Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,725
  • Verschill

    -0,055 -0,95%
  • Volume

    354.448 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,700  
  • Laat

    5,920  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom April 2016

4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 210 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 april 2016 17:10
    Indeed. Apple, Uber en AliBaba zijn nou ook niet bepaald partijen die gaan zitten afwachten.

    En deelneming zit voor 0 in de koers dus je kunt er gratis op inzetten.

    quote:

    *Justin* schreef op 7 april 2016 12:51:

    Deelnemingen in tomtom vanuit tech lijken me nu qua timig handiger dan automotive.

    HERE is nu actief financiele deelnemers aan het werven in automotive. Gaat TomTom dat ook doen, dan ben je me-too. En minder schaars. En je zet klanten die bij here en tomtom klant zijn voor een lastige keuze. Moeten ze dan in beiden participeren? MAAAAR.... Dat geldt dus niet voor Uber, Apple, Alibaba.

    In mei komen de CEO's van UBER, Apple en Alibaba naar Amsterdam voor een conference. Deze drie zijn (toevallig?) de enigen die geen belangen bij HERE hebben. Sterker nog, UBER is er zelfs geweerd. Ze zijn geen partijen in de auto industrie en ze hebben alledrie belang bij en afhankelijkheid van de snelle innovatie van TomTom als het gaat om de zelfrijdende auto. Deze gasten zijn deep pocketed.

    Alibaba is al langer geïnteresseerd in TomTom, maar is ooit afgewezen. Roger Lanctot schrijft dat. Die zuigt dat niet zomaar uit zijn duim.

  2. [verwijderd] 7 april 2016 17:19
    Iedereen is het er over eens dat autonoom rijden op de snelwegen er heel snel aankomt. En sommige autofabrikanten doen het al deels. Zonder in te halen, maar wel binnen de lijntjes blijven.

    Het meest spannende is zodra je de stad in rijdt. Hoe snel er in steden autonoom rijden is hangt af van de maps. En misschien ook van de lokale overheden. Je krijgt dan een situatie dat sommige gebieden wel en geen toestemming hebben tot autonoom rijden.

    Ik zie wel een goede link met TomTom City dat is gelanceerd. Digitale HD kaarten en traffic die worden gelanceerd op (big) city niveau.
  3. Diepo 7 april 2016 17:22
    quote:

    *Justin* schreef op 7 april 2016 16:34:

    Ik heb net gesproken over met BMW partner TomTom. Hun auto's Executive Alain de Taeye ziet in de industrie in termen robot auto functies "zeer grote belangstelling en activiteit." Hij vervolgt: "De dynamiek in de regio is zeer hoog."

    Weer bevestiging van TT board member dat het topic heet is en TT er middenin zit.
    Taalkundig klopt er helemaal niets van deze zinnen. Waardeloos! Wat moet je ermee? Moet je het "aanvoelen" wat er wordt bedoeld?
  4. [verwijderd] 7 april 2016 17:24
    Wat zijn de gevolgen voor Duitse autobouwers en ook indirect voor TomTom mocht Deutsche bank omvallen?
    Kan iemand mij dat vertellen hoe deze in de loop van 2016 verder gaat ontwikkelen?

    Systeembanken zijn financiële instellingen die zo belangrijk zijn voor een land dat een failliet van één ervan ook het failliet van het land in gang kan zetten. Internationaal spreekt men van "globale systeembanken" waarvan de financiële ondergang zelfs de ondergang van het hele financiële systeem zou kunnen betekenen.
  5. [verwijderd] 7 april 2016 17:24
    Deep pocketed?! Ze zullen zich suf lachen om de 2 miljard beurswaarde van TomTom. Apple doet geloof ik evenveel als heel het NL GDP (even uit m'n hoofd hoor, maar die orde van grootte is het).
  6. [verwijderd] 7 april 2016 17:33
    quote:

    *Justin* schreef op 7 april 2016 17:19:

    Het meest spannende is zodra je de stad in rijdt. Hoe snel er in steden autonoom rijden is hangt af van de maps.
    Ik denk persoonlijk dat het met name de AI is die in een stadsomgeving factoren complexer wordt. "Bal met kind er achteraan" zul je op de snelwegen niet zo snel tegenkomen. De maps kunnen wel helpen om de performance van de AI op te krikken, door minder complexe logica om de waargenomen objecten te kunnen classificeren.

    Neem de terrasjes van Marakesh: zie je daar meubilair of mensen van vlees en bloed? Hoe voorspelbaar is het gedrag van deze objectcategorieën?
  7. [verwijderd] 7 april 2016 17:39
    quote:

    Rabo. schreef op 7 april 2016 17:29:

    Aex gaat onder de 400 de komende tijd en de koers van tt zal daar meer last van hebben.
    Getver. Als jij het zegt dan gaat het ook zeker gebeuren. Zit nu al onder de rode vlekken.
  8. [verwijderd] 7 april 2016 17:40
    quote:

    xynix schreef op 7 april 2016 17:33:

    [...]
    Ik denk persoonlijk dat het met name de AI is die in een stadsomgeving factoren complexer wordt. "Bal met kind er achteraan" zul je op de snelwegen niet zo snel tegenkomen. De maps kunnen wel helpen om de performance van de AI op te krikken, door minder complexe logica om de waargenomen objecten te kunnen classificeren.

    Neem de terrasjes van Marakesh: zie je daar meubilair of mensen van vlees en bloed? Hoe voorspelbaar is het gedrag van deze objectcategorieën?
    Ja eentje met een hele dikke r**t en een jellaba.
  9. [verwijderd] 7 april 2016 17:40
    quote:

    shakermaker schreef op 7 april 2016 17:24:

    Deep pocketed?! Ze zullen zich suf lachen om de 2 miljard beurswaarde van TomTom. Apple doet geloof ik evenveel als heel het NL GDP (even uit m'n hoofd hoor, maar die orde van grootte is het).
    Is pocketmoney voor die gasten.
  10. [verwijderd] 7 april 2016 17:42
    quote:

    pieter1960 schreef op 7 april 2016 17:40:

    [...]

    Is pocketmoney voor die gasten.
    Als Apple TT wil hebben hadden ze deze allang overgenomen. Gaat dus nooit gebeuren.
  11. [verwijderd] 7 april 2016 17:44
    quote:

    cha44 schreef op 7 april 2016 17:42:

    [...]

    Als Apple TT wil hebben hadden ze deze allang overgenomen. Gaat dus nooit gebeuren.
    Gaat ook niet gebeuren, maar het ging over dat het voor hun fooiengeld is, 2 miljard is in de US ondenkbaar zo n bedrijf te kunnen kopen.
  12. [verwijderd] 7 april 2016 17:47
    quote:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 7 april 2016 17:24:

    Wat zijn de gevolgen voor Duitse autobouwers en ook indirect voor TomTom mocht Deutsche bank omvallen?
    Kan iemand mij dat vertellen hoe deze in de loop van 2016 verder gaat ontwikkelen?

    Systeembanken zijn financiële instellingen die zo belangrijk zijn voor een land dat een failliet van één ervan ook het failliet van het land in gang kan zetten. Internationaal spreekt men van "globale systeembanken" waarvan de financiële ondergang zelfs de ondergang van het hele financiële systeem zou kunnen betekenen.
    Als DB failliet gaat dan volgt er een bail-in, dus aandeelhouders en obligatiehouders verliezen alles. Daarna pakt de Duitse staat de bank op net zoals wij ABN oppakten. DB blijft dan staatsbank denk ik.

    Duitse staat geeft als het moet bijna ongelimiteerd staatsobligaties uit tegen een negatieve rente (dus krijgt er geld bij van andere banken) dus een landen/systeem crisis komt er sowieso niet.

  13. [verwijderd] 7 april 2016 17:51
    quote:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 7 april 2016 17:24:

    Wat zijn de gevolgen voor Duitse autobouwers en ook indirect voor TomTom mocht Deutsche bank omvallen?
    Kan iemand mij dat vertellen hoe deze in de loop van 2016 verder gaat ontwikkelen?

    Systeembanken zijn financiële instellingen die zo belangrijk zijn voor een land dat een failliet van één ervan ook het failliet van het land in gang kan zetten. Internationaal spreekt men van "globale systeembanken" waarvan de financiële ondergang zelfs de ondergang van het hele financiële systeem zou kunnen betekenen.
    Mocht de DB omvallen gaat TomTom als een speer naar €135,00 om vervolgens verder te stijgen op een iets rustiger niveau , zodra de €200 gepasseerd is weer even een Spike omhoog , TomTom zal zich naast navigatie ook gaan richten op het verstrekken van hypotheken en andere financieringen welke nu door DB gedaan worden

  14. [verwijderd] 7 april 2016 17:54
    Ze willen en kunnen niet overnemen (simpelweg omdat de aandelen vast liggen enz.) net zoals Intel en TSMC ASML niet over wilden nemen.

    Ze willen een deelneming waarbij het risico en de noodzaak tot innoveren bij TT blijft, maar zij wel inspraak krijgen in de richting die TT op gaat.

    Zo zal het gaan en het zal snel gaan. Apple gaat heus niet tot 2017 zitten wachten hoor, misschien tot die 24 mei die Justin noemde, maar langer niet.
  15. [verwijderd] 7 april 2016 17:55
    quote:

    xynix schreef op 7 april 2016 17:33:

    [...]
    Ik denk persoonlijk dat het met name de AI is die in een stadsomgeving factoren complexer wordt. "Bal met kind er achteraan" zul je op de snelwegen niet zo snel tegenkomen. De maps kunnen wel helpen om de performance van de AI op te krikken, door minder complexe logica om de waargenomen objecten te kunnen classificeren.

    Neem de terrasjes van Marakesh: zie je daar meubilair of mensen van vlees en bloed? Hoe voorspelbaar is het gedrag van deze objectcategorieën?
    Misschien dat Riet er zit, maar dat is meer een buitencategorie denk ik. Als het goed is gaan alle deelnemende voertuigen straks de opgedane AI kennis ook delen met de rest van de cloud. De eerste auto die iets ervaart zorgt ervoor dat de wijsheid van de rest van de cloud ook gelijk toeneemt. RoadDNA of landmarks lijkt me daar wel een uitdaging. Misschien moeten ze daar eerst maar eens beginnen met de SDC-light, de Self Driving Camel?
  16. [verwijderd] 7 april 2016 17:55
    Rabo. Cha44 en Vuurgoudhaantje , bedankt voor jullie aanwezigheid , krijg altijd een warm gevoel diep van binnen als ik weer een van jullie baanbrekende postings lees , steek er ook enorm veel van op ! Bedankt XXX
  17. [verwijderd] 7 april 2016 17:59
    quote:

    Hik schreef op 7 april 2016 17:55:

    [...]

    Misschien dat Riet er zit, maar dat is meer een buitencategorie denk ik. Als het goed is gaan alle deelnemende voertuigen straks de opgedane AI kennis ook delen met de rest van de cloud. De eerste auto die iets ervaart zorgt ervoor dat de wijsheid van de rest van de cloud ook gelijk toeneemt. RoadDNA of landmarks lijkt me daar wel een uitdaging. Misschien moeten ze daar eerst maar eens beginnen met de SDC-light, de Self Driving Camel?
    LOL!
  18. [verwijderd] 7 april 2016 18:00
    quote:

    Y schreef op 7 april 2016 17:55:

    Rabo. Cha44 en Vuurgoudhaantje , bedankt voor jullie aanwezigheid , krijg altijd een warm gevoel diep van binnen als ik weer een van jullie baanbrekende postings lees , steek er ook enorm veel van op ! Bedankt XXX
    Je bent Leeuw007 nog vergeten.
4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 210 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    4. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    5. Besi €2,15 ex-dividend
    6. Fugro €0,40 ex-dividend
    7. Heineken €1,04 ex-dividend
    8. Vastned €1,28 ex-dividend
    9. CTP €0,275 ex=dividend
    10. EU consumentenvertrouwen april (definitief)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht