Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM MEI 2016

3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 mei 2016 10:17
    quote:

    xynix schreef op 3 mei 2016 09:49:

    [...]
    Dan zouden ze toch ook wel Traffic mogelijkheid noemen. Huidige annoncering klinkt naar "not-connected", ook niet via de data bundel van je telefoon. Gewoon ultra low-cost om ook een aanbod in opkomende economieën te hebben.

    Technisch totaal NIET(!!!) spannend, dus probeer dat ook AUB niet te verzinnen. Het is wat het is. En dat kan voor de onderkant van de markt wel zin hebben. Alleen moet Corinne wel serieus uitkijken dat ze straks nog ergens enthousiast voor kan spelen als het WEL boeiend is!!!! Haar enthousiasme is aan devaluatie onderhevig.

    Dit is gewoon een verversing van het aanbod aan PND's op het entrylevel. En deze krijgt een aantal updates die ze eerst niet had. De TomTom Go 41 51 en 61 worden 42, 52, 62.

    Wat Hik vroeg is of TomTom komt met real-time map updates voor de PND. Mijn antwoord was dat ik dat verwacht, met een software update. Uiteraard kan dat dan alleen met PND's die ofwel een simkaart hebben ofwel te pairen zijn met je mobiele telefoon. Ik weet niet of je softwarematig kunt zorgen dat je een PND die je nu niet kan pairen, later wel kunt pairen. Dat moeten we maar zien.

    NB
    Het is gewoon goed om periodiek je PND assortiment up-to-date te houden, ook naar de retailers toe. That's it, meer niet. Jij was er als de kippen bij om te zeggen dat het totaal niet spannend is. Prima, maar ik heb hier niemand gelezen die zei dat het wel heel spannend is.
  2. trend follower 3 mei 2016 10:23
    Even iets anders dan het dagelijkse klagen over de koers :)

    Voor 2016 ging TT uit van hogere CAPex en OPex, waarbij HG aangegeven heeft dat in 2017 men de volledige vruchten plukt door een efficiency slag te hebben gemaakt met het platform. Echter las ik ook of in Q4 2015 CC of Q1 2016 dat de verwachting is dat de kosten niet verder stijgen, wat zou kunnen betekenen dat de kosten zich op dit niveau handhaven, maar de bottom-line winst hoger uitvalt door met name het effecient werkende platform.

    Mijn vraag is wat zou de "extra" winstbijdrage zijn wanneer TT niet die extra uitgaven in CAPex en OPex had gedaan?

    Ik neem niet aan dat deze kosten 1 op 1 doorvloeien naar de winstcijfers, aangezien er ook op capex nog afgeschreven kan worden?

  3. forum rang 7 tatje 3 mei 2016 10:26
    Ik blijf mooi zitten.

    Alleen aandelen zonder VBR en geen andere speeltjes :-)

    Tussen 7 en 7,50 als het ooit gebeurt, nog behoorlijk bijkopen.

    Als TT 70% van alles wat ze min of meer hebben beloofd, waarmaken, dan wordt ik ooit spekkoper.

    Schat voor 2018 is het gepiept :-)

    Heb veel speeltjes gehad bij USG PEOPLE, de echte grote winst is toch via de aandelen en het bod gekomen.

    Heb veel geduld.

    1 verschil, wachten doe ik niet meer thuis.

    Wil elke dag op staan met mooi weer :-)

    Heerlijk dat schelden, ik haal alleen de krenten uit de pap en de rest lees ik op high speed :-)
  4. Eurio1 3 mei 2016 10:27
    Dat bedoel ik dus. Natuurlijk kan je er profijt van hebben, maar dat zou iets voor een tweede parallelle beurs zijn.
    quote:

    pieter1960 schreef op 3 mei 2016 09:54:

    [...]

    Je kunt er ook je voordeel mee doen, je kunt dan wel goedkoper instappen en een kort ritje maken.
  5. [verwijderd] 3 mei 2016 10:31
    quote:

    pieter1960 schreef op 3 mei 2016 10:26:

    [...]

    Pff, wat is Barclays, zijn bijna zelf ten onder gegaan.
    Gold dat toendertijd ook niet voor Tom Tom pfffffffff
  6. [verwijderd] 3 mei 2016 10:31
    quote:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 3 mei 2016 10:28:

    Canadese auto-expert waarschuwt voor seks in zelfrijdende auto's
    Nu.nl
    Lekker man (R. van der Gijp)
  7. [verwijderd] 3 mei 2016 10:32
    quote:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 3 mei 2016 10:28:

    Canadese auto-expert waarschuwt voor seks in zelfrijdende auto's
    Nu.nl
    Dat is natuurlijk wel weer een mooie aanjager om een autonomous auto aan te gaan schaffen
  8. [verwijderd] 3 mei 2016 10:42
    @HC, asset stripping : klinkt goed !

    Hoeveel zou het gehele bedrijf opgeknipt opbrengen : gewoon lekker alles verkopen ipv alleen TTI afsplitsen ?
  9. broabander 3 mei 2016 10:53
    Via twitter:
    TomTom introduceert @JamnetNL. Weet de lengte en oorzaak van de file als je vast staat! #TomTomTraffic #File

    Uitgebreidere verkeersinfo op twitter.

    Berichten met verkeersinformatie worden mede mogelijk gemaakt door #TomTomTraffic. Ik ben een robot! Tweet @TomTomBenelux om met ons in contact te komen.
  10. [verwijderd] 3 mei 2016 10:54
    quote:

    Y schreef op 3 mei 2016 10:42:

    @HC, asset stripping : klinkt goed !

    Hoeveel zou het gehele bedrijf opgeknipt opbrengen : gewoon lekker alles verkopen ipv alleen TTI afsplitsen ?
    Ik denk 18 a 20. Maar ze gaan het nooit doen.
  11. [verwijderd] 3 mei 2016 10:56
    quote:

    pieter1960 schreef op 3 mei 2016 10:54:

    [...]

    Ik denk 18 a 20. Maar ze gaan het nooit doen.
    Dat zou toch al de waarde zijn bij afsplitsing TTI
  12. [verwijderd] 3 mei 2016 11:02
    quote:

    Y schreef op 3 mei 2016 10:56:

    [...]
    Dat zou toch al de waarde zijn bij afsplitsing TTI
    Ja ,maar ik doet het voor dat bedrag, anders gaat het minimaal nog 4 a 5 jr duren. Maar we gaan eerst de 7 opzoeken, en als we pech hebben, er nog onder zelfs.
  13. [verwijderd] 3 mei 2016 11:50
    quote:

    Y schreef op 3 mei 2016 10:42:

    @HC, asset stripping : klinkt goed !
    Asset stripping: was dat nu dat nieuwe tijdverdrijf in je autonome karretje?! Of haal ik nu dingen door elkaar?
  14. [verwijderd] 3 mei 2016 11:51
    quote:

    trend follower schreef op 3 mei 2016 10:23:

    Even iets anders dan het dagelijkse klagen over de koers :)

    Voor 2016 ging TT uit van hogere CAPex en OPex, waarbij HG aangegeven heeft dat in 2017 men de volledige vruchten plukt door een efficiency slag te hebben gemaakt met het platform. Echter las ik ook of in Q4 2015 CC of Q1 2016 dat de verwachting is dat de kosten niet verder stijgen, wat zou kunnen betekenen dat de kosten zich op dit niveau handhaven, maar de bottom-line winst hoger uitvalt door met name het effecient werkende platform.

    Mijn vraag is wat zou de "extra" winstbijdrage zijn wanneer TT niet die extra uitgaven in CAPex en OPex had gedaan?

    Ik neem niet aan dat deze kosten 1 op 1 doorvloeien naar de winstcijfers, aangezien er ook op capex nog afgeschreven kan worden?


    Op basis van bovenstaande, lichte opex groei en verdere omzet en marge groei, is mijn 24 maands winst verwachting 75 cent per aandeel. Wat het geweest zou zijn zonder investeringen in de zelfrijdende auto is moeilijk te zeggen. Maar ik denk ook dat je gewoon content moet zijn dat tomtom daar in investeert en dat dat ook waarde toevoegt. Nu staart men zich blijkbaar alleen blind op wat extra kosten en vergeet even dat dat hun positie en aanzien in de automotive markt versterkt en dat dat ook nu al deals oplevert.

    Wat die 75 cent betreft... Vergeet ook niet dat vorig jaar de ongunstige euro dollar ontwikkeling "30 miljoen euro heeft gekost". Je ziet dat de marge vorig kwartaal al volledig was hersteld door een gunstige mix van hoge marge producten. Maar dat was nog wel met inkoopkosten op 1,09 dollar. Nu is die al boven de 1,15. Dit betekent dat inkoopkosten in dollars sindsdien alweer 6% gedaald zijn. In de outlook was rekening gehouden met een verdere verslechtering in plaats van een verbetering.

    Ik zie TT komend kwartaal een marge van 58% halen, versus 51% een jaar eerder. Dat is echt een heel groot verschil. Ik verwacht op dat moment ook een outlook verhoging. Na 1 kwartaal zou dat iets te vroeg geweest zijn...
  15. [verwijderd] 3 mei 2016 11:55
    quote:

    Y schreef op 3 mei 2016 11:54:

    Koershalvering binnen een kwartaal is bijna een feit
    Voordeel is dat de koers dan ook zomaar weer kan verdubbelen.
3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht