Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts
Pagina: «« 1 ... 152 153 154 155 156 ... 220 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 februari 2016 00:12
    quote:

    Asics schreef op 16 februari 2016 00:10:

    Morgen Weer een mooie beursdag voor TomTom. Even 8€ en hoger, richting 8,50€ zou mooi zijn.
    Misschien weer eens een PB. Te lang geleden ..
    De HAD-SDC discussie volgende ga ik voor een pas op de plaats.
  2. forum rang 6 boem! 16 februari 2016 02:00
    Ik laat de tussentijdse koersbewegingen even voor wat zij zijn.
    Dat het "melken" voor over/undershoots zorgen zou mi heel goed kunnen.

    Echter hoe je het ook went of keert uiteindelijk gaat de koers naar de discounted cash-flows in toekomstige jaren.

    De ontwikkeling van ADAS/HAD en SDC is duidelijk.
    Dat verder gedetailleerde maps hiervoor als basis wordt gebruikt is aannemelijk.

    Nokia heeft op enig moment besloten om haar maps in de etalage te zetten.
    Naar de reden moet je gissen want juist met de onstuitbare ontwikkeling van ADAS/HAD en SDC zaten zij met hun marktaandeel in de positie die, rekening houdend oplopende take-rates, een briljante toekomst zouden verzekeren bij een gelijkblijvend marktaandeel.
    De Duitsers gingen ermee vandoor tegen een prijs van 2.8 miljard.
    Anderen(oa Uber) haakten af en daar zou het dreigement van de Duitsers om bij een verkoop aan High-Tech te switchen van leverancier best wel eens een rol in kunnen hebben gespeeld.

    Op basis van de huidige winstgevendheid bij HERE is die 2.8 miljard ver overbetaald. Daarnaast vereist de versnelling die we zien in ADSAS/HAD en SDC ook voor HERE de nodige extra investerngen.

    De prijs die betaald is voor HERE is een magere waarde als je die afzet tegen het blue-sky scenario waarin take-rates oplopen richting 75-200% bij een substantieel matktaandeel voor HERE.

    Het is tot op heden nog steeds toekomstmuziek.
    De huidige winsten zijn voor Tom2 en HERE nog uiterst mager en de investeringen blijven hoog.

    Wat we zien is dat de verwachtngswaarde bij HERE door de verkoop is gekapitaliseerd; bij Tom2 zullen we moeten wachten tot resultaten tot uitdrukking komen in de harde wpa's. Tot op heden komen we niet verder dan een bewijs uit het orderboek Automotive, dat we op de goede weg zijn en de correcties die op de cijfers kunnen toepassen door deferred op de juiste manier te interpreteren.



  3. donrudol 16 februari 2016 04:03
    quote:

    *Justin* schreef op 15 februari 2016 21:44:

    [...]

    Volgens Goddijn was de voornaamste reden dat de drie Duitsers al voor 1 miljard orders bij HERE hadden staan. Kan wel kloppen; iets meer dan 300 miljoen per jaar en contractduur 3 jaar. Dat zorgt ervoor dat ze kunnen inverdienen cq besparen.

    Tweede reden: TT niet te koop. Bmw wilde TT al eerder hebben.

    Derde reden: zorgen dat ook HERE blijft investeren in 3D kaarten voor automated driving. Onder de hoede van Nokia was er zwalkend beleid met veel focus op mobiel en minder op automotive.

    Vierde reden: pre-emptive. Dat niet een ander ermee aan de haal gaat.
    Dit lijkt mij ook een plausibele verklaring. De Duitsers zijn nu de enige autofabrikanten die een kaartleverancier controleren en ze verwachten dat dat voorlopig zo blijft. Ze zijn er blijkbaar van overtuigd dat TT in de nabije toekomst zelfstandig blijft. Aan de overname van HERE hangt een pittig prijskaartje. Echter: HERE heeft nu en houdt in de toekomst intrinsieke waarde en de Duitsers calculeren blijkbaar dat de controle over HERE een voordeel oplevert tegenover de concurrentie.
  4. [verwijderd] 16 februari 2016 07:04

    Nokia is bijna kapot gegaan door de concurrentie van Big Tech ( Apple) op de phones, toen kwam daarna nog eens op navigatie Google , wat de aankoopwaarde van HERE in elkaar deed klappen en Nokia had nu geen zin om nog eens een 3e gevecht aan te gaan in een strijd tussen Car Inc en Big Tech.
    ze zagen het verdienmodel verdampen en enkel enorme uitgaven voor R & D.

    Nokia is 2 x enorm afgestraft door Big Tech uit Amerika en die waren er helemaal klaar mee.

    het is bijzonder spijtig dat TT zo ver is doorgezakt, voor mij nog steeds onbegrijpelijk, om nu weer eens naar new high te gaan gaat een enorme inspanning vergen, ik weet niet of TT daar de veerkracht voor heeft, terug naar 10 euro zal al een enorme verdienste zijn.
    Ik baal goed van dit aandeel en reken HG aan voor de over afstraffing NA de cijferpresentatie en wederom mogen de analisten het rechttrekken, de zoveelste X
  5. [verwijderd] 16 februari 2016 07:38
    Wies, ik volg TomTom al heel lang en heb er mijn grootste winsten (en ook grote verliezen) mee behaald. Bij het ten tonele verschijnen van Google heb ik destijds mijn kop niet in het zand gestoken en er een hele tijd uit gegaan. Ik ben weer ingestapt toen het risico voor faillissement geweken leek. Mijn belangrijkste motivatie was toen dat het wel heel voor de hand liggend zou zijn dat HG en de founders het bedrijf zouden verkopen. Ik ging daarbij voor de premie.

    2014/2015 waren wat dat betreft voor mij een omslag (en ook voor HG als je zijn interviews mag geloven). Ik zag een mooi lonkend perspectief waarbij TomTom volledig profijt zou gaan krijgen van het stug door buffelen in de moeilijke jaren. Stevige groei op eigen kracht.

    Als ik nu naar het strategische plaatje kijk zie ik veel signalen zien dat HERE strategische voortgang boekt en dat RoadDNA juist geen echte impact lijkt te hebben. Dan zou de motivatie om weer in TomTom te stappen opnieuw moeten komen van de te verwachten premie bij verzelfstandiging/verkoop van delen van het bedrijf. Toch een stuk minder aantrekkelijk en minder zeker dan het plaatje waar we in de periode maart-september tegenaan leken te kijken. Volgens mij zou dan 10-11 inderdaad wel eens de nieuwe max kunnen zijn.

    Dan lijkt ASML een veel beter risk/reward-profiel te hebben op dit moment. Of RDS?

  6. [verwijderd] 16 februari 2016 07:39
    (niet het type nieuws waar je op wacht, hoewel die Rider een heel mooi niche-product is)

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    TomTom RIDER 410 'Great Rides Edition' Launches

    ~ Now with Lifetime World Maps and thrilling routes preinstalled ~

    Amsterdam, 16 February 2016 – TomTom (TOM2) today announced the launch of the TomTom RIDER 410, a portable navigation device for motorcycles. The launch comes as TomTom marks the 10th anniversary of the very first RIDER, and to celebrate, the new RIDER 410 Great Rides Edition comes with Lifetime World Maps [1] and 100 of Europe’s most thrilling routes preinstalled and pretested by Tourenfahrer, one of the biggest route providers in Europe.

    The TomTom RIDER 410 builds on the success of the TomTom RIDER 400, launched in February 2015, and comes with a range of new features, including Lifetime World Maps, route planning with TomTom MyDrive, and roundtrip planning.

    Corinne Vigreux, co-founder and managing director, TomTom Consumer, said: “After 10 years’ creating navigation devices for motorcyclists, it’s exciting to be launching a special edition TomTom RIDER. As well as the new features which bikers have been asking for, such as route planning via MyDrive, Bluetooth® file sharing, and hands-free calling, we’re offering 100 of Europe’s most thrilling routes, pre-installed. The TomTom RIDER 410 has been designed from the ground up for life on the road – and, like all TomTom products, we’ve focused on an innovative and easy-to-use interface that creates a beautifully simple user experience. All you have to do is decide exactly how thrilling you want your ride to be.”

    Motorcyclists can find some of the most exciting winding roads and avoid the boring straights, by selecting how challenging they want the route to be. Three levels of windiness and hilliness can be selected on the device, ensuring an adrenaline-filled ride. Additionally, Roundtrip Planning enables the user to discover new routes by simply tapping the area they want to explore, define a starting point, and areas to visit.

    Route Planning with TomTom MyDrive

    New for the TomTom RIDER 410 is the opportunity to plan the perfect trip before setting-off using TomTom MyDrive. Users can gain inspiration from riders in the know, and create their own thrilling routes on their PC before uploading them to the RIDER device via MyDrive.

    Other Features

    Other features include the ability to simply rotate the device to portrait view to see more of the bends ahead. Riders can also accept calls through the device, and can keep their eyes on the road with instructions through a Bluetooth® helmet audio system. The TomTom RIDER 410 also comes with Lifetime TomTom Traffic [2] and Lifetime Speed Cameras [3] at no extra cost, as well as a glove-friendly, waterproof screen that responds instantly to touch.

    The new TomTom RIDER Great Rides Edition is available in-store and online from 8th April 2016 in two versions: The TomTom RIDER 410 (RRP €399), and the TomTom RIDER 410 Premium Pack (RRP €499). The TomTom RIDER 410 Premium Pack comes with a Car Mounting Kit, Anti-theft Solution and Travel Carry Case.
  7. [verwijderd] 16 februari 2016 07:39
    quote:

    scuderia FF schreef op 16 februari 2016 07:04:

    Nokia is bijna kapot gegaan door de concurrentie van Big Tech ( Apple) op de phones, toen kwam daarna nog eens op navigatie Google , wat de aankoopwaarde van HERE in elkaar deed klappen en Nokia had nu geen zin om nog eens een 3e gevecht aan te gaan in een strijd tussen Car Inc en Big Tech.
    ze zagen het verdienmodel verdampen en enkel enorme uitgaven voor R & D.

    Nokia is 2 x enorm afgestraft door Big Tech uit Amerika en die waren er helemaal klaar mee.

    het is bijzonder spijtig dat TT zo ver is doorgezakt, voor mij nog steeds onbegrijpelijk, om nu weer eens naar new high te gaan gaat een enorme inspanning vergen, ik weet niet of TT daar de veerkracht voor heeft, terug naar 10 euro zal al een enorme verdienste zijn.
    Ik baal goed van dit aandeel en reken HG aan voor de over afstraffing NA de cijferpresentatie en wederom mogen de analisten het rechttrekken, de zoveelste X
    Hoe kijk je nu dan aan tegen je koersdoel mid 2018?

    nb Op het forum worden veel hele goede vragen gesteld. Er zijn ook altijd goede antwoorden en aannames, heel veel aannames.
    Waarom worden die vragen niet aan TT gesteld?
  8. Garibaldi 16 februari 2016 07:40
    quote:

    scuderia FF schreef op 16 februari 2016 07:04:

    Ik baal goed van dit aandeel en reken HG aan voor de over afstraffing NA de cijferpresentatie en wederom mogen de analisten het rechttrekken, de zoveelste X
    Volledig mee eens. HG presteert het om bij elke kwartaalcijfers het aandeel weer een stap terug te zetten. Je moet het maar kunnen als CEO zijnde.
  9. [verwijderd] 16 februari 2016 07:48
    quote:

    Natte krant schreef op 16 februari 2016 07:39:

    [...]
    Hoe kijk je nu dan aan tegen je koersdoel mid 2018?

    nb Op het forum worden veel hele goede vragen gesteld. Er zijn ook altijd goede antwoorden en aannames, heel veel aannames.
    Waarom worden die vragen niet aan TT gesteld?

    alles toch wel afhangende of het Bestuur door bvb een JdM onder druk gezet gaat worden om toch wat te verzelfstandigen

    godzijdank draait het Beursklimaat weer, kijken of dit tijdelijk is of echt een draai voor beter en dan kun je over een jaar of anderhalf overwegen zulk een stap te nemen.

    de beste analist ( wat mij betreft) voorziet een koersdoel van 10 euro voor 12 maand als mogelijkheid en daarna kan het er beter uitzien, maar nogmaals alles ook afhangende wat gaan de Duitsers met Here doen, wat is een Apple van plan, wat doet Google enz...
    hoe ontwikkelt de sector zich verder, hoe belangrijk is TT bvb nog echt voor Apple in een later stadium ?
    gaat Uber straks naar de Beurs
    heeft Bosch interesse in TT , TT is super goedkoop, waarom dan nog wachten, doe dan maar een deal met de founders en laat ze voor een stuk in Bosch ? een private company als Bosch kan alles doen en heeft aan niemand verantwoording af te leggen, is dit straks ook niet wat HG wil ?

    wie zal t zeggen.

  10. Dokus 16 februari 2016 07:55
    quote:

    scuderia FF schreef op 16 februari 2016 07:48:

    [...]

    alles toch wel afhangende of het Bestuur door bvb een JdM onder druk gezet gaat worden om toch wat te verzelfstandigen

    godzijdank draait het Beursklimaat weer, kijken of dit tijdelijk is of echt een draai voor beter en dan kun je over een jaar of anderhalf overwegen zulk een stap te nemen.

    de beste analist ( wat mij betreft) voorziet een koersdoel van 10 euro voor 12 maand als mogelijkheid en daarna kan het er beter uitzien, maar nogmaals alles ook afhangende wat gaan de Duitsers met Here doen, wat is een Apple van plan, wat doet Google enz...
    hoe ontwikkelt de sector zich verder, hoe belangrijk is TT bvb nog echt voor Apple in een later stadium ?
    gaat Uber straks naar de Beurs
    heeft Bosch interesse in TT , TT is super goedkoop, waarom dan nog wachten, doe dan maar een deal met de founders en laat ze voor een stuk in Bosch ? een private company als Bosch kan alles doen en heeft aan niemand verantwoording af te leggen, is dit straks ook niet wat HG wil ?

    wie zal t zeggen.

    waarom zou bosch dat risico nemen? geld neerleggen terwijl ze nu vrij gebruik kunnen maken van de kaarten onder het mom van Research...
    Tevens kan Bosch nu zaken blijven doen met HERE klanten. want ook daarmee doe bosch zaken
  11. [verwijderd] 16 februari 2016 08:22

    @ Xynix, ik kan daar weinig tegen inbrengen, kan überhaupt weinig tegen inbrengen wat je de laatste tijd schrijft, want dat toch wel onzekere gevoel zit ook bij mij, maar ik zit er nu eenmaal in en ik moet er t beste van maken
    ik heb een fenomenale run gehad de laatste 2 jaar, maar nu zit ik fout

    ik ga ook echt afbouwen mochten we aan de 9 geraken, het zit me thans niet lekker met TT

    ook wat ik schreef , het is dan wel één investment Bank, maar ze zijn echt happy met Here die Duitsers en wij maar denken dat dit allemaal uit defensief oogpunt was gekocht, nou die indruk krijg ik niet, ze promoten het, ze zijn er trots op en ze hebben een game-plan, klinkt nou niet als iemand die op zijn rug ligt.

    en dat hands-on voor Management dat die Duitsers nu doen is om het naar de Beurs te brengen, althans volgens deze Bankier en dan kan iedereen er in, ook jij en ik, ook een strategische Koper, iedereen, maar dat is een 3 jarenplan.

    @ Dokus, klopt voor Bosch , je hebt gelijk, die willen met iedereen in bed.
  12. Spes 16 februari 2016 08:25
    quote:

    scuderia FF schreef op 16 februari 2016 07:48:

    [...]
    heeft Bosch interesse in TT , TT is super goedkoop, waarom dan nog wachten, doe dan maar een deal met de founders en laat ze voor een stuk in Bosch ? een private company als Bosch kan alles doen en heeft aan niemand verantwoording af te leggen, is dit straks ook niet wat HG wil ?
    Ik vind TT niet goedkoop maar duur geprijsd als je kijkt naar de winstgevendheid. TT moet deze hoge waardering in de toekomst waar zien te maken. Dit kun je natuurlijk ook andersom beredeneren omdat er diverse high tech bedrijven zijn die hoger gewaardeerd zijn. TT heeft diverse assets die je hoger zou waarderen dan de huidige koers. Er zijn diverse andere ondernemingen waar dit ook van toepassing is. Het gaat erom dat TT haar winstgevendheid weet te verbeteren.
  13. [verwijderd] 16 februari 2016 08:38
    quote:

    Spes schreef op 16 februari 2016 08:25:

    [...]
    Ik vind TT niet goedkoop maar duur geprijsd als je kijkt naar de winstgevendheid. TT moet deze hoge waardering in de toekomst waar zien te maken. Dit kun je natuurlijk ook andersom beredeneren omdat er diverse high tech bedrijven zijn die hoger gewaardeerd zijn. TT heeft diverse assets die je hoger zou waarderen dan de huidige koers. Er zijn diverse andere ondernemingen waar dit ook van toepassing is. Het gaat erom dat TT haar winstgevendheid weet te verbeteren.
    Noem eens 1 AEX/AMX bedrijf met dezelfde waarde op de balans en omzetgroei (in verhouding tot de beurswaarde uiteraard) als TomTom dan?!

  14. trend follower 16 februari 2016 08:44
    quote:

    scuderia FF schreef op 16 februari 2016 08:22:

    @ Xynix, ik kan daar weinig tegen inbrengen, kan überhaupt weinig tegen inbrengen wat je de laatste tijd schrijft, want dat toch wel onzekere gevoel zit ook bij mij, maar ik zit er nu eenmaal in en ik moet er t beste van maken
    ik heb een fenomenale run gehad de laatste 2 jaar, maar nu zit ik fout

    ik ga ook echt afbouwen mochten we aan de 9 geraken, het zit me thans niet lekker met TT

    ook wat ik schreef , het is dan wel één investment Bank, maar ze zijn echt happy met Here die Duitsers en wij maar denken dat dit allemaal uit defensief oogpunt was gekocht, nou die indruk krijg ik niet, ze promoten het, ze zijn er trots op en ze hebben een game-plan, klinkt nou niet als iemand die op zijn rug ligt.

    en dat hands-on voor Management dat die Duitsers nu doen is om het naar de Beurs te brengen, althans volgens deze Bankier en dan kan iedereen er in, ook jij en ik, ook een strategische Koper, iedereen, maar dat is een 3 jarenplan.

    @ Dokus, klopt voor Bosch , je hebt gelijk, die willen met iedereen in bed.
    Maar je denkt niet dat de taart groot genoeg is voor beide spelen Dat Here overgenomen zou worden door Tech bedrijven was een serieuze bedreiging voor de duitsers, denk je niet dat andere autofabrikanten dit zelfde gevoel hebben als TT tenonder zou gaan? Men wil het liefst meerdere opties openhouden, daardoor is mijn mening ook dat de taart groot genoeg is voor beide.
  15. harrysnel 16 februari 2016 08:52
    De Duitsers hebben een gameplan met Here. Over 3 jaar op de beurs en Iedereen kan via aandelen (deels) eigenaar worden. Ik moet dat nog zien.

    1 Houdt het Consortium dan een controlerend pakket? Of gaat het 100% de beurs op? En hoe zit het dan met een Chinees als Tencent/Baidu, kasrijke techs als Google/Apple en de disrupters Tesla/Uber als Here een beursnotering heeft? Die leggen dan toch makkelijk 10 miljard op tafel en kopen de boel? Is het comsortium na 3 jaar van opbouw en investeringen alsnog de klos. Een Here als onderdeel van Nokia was "veilig", een Here met eigen beursnotering is makkelijke prooi. Houdt het consortium wel controle wat stelt dan de zogenaamde onafhankelijkheid nog voor?

    2 Waarom zouden de Fransen, Japanners, Volvo, GM, Ford etc. een 2-3 jaar gaan zitten wachten tot Here een volledig alternatief is voor TT? Er wordt op dit draadje gedacht door sommigen dat alle autobouwers de beste vriendjes zijn. Voor de autobouwers is er geen "mappingoorlog" die uitgevochten dient te worden maar een strijd om de meeste auto's te verkopen. Als Volvo door nu in zee te gaan met TT/Bosch een voorsprong kan pakken door extra rijeigenschappen toe te kunnen voegen voor de 2018 modellen dan is dat een buitenkans.

    3 Al lezende op dit draadje bekruipt mij het gevoel dat Daimler/BMW/Audi al gefuseerd zijn. Het blijven gewoon 3 concurrenten die gedwongen worden tot samenwerking omdat ze met Here zitten. Here is geen onderdeel van hun business maar grondstof.

    Kortom: met een beursnotering voor Here wordt het m.i. belangrijkste argument voor de aankoop door het Consortium, bescherming continuïteit huidige business als grootste afnemers en het voorkomen dat technologie in handen valt van Uber/Baidu etc, na een aankoopsom van E2,8 miljard en noodzakelijke investeringen weer teniet gedaan.
  16. Spes 16 februari 2016 08:55
    quote:

    shakermaker schreef op 16 februari 2016 08:38:

    [...]

    Noem eens 1 AEX/AMX bedrijf met dezelfde waarde op de balans en omzetgroei (in verhouding tot de beurswaarde uiteraard) als TomTom dan?!

    Onmogelijk want elk bedrijf heeft zijn eigen unieke balans en omzetgroei.
    TT weet al jaren weinig winst te maken (0,1 per aandeel). Een AND maakt kaarten (slechtere kwaliteit kaarten, kleiner en risicovoller) en doet slechts 10 keer de winst. Wel een forse omzetgroei door nieuwe kaarten. Verschillende ondernemingen doen 6x tot 25x de winst. TT zat eind vorig jaar op maar liefst 145 keer de winst. Je betaald bij TT dus echt voor de hoop op een forse winststijging en een overname.
  17. Mojo 16 februari 2016 08:59
    quote:

    scuderia FF schreef op 16 februari 2016 08:22:

    @ Xynix, ik kan daar weinig tegen inbrengen, kan überhaupt weinig tegen inbrengen wat je de laatste tijd schrijft, want dat toch wel onzekere gevoel zit ook bij mij, maar ik zit er nu eenmaal in en ik moet er t beste van maken
    ik heb een fenomenale run gehad de laatste 2 jaar, maar nu zit ik fout

    ik ga ook echt afbouwen mochten we aan de 9 geraken, het zit me thans niet lekker met TT

    ook wat ik schreef , het is dan wel één investment Bank, maar ze zijn echt happy met Here die Duitsers en wij maar denken dat dit allemaal uit defensief oogpunt was gekocht, nou die indruk krijg ik niet, ze promoten het, ze zijn er trots op en ze hebben een game-plan, klinkt nou niet als iemand die op zijn rug ligt.

    en dat hands-on voor Management dat die Duitsers nu doen is om het naar de Beurs te brengen, althans volgens deze Bankier en dan kan iedereen er in, ook jij en ik, ook een strategische Koper, iedereen, maar dat is een 3 jarenplan.

    @ Dokus, klopt voor Bosch , je hebt gelijk, die willen met iedereen in bed.
    Luister jij maar naar Xynix en bouw af bij 9 euro. Natuurlijk gaan de Duitsers hun speeltje promoten en natuurlijk komt hun huisbankier met een roze plaatje voor HERE. Maar om nu TomTom af te schrijven alsof ze er geen autofabrikanten meer en tech bedrijven meer zijn die zaken willen doen met TT....

  18. [verwijderd] 16 februari 2016 09:00
    quote:

    scuderia FF schreef op 16 februari 2016 08:22:

    @ Xynix, ik kan daar weinig tegen inbrengen, kan überhaupt weinig tegen inbrengen wat je de laatste tijd schrijft, want dat toch wel onzekere gevoel zit ook bij mij, maar ik zit er nu eenmaal in en ik moet er t beste van maken
    ik heb een fenomenale run gehad de laatste 2 jaar, maar nu zit ik fout

    ik ga ook echt afbouwen mochten we aan de 9 geraken, het zit me thans niet lekker met TT

    ook wat ik schreef , het is dan wel één investment Bank, maar ze zijn echt happy met Here die Duitsers en wij maar denken dat dit allemaal uit defensief oogpunt was gekocht, nou die indruk krijg ik niet, ze promoten het, ze zijn er trots op en ze hebben een game-plan, klinkt nou niet als iemand die op zijn rug ligt.

    en dat hands-on voor Management dat die Duitsers nu doen is om het naar de Beurs te brengen, althans volgens deze Bankier en dan kan iedereen er in, ook jij en ik, ook een strategische Koper, iedereen, maar dat is een 3 jarenplan.

    @ Dokus, klopt voor Bosch , je hebt gelijk, die willen met iedereen in bed.
    Goh wat ben jij toch een paniekerig mannetje. Bij de eerste de beste zucht tegenwind lig je op je gat. En dat voor zo'n ervaren broker die insight heeft in orderstromen door zijn vriendjes. Het is om te lachen!

    Here, ik ging er helemaal niet van uit dat dit uit defensief belang gekocht was. Die kletskoek kwam oa. van Xynix, die nu kleiner in TT zit omdat hij zijn huis moest betalen anders had Xynix er nu net zo dik ingezeten.

    Mensen kom eens tot rust. Kijk nu eens rustig naar TT en vertel mij dan wat er de afgelopen periode veranderd is. Ik kan het jullie zeggen, helemaal niets!

    Consumer gaat omzetgroei laten zien (PND gaat minder hard dalen en horloges en action camera's "waar Wies er niet vor in zit" zullen deze groei mogelijk maken.

    Telematics, einde van 2015 heel grote overname (60.000 dus meer dan 10% van totaal) en deze gaat er voor zorgen dat TTT dit jaar wederom rond de 30% groei gaat laten zien.

    Licensing, gaat als een speer, het ene contract a het andere en de bestaande worden verder uitgebouwd. Ik denk wel dat de groei hier zeer beperkt zal zijn maar afgelopen jaar was fenomenaal en de winstgevendheid is top

    Automotiv, voor het eerst sinds jaren groei en die zal nog beperkt zijn maar door het inzicht dat wij gekregen hebben weten we nu al dat het vanaf 2017 steeds harder zal gaan. Verder zijn ze toonaangevend in Trafic 80% in de EU, AU gaan ze helemaal domineren en marktaandeel in de VS is groeiend.

    En dan als laatste de markt, waar ik hier allemaal spookverhalen over hoor. automated driving. Ten eerste is die markt er nog niet.
    Ten tweede de kaarten in die markt moeten nog geschud worden en dat heeft HG en zijn medewerkers ook altijd gezegd, ër is nog niets duidelijk in die markt. Ten derde wanneer gaat die markt er echt zijn, en dan bedoel ik vollume (vanaf 2020?), ik geloof er niets van ik denk veel later (tenminste volume), Ten vierde gaat die markt gedomineerd worden door 1 systeem en aanbieder? Ik geloof er niets van dit wordt zo groot dat er veel meer aanbieders zullen zijn en evenzo veel meer systemen en ieder systeem met zijn pros en cons.

    Wat viel er tegen?

    De outlook 23 ct wpa, maar ze zijn altijd erg voorzichtig en als het 0,30 wordt dan sta ik er niet van te kijken.

    De investeringen?

    In Q3 heeft TT al gezegd dat de investeringen wat opgeschroefd moeten worden om aan de eisen van de nieuw verworven contracten te kunnen voldoen. Dus ook dat had je mogen verwachten.

    Blijft over de koersontwikkeling. Tsja een flinke correctie en het heeft mij ook flink gekost, tenminste in theorie. Echter mijn vertrouwen in TT is onbeschadigd, gezien bovenstaand en dat hou ik voor ogen. De koers is op de korte termijn niet te voorspellen wel kan je verwachtingen hebben op de MT en LT en voor mij is dat het koersdoel van Inspirator.

    Succes allen
4.386 Posts
Pagina: «« 1 ... 152 153 154 155 156 ... 220 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht