Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM DECEMBER 2015

3.369 Posts
Pagina: «« 1 ... 151 152 153 154 155 ... 169 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 december 2015 06:47
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 26 december 2015 06:28:

    Ja sorry hoor, ik ben qua tijd even de kluts kwijt, zeker met Kerst en na skypen met mijn andere geliefden in een andere tijdzone. Mijn dochter probeert mijn oudste kleinzoon naast Engels en Bahassa ook nog iets Nederlands bij te brengen. Maar dat is moeilijk als hij al zijn Christmas presents in Melbourne-Australia krijgt...

    Weten jullie dat TT ook in alle tijdzones werken moet? En dat zij drie main server-centres hebben? In NL, UK en USA (in Philadelphia, even uit het blote hoofd).
    Hun traffic-boss R-P.Schaefer is altijd aan het werk!

    En nu maffe ;-)
  2. Wipo 26 december 2015 17:17
    Was net een interessant reclamefilmpje over TomTom navigatie voor vrachtwagens op RTL7
  3. Grunniger 27 december 2015 10:42
    Het eerste stuk geeft inderdaad het idee dat ze zelf alles in huis ontwikkelen, maar het laatste stukje suggereerde anders. Verder las ik hier laatst dat hun een deel van de fabriek van TomTom huren om proeven te doen of iets dergelijks. Misschien dat ze al samen verder zijn dan wij weten of denken.

    Ik ben benieuwd wat anderen hiervan denken.

    Vanmorgen was op RTLz toekomstmakers wat in het licht stond van zelfrijdende auto's. Hier werd TomTom ook nog genoemd (170 milj subsidie is beschikbaar voor deze tak van sport van onze overheid). De camera's gebruiken wij in de bouw ook voor renovatie om zo de huidige situatie in beeld te brengen in een puntenwolk. Wij hebben alleen meer nauwkeurigheid nodig (ca. 2 mm). De opnames duren daardoor ook veel langer. Er rijden nu in Europa 28 auto's rond voor het 3D mapping.
  4. [verwijderd] 27 december 2015 12:14
    quote:

    leonardus65 schreef op 27 december 2015 09:48:

    www.rightrelevance.com/search/article...
    Toyota geeft meer details vrij van zijn mapping technologie
    Ik lees hier de aanpak van TomTom versus Google/HERE. Volgens mij gaat het hier gewoon om het inzetten van het TomTom platform zonder dat Toyota vooralsnog doet aan "ere wie ere toekomt".

    Maar dat gezegd hebbende zijn de beste klanten van mijn bedrijf die partijen die MIJN ideeën tegenover hun omgeving slijten als het uit HUN koker komt.

    HG had het toch ook nog over extra investeringen voor specifieke klanten in 2016? Wie weet is dat wel om RoadDNA voor Toyota geschikt te maken voor camerabeeld-interpretatie?
  5. loesje62 27 december 2015 12:16
    quote:

    xynix schreef op 27 december 2015 12:14:

    [...]
    Ik lees hier de aanpak van TomTom versus Google/HERE. Volgens mij gaat het hier gewoon om het inzetten van het TomTom platform zonder dat Toyota vooralsnog doet aan "ere wie ere toekomt".

    Maar dat gezegd hebbende zijn de beste klanten van mijn bedrijf die partijen die MIJN ideeën tegenover hun omgeving slijten als het uit HUN koker komt.
    Bij apple maps was het niet anders destijds.

    Loesje
  6. loesje62 27 december 2015 12:22
    quote:

    xynix schreef op 27 december 2015 12:14:

    [...]
    Ik lees hier de aanpak van TomTom versus Google/HERE. Volgens mij gaat het hier gewoon om het inzetten van het TomTom platform zonder dat Toyota vooralsnog doet aan "ere wie ere toekomt".

    Maar dat gezegd hebbende zijn de beste klanten van mijn bedrijf die partijen die MIJN ideeën tegenover hun omgeving slijten als het uit HUN koker komt.

    HG had het toch ook nog over extra investeringen voor specifieke klanten in 2016? Wie weet is dat wel om RoadDNA voor Toyota geschikt te maken voor camerabeeld-interpretatie?
    Stel dat dat zo is, en Toyota komt met dit nieuws naar buiten tijdens de CES (wat ze blijkbaar gaan doen) dan is weer de vraag,blijft het een Toyota feestje of kan er bij TomTom ook nog een kurkje knallen.

    Loesje
  7. Boertje 27 december 2015 12:24
    Reactie op Beursgenoten: die mensen schieten gewoon met hagel op een zwerm vogels, raak je altijd wat......als je hun lijst ziet van bedrijven waar ze aandelen van hebben..........ja zo kan ik het ook.Heeft niets te maken met visie o.i.d.
  8. [verwijderd] 27 december 2015 13:29
    Mensen wie denken jullie dat het beste zicht heeft op wat er in automobielsector gaande is tav automated driving? TT in heeft in ieder geval een goed zicht op deze ontwikkelingen en TT besluit om maps niet te verkopen, terwijl zij ook hebben kunnen zien, ten tijde van de verkoop van Here, dat de maps alleen al meer waard zijn dan de gehele beurswaarde van TT. Als het dan zo eenvoudig en snel te realiseren is zelf met cameraatjes de maps te produceren, zou TT dan ook niet haar maps assets in de etalage zetten?
    Dat ze dat niet doen zegt mij genoeg. Ze winnen de ene na de andere deal en dat zal ws zo nog wel even doorgaan want wie beschikt er over realtime maps? En geloof e de autoproducenten weten dat het niet tijdig of omslachtig kunnen updaten van maps een grote ergernis is bij hun klanten.

    Kortom ik maak mij niet druk en ik sta er niet va te kijken als Toyota klant is bij TT
  9. loesje62 27 december 2015 14:24
    quote:

    gerard_ecb schreef op 27 december 2015 13:29:

    Mensen wie denken jullie dat het beste zicht heeft op wat er in automobielsector gaande is tav automated driving? TT in heeft in ieder geval een goed zicht op deze ontwikkelingen en TT besluit om maps niet te verkopen, terwijl zij ook hebben kunnen zien, ten tijde van de verkoop van Here, dat de maps alleen al meer waard zijn dan de gehele beurswaarde van TT. Als het dan zo eenvoudig en snel te realiseren is zelf met cameraatjes de maps te produceren, zou TT dan ook niet haar maps assets in de etalage zetten?
    Dat ze dat niet doen zegt mij genoeg. Ze winnen de ene na de andere deal en dat zal ws zo nog wel even doorgaan want wie beschikt er over realtime maps? En geloof e de autoproducenten weten dat het niet tijdig of omslachtig kunnen updaten van maps een grote ergernis is bij hun klanten.

    Kortom ik maak mij niet druk en ik sta er niet va te kijken als Toyota klant is bij TT
    Google gaat ook naar ford om te kijken of ze de auto kunnen bouwen,en bouwen hem niet zelf.
    Ford zegt ook niet laat ik die maps maar zelf doen, ik kan het hele plaatje wel invullen zonder Google.blijkbaar is het niet zo eenvoudig om het specialisme van de ander zo maar in eigen beheer te doen.
    Auto bedrijven zijn volgens mij wel gewend om componenten uit te besteden/ in te kopen. wielen , banden,infotainment, noem maar op.
    Toyota zal wel de sensoren e.d zou monteren om de auto s HAD te laten rijden,maar het HAD/navigatie aan de specialist overlaten.

    Loesje
  10. [verwijderd] 27 december 2015 15:21
    quote:

    Dodger schreef op 27 december 2015 10:03:

    [...]

    hoe lees jij dit bericht? Negatief is mijn eerste indruk..... Of gaat TT hier wat in betekenen?

    While a system relying on cameras and GPS in this manner has a higher probability of error than a system using three-dimensional laser scanners, positional errors can be mitigated using image matching technologies that integrate and correct road image data collected from multiple vehicles, as well as high precision trajectory estimation technologies.

    Er staat dat de informatie die de Toyota auto's waarnemen een real-time AANVULLING zijn op 'image matching technologies' (Road DNA).

    Ik denk dat het zo werkt. TomTom heeft het real-time maps platform af. Dat platform biedt autofabrikanten ook de mogelijkheid om de kaarten te verrijken met eigen informatie. De data die van de sensoren van Toyota's komen worden real-time gematched met wat er in de tomtom database zit, en als er verschillen zijn worden die real-time doorgevoerd.

    Tomtom heeft van begin af aan al gezegd dat de kaarten voor zelfrijdende auto's door niemand zelfstandig gemaakt kunnen worden. Het vraagt om samenwerking tussen de kaartenmaker (TomTom die de kaarten heeft en het platform om real-time wijzigingen door te voeren) en de autofabrikanten (die autos hebben rondrijden met sensoren die waarnemen wat er nu op de weg gebeurt en dat aan TT doorgeven).

    Dat is volgens mij ook wat er bedoeld wordt met een 'transactional' map making platform. Er vinden continue 'transacties' plaats van data over en weer tussen tomtom en de autofabrikanten.

    Kijk de video van goddijn nog eens terug die het op het eind ook over dit onderwerp heeft.

    www.youtube.com/watch?v=3pSUxNHgauk
  11. loesje62 27 december 2015 15:52
    quote:

    *Justin* schreef op 27 december 2015 15:21:

    [...]

    While a system relying on cameras and GPS in this manner has a higher probability of error than a system using three-dimensional laser scanners, positional errors can be mitigated using image matching technologies that integrate and correct road image data collected from multiple vehicles, as well as high precision trajectory estimation technologies.

    Er staat dat de informatie die de Toyota auto's waarnemen een real-time AANVULLING zijn op 'image matching technologies' (Road DNA).

    Ik denk dat het zo werkt. TomTom heeft het real-time maps platform af. Dat platform biedt autofabrikanten ook de mogelijkheid om de kaarten te verrijken met eigen informatie. De data die van de sensoren van Toyota's komen worden real-time gematched met wat er in de tomtom database zit, en als er verschillen zijn worden die real-time doorgevoerd.

    Tomtom heeft van begin af aan al gezegd dat de kaarten voor zelfrijdende auto's door niemand zelfstandig gemaakt kunnen worden. Het vraagt om samenwerking tussen de kaartenmaker (TomTom die de kaarten heeft en het platform om real-time wijzigingen door te voeren) en de autofabrikanten (die autos hebben rondrijden met sensoren die waarnemen wat er nu op de weg gebeurt en dat aan TT doorgeven).

    Dat is volgens mij ook wat er bedoeld wordt met een 'transactional' map making platform. Er vinden continue 'transacties' plaats van data over en weer tussen tomtom en de autofabrikanten.

    Kijk de video van goddijn nog eens terug die het op het eind ook over dit onderwerp heeft.

    www.youtube.com/watch?v=3pSUxNHgauk
    Verhelderend om het filmpje weer eens terug te zien!

    Bedankt Justin
3.369 Posts
Pagina: «« 1 ... 151 152 153 154 155 ... 169 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht