Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    291.496 Gem. (3M) 302,1K
  • Bied

    5,620  
  • Laat

    5,770  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM DECEMBER 2015

3.369 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 ... 169 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Sammie de Flammie 10 december 2015 01:48
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 9 december 2015 17:24:

    [...]
    Xynix is denk ik aan het repeteren met het Philips Symphonieorkest (bestaat dat nog?), dus neem ik maar even waar. Persoonlijk zou ik er een Sem van Berkeltje van maken:

    Schrijf de put feb 11.
    Koop de call feb 11,50 (liever dan de 12).
    Schrijf de call feb 13.

    Dat is nu ongeveer cash-neutraal dus inleg nul. Bij een expiratiekoers onder de 11 gaat het verlies opleveren, hou er rekening mee dat je de aandelen dan moet afnemen of de put bij een dalende trend (tijdig) moet terugkopen. Ik neem aan dat je risico's van puts schrijven kent, hou een ruime margin aan.

    Bij een koers tussen 11 en 11,50 in februari is er geen verlies en geen winst, daarboven ga je winst maken (tot maximaal €1,50 per onderliggend aandeel). Door de geschreven call 13 top je de winst dus af bij een koersstijging tot boven de €13,40 (= 13 + ontvangen callpremie 0,40). Maar mij lijkt die 1,50 in twee maanden tijd mooi genoeg voor een niet al te riskante constructie met inleg nul.

  2. Sammie de Flammie 10 december 2015 01:50
    Beperkte Dijkbewaking .

    Bob, ( ik tutoyeer je met jouw goedvinden )

    Mijn dank voor voor jouw reactie : het is altijd prettig om de visie van een ander lid te vernemen.

    Thanks .
  3. forum rang 4 shaai 10 december 2015 02:12
    quote:

    Spoetnik schreef op 9 december 2015 19:47:

    [...]

    Ken het boek niet, maar zal het eens opzoeken, altijd interessant.
    Maar kun je me eens uitleggen wat de grootste bezwaren van de schrijver zijn tegen shortselling?
    Kijk, zeer basic geredeneerd, gaat een bedrijf kapot als het werkkapitaal naar de klote gaat, niet als een koers naar beneden wordt geduwd
    en.m.wikipedia.org/wiki/Thinking,_Fast_and_Slow
    Nobelprijswinnaar, geestelijke vader van behavioral finance, bij uitstek van belang voor beleggen.
  4. forum rang 4 shaai 10 december 2015 02:19
    quote:

    Dickit o schreef op 9 december 2015 18:53:

    [...]
    Ik vind dat het lijkenpikkers zijn, natuurlijk het bedrijf heeft problemen maar die zouden veeeeel makkelijker opgelost kunnen worden zonder deze partijen.
    Nog veel makkelijker met een minder slecht management, en misschien helpen shorters het management de deur uit. Hoewel dat eigenlijk imo de taak is van de aandeelhouders.
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 december 2015 07:17
    quote:

    Hik schreef op 9 december 2015 21:42:

    [...]

    Waarschijnlijk (?) vind je het niet oké dat ik veronderstel dat hij als OSM pleitbezorger roet in het eten van Tom2 zou kunnen gooien als map leverancier voor Uber. Maar goed, dat is dan mijn mening en dat mag toch gewoon? Als jij die mening niet bent toegedaan dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Het blijft gewoon mijn bijgedachte bij deze benoeming. Ik probeer het in het licht te zien van kansen en mogelijkheden voor Tom2. En ja, soms horen daar ook bedreigingen bij. Dus: disruptive? Maybe....
    Ik heb je argument overdacht, en denk dat het meningsverschil met @Informer of @NielsjeB eigenlijk niet zo groot is.
    Die Prioleau was en is gewoon een expert ohgv digitale maps, LSB en crowd-sourced traffic (bv. Waze). En idd ook Open Street Maps (OSM).

    Dat hij nu in dienst genomen is door Uber wil niet zeggen dat hij daar perse OSM gaat propageren. Ik geloof meer dat het de bedoeling is dat hij daar orde in de mapping-chaos gaat scheppen, want tot nu toe weet Uber van gekkigheid soms niet wat ze met al hun binnengehaalde investeringsgeld moeten doen. Wel of niet HERE overnemen? Was hun bod serieus?? Vakdeskundigen van MicroSoft overnemen, waartoe?
    [Soms denk ik dat ze jou of mij ook wel in zouden kunnen huren, al was het maar voor een goed betaalde technische expert-audit nu en dan, haha!]

    Ik zie die intrede van Prioleau bij Uber (is het eigenlijk wel in echte loondienst, of heeft hij zich als consultant verbonden?) niet als bedreigend voor TT. Als er al ergens een risico is, is het dat Uber nog niet weet wat ze in de nabije toekomst nu wel of niet gaan willen. Er zit veel hype in dat bedrijf.

    De toekomst zal het leren. Voor nu ben ik gelukkig met het feit dat TT een deal met Uber heeft, en op die manier ook een voet tussen de deur heeft. En geloof me, die Marc Prioleau weet echt van de aantrekkelijke mogelijkheden en kunde van TT! Ook voor Amerikaanse klanten (Apple, ClearChannel, ..., name it).
  6. [verwijderd] 10 december 2015 07:29
    De Chinese internetgigant Baidu heeft voor het eerst zijn eigen zelfrijdende auto losgelaten op de snelwegen rond Beijing.

    Het bedrijf heeft een aparte afdeling opgezet die de auto ontwikkelt, vertelt bestuurder Wang Jing aan de Wall Street Journal.

    Door een zelfrijdende auto te ontwikkelen volgt Baidu het voorbeeld van Google en verschillende andere Westerse technologiebedrijven die zich hebben gemengd in de race om als eerst een zelfrijdende auto op de markt te brengen.

    Wang zegt dat Baidu in gesprek is met Chinese en Westerse autofabrikanten over het leveren van technologie. Om welke bedrijven het precies gaat, is niet bekend. Wel zegt Wang dat in eerste instantie wordt gekeken naar voertuigen die op vaste routes rijden. "Het kan een auto of busje zijn, maar voor openbaar gebruik."

    In die context wil Baidu zijn auto al binnen drie jaar aan het werk zetten. Een streefdatum voor een consumentenversie heeft het bedrijf niet.
    Lidar

    De testauto van Baidu maakt gebruik van lidar, een radartechnologie die een laser inzet om de omgeving te scannen. Ook de kaarten van Baidu zelf en de slimme algoritmes van het bedrijf worden door de auto gebruikt.

    Volgens Wang is het niet makkelijk om een zelfrijdende auto op de chaotische Chinese wegen te laten rijden. "Het verkeer in China is ingewikkelder. Het gedrag van voetgangers en fietsers is heel anders dan in de VS."

    Door: NU.nl
  7. [verwijderd] 10 december 2015 07:58
    quote:

    mjmj schreef op 9 december 2015 15:31:

    [...]

    S-FF: kijken die shorters eigenlijk naar fundamentals of naar gebeurtenissen die het aandeel in beweging kunnen zetten? Of kijken ze alleen maar naar koerspatronen en omzetverdelingen?
    ik denk dat short fondsen voornamelijk kijken waar ze succesvol kunnen zijn en het is gewoon een feit dat Nederlandse fondsen nu eenmaal aantrekkelijk zijn om te shorten, ook bij hen gaat het toch om geld maken, verder noemen ze niet voor niets hedge fondsen, dus ze hedgen, dat kan binnen een sector zijn of binnen een markt

    verder zijn bedrijven die redelijk rijk genoteerd staan voor aandelenkoers tegenover de winsten die ze laten zien ook wel een target.

    wat de short fondsen in principe sterker doet maken dan ze eigenlijk zijn is dat ze allemaal op dezelfde basis handelen, dus het is net als een groep wolven dat een slachtoffer uitzoekt en dan voor de kill gaat , maar het is allemaal kortlopende jacht, niets lange termijn.

    TT is nu eenmaal wat dat betreft een wat eigenaardig aandeel, het is gewoon goedkoop voor beurswaarde als je kijkt wat het kroonjuweel alleen al waard is, maar het is duur als je kijkt naar de winsten die ze laten zien, dus je hebt steeds die strijd tussen fundamentele beleggers die het als een waardevolle Long zien en handelaren die het over-priced vinden.
    het mooie is wel dat er steeds meer fundamentele beleggers in het aandeel kruipen, dus moet de druk komen door mensen die bereid zijn short te gaan en dat is best tricky voor een bedrijf waarvan de sector zo in de belangstelling staat en het aanbod beperkt is, eigenlijk is er nu nog maar één en dat is TT.

    maar we kunnen niet ontkennen dat TT de vervelende gewoonte heeft na een mooie spurt, eerst weer fiks terug te geven, we hebben het gezien van 5 naar 8 en toen eerst weer helemaal terug naar 6,50 vandaar naar 10,50 en toen weer helemaal terug naar 8,50 en nu door de high van 10,50 naar 12,50 en nu weer terug naar 11,00/11,50

    daarom is het ook steeds zo'n gevecht tussen de LT houders en de short term Traders, maar de trend is al vanaf 4 euro op en niet down en dat is uiteindelijk waar het omgaat.

    ik zeg dan ook de nervositeit zit hem bij hen die het handelen, niet bij hen die een buy and hold positie hebben, die worden pas zenuwachtig als de algehele trend wijzigt en dat is niet aan de orde, die is voor hoger - niet lager.
  8. dipity 10 december 2015 08:16
    @Scuderia FF Volledig eens. Buy and hold en eerder dan de feiten / cijfers de omslag zien aankomen (o.b.v. serendipiteitsanalyse, zeer goed volgen serieuze posters en interpretatie berichten), is mijns inziens de beste manier om een gelijke kans te hebben versus de met grote computerrekencapaciteit, hoog opgeleide experts en non-disclosed rapporten gewapende professionele partijen.
  9. Erik9400 10 december 2015 08:59
    We horen nog steeds weinig over tt in China (tt had belang moeten nemen in autonavi toen dat werd opgericht)

  10. [verwijderd] 10 december 2015 09:07
    quote:

    Edhv schreef op 10 december 2015 09:05:

    De aantaleen in de bied een laat zien er anders uit dan gisteren.
    Wellicht geen dag voor WQ oid.
    Dat had je niet moeten zeggen :-)
  11. [verwijderd] 10 december 2015 09:11
    Je mocht lijden dat er ook permanent "fundamentele longers" klaar zouden staan die deze geintjes van de foute korte-broekers door en door kennen, maar een minstens zo grote bazooka hebben klaarstaan om ze bij iedere ge-ensceneerde dump een gigantisch poepie te laten ruiken.

    Bij een fundamenteel sterk fonds als TomTom zou dat toch zeer lonend moeten kunnen zijn.
  12. [verwijderd] 10 december 2015 09:12
    quote:

    Edhv schreef op 10 december 2015 09:10:

    Ondanks de daling nog steeds veel lagere aantallen.
    Is zo, herstelt alweer wat. Het algemene sentiment is veel te negatief
  13. [verwijderd] 10 december 2015 09:13
    quote:

    Riet van Milt schreef op 10 december 2015 09:11:

    Wie verkoopt nou op 11,31.
    Die shorters in het kader van de psychologische oorlogsvoering. Het gaat natuurlijk niet voor niets zo lomp. Grijpgrage -arbitrerende- particulieren moeten op de gedachte gebracht worden dat ze het mogelijk nog wel gekker gaan maken, zodat ze maar beter nog efkes kunnen wachten met kansen grijpen.

    Dit is manipulatie van het zuiverste water en ik ben nog steeds van mening dat daarom shorten verboden zou moeten zijn voor fondsen met een marktkapitalisatie van 10 miljard Euro of minder. Als mensen (misschien wel JdM of zelfs de oprichters?) dan graag de koers lager zetten dan doen ze dat maar door hun eigen belang in de strijd te gooien. Want DAT doen ze natuurlijk NOOIT. Maar centjes opstrijken voor uitlenen van foute vriendjes in Londen (met wie weet een onderliggende geheime "niet-aanvalsafspraak" t.a.v. persberichten?) dat vinden ze misschien WEL aantrekkelijk.

    Bij Ten Cate werden ook heel foute manipulaties doorgevoerd kort voor de overname door Gilde. Ik meen dat daar ook MW bij betrokken was.
  14. Juun 10 december 2015 09:19
    Als je de grafieken van TT en de AEX over elkaar heen legt, dan zie je dat ze elkaar nu 2 dagen aan het imiteren zijn. Alleen gaat het er bij TT met dezelfde procenten aan toe als bij de AEX in punten. Dat was in voorliggende dagen wel anders, toe trok TT zich juist helemaal niets van de index aan.
3.369 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 ... 169 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht