsbelang te verwerven in lanceren Nokia Corp. 'S Hier mapping-eenheid, in een consortium dat de Chinese technologie groep omvat Baidu Inc. en waarden Hier bij "aanzienlijk meer dan € 2 miljard euro," volgens mensen bekend met de situatie.

    BMW EEN G , Audi EEN G En Daimler EEN G 'S Mercedes-Benz zijn meestal felle rivalen in de markt voor luxe auto's. Maar ze zijn zo bezorgd over de ambities van Silicon Valley's dat ze samen zijn strepen te verwerven Nokia's in kaart brengen van eenheid om een technologie reus te voorkomen, zoals Google Inc., Appel Inc. of Facebook Inc. van het onder controle krijgen van een belangrijk deel van de technologie die nodig is om zelf rijden auto's rijden en in-car digitale diensten.

    "De grootste bedreiging voor de auto-industrie zou zijn als Google ontwikkelde een besturingssysteem voor zichzelf rijden auto's en maakte het gratis beschikbaar voor iedereen", aldus een persoon bekend met de situatie. "We moeten de kaart voor het besturingssysteem in de auto's."

    De gesprekken zijn in een vergevorderd stadium en zijn waarschijnlijk te sluiten binnen de komende twee weken, volgens mensen bekend met de situatie. Specifieke details zoals prijs en de verdeling van de specifieke inzet is nog steeds in beweging, deze mensen gezegd.

    De Duitse autofabrikanten zijn gericht op een controlerende meerderheid te verwerven. Baidu en een niet bekendgemaakte financiële investeerder in de groep zou minderheidsbelangen te verwerven. Nokia zou een minderheidsbelang te behouden.

    Advertisement

    Nokia, dat vorige maand verhoogde de mogelijkheid van verkoop Hier, zei tijdens de jaarlijkse algemene vergadering van aandeelhouders op dinsdag dat het nog steeds kan beslissen om het in kaart brengen van dienst te houden.

    Maar mensen bekend met de situatie zei dat het bedrijf in onderhandeling is om de meeste hier te verkopen en is ervan overtuigd dat de Duitse geleide consortium gemakkelijk zou kunnen financieren en snel te sluiten een deal en dat de Duitsers zullen investeren in het bedrijf.

    Een tweede groep investeerders uit verschillende geheime private-equity investeerders op zoek is naar een overname van hier gebruik van schuld, die ene persoon zei dat zou het moeilijk maken om hier te investeren in zijn groei te financieren.

    Nokia weigerde commentaar te geven.

    De Duitse autofabrikanten hopen op een stap voor Google te blijven door het nemen van controle van Nokia's hier, die een persoon beschreven als de meest geavanceerde digitale mapping service in de wereld. De autofabrikanten zijn van plan om verder te investeren in de dienst om te zetten in de ogen en oren van de self-gedreven auto's en de stichting in de auto digitale diensten te ontwikkelen.

    Afzonderlijk, Audi zal naar verwachting een "verregaande samenwerking" met de Chinese Baidu in China CES consumentenelektronica kondigen tonen in Shanghai later deze maand, zei de persoon. Baidu is een belangrijke partner, want het is het creëren van een high definition kaart van China, 's werelds grootste automarkt door de verkoop. Google is niet toegestaan ??om in kaart China.

    Volgens de overeenkomst met de Duitse consortium, kan Baidu Hier gebruiken is technologie alleen in China. Baidu weigerde commentaar te geven.

    Nog een persoon bekend met de plannen van de autofabrikanten 'zei het consortium van Duitse premium autofabrikanten benaderd Duitse bondskanselier Angela Merkel , haar vragen om de Finse regering aan te moedigen om de Duitse bod terug. Het is onduidelijk of mevrouw Merkel gehandeld op het verzoek. Nokia is gevestigd in Espoo, Finland.

    De Duitse regering weigerde commentaar te geven.

    Duitse autofabrikanten begon na te denken over het verwerven van de Here bedrijf na Nokia aangekondigd op 15 april dat het een "evaluatie van de strategische opties, waaronder een mogelijke desinvestering 'van hier zouden voeren. De beoordeling is ingegeven door Nokia's deal met het netwerk apparatuur maker verwerven Alcatel-Lucent .
    Nokia zag hier als een strategische troef voor zijn mobiele telefoon business. In 2008, Nokia breidde de service met de overname van een bedrijf genaamd Navteq te helpen bij het integreren van de mapping diensten in mobiele telefoons Nokia's. Na Nokia verkocht zijn mobiele telefoon bedrijf, begon het hier de vraag van de strategische rationale.

    Hier gegenereerd een verlies van € 32.000.000 vorig jaar, maar het bedrijf groeit. Het een omzet van € 970.000.000 in 2014, een stijging van 6% ten opzichte van het jaar daarvoor. Nokia heeft Hier geïdentificeerd is de reële waarde op ongeveer € 2000000000, of $ 2240000000.

    In aanvulling op de Duitse autofabrikanten, Hier is klanten zijn General Motors Co, Ford Motor Co, Jaguar Land Rover, Honda Motor Co, Nissan Motor Co en Renault SA. Hier zegt het controleert ongeveer 80% van de markt voor on-board navigatiesystemen in auto's in de VS en Europa.

    Op 29 april, Nokia leidinggevenden gesproken over een mogelijke verkoop van een meerderheidsbelang in hier met de onderhandelaars die de Duitse autofabrikant consortium, een persoon bekend met de gesprekken gezegd. De gesprekken gericht op de prijs en op de bezorgdheid van de Duitse autofabrikanten, dat een verkoop van hier om een ??Amerikaanse technologiebedrijf een concurrerende bedreiging voor de Europese autofabrikanten zou kunnen opleveren.

    Nog een persoon bekend met de gesprekken zei de Duitse autofabrikanten, een grote klant van de hier service, dreigde om te stoppen met het gebruik van de dienst als het verkocht aan een bedrijf als Facebook of Uber Technologies Inc. De Duitse autofabrikanten hebben inmiddels afgezwakt hun taal , uit angst voor dergelijke bedreigingen kan leiden tot achterdocht ze bouwen een kartel, de persoon gezegd.

    Schrijf naar William Boston william.boston@wsj.com en Ilka Kopplin op ilka.kopplin@wsj.com
  2. MSN 5 mei 2015 20:14
    quote:

    Rabo schreef op 5 mei 2015 20:11:

    Dit is slecht nieuws voor TT. We kunnen nu wel eens wegzakken naar de 5 euro regionen als deze "German car makers" Here overnemen voor slechts 2 miljard euro.

    [...]
    even lezen rabo, er staat het volgende:

    aanzienlijk meer dan € 2 miljard euro," volgens mensen bekend met de situatie.
  3. [verwijderd] 5 mei 2015 20:18
    dan had er wel 3 of 4 miljard gestaan. 2.2 of 2.4 miljard is ook als aanzienlijk meer dan 2 miljard.

    quote:

    MSN schreef op 5 mei 2015 20:14:

    [...]

    even lezen rabo, er staat het volgende:

    aanzienlijk meer dan € 2 miljard euro," volgens mensen bekend met de situatie.

  4. Regenboog33 5 mei 2015 20:19
    quote:

    Rabo schreef op 5 mei 2015 20:11:

    Dit is slecht nieuws voor TT. We kunnen nu wel eens wegzakken naar de 5 euro regionen als deze "German car makers" Here overnemen voor slechts 2 miljard euro.
    [...]
    Kan je ook onderbouwen waarom TT naar de € 5.- zou zakken?
    En waarom niet € 4,90 of € 5,10?

    Als je dat niet kunt hou dan eens op met dat eeuwige geroeptoeter.
  5. [verwijderd] 5 mei 2015 20:19
    quote:

    Rabo schreef op 5 mei 2015 20:18:

    dan had er wel 3 of 4 miljard gestaan. Dus 2.2 of 2.4 miljard wordt ook als aanzienlijk meer dan 2 miljard beschouwd in het artikel.

    [...]
    Jouw realisme begint erg veel te lijken op pessimisme :(
  6. [verwijderd] 5 mei 2015 20:20
    5 euro regionen ga me nu niet vast pinnen op dubbeltjes werk. Morgen zakken we eerst naar de 7 euro grens, ik was nog te positief met mijn 7.40 euro gezien dit artikel.

    quote:

    Turquoisine schreef op 5 mei 2015 20:19:

    [...]Kan je ook onderbouwen waarom TT naar de € 5.- zou zakken?
    En waarom niet € 4,90 of € 5,10?
  7. [verwijderd] 5 mei 2015 20:22
    quote:

    Rabo schreef op 5 mei 2015 20:11:

    Dit is slecht nieuws voor TT. We kunnen nu wel eens wegzakken naar de 5 euro regionen als deze "German car makers" Here overnemen voor slechts 2 miljard euro.

    [...]
    7,40 oké, die snapte ik nog, maar 5 slaat echt nergens op Rabo......voor HERE stonden we al rond de 7,50, en daar is niets aan veranderd. .....
  8. Regenboog33 5 mei 2015 20:23
    quote:

    Rabo schreef op 5 mei 2015 20:20:

    5 euro regionen ga me nu niet vast pinnen op dubbeltjes werk. Morgen zakken we eerst naar de 7 euro grens, ik was nog te positief met mijn 7.40 euro gezien dit artikel.

    [...]
    Dan zou ik veel putjes aanschaffen als je hier zo zeker van bent; dan loop je lekker binnen.

    Af en toe denk ik bij jou aan Dr. Jekyl & Mr. Hyde. Enerzijds ben je zeer negatief over het koersverloop van TT (maar je past je handelen hier niet op aan) maar anderzijds zou je het liefst zien dat ze enorm gaan stijgen.
  9. [verwijderd] 5 mei 2015 20:39
    quote:

    Rabo schreef op 5 mei 2015 20:11:

    Dit is slecht nieuws voor TT. We kunnen nu wel eens wegzakken naar de 5 euro regionen als deze "German car makers" Here overnemen voor slechts 2 miljard euro.

    [...]
    Wat ben jij nep en waarschijnlijk een marionet van iemand.
  10. [verwijderd] 5 mei 2015 20:49
    ok mensen we hebben 2 berichten gelezen
    1 Facebook
    2 Consortium (ook te lezen op Binck inmiddels)
    voor Justin> wat gaat de koers op vooral dat consortium nieuws doen: voordelen en nadelen
    je zou zeggen dat er een biedingsstrijd kan gaan ontstaan of dat een Apple onrustig wordt en uit het niks een vet bod lanceert op TomTom
  11. [verwijderd] 5 mei 2015 20:50
    Als er 2.4 miljard betaald wordt voor Here betekent dat omgerekend voor TomTom 2.4 m : 223570000 uitstaande aandelen = 10,74 p aandeel .
    Dit is dan puur de kaartenwaarde van TomTom excl. overige onderdelen en excl. achterstand in technologie bij Here...
    Oftewel 5,00 zal er niet op de borden gaan komen.....
  12. [verwijderd] 5 mei 2015 20:52
    quote:

    chav44 schreef op 5 mei 2015 20:50:

    Als er 2.4 miljard betaald wordt voor Here betekent dat omgerekend voor TomTom 2.4 m : 223570000 uitstaande aandelen = 10,74 p aandeel .
    Dit is dan puur de kaartenwaarde van TomTom excl. overige onderdelen en excl. achterstand in technologie bij Here...
    Oftewel 5,00 zal er niet op de borden gaan komen.....
    hooguit een schrikreactie
  13. relic 5 mei 2015 20:55
    quote:

    monoliet schreef op 5 mei 2015 20:52:

    [...]

    hooguit een schrikreactie
    En een (bij) koop kans van jewelste imo.
  14. [verwijderd] 5 mei 2015 21:01
    quote:

    Natte krant schreef op 5 mei 2015 20:59:

    Bij 2 miljard €8,95. Ook leuk voor de beginnende belegger.
    Alleen de kaarten.....en de rest er nog bij.....
  15. [verwijderd] 5 mei 2015 21:05
    2 miljard wordt het zeker want dat is op te maken uit de tekst
    daarom doen ze het ook via de consortium vorm dan kunnen ze dieper in de buidel tasten
    ik denk tegen of iets vorrbij de 3 miljard
    steld 3 miljard wat is TomTom dan waard op Maps? volgens mijn berekening 13.50 euro
  16. [verwijderd] 5 mei 2015 21:08
    Jouw vraag om 20:49 uur. Het is moeilijk te zeggen Moneymaker.

    * zijn andere autofabrikanten dan geneigd over te stappen naar tomtom, of willen die ook wel samenwerken met Bmw en die andere twee?

    * gaan ze de kaarten alleen voor zichzelf gebruiken en voor auto doeleinden of willen ze ermee op de licentie markt actief blijven zoals voorbeeld van Facebook en bijvoorbeeld richting app ontwikkelaars en met hun eigen app?

    * wat wordt de prijs?

    * hoe gaan ze het besturen?

    * wat wordt dan eigenlijk de rol van baidu?

    * gaan partijen die achter het net vissen interesse krijgen in TT?

    En wat vindt de aandelenmarkt ervan?

    Ik kan me voorstellen dat sommige longs het wat te onzeker vinden wat er gebeurt, maar dat is het voor de shorts ook. Er zijn kansen en bedreigingen en is nu gewoon nog niet te overzien.

    Terugdenkend aan HarrySnel is belangrijkste om te beseffen dat tomtom nu haar technologie op orde heeft en deals wint. Ongeacht wat er gebeurt blijft dat overeind staan.
1.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 100 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 mei

    1. NL werkloosheid april
    2. Aegon Q1-cijfers
    3. Vastned Q1-cijfers
    4. Deutsche Telekom Q1-cijfers
    5. KBC Q1-cijfers
    6. Siemens Q2-cijfers
    7. ArcelorMittal $0,25 ex-dividend
    8. IMCD €2,24 ex-dividend
    9. Shell $0,344 ex-dividend
    10. Unilever €0,4268 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht