Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,645
  • Verschill

    -0,170 -2,92%
  • Volume

    71.829 Gem. (3M) 281,8K
  • Bied

    5,635  
  • Laat

    5,645  
+ Toevoegen aan watchlist

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 mei 2015 19:14
    een ding is duidelijk, audi/mercedes groep zit te laag met zijn bod. Zelfs als zij het met nog een aantal autofabrikanten erbij toch gaan winnen, blijven voor partijen als Uber en facebook en alle niet aangesloten autofabrikanten slechts tomtom over, prima toch.
    Dan nog; vergeet niet, de andere autofabrikanten zijn in de regel wel concurrenten, dus niet aannemelijk dat je daar als vanzelfsprekend je technologie mee wilt delen.
  2. [verwijderd] 22 mei 2015 19:16
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 17:40:

    Opmerking Audi:

    - eerste officiele opmerking van een bestuurder. Dus meer dan een rumour via new york times en wsj
    - hulp nodig van andere fabrikanten is dus ook indicatie dat er inderdaad andere bieders zijn.
    - andere bieders lijken sterker. Anders heeft audi geen hulp nodig
    - volkswagen is al diep in samenwerking met tomtom. De move van audi lijkt daarom gek. Maar is het niet, want ze willen niet 100% afhankelijk worden van tomtom. Duopolie in stand houden is de fabrikanten prettig

    Duopolie in stand houden is toch de minst gunstige optie voor TomTom, hoe meer automerken meedoen hoe ongunstiger.
  3. NabeursInfoCorrectKaderen 22 mei 2015 19:31
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 17:40:

    Opmerking Audi:

    - eerste officiele opmerking van een bestuurder. Dus meer dan een rumour via new york times en wsj
    - hulp nodig van andere fabrikanten is dus ook indicatie dat er inderdaad andere bieders zijn.
    - andere bieders lijken sterker. Anders heeft audi geen hulp nodig
    - volkswagen is al diep in samenwerking met tomtom. De move van audi lijkt daarom gek. Maar is het niet, want ze willen niet 100% afhankelijk worden van tomtom. Duopolie in stand houden is de fabrikanten prettig

    Duopolie in stand houden is prettig omdat? Ze investeren straks wellicht een hoop geld in HAD en standaarden voor de europese autoindustrie. Tomtom kan dan alleen maar in prijs zakken om nog diensten door deze partijen te laten afnemen.

    Daarnaast kan het Here consortium aan bosch en continental vragen specifieke toepassingen voor here te ontwikkelen omdat ze tegelijk ook de afnemers zijn.

    Nee het is voor mij echt geen positief signaal. Laat microsoft here maar gewoon over nemen.
  4. NabeursInfoCorrectKaderen 22 mei 2015 19:37
    quote:

    xynix schreef op 22 mei 2015 15:46:

    [...]

    Die Duitsers gaan nooit hun eigen doodvonnis ondertekenen door het grootste gevaar (of hun grootste kans als ze constructief denken) voor de toekomst te dwingen met een andere partij in zee te gaan, zodat zij met de lozer door kunnen gaan.

    Ik snap niet dat er mensen zijn die dat serieus zouden kunnen denken. Dan heb je er in mijn ogen niet veel van begrepen.
    Bedankt voor het toelaten van een eigen inzicht. Naar mijn idee kan het here consortium de kaarten sneller upgraden door hun auto's nu al met de benodigde sensoren uit te rusten.

    En een consortium met audi zal ook wel volkswagen bevatten, maar dat zetten ze er nu niet bij omdat ze tomtom dan tegen de schenen schoppen.

    Natuurlijk kan het ook een show zijn, maar waarom dan extra fabrikanten uitnodigen...
  5. [verwijderd] 22 mei 2015 19:42
    quote:

    famel schreef op 22 mei 2015 19:37:

    [...]

    Natuurlijk kan het ook een show zijn, maar waarom dan extra fabrikanten uitnodigen...
    extra fabrikanten...., Concurrenten is een beter woord.
  6. [verwijderd] 22 mei 2015 20:12
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 17:42:

    [...]

    Misschien wacht hij nog op een gewenste bieder (microsoft) om het spel echt te starten. Bij bidding war zoveel mogelijk participanten. Niet alleen uber vs consortium. Nu al Tencent erbij als bieder. Nu nog microsoft en dan kan het spelletje weer wat hoger gespeeld worden.
    Mijn opmerking is meer in de zin van, Suri (lees Here) heeft geen platform nodig om te "dreigen" Here niet te hoeven verkopen. Er zijn zat bedrijven die geïnteresseerd zijn. "Het product" verkoopt zichzelf wel met het gevolg dat de prijs automatisch opgedreven wordt.

    Voor mij staat vast dat Here verkocht gaat (lees : moet) worden, omdat :

    1 Nokia heeft cash nodig
    2 Here niet verkopen betekent vertrouwens breuk met Audi +consortium. Betekent verlies grote klanten aan concurrent

    Suri heeft zijn knopen al geteld, geloof me.
  7. Mark73 22 mei 2015 20:17
    quote:

    smacman schreef op 22 mei 2015 19:16:

    [...]

    Duopolie in stand houden is toch de minst gunstige optie voor TomTom, hoe meer automerken meedoen hoe ongunstiger.
    Er is veel meer dan alleen automerken die kaarten van Here gebruiken. Ik zie Garmin dan wel overstappen naar TT bijvoorbeeld. Die zitten echt niet te wachten op een stel automerken die de prioriteit bij HAD leggen.
  8. [verwijderd] 22 mei 2015 20:22
    Hohoho. Check dit!

    Die meneer Ulrich Hackenberg van Audi, die stelt open te staan voor meer fabrikanten om samen op HERE te bieden is DEZELFDE man die vertelde over de hoge detail maps van TomTom in het kader van de zelfrijdende auto. Hij is 'head of cross-brand Research & Development at Volkswagen AG' (link 3).

    Is dat niet zeer opmerkelijk? Willen ze niet gewoon TomTom kopen en doen ze alsof ze zich op Nokia HERE richten??

    www.digitaltrends.com/cars/audi-using...
    auto.economictimes.indiatimes.com/new...
    www.volkswagenag.com/content/vwcorp/i...
  9. mjmj 22 mei 2015 20:29
    Kan het zijn TT een exclusieve overeenkomst heeft met een van de autofabrikanten op een bepaald gebied? En dat andere autofabrikanten het nu erg warm hebben?
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 mei 2015 20:58
    quote:

    mjmj schreef op 22 mei 2015 20:29:

    Kan het zijn TT een exclusieve overeenkomst heeft met een van de autofabrikanten op een bepaald gebied? En dat andere autofabrikanten het nu erg warm hebben?
    Ik denk dat TT het erg warm heeft, de HERE-overname kan de hele toekomst van TT op het spel zetten.
  11. [verwijderd] 22 mei 2015 21:01
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 22 mei 2015 20:58:

    [...]
    Ik denk dat TT het erg warm heeft, de HERE-overname kan de hele toekomst van TT op het spel zetten.
    Haha, denk dat jij het warm hebt van de zenuwen...
  12. [verwijderd] 22 mei 2015 21:03
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 22 mei 2015 20:58:

    [...]
    Ik denk dat TT het erg warm heeft, de HERE-overname kan de hele toekomst van TT op het spel zetten.
    Wel beïnvloeden, maar niet op het spel zetten.

    Zelfs in meest negatieve scenario - als die er al is - zal de overnemende partij blinde vlekken hebben en marktgebieden onbenut laten.
  13. [verwijderd] 22 mei 2015 22:40
    [q]Is dat niet zeer opmerkelijk? Willen ze niet gewoon TomTom kopen en doen ze alsof ze zich op Nokia HERE richten?[/q]

    Complottheorie: Ervan uitgaande dat tom2 + Audi (lees VAG) al een vergevorderde samenwerkingsverband hebben dan is dit een mooie manier om nu je concullega's 'door te lichten' om later de hoofdprijs vragen .
  14. [verwijderd] 22 mei 2015 22:51
    quote:

    beurs_noob schreef op 22 mei 2015 22:40:

    [q]Is dat niet zeer opmerkelijk? Willen ze niet gewoon TomTom kopen en doen ze alsof ze zich op Nokia HERE richten?[/q]

    Complottheorie: Ervan uitgaande dat tom2 + Audi (lees VAG) al een vergevorderde samenwerkingsverband hebben dan is dit een mooie manier om nu je concullega's 'door te lichten' om later de hoofdprijs vragen .
    Dat is niet zomaar een complottheorie! Laat dit eens op je inwerken.

    A) TomTom heeft de Road DNA map ontwikkeld. www.gpsbusinessnews.com/TomTom-Road-D... Deze is getest samen met Volkswagen, en zat in die zelfrijdende Audi.

    B) Volgens Goddijn is de samenwerking met Volkswagen het meest close van al hun relaties in de branche. Zie eind van deze video: www.youtube.com/watch?v=3pSUxNHgauk TomTom heeft de specificaties van de benodigde maps voor zelfrijdende auto's scherp gekregen en is massaproductie gestart.

    C) Dat leidt tot een volgens Goddijn in diezelfde video tot een 'nieuw product'. Dus anders gepositioneerd en anders geprijsd dan een gewone digitale kaart.

    D) Volkswagen heeft deze kaart nodig voor haar toekomst. En heeft weinig andere keuzes.

    E) In dat geval worden er spelletjes gespeeld. Zie onderstaande tekst.

    -------------------

    www.gpsbusinessnews.com/Nokia-Here-Bi...

    Volkswagen, Audi & TomTom
    The second illogical element is that Audi - and the Volkswagen group at large - have been signing multiple agreements with TomTom - instead of Here - in the last few months. Volkswagen of America has inked a deal with TomTom (read here) for maps which was announced in January 2015; and Volkswagen and Audi will be using TomTom traffic information in Europe (read here) according to a joint announcement made in February.

    TomTom and the Volkswagen group have also signed a research and development agreement about highly automated cars (read here) in October 2014. As a first element of this agreement the automated drive of an Audi car between San Francisco and Las Vegas last January at the time of CES was performed using a high accuracy map from TomTom. Therefore there not would be much logic for Volkswagen in investing in Here while running a major R&D program with TomTom on what appears to be the future of the car industry.

    Poker game
    The complexity of this bidding war is that, like in a poker game, there are false contenders, companies bidding - or leaking to the press the fact they could bid even if they are not - not to win but to put pressure either on their competitors or on their map licensing partner.

    -------------------

    F) Goddijn heeft dit spelletje al een keer eerder meegemaakt, zoals je in de link hierboven ziet, met Garmin hebben ze dat ervaren. Daarom zit Goddijn er nu relaxed in. Hij weet dat TomTom de gewenste technologie heeft. Dit is ook wat die quote van Jan Maarten de Vries was. We zitten in een "sweet spot" zegt hij www.iex.nl/Forum/Topic/1324990/106/To... Goddijn gaat zich niet laten foppen en ik ook niet *houdt stukken stevig vast*
  15. NabeursInfoCorrectKaderen 22 mei 2015 23:19
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 20:22:

    Hohoho. Check dit!

    Die meneer Ulrich Hackenberg van Audi, die stelt open te staan voor meer fabrikanten om samen op HERE te bieden is DEZELFDE man die vertelde over de hoge detail maps van TomTom in het kader van de zelfrijdende auto. Hij is 'head of cross-brand Research & Development at Volkswagen AG' (link 3).

    Is dat niet zeer opmerkelijk? Willen ze niet gewoon TomTom kopen en doen ze alsof ze zich op Nokia HERE richten??

    www.digitaltrends.com/cars/audi-using...
    auto.economictimes.indiatimes.com/new...
    www.volkswagenag.com/content/vwcorp/i...
    Waarom zouden ze dan eerst de prijs voor here opdrijven? Dat maakt tomtom vervolgens alleen maar duurder.

    Ulrich hackenberg heeft gezien hoe het bij tomtom werkt en denkt nu dit kunnen wij ook met here als er maar genoeg partijen mee investeren die dan ook gelijk afnemen en data aanleveren.
  16. NabeursInfoCorrectKaderen 22 mei 2015 23:20
    quote:

    Mark73 schreef op 22 mei 2015 20:17:

    [...]

    Er is veel meer dan alleen automerken die kaarten van Here gebruiken. Ik zie Garmin dan wel overstappen naar TT bijvoorbeeld. Die zitten echt niet te wachten op een stel automerken die de prioriteit bij HAD leggen.
    Nee ze nemen liever kaarten af bij een directe concurrent.
  17. NabeursInfoCorrectKaderen 22 mei 2015 23:25
    Als audi dit alleen maar zou zeggen om te bluffen dan is de vraag: waarom zouden ze dat zeggen?

    Ik kan geen enkele nuttige reden bedenken voor audi behalve dat ze here daadwerkelijk zouden willen kopen.

    En vergis je niet, ik zit al long sinds 3,30 euro.

    Oh wacht ik heb zojuist een reden bedacht. Uber gaat er met zelfrijdende taxis voor zorgen dat ze minder auto's gaan verkopen dus drijven ze de prijs op voor een slecht bedrijf waardoor uber straks met de gebakken peren zit.

    6000 mensen extra in loondienst, flinke kosten en minder inkomsten want autofabrikanten stappen over naar tomtom.
  18. [verwijderd] 22 mei 2015 23:27
    quote:

    famel schreef op 22 mei 2015 23:19:

    [...]

    Waarom zouden ze dan eerst de prijs voor here opdrijven? Dat maakt tomtom vervolgens alleen maar duurder.

    Ulrich hackenberg heeft gezien hoe het bij tomtom werkt en denkt nu dit kunnen wij ook met here als er maar genoeg partijen mee investeren die dan ook gelijk afnemen en data aanleveren.
    Map dna is gepatenteerd!!!!
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 juni

    1. Werkloosheid mei (Dld)
    2. Vacatures april (VS)
    3. Fabrieksorders april (VS)
  2. 05 juni

    1. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin mei (Chi)
    3. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (Dld)
    4. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (EU)
    5. Inkoopmanagersindex diensten mei def. (VK)
    6. Producentenprijzen april (eurozone)
    7. Campbell Soup Q3-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht