Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

21 JULI 2015 DE 2E KWARTAALCIJFERS

1.346 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 68 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 juli 2015 09:11
    quote:

    bert190 schreef op 20 juli 2015 09:04:

    Negen van de tien keer zakt de koers de dag voor de cijfers. Komt helemaal goed.
    Dan gaan ze daar vandaag maar eens verandering in brengen..
  2. [verwijderd] 20 juli 2015 09:17
    Als alles klopt wat ik heb gehoord via de diverse kanalen dan zal morgen bij TomTom consumer wel eens de grote verrassing kunnen zijn. Misschien gaan we al het eerste begin van de aanstaande groei bij Automotive zien. Hopen dat TTT voldoende conservatief is gebudgetteerd om niet te zeer tegen te vallen.

    Ik ben zelf in ieder geval vast op de cijfers. En mijn positie is daar op afgestemd. Ik verwacht zelf dat morgen wel eens de dag zou kunnen worden dat we de 11 definitief achter ons gaan laten. En dat zou dan mooi zijn dat dat helemaal op eigen kracht is.

    Maar ja, als je ASML-achtig wilt gaan stijgen zal het ooit moeten gaan starten, toch?!
  3. freek 771 20 juli 2015 09:30
    Bijna iedereen voorspelt hogere koers morgen maar nu - een dag ervoor- daalt de koers. De conclusie moet zijn dat de volgers op het TomTom forum veel optimistischer zijn dan de rest. Waarom? omdat ze het beter weten? of omdat de wens de vader van de voorspelling is?
    Mijn voorspelling alsnog (ik was te laat) min 1.5%. Ik denk dat we een tijd rond de 10 blijven hangen maar lager zou mij ook niets verbazen. Ben blij dat ik ten Cate ook nog heb.
  4. bert190 20 juli 2015 09:36
    Wordt een dag met weinig omzet. Aandacht gaat naar Ten Cate en OCI. Heel mooi zo. Rustig naar morgen...
  5. [verwijderd] 20 juli 2015 09:39
    quote:

    freek 771 schreef op 20 juli 2015 09:30:

    Bijna iedereen voorspelt hogere koers morgen maar nu - een dag ervoor- daalt de koers. De conclusie moet zijn dat de volgers op het TomTom forum veel optimistischer zijn dan de rest. Waarom? omdat ze het beter weten? of omdat de wens de vader van de voorspelling is?
    Mijn voorspelling alsnog (ik was te laat) min 1.5%. Ik denk dat we een tijd rond de 10 blijven hangen maar lager zou mij ook niets verbazen. Ben blij dat ik ten Cate ook nog heb.
    Freek, als je een beetje op de aanbiedingen let kun je momenteel 2 brillen voor de prijs van een kopen.
  6. [verwijderd] 20 juli 2015 09:49
    Goed nieuws van een TomTom manager:

    De PND markt was vorig kwartaal -8% en is sinds maart van dit jaar is dat gegroeid naar rond de nul. Binnen de divisie Consumer komt bovenop deze neutrale omzet uit PND, de groeiende omzet (100% groei doelstelling) uit sporthorloges en de eerste verkopen van de nieuwe actie camera. Je kunt dus vrij zeker zijn van omzetgroei in de consumer divisie.

    Verder zeggen ze een marktaandeel van 20% te hebben in het sporthorloge segment en dat is veel meer dan ik tot nu toe hoorde, ik heb nooit exacte cijfers gezien, behalve een zwitsers rapport die tomtom niet eens noemde (onder 10%)

    www.telecom-handel.de/consumer-commun...

    De markt van navigatieapparatuur is gedaald voor de jaren, wat de vooruitzichten heb je als fabrikant nog voor de toekomst?

    Achim Liersch: Het is waar dat de omzet daalde met vijf tot tien procent in de afgelopen jaren. Momenteel is dit echter weer gestabiliseerd, met ingang van maart de totale markt was - en TomTom - in de plus / minus nul.

    Wat zijn de redenen voor deze ontwikkeling?

    Liersch: Onze focus lag duidelijk op duurdere apparaten boven EUR 150, dus we waren in staat om de omzet stabiel te houden, ondanks een licht dalende volumes.

    Waarom is duurdere apparaten verkopen beter vandaag dan ze deden vijf jaar geleden?

    Liersch : Dat is vooral omdat dat het thema navigatie is nu de massa absoluut bekende en velen hebben al een Navi gehad. De meerderheid van de klanten van vandaag zijn terugkerende klanten die willen nu een beter apparaat met meer functies

    TomTom heeft daarom waagde om de reeds zeer goed bemand sportsector ongeveer twee jaar geleden te voeren

    Liersch : Dat was een zeker risico, maar ons de positieve feedback heeft aangetoond dat we op een goede weg hier. En heel onervaren waren we dan niet, door de GPS kennis, waren we in staat om onze jarenlange know-how zeer goed te brengen.

    Nieuwe producten zijn te komen Aangezien het bedrijf is momenteel er in deze markt?

    Liersch : Momenteel hebben we ongeveer 20 procent marktaandeel, dat is niet slecht voor een absolute nieuwkomer.
  7. [verwijderd] 20 juli 2015 09:55
    Justin, eindelijk weer eens een post met niveau op dit forum. Dat is andere kost dan dat voortdurende geneuzel over omhoog/omlaag. AB! En thnx.
  8. NabeursInfoCorrectKaderen 20 juli 2015 10:02
    Mijn verwachting was de volgende:

    Ik verwacht een licht dalende PND verkoop. -1,5 % ofzo. Economie trekt aan dus meer verkopen, goedkope dollar dus meer verkopen in amerika. Maar bij elkaar niet genoeg om de algemene daling om te zetten naar groei.

    De sport en bandit producten zullen het verlies aan PND verkopen wel teniet doen dus zien we een stijgende consumer divisie.

    Licensing blijft gelijk, telematics omhoog maar niet de beloofde groei. Hiervoor zullen ze toch nog wel een overname moeten doen.

    Automotive flinke groei aan orders en intake. Autoverkopen zijn flink gestegen, dus dat zal wel invloed hebben.

    Alles zal afhangen van de verwachtingen voor automotive, verder zie ik weinig spektakel gebeuren.

    Maar als het bericht van justin klopt, dan zou de consumer divisie dus veel sneller groeien. Ik ben benieuwd!
  9. [verwijderd] 20 juli 2015 10:06
    Omzet in consumer, telematics en licensing gaan alledrie groeien en die in automotive neutraal en groei vanaf Q4 van dit jaar. Winst per aandeel schat ik voor Q2 op 9 cent adj. Waardoor de outlook voor de jaarwinst omhoog gaat.
  10. [verwijderd] 20 juli 2015 10:12
    quote:

    *Justin* schreef op 20 juli 2015 10:06:

    Omzet in consumer, telematics en licensing gaan alledrie groeien en die in automotive neutraal en groei vanaf Q4 van dit jaar. Winst per aandeel schat ik voor Q2 op 9 cent adj. Waardoor de outlook voor de jaarwinst omhoog gaat.
    Ik heb indicaties dat automotive ook nog wel eens boeiend zou kunnen zijn alleen weet ik nog niet hoeveel daarvan al in Q2 te zien zal zijn. Kwalitatief weet ik dat er bepaalde nieuwe inkomstenstromen al in Q2 op gang zijn gekomen, alleen heb ik nog geen idee wat dat op dit moment al kwantitatief voorstelt. Maar vanaf Q3/Q4 gaat dat significant worden. Uiterlijk bij de IAA weten we vrijwel zeker meer, als er niet voor die tijd iets strategisch is gebeurd. Ik houd er in mijn optie-strategieën rekening mee omdat de IAA voor de september expiratie valt.

    Er zitten ook nog wat leuke annonceringen in de pijplijn, die misschien wel morgen naar buiten komen. Daar zit een spraakmakende bij die overigens materieel niet zo veel voorstelt, maar wel erg mooi voor het imago.

    Zo, nu mag de microfoon weer naar de zzz-club! Die hebben vast al gezien dat de koers zo maar 10 centjes is teruggevallen vanaf DH. En dat is natuurlijk wel belangrijk!
  11. [verwijderd] 20 juli 2015 10:25
    quote:

    famel schreef op 20 juli 2015 10:02:

    Mijn verwachting was de volgende:

    Ik verwacht een licht dalende PND verkoop. -1,5 % ofzo. Economie trekt aan dus meer verkopen, goedkope dollar dus meer verkopen in amerika. Maar bij elkaar niet genoeg om de algemene daling om te zetten naar groei.

    De sport en bandit producten zullen het verlies aan PND verkopen wel teniet doen dus zien we een stijgende consumer divisie.

    Licensing blijft gelijk, telematics omhoog maar niet de beloofde groei. Hiervoor zullen ze toch nog wel een overname moeten doen.

    Automotive flinke groei aan orders en intake. Autoverkopen zijn flink gestegen, dus dat zal wel invloed hebben.

    Alles zal afhangen van de verwachtingen voor automotive, verder zie ik weinig spektakel gebeuren.

    Maar als het bericht van justin klopt, dan zou de consumer divisie dus veel sneller groeien. Ik ben benieuwd!
    Ik denk dat je veel te zuinig bent.

    TomTom wint momenteel marktaandeel. Vorig kwartaal zei tomtom bij de cijfers:

    "Our market share in Europe remained broadly flat whilst we continued to strengthen our ASP. We saw market share improvements towards the end of the quarter in both regions."

    De berichten van Garmin van vorige week zijn daar bewijs van. Garmin verliest marktaandeel aan TomTom door de dure dollar tov de goedkopere euro.

    Verder groeit Telematics net zo als afgelopen kwartalen. En Licensing groeit ook qua omzet, al is het maar vanwege de dollar. Apple inkomsten bijvoorbeeld 30% hoger doordat dat dollar inkomsten zijn.
  12. [verwijderd] 20 juli 2015 10:25
    quote:

    hvasd2 schreef op 20 juli 2015 10:24:

    Zeer zure zult club ?
    Zaniken-Zeuren-Zeiken.

    Een gekoesterd specialisme van nogal wat forumleden hier, met nul eigen bijdrage.
  13. [verwijderd] 20 juli 2015 10:31
    quote:

    *Justin* schreef op 20 juli 2015 10:25:

    De berichten van Garmin van vorige week zijn daar bewijs van. Garmin verliest marktaandeel aan TomTom door de dure dollar tov de goedkopere euro.
    Ik denk persoonlijk dat ook het kwaliteitsverschil langzaam begint door te tikken. De lifetime maps EN traffic worden wat ik hoor in de markt zeer gewaardeerd. Als de HERE-kaarten van de Garmins van het zelfde belabberde niveau zijn als wat je een jaar geleden nog bij VAG geleverd kreeg dan MOET dat zich op enig moment toch tegen Garmin gaan keren.

    Ik sluit niet uit dat Garmin op enig moment zich oftewel terug gaat trekken uit navigatie of licenties gaat nemen bij TomTom voor maps en traffic. De nieuwe Rider is bijvoorbeeld de Garmins in razend tempo uit de markt aan het drukken. En PND's voor motorrijders zijn een super stabiele markt. De trucker is van het zelfde laken een pak.

    Het zou mij niet verbazen ( ;-) ) als TomTom gewoon stug blijft door innoveren met PND's. De economies of scale worden steeds gunstiger t.o.v. welke concurrent dan ook.
  14. forum rang 6 Chiddix 20 juli 2015 10:35
    quote:

    *Justin* schreef op 20 juli 2015 10:06:

    Omzet in consumer, telematics en licensing gaan alledrie groeien en die in automotive neutraal en groei vanaf Q4 van dit jaar. Winst per aandeel schat ik voor Q2 op 9 cent adj. Waardoor de outlook voor de jaarwinst omhoog gaat.
    Even rekenen. Is 0,09 euro p/a in het voorbije kwartaal niet een winst van ongeveer 20 miljoen? Een vraagje, wat is Adj? Is dat hetzelfde als wat er onder de streep netto overblijft?
  15. [verwijderd] 20 juli 2015 10:55
    We gaan het morgen zien, hoe tomtom er voor staat. Het is natuurlijk eerst zien, dan pas geloven. Hèb me te vaak in de vingers gesneden, dat de cijfers uiteindelijk erg tegen vielen. Voor de MT EN LT komt het zeker goed maar of het het afgelopen kwartaal al zo goed was ??? Er zijn iig veel tekenen, dat dit zo is.....Succes morgen iedereen. ..
1.346 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 68 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht