Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 228 229 230 231 232 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 oktober 2016 13:10
    quote:

    Finres schreef op 21 oktober 2016 10:28:

    Als ik naar de cijfers kijk vind ik twee zaken opvallend:
    1. 26k stijging Def.rev. bij een daling van de omzet van 15k. Waar komt die stijging vandaan?
    2. Opvallende stijging van Selling, general and administrative expenses. Zorgwekkend? heeft iemand hier meer kijk op?

    Ik ben zeer geïnteresseerd in jullie analyse. dank
    Tja, denk nooit dat ik oud of dom ben, al maakt het voor jongeren niet veel meer uit, vrees ik.

    Zie de DWDD voor alle mogelijke onkritische hypes, en die vreselijke gast Klupping. Heeft niemand hem ooit gewezen op zijn vreselijke bekakte taalaccent?
    Het staat m.i. niet voor ABN, meer voor Goois.
    Wat een godvergeten verwend krengetje. Drie jaar geleden zwoer hij bij de ipad. Mijn zeer oude moeder ook. AB.

    Ouderen zoals ik plaveiden voor deze jongetjes de weg. Laat me niet vloeken.
    Ik heb oude nazi's over me heen gekregen, toen ik in de 80-er jaren iets als TMC bepleitte. Ik ben gepokt en gemazeld in de internationale industrie-politiek op navigatiegebied.

    Groet van een 65+er. Hate them or take them.

  2. PGV 21 oktober 2016 13:13
    quote:

    VOORTS schreef op 21 oktober 2016 13:10:

    [...]

    Denk dat de vlag uit gaat bij de meeste bij een bod van 20 euro allemachtig wat een uitputtingsslag.
    Ik denk voor minder dan 20 ook wel.
  3. Erik9400 21 oktober 2016 13:16
    Het ergste dat nu nog kan gebeuren is dat HG begint te huilen tijdens de call... "het is allemaal vreselijk en komt nooit meer goed"

    Kan zomaar gebeuren ...of komt hij met een optimistisch verhaal over de toekomst?

    Vrees dat het vooral gaat over PND (bedreigingen) en niet over de kansen

    Oliebedrijven stijgen ook als de verwachtingen verbeteren maar TT is....eehhh...anders
  4. forum rang 4 vreemdvermogen 21 oktober 2016 13:25
    De timing is wel goed. Eerst een omzetwaarschuwing, maar de winst zou wel op peil blijven. Gevolgen BAM down die koers. Nu weer een geweldige presentatie van de cijfers. Gevolg: BAM 2e keer down. Alles had ook in een keer gepresenteerd kunnen worden. Hadden we in 1x het zuur genomen.
  5. Dutch Trader 21 oktober 2016 13:26
    Waarom koopt TomTom geen omzet bij in Telematics? Er zijn nog genoeg bedrijven voor overname beschikbaar, van Novatel Wireless (ctrack.com), Trakm8 Holdings (Verenigd Koningrijk) tot MiX Telematics. Om maar eens drie beursgenoteerde ondernemingen te noemen.
  6. [verwijderd] 21 oktober 2016 13:26
    quote:

    JacobusJW schreef op 21 oktober 2016 13:07:

    [...]
    Okay.

    Iets anders. De Duitse automobielindustrie is naar mijn idee liever niet afhankelijk van het Amerikaanse Google.

    Dat onbemand rijden in de toekomst een overall feit gaat worden lijkt me voor de hand liggend en dus een noodzakelijk 'kwaad' voor de autobouwers.

    Zou het tot de mogelijkheden behoren dat TT wordt overgenomen door de gezamenlijke Duitse automobielindustrie (Mercedes-BMW-VW) om een vuist te maken tegen de rest?
    alles kan, maar dan krijg je net zo'n HERE verhaal, waarbij een gedeelte van de markt zich afsluit voor je, juist bij een Bosch heb je dat niet-gebonden, bij een Duits Auto consortium ktrijg je weer een HERE verhaal en dan jaag je uiteindelijk de anderen naar wellicht een Google

    er zijn altijd keuzes of je gaat voor blokvorming ( zeg maar even het Duitse trio/Here formaat ) of je bent onafhankelijk en straalt dat ook uit, het is ook om deze reden dat de Duitsers proberen investeerders naar Here te trekken, zodat het de uitstraling geeft van niet-gebonden

    het gevaar is wanneer je noch het één bent, noch het ander , dan kan je geen vuist maken en dan eindig je als een soort van kaartenleverancier en mag je enkel een fabriek runnen waar iedereen tailor-made bij je komt bestellen, enkel jouw naar duikt nergens op, een soort Foxconn voor Apple, je barst van de kosten om het te runnen en je moet in het modernste blijven investeren en je mag dankbaar zijn als je de order krijgt en je eindigt als een omzet pusher om je hoofd boven water te houden.
  7. [verwijderd] 21 oktober 2016 13:26
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 21 oktober 2016 13:10:

    [...]

    Tja, denk nooit dat ik oud of dom ben, al maakt het voor jongeren niet veel meer uit, vrees ik.

    Zie de DWDD voor alle mogelijke onkritische hypes, en die vreselijke gast Klupping. Heeft niemand hem ooit gewezen op zijn vreselijke bekakte taalaccent?
    Het staat m.i. niet voor ABN, meer voor Goois.
    Wat een godvergeten verwend krengetje. Drie jaar geleden zwoer hij bij de ipad. Mijn zeer oude moeder ook. AB.

    Ouderen zoals ik plaveiden voor deze jongetjes de weg. Laat me niet vloeken.
    Ik heb oude nazi's over me heen gekregen, toen ik in de 80-er jaren iets als TMC bepleitte. Ik ben gepokt en gemazeld in de internationale industrie-politiek op navigatiegebied.

    Groet van een 65+er. Hate them or take them.

    Ik denk dat er veel 65+ers/renteniers op IEX aanwezig zijn. ;-)
  8. RESEARCH 21 oktober 2016 13:29
    Ja Erik9400. Ik had een deel van mijn Fugro positie ook ingeruild voor TT. Totaal verkeerde beslissing. TT is een fonds voor daytraders. Bijna een miljard omzet en onderaan de streep blijft er niets over. Groot risico fonds. Als het tegenzit dan blijven de constante kosten (personeelskosten) hoog en is TT net een mammoettanker die moeilijk kan draaien. De waarden zit in het bedrijf zelf niet in de toekomstige verwachtingen. Een aantal betaalde posters op dit forum houden de discussie levendig. Daar ben ik inmiddels al wel achter.
  9. [verwijderd] 21 oktober 2016 13:29
    quote:

    potpourri schreef op 21 oktober 2016 11:50:

    [...]

    je hoeft geen exit, het volstaat Telematics te verzelfstandigen of te verkopen, dan heeft TT ook bergen Cash , dan kunnen ze vol investeren in maps, hebben ze geen handout nodig en kunnen de jaren daarna eventueel werken aan een overgang naar een sterke partner/koper bvb een Bosch, denk dat zo een bedrijf beter ligt in de TT cultuur dan een Ford, Apple, Toyota , Google of wie dan ook

    verder is er een enorm voordeel dat Bosch een private company is, ze hebben geen last van compliance van de regelhouder aan de Beurs en hebben verder behalve intern aan hun financierende Banken geen meldingsplichten over het reilen en zeilen binnen de toko
    Bosch heeft verder de uitstraling van een mega industrieel conglomeraat ( financieel sterk) en iedereen ziet ze als niet-gebonden., dus ze zijn iedereens vriend.

    denk dat HG onder druk komt, ook al denken velen dat niemand HG en de founders iets kan doen, maar zo werkt het niet aan de Beurs, dan moet je private gaan.

    denk dus dat we een verandering gaan zien en dat gaat de aandeelhouder goed doen.

    verder denk ik ook dat de cijfers en dan de mix betert, dat bewijs is er, maar de kosten zullen hoog blijven, maps is een dure hobby, kan lucratief zijn, maar er is eeuwig dat gevaar dat een grote speler Google, Apple die zo graag ' in the car ' willen het gaan weggeven en dan ben je gewoon gereduceerd tot een supplier, je naam komt nooit naar boven drijven, geen uitstraling, of je moet dan weer een Mr.Fix it zijn als hoofdaannemer en dan kom je weer bij Bosch terecht

    dus ziehier

    - Telematics verzelfstandigen
    - Bosch uiteindelijk het nieuwe huis
    Verkopen no way. Waarom zou Goddijn Telematics verzelfstandigen. Wat is zijn belang als CEO en grootaandeelhouder? Wie kan er druk op h'm leggen? John de Mol? Moeders de vrouw? De sociale media? Klagen hier heeft geen zin. Dit is een reservaat.
    Echt roepen moet je op facebook, twitter....Ben je wel exposed? Media aandacht. Zembla, BNR, RTL..ik noem maar wat dwarsstraten.
    Je zit in een dead lock of beter je hebt opening om je proces te starten.

    Wat nog wel kan is een extern event (!?) dat TT dwingt een koerswijziging.
  10. Dutch Trader 21 oktober 2016 13:36
    Telematics moet juist niet verkocht worden. Het cyclische karakter moet er uit en dat doe je juist door Telematics fors uit te breiden. Fleet management solutions is een speerpunt waar ze zich meer op moeten richten. Recurring revenues heeft TomTom nodig, zodat het bedrijf zich zelf terugverdiend.
  11. trend follower 21 oktober 2016 13:38
    quote:

    *Justin* schreef op 21 oktober 2016 12:32:

    [...]

    Ik denk niet dat de marktomvang kleiner is, eerder groter. Maar dat is altijd over langere tijd gemeten.

    Ik denk trouwens dat sport nog een beetje onderschat wordt. Dat is qua omzet nu even groot aan het worden als Telematics of Licensing en met goede marges op nieuwe producten.

    Die markt kan nog een tijdje voort en zal denk ik meer groeien komend jaar dan een Telematics divisie. Licensing is een beetje een dark horse. UBER zit er in, maar je ziet er nog niets van. Maar wel een heel belangrijk account.
    Ik maak uit het antwoord van ING op dat ze naar de markt kijken jaar op jaar. Waarom denk jij dat het eerder groter is, is dat op aanname van marketintel. van onderzoeksbureaus?

    Die kijken namelijk meer naar algehele trends over een langere periode.
    Heb jij enig zicht of in de wnadelgangen gehoord hoeveel offertes er uberhaupt te winnen waren?

    wat betreft sport, ben ik het met je eens, maar de markt is zeer grillig en zeer mode gevoelig. De cycles zijn wat dat betreft zeer kort en daardoor zeer moeilijk te voorspellen, ik vergelijk het met de PND markt qua voorspelbaarheid.

    En licensing zou voor dit jaar ook flat blijven en hoop vanaf volgend jaar weer groei. Ik heb het idee dat Uber zeker aanslaat en ze breiden ook zeer veel diensten uit.
  12. [verwijderd] 21 oktober 2016 13:38
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 21 oktober 2016 13:10:

    [...]

    Tja, denk nooit dat ik oud of dom ben, al maakt het voor jongeren niet veel meer uit, vrees ik.

    Zie de DWDD voor alle mogelijke onkritische hypes, en die vreselijke gast Klupping. Heeft niemand hem ooit gewezen op zijn vreselijke bekakte taalaccent?
    Het staat m.i. niet voor ABN, meer voor Goois.
    Wat een godvergeten verwend krengetje. Drie jaar geleden zwoer hij bij de ipad. Mijn zeer oude moeder ook. AB.

    Ouderen zoals ik plaveiden voor deze jongetjes de weg. Laat me niet vloeken.
    Ik heb oude nazi's over me heen gekregen, toen ik in de 80-er jaren iets als TMC bepleitte. Ik ben gepokt en gemazeld in de internationale industrie-politiek op navigatiegebied.

    Groet van een 65+er. Hate them or take them.

    Jouw post raakt kant noch wal. De arrogantie waarmee je praat over Klöpping. Woorden als "godvergeten verwend krengetje" en "jongetjes" zorgen eerder voor een generatiekloof dan dat het deze wegneemt.

    Stel je open voor andere generaties en hun gedachtegang. Want je kan zeggen wat je wil over dat krengetje met zijn vreselijke bekakte taalaccent, ik waardeer zijn kijk op bepaalde zaken wel degelijk. Blendle is hierin een goed voorbeeld.

    Maar goed, de kijk van onze generatie op zaken wordt (te) vaak weggezet als zijnde een kijk op de wereld van een "snotneus"
  13. [verwijderd] 21 oktober 2016 13:39
    Indien Tom2 niet nog 2 jaar 100m contracten tekent dan blijft de koers rond dit niveau. Zo simpel ligt het nu eenmaal. De omzet van volkswagen zal over een aantal jaren mogelijk ook terug lopen, als HERE de achterstand wat inloopt.

    ASML scenario ligt niet meer voor de hand nu de partnerships eigenlijk allemaal al staan.
    Een afsplitsing komt er ook niet, daar is HG duidelijk over.

    Grootste minpunt vind ik toch wel telematics, veel belovende producten maar een tegenvallende groei. Blijkbaar is de markt voor deze producten/diensten toch ook wat minder, igg op de korte termijn. De lage brandstofprijzen kunnen ook parte spelen.

    Daarnaast is Tom2 gewoon conjunctuur gevoelig, het zit in het highsegment. In laag conjunctuur zullen dalende autoverkopen, dalende consumer uitgeven enorm pijn doen. Maar goed, dat telt voor meer bedrijven. De kans is echter wel aannemlijk dat dit in de komende 5 jaar nog gaat gebeuren.

    Ik vind deze koers, tussen de 7 en de 8 met een mooie multiple van 30+ voor de winst, heel goed verdedigbaar.
  14. [verwijderd] 21 oktober 2016 13:42
    zie het helemaal voor me HG nu broodje op en nu aan het " inzuchten" onderschat niet jarenlang een 2 tot 4 keer per jaar zuchtend, hakkelend een zo nietszeggend, met calvinistisch doordrenkt chagrijn, slecht mogelijk verhaal houden gaat je niet in je koude kleren (trui) zitten......... en Taco " jij nog tips voor het verplichte nummertje zo om 14.00?" Het wordt steeds lastiger mijn vorige cc performance te overtreffen........." Geen flauw idee baas antwoordt Taco dan zou precies hetzelfde doen als anders..... vorige week de OMZET waarschuwing dat was een goede en vandaag een tegenvallend orderboek presenteren...... heeft precies zo uitgewerkt als we hadden gedacht koers gekelderd maar liefst twee keer en koers is bijna op gewenst niveau dat we de laatste "pieten" kunnen uitkopen". " Baas; vervolgt Taco dan ........ er zijn wel weer een aantal woorden bijgekomen sinds uw vorige cc waar u zoals het spelletje " stop ander woord" ontwijkend op moet antwoorden.. maar goed u kunt dat als geen ander...toch voor de zekerheid de nieuwe " stop andere vraag vragen" of " stop ander woord vragen" die erbij zijn gekomen voor zometeen zijn TESLA, Nvidia, Japan, marktaandeel, gewonnen tenders, volvo. Uiteraard naast de bekenden die we vorige keer al hebben doorgenomen...assets, hot sector, technologische voorsprong, afsplitsing telematics of fleetmatics notering nasdaq .... zolang u daar maar niet op ingaat komt het allemaal goed en kunt u ws de koers nog wel een dubbie of 2 lager praten; als u echt uw best doet wellicht wel naar 7 rond dat zal lachen zijn ...." " O ja tot slot baas; Johnny, zijn broer Flevo en de zusje (T) B wensen u veel succes zo.. You can do it!!"

    Lollig bedoeld imo helaas hoog realiteitsgehalte..........

  15. [verwijderd] 21 oktober 2016 13:42
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 21 oktober 2016 13:10:

    [...]

    Tja, denk nooit dat ik oud of dom ben, al maakt het voor jongeren niet veel meer uit, vrees ik.

    Zie de DWDD voor alle mogelijke onkritische hypes, en die vreselijke gast Klupping.

    @Klöpping: is behoorlijk irritant ja, maar prima onderdeel van de linkse elite-kliek. Deze week (ik heb slechts flitsen kunnen volhouden) een topweek met onder meer Rottenberg, Witteman, Mulder, Reijn en Barend. Onderwerpen: PvdA-plug-revisited en Trump-bashing-ha-ha-ha-daar staan wij ver boven-revisited. Kampie was er ook, maar geen kwaad woord van Mulder die Kamp dacht ik toch regelmatig als een soort Untermensch had neergezet. Nu echter haast richting slijmerigheid.

    Matthijs zelf is ook lachuuuh als Klöpping orakelt, zo vol bewondering alsof hij Goddelijke openbaringen verneemt. Grotendeels gebakken lucht, lijkt me, maar als een groepje mensen erin trapt, best kans dat de boy er de vruchten van kan plukken, ondernemend is-ie wel.

    Wat dit met TomTom te maken heeft? Niks gelukkig. Is volgens mij echt ondernemen en risico's nemen. Geen slap-elitair-nooit echt commercieel bedrijfsmatig gewerkt hebbend-VARA gel*l. (Volgens mij moet ik naar "Geen Stijl" nu :-)).
  16. Dutch Trader 21 oktober 2016 13:44
    TomTom moet gewoon enkele overnames doen die direct bijdragen aan de winst en winst per aandeel, zo kan de aandelenkoers ook weer verder omhoog. Ze kunnen best een overname doen in de EUR 100-200 range. Wat weerhoudt hun op dit moment?
  17. [verwijderd] 21 oktober 2016 13:55
    koers 7.76 nu
    om 14.00 uur begint CC
    kijken waar we om 16.00 uur staan
    maw. kan deze CEO voor de 1e x bij zijn CC de koers eens omhoog praten
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 228 229 230 231 232 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht