Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,555
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    304.862 Gem. (3M) 278,3K
  • Bied

    5,550  
  • Laat

    5,630  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom augustus 2015

4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 248 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 augustus 2015 20:22
    quote:

    *Justin* schreef op 6 augustus 2015 20:14:

    Zeker Korups. Ik geloof nog niet zo in die transfer, maar daar komen we gauw genoeg achter.

    Het artikel van Pim rammelt. Voor 1 mrd de mapping database en technologie verkopen. Dan heb je een gaatje in je hoofd (ik bedoel niet Pim, maar als tomtom) om voor die prijs te verkopen. Hij gaat voorbij aan groei orderboek automotive (dus reken eens 400 omzet licensing + auto in sterke groeimarkt. Deferrals spelen geen rol, gaat om de cash. Verder is nieuwe mappingplatform superieur aan here (een van de reden van hun verkoop).

    Ik zou een ander scenario kiezen, gelijk aan de Mol, maar dan met participatie van Tier1's in een aparte HAD unit.
    ThaTs with the 2010-2012 contracts.
    In 2016, contracts allready signed, the market is more likely to be 55-45
    Please do your homework when u write an article.

    Even morgan stanley said tomtom is 1.6 times the value of here.

    Een van de post op het artikel en verder is onze Groeibriljant ook weer heerlijk bezig

    Bullshit valuation.
    Here and TomTom have the same quality and seize of their Maps. So a valuation on revenue only is was too limited.

    TomTom is leading in real-time Traffic (80% marketshare) and also has taken a technology lead in their real-time Maps platform (took them years and years to develop where Here still has to start so they are years behind).

    The economy of this real time platform is that TomTom can deliver automatic updates in real time and also is capable of handling sensor data from the car. This platform is far more efficient than Here (TomTom Maps 3000 employees and Here Maps 6000 employees for updating the same database).

    The TomTom Maps marketshare is rising fast (now 20% but new deals with Peugeot-Citroen, Volkswagen and Bosch will easily double that and from 2016 you will see that in the revenues).

    Morgan Stanley recently came to a valuation that the databases of Here and TomTom are equal and have the same value. In their optimistic scenario they even valuate the TomTom database at 1.6 X Here because of the technical lead of TomTom and their Road-DNA technology for (semi-)autonomous driving (ADAS + HAD).

    20% is history. At this moment it is already close to 40%-60% when you look at orderintakes.
    TomTom has won deals with Peugeot-Citroen, Volkswagen and Bosch that will bring fast growth in revenues coming years.

    Soon it will be 50%-50% (IAA Frankfurt September) . The market of connected car and (semi-)autonomous driving will sky rocket coming decade. Here and TomTom are the only 2 suppliers (Google has no position in automotive and has no offline HD maps).
  2. Koos99 6 augustus 2015 20:26
    quote:

    *Justin* schreef op 6 augustus 2015 20:14:

    Zeker Korups. Ik geloof nog niet zo in die transfer, maar daar komen we gauw genoeg achter.

    Hoe verklaar je dan dat JdM geen 3% belang heeft gemeld, dat kan ie alleen voor elkaar gekregen hebben door een dusdanig groot pakket te kopen dat hij ook direct door de 5% ging. De enige andere conclusie is dat hij verzuimt heeft een melding te maken bij de 3%

    Ik besef de transfer is geen zekerheid, maar wel iets om in je achterhoofd te houden. Rekening houdend met het feit dat die 5% is overgeheveld ben ik wel benieuwd wat de eventuele consequenties zijn van de commissaris die door Flevo was aangesteld.
  3. Willemijn1 6 augustus 2015 20:27
    quote:

    *Justin* schreef op 6 augustus 2015 18:40:

    Indien het pakket is overgegaan van Dasym naar de Mol, dan zou niet alleen de Mol een opbouw belang, maar ook Dasym een afbouw belang moeten melden. Als we dat morgen niet horen, stuur ik ff een mailtje naar de AFM om dit duidelijk te krijgen. TomTom zit bij Dasym in een TMT fonds (beleggingsfonds in telecom en media) waar meerdere mensen in beleggen. Kun je dan zomaar een belang van 100 miljoen in tomtom onderhands verkopen aan John de Mol? Ja dat kan, maar dan zou je daarover toch je beleggers en in ieder geval de AFM moeten informeren. En hoe zit het dan precies met Flevo deelnemingen. Dat was een relatie tussen Dasym en Janivo. Is dat nu John en Janivo??? Dat zou IR van TomTom ons moeten kunnen vertellen, wie de grootaandeelhouders zijn...
    Ik ben niet handig in het plaatsen van links, sorry. Maar:

    Op de website van TomTom staat onder shareholder structure bijgewerkt tot 1 augustus 2015
    Goddijn 11%
    Vigreux 11%
    Geelen 11%
    Pauwels 11%
    Janivo/Dasym 10%
    totaal 56% (ipv 54%)
    freefloat 44%

    In het AFM register is op 4 augustus 2015 gemeld:
    J.H.H. de Mol een belang van 5.1% heeft genomen in TOMTOM(wijze van beschikken rechtstreeks)
    Er staan geen andere aan- en/of afmeldingen bij.

  4. [verwijderd] 6 augustus 2015 20:38
    quote:

    Willemijn1 schreef op 6 augustus 2015 20:27:

    [...]

    Ik ben niet handig in het plaatsen van links, sorry. Maar:

    Op de website van TomTom staat onder shareholder structure bijgewerkt tot 1 augustus 2015
    Goddijn 11%
    Vigreux 11%
    Geelen 11%
    Pauwels 11%
    Janivo/Dasym 10%
    totaal 56% (ipv 54%)
    freefloat 44%

    In het AFM register is op 4 augustus 2015 gemeld:
    J.H.H. de Mol een belang van 5.1% heeft genomen in TOMTOM(wijze van beschikken rechtstreeks)
    Er staan geen andere aan- en/of afmeldingen bij.


    Willemijn1,

    Als je op de adres balk klikt krijg je de keuze selecteer alles daar op klikken dan naar iex bij nieuwe reactie ff vinger op je scherm dan keuze kopieer aanklikken en voila. Als je het op je pc doet dan hetzelfde maar dan de rechtermuisknop.
  5. Regenboog33 6 augustus 2015 20:38
    quote:

    Willemijn1 schreef op 6 augustus 2015 20:27:

    [...]

    Ik ben niet handig in het plaatsen van links, sorry. Maar:

    Op de website van TomTom staat onder shareholder structure bijgewerkt tot 1 augustus 2015
    Goddijn 11%
    Vigreux 11%
    Geelen 11%
    Pauwels 11%
    Janivo/Dasym 10%
    totaal 56% (ipv 54%)
    freefloat 44%

    In het AFM register is op 4 augustus 2015 gemeld:
    J.H.H. de Mol een belang van 5.1% heeft genomen in TOMTOM(wijze van beschikken rechtstreeks)
    Er staan geen andere aan- en/of afmeldingen bij.
    Meldingen onder de 3% hoeven niet bij het AFM gemeld te worden. En hier zijn er veel van, zie deze link (van Justin gepikt ;-) postimg.org/image/9sp4871ep/ . Deze fondsen samen zitten ook op zo'n 13% van de aandelen, dus de freefloat is sowieso kleiner dan 44% en zit eerder rond de 30%. En áls JdM idd 5% heeft gekocht dan gaat deze dus naar 25% toe maar ja, dat is nog niet helemaal duidelijk.

    Persoonlijk denk ik wel dat TT enorm in de picture is en dat partijen die interesse hebben in een navigatiebedrijf (MS, Uber, Apple, China etc.) nu wel hun knopen aan het tellen zijn want er kan er maar één TT kopen en ik denk dat dat ook geen jaren meer gaat duren ;-)
  6. [verwijderd] 6 augustus 2015 20:54
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 6 augustus 2015 20:43:

    @ Groeibriljant kun jij via seekingalpha aan poster WP9 het rapport opvragen van zijn link ?
    Moet ik daar eerst mijn profiel aanpassen en foto plaatsen krijg ik als antwoord van sa. Zal ik morgen doen.
  7. [verwijderd] 6 augustus 2015 20:56
    360.here.com/2015/08/05/here-is-the-s...

    Niet het verslag maar wel enig inzicht in wat het verslag te melden heeft.

    P.S. Ik volg dit forum nu al enige tijd, maar heb het nooit nodig gevonden om te posten. Bij dezen dank voor alle sterke bijdragen waardoor ik dag in en dag uit meer over TomTom en de branche te weten kom.
  8. [verwijderd] 6 augustus 2015 21:24
    quote:

    piet-konijn schreef op 6 augustus 2015 21:02:

    dat betekend dat er maar een franctie wordt verhandeld en wat gaat dat met de koers doen.
    Doe voortaan even quoten , dan weten we waarop je reageerd. ..
  9. yinx 6 augustus 2015 21:37
    quote:

    *Justin* schreef op 6 augustus 2015 20:14:

    Zeker Korups. Ik geloof nog niet zo in die transfer, maar daar komen we gauw genoeg achter.

    Het artikel van Pim rammelt. Voor 1 mrd de mapping database en technologie verkopen. Dan heb je een gaatje in je hoofd (ik bedoel niet Pim, maar als tomtom) om voor die prijs te verkopen. Hij gaat voorbij aan groei orderboek automotive (dus reken eens 400 omzet licensing + auto in sterke groeimarkt. Deferrals spelen geen rol, gaat om de cash. Verder is nieuwe mappingplatform superieur aan here (een van de reden van hun verkoop).

    Ik zou een ander scenario kiezen, gelijk aan de Mol, maar dan met participatie van Tier1's in een aparte HAD unit.
    www.afm.nl/nl/professionals/registers...

    JdM moet hier alle belangen melden die hij al dan niet rechtstreeks aanhoudt in TomTom. Ik zie hier maar 1 melding, dat impliceert dat hij niet via een of ander fonds een belang in TT heeft, anders was dat hier gemeld.

    Als er geen transfer heeft plaatsgevonden van Dasym naar prive, had hier ook het Dasym belang gemeld moeten worden.

    We zullen zien.
  10. Regenboog33 6 augustus 2015 21:43
    quote:

    Willemijn1 schreef op 6 augustus 2015 21:28:

    www.grootaandeelhouders.nl/aandelen/t...

    CV dank voor de tip
    Bedankt voor de link maar nu begrijp ik even iets niet. Als ik het lijstje bij elkaar optel kom ik uit op 96,1% in handen van aandeelhouders. En dan staan hier de particuliere aandeelhouders nog geeneens bij die bij elkaar misschien ook wel enkele % in handen hebben. Dan zou er maar 1% verhandelbaar zijn? Dat lijkt me stug, wie kan mij uitleggen hoe dit in elkaar steekt?
  11. [verwijderd] 6 augustus 2015 21:52
    quote:

    The Third Prince schreef op 6 augustus 2015 20:56:

    360.here.com/2015/08/05/here-is-the-s...

    Niet het verslag maar wel enig inzicht in wat het verslag te melden heeft.

    P.S. Ik volg dit forum nu al enige tijd, maar heb het nooit nodig gevonden om te posten. Bij dezen dank voor alle sterke bijdragen waardoor ik dag in en dag uit meer over TomTom en de branche te weten kom.
    Kennelijk dus een door HERE betaald rapportje.
  12. Willemijn1 6 augustus 2015 21:53
    quote:

    Turquoisine schreef op 6 augustus 2015 21:43:

    [...]Bedankt voor de link maar nu begrijp ik even iets niet. Als ik het lijstje bij elkaar optel kom ik uit op 96,1% in handen van aandeelhouders. En dan staan hier de particuliere aandeelhouders nog geeneens bij die bij elkaar misschien ook wel enkele % in handen hebben. Dan zou er maar 1% verhandelbaar zijn? Dat lijkt me stug, wie kan mij uitleggen hoe dit in elkaar steekt?
    Ik denk dat de beide stichtingen zijn vervallen.
4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 248 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 16 mei

    1. NL werkloosheid april
    2. Aegon Q1-cijfers
    3. Vastned Q1-cijfers
    4. Deutsche Telekom Q1-cijfers
    5. KBC Q1-cijfers
    6. Siemens Q2-cijfers
    7. ArcelorMittal $0,25 ex-dividend
    8. IMCD €2,24 ex-dividend
    9. Shell $0,344 ex-dividend
    10. Unilever €0,4268 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht