Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 267 268 269 270 271 ... 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 juni 2016 15:46
    [quote alias=moneymaker_BX id=9445729 date=201606301544]
    Boemmm 7.004
    het nieuws is onderweg believe me!!
    ttint.
    [/quote

    We zullen zien, ziet er nog niet naar uit.
  2. [verwijderd] 30 juni 2016 15:54
    quote:

    Hik schreef op 30 juni 2016 14:32:

    [...]

    Ik zit er met RoadDNA helemaal niet naast. Ik heb een gewone baan en zit ook nog steeds voor een te groot deel in Tom2. Jij zit vol met vermoedens en valse aantijgingen en dat laat je maar niet los. Dat is jammer, want ondertussen is de wereld in beweging maar houd jij vast aan je halfbegrepen technische troebele glazen bol.
    Tom2 heeft met RoadDNA een mooie localisatie techniek ontwikkeld waar ze zelf donders goed van weten dat het verlangt dat er in de auto ook Lidar aanwezig móet zijn om het geheel crowdsourced te maken. Dat hebben ze niet gedaan, waardoor het op dit moment dus veel extra 'Mapping Van' kilometers gaat kosten om alles te onderhouden. Ze hadden ook een visuele techniek moeten maken dan had het aandeel er beter voor gestaan dan nu.

    Verder ben ik ook niet gelukkig met de koers van Tom2. Zelfs al zouden ze de maps in één keer kwijt zijn, dan rechtvaardigt dit nog een hoger koersdoel dan waar we nu naar kijken (zie koers Fleetmatics). Ik ben hier natuurlijk niet blij mee, mag je best weten.
    (Ondertussen staat Mobileye bijna 10 % hoger pre-market....)
    Wat een onzin! RoadDNA is gereed werkt juist met goedkope visuele sensoren in de auto.
    Dat de productie nauwkeurig dient te verlopen is de andere kant van de medaille. Daar is Lidar voor nodig. En die nauwkeurigheid is vereist. Ook bij andere oplossingen gaan autofabrikanten niet voor mindere kwaliteit en mindere veiligheid! (die Tesla-oplossing van Mobileye is trouwens levensgevaarlijk)
    Op termijn verschijnt Lidar in de auto en kan men bij TomTom ook de crowd sourced informatie uit die sensoren verwerken.
    TomTom is overigens momenteel de enige partij met een real-time platform dat de sensorinformatie uit de auto kan verwerken. HERE loopt 3 jaar achter.
    Laat Mobileye eerst maar eens een gereed product ontwikkelen de komende 5 jaar. Nina Brink schreeuwde ook van alles en kreeg daarmee ook veel te hoge beurskoers. Voor een troebele glazen bol moet je bij jouw Mobileye zijn. Ik zet mijn geld qua SDC op de combi Bosch-TomTom, maar dat is voor lange termijn. Voor de komende 5 jaar gaat TomTom groeien en scoren in Licensing (Apple, Uber etc.), maar vooral in Telematics (zie Peugeot-deal) en Automotive (zie Volvo-deal). Die groei zit al in de tas en laat Mobileye over 5 jaar maar laten zien wat hun research en testen voor de SDC hebben opgeleverd. Grote kans zelfs dat ze de patenten van TomTom voor point-cloud postionering nodig hebben,
  3. [verwijderd] 30 juni 2016 15:56
    quote:

    groeibriljant schreef op 30 juni 2016 15:54:

    [...]

    Wat een onzin! RoadDNA is gereed werkt juist met goedkope visuele sensoren in de auto.
    Dat de productie nauwkeurig dient te verlopen is de andere kant van de medaille. Daar is Lidar voor nodig. En die nauwkeurigheid is vereist. Ook van andere oplossingen.
    Op termijn verschijnt Lidar in de auto en kan men bij TomTom ook de crowd sourced informatie uit die sensoren verwerken.
    TomTom is overigens momenteel de enige partij met een real-time platform dat de sensorinformatie uit de auto kan verwerken. HERE loopt 3 jaar achter.
    Laat Mobileye eerst maar eens een gereed product ontwikkelen de komende 5 jaar. Nina Brink schreeuwde ook van alles en kreeg daarmee ook veel te hoge beurskoers. Voor een troebele glazen bol moet je bij jouw Mobileye zijn. Ik zet mijn geld qua SDC op de combi Bosch-TomTom, maar dat is voor lange termijn. Voor de komende 5 jaar gaat TomTom groeien en scoren in Licensing (Apple, Uber etc.), maar vooral in Telematics (zie Peugeot-deal) en Automotive (zie Volvo-deal). Die groei zit al in de tas en laat Mobileye over 5 jaar maar laten zien wat hun research en testen voor de SDC hebben opgeleverd. Grote kans zelfs dat ze de patenten van TomTom voor point-cloud postionering nodig hebben,
    Tom2 is niet nodig. Als Tom2 er nu mee stopt en alles uit de handen laat vallen, dan hebben we over een paar jaar echt wel een zelfrijdende auto.
    Ik verbaas me over je blindheid. De groeten.
  4. Regenboog33 30 juni 2016 15:57
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 30 juni 2016 15:44:

    Boemmm 7.004
    het nieuws is onderweg believe me!!
    ttint.
    Al weer € 6,94 dus moet TTI wel snel komen als TT zelfs op een groene dag in de Top3 dalers noteert. Het blijft een heel raar aandeel; de verwachtingen zijn enorm maar de resultaten zijn zwaar teleurstellend. Dat de resultaten zwaar teleurstellend zijn is nog niet het ergste maar laat ze ook toelichten waarom er zulke grote investeringen worden gedaan. Wat mogen we in de jaren hierna hiervan verwachten?
  5. [verwijderd] 30 juni 2016 15:57
    quote:

    flatliner schreef op 30 juni 2016 15:51:

    En weer teruggedrukt onder de 6,95, het zou toch maar eens bij die 7 in de buurt komen..
    Ja, dan ga ik flauwvallen.
  6. [verwijderd] 30 juni 2016 16:00
    quote:

    Hik schreef op 30 juni 2016 15:56:

    [...]

    Tom2 is niet nodig. Als Tom2 er nu mee stopt en alles uit de handen laat vallen, dan hebben we over een paar jaar echt wel een zelfrijdende auto.
    Ik verbaas me over je blindheid. De groeten.
    Over een paar jaar is veel te optimistisch. Eerst op de snelwegen zou kunnen, maar daar is RoadDNA direct voor beschikbaar. Vandaag al, en Volvo heeft de bestelling al geplaatst (ja dan duurt het in die branche nog een paar jaar voordat het in de nieuwe auto's komt).

    Mobileye is overigens ook niet nodig. Laat die eerst maar eens de komende 5 jaar hun technologie ontwikkelen en bewijzen. Ik denk niet dat autofabrikanten dergelijke lock-in systemen gaan gebruiken als basisvoorziening. Tenzij er geen andere keus is, maar dan onderschat je machtige partijen als NXP, Bosch etc.etc..

    Een connected auto zonder HD-Maps en zonder real-time Services? TomTom en HERE zijn de 2 partijen die de basislaag leveren.
    De Duitsers kochten niet voor niets HERE en willen hun data niet bij derden.
    RoadDNA is nu al beschikbaar voor ADAS. Volvo is een echte deal en geen research- of testdealtje.
  7. Juun 30 juni 2016 16:06
    Dat Mobileye begint deze handelsdag goed met 4,5 miljoen stukken van meer dan 45 dollar in een half uur tijd.
  8. [verwijderd] 30 juni 2016 16:08
    quote:

    Juun schreef op 30 juni 2016 16:06:

    Dat Mobileye begint deze handelsdag goed met 4,5 miljoen stukken van meer dan 45 dollar in een half uur tijd.
    Mobileye gaat het gewoon worden, die zie ik nog wel naar de 100 gaan.
  9. [verwijderd] 30 juni 2016 16:10
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 30 juni 2016 15:44:

    Boemmm 7.004
    het nieuws is onderweg believe me!!
    ttint.
    Boemmmm, € 6,94

    Je kraamt onzin en vooral wartaal uit.
  10. harrysnel 30 juni 2016 16:10
    quote:

    Hik schreef op 30 juni 2016 15:56:

    [...]

    Tom2 is niet nodig. Als Tom2 er nu mee stopt en alles uit de handen laat vallen, dan hebben we over een paar jaar echt wel een zelfrijdende auto.
    Ik verbaas me over je blindheid. De groeten.
    TomTom stopt. Als ik dan over 2 jaar een auto koop, hoe kom ik dan op mijn bestemming? Is het dan 100% Here die de communicatie met de bestuurders in alle automodellen gaat leveren? Of is het dan de stem van de MobilEye CEO die gaat schreeuwen: reeeeeechtsaffff, bij rotonde geld scheppen, daarna bluf modus aanhouden en dan bestemming bereikt ook al zijn we er nog lang niet....;)

    Maar serieus, je hebt het over machines die met machines praten. Waar is de interactie met de chauffeur. Hoe zit het met Traffic, POI's etc.? De zelfrijdende auto doet mij meer denken aan een trein waar er ook geen controle is als je er eenmaal ingestapt bent. Waar is de vrijheid, de keuzeopties voor de chauffeur, waar liggen zijn/haar interesses en hoe weet de bestuurder dat?

    Neemt niet weg dat MobilEye een mooie deal lijkt te sluiten met BMW/Intel en ik gun je de koerswinst van harte.
  11. Mojo 30 juni 2016 16:12
    Een bedrijf dat 10 mld op de beurs waard is, nog geen omzet heeft van 150 miljoen en nooit iets gepresteerd heeft noem ik gebakken lucht! dan heb ik het nog niet over de liegende CEO die graag zijn bedrijf ala Waze wil verpatsen. Dat kaartenhuis gaat een keertje in elkaar klappen...
  12. [verwijderd] 30 juni 2016 16:13
    quote:

    pieter1960 schreef op 30 juni 2016 16:08:

    [...]

    Mobileye gaat het gewoon worden, die zie ik nog wel naar de 100 gaan.
    Zou zo maar eens kunnen, maar mij veel te link en ook te fragiel qua technologie. Denk dat partijen als Bosch, Harman etc. veel verder zijn en ook veel meer vertrouwen hebben bij de autofabrikanten.
    Dat bedrijfje van Nina Brink riep destijds overigens ook van alles.

    TomTom gaat met de huidige technologie sowieso naar de 100 euro. Op eigen kracht en op basis van harde orders en echte klanten.
    In 2020 volgens Goddijn (50% marktaandeel Automotive). Maar met de nieuwe deals in Telematics en de snelle groei daar kan het misschien zelfs wel eerder. Wordt het 2021 of 2022 dan ben ik ook niet ontevreden.
  13. freek 771 30 juni 2016 16:15
    Je vraagt je af waarom wij het aandeel nog dagelijks volgen om bijna iedere dag vooral ook bij stijgende beurs weereen dreun te krijgen. Zijn wij masochisten.?
  14. [verwijderd] 30 juni 2016 16:17
    quote:

    harrysnel schreef op 30 juni 2016 16:10:

    [...]

    TomTom stopt. Als ik dan over 2 jaar een auto koop, hoe kom ik dan op mijn bestemming? Is het dan 100% Here die de communicatie met de bestuurders in alle automodellen gaat leveren? Of is het dan de stem van de MobilEye CEO die gaat schreeuwen: reeeeeechtsaffff, bij rotonde geld scheppen, daarna bluf modus aanhouden en dan bestemming bereikt ook al zijn we er nog lang niet....;)

    Maar serieus, je hebt het over machines die met machines praten. Waar is de interactie met de chauffeur. Hoe zit het met Traffic, POI's etc.? De zelfrijdende auto doet mij meer denken aan een trein waar er ook geen controle is als je er eenmaal ingestapt bent. Waar is de vrijheid, de keuzeopties voor de chauffeur, waar liggen zijn/haar interesses en hoe weet de bestuurder dat?

    Neemt niet weg dat MobilEye een mooie deal lijkt te sluiten met BMW/Intel en ik gun je de koerswinst van harte.
    Dat zijn slechts researchdeals, stelt weinig voor. Intel heeft in Automotive de boot gemist en wil kennelijk terug. Over 5 jaar weten we meer van deze research. Of we horen er nooit meer wat van.
    Denk dat partijen als Bosch, Harman, Continental etc. hun markt niet uit handen gaan geven aan Mobileye. Die zijn al veel verder in hun research dan we weten (houden dat namelijk geheim totdat men klaar is).
  15. [verwijderd] 30 juni 2016 16:19
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 30 juni 2016 15:44:

    Boemmm 7.004
    het nieuws is onderweg believe me!!
    ttint.
    Ppppfff...koers ligt uitgeteld in de touwen.Komt ons interessantje ook nog binnen.

    Koekoek!
5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 267 268 269 270 271 ... 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht