xynix schreef op 4 april 2016 09:19:
[...]
Ik hoop dat we discussie op niveau zullen kunnen houden.
Die overtuiging van HG t.a.v. het veroveren van het VW-dashboard dateert van denk ik 4-5 jaar terug. Ga ik geen energie in steken om dat met documentatie te onderbouwen. Misschien kan Justin op dat gebied een handje wil toesteken.
Ik neem aan dat jij zelf je ook nog wel de strategische misrekening van de Goddijntjes kunt herinneren t.a.v. het belang van de smartphones voor hun markt. Dat heeft Corinne zelf ook aangegeven als een misrekening uit het verleden.
De founders zijn mensen om heeeeeeel veel respect voor te hebben, maar strategisch onfeilbaar zijn ze niet. Op dit moment lijken ze t.a.v. automated driver op een bakker die vindt dat hij het allerlekkerste brood van de wereld bakt, maar wel met een lege winkel. En als die winkel te lang leeg blijft is dat niet goed voor de reputatie van de bakker. Want er zouden dan toch mensen moeten zijn die dat uber-lekkere brood zouden willen kopen?!
Als ook nog VW volledig en Bosch gedeeltelijk in de pas van het consortium zouden gaan marcheren ontstaat toch langzaam maar zeker het beeld dat TT niet in de toekomstige automotive parade op zijn plek is. Dan zou het ronduit kiezen voor een dansje op de Californische stranden misschien verstandiger kunnen zijn.
De essentie van de vraag "WAAR ZIJN DE KOPERS?" is dat TomTom niet de enige is die zich een beeld vormt van de kansen in de toekomstige markt. Interesse van strategische partijen is de lakmoesproef voor dat zelfbeeld dat TomTom zich aanpraat.