Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,600
  • Verschill

    -0,005 -0,09%
  • Volume

    79.246 Gem. (3M) 296,4K
  • Bied

    5,600  
  • Laat

    5,610  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dokus 22 februari 2017 10:02
    in een uur 300K, niet slecht. Ik heb alleen even de reden van deze stijging gemist...
  2. Dokus 22 februari 2017 10:06
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 22 februari 2017 10:03:

    Dokus, hoe meer berichten over HERE, Mobileye, etc. hoe meer druk op TT
    maar het strookt niet echt met de koers... berichten over je concurrent en de koers stijgt best pittig de laatste dagen.
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 22 februari 2017 10:09
    Hoe meer persberichten, deals en publiciteit voor de gehele sector des te beter voor TT en dus de koers, uitzonderingen daar gelaten.
  4. [verwijderd] 22 februari 2017 10:16
    Koers stijgt niet pittig...is gewoon beetje herstel met de beurs/markt mee

    dat is zo frustrerend juist...er komt een correctie en dan...staan we weer 7.50 verdikkeme ...
  5. jesc 22 februari 2017 10:17
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 22 februari 2017 10:09:

    Hoe meer persberichten, deals en publiciteit voor de gehele sector des te beter voor TT en dus de koers, uitzonderingen daar gelaten.
    Daar kan ik mee inkomen, maar Here en Mobileye maken wel erg mooie deals en partnerships kenbaar. Nu weer met BMW voor HD-maps, Intel belang, Baidu belang, druk bezig in China noem maar op.
    Waar blijft TomTom met dit stategische nieuws, zou TomTom ook niet beter échte partnerships aan moeten gaan? Dat zou de koers op korte termijn en voor de kleine aandeelhouder goed doen. Of zouden ze zo zeker zijn van hun zaak dat ze wel beter weten in het kader van wie het laatst lacht...?
  6. [verwijderd] 22 februari 2017 10:20
    Als je de grafiek erbij pakt zie je wel steeds meer groene balken bij volume...

    dus das wel even lekker...alsof er toch wat extra gekocht wordt...shorters bouwen immers niet noemenswaardig af..

    Waarschijnlijk zullen we wel weer moeten wachten op Geneve en hopen dat de beurzen hoog blijven.....en dan hopen dat daar iets bekend gemaakt gaat worden ..Indien niet zijn we weer een maand verloren en gaan we pas weer nieuws krijgen bij AVA en Q cijfers...pff
    Dat wordt dan een non event, dan de zomer in....
  7. [verwijderd] 22 februari 2017 10:22
    quote:

    Dokus_ schreef op 22 februari 2017 09:59:

    [...]
    waar doel je precies op? je bent erg positief over het nieuws van bmw/mob/here. je lijkt bepaalde conclusies te trekken waarin ik je niet helemaal volg. Kan je die wat meer toelichten?
    Ik ben erg positief over de marktreactie op het bmw/mob/here nieuws. Dit was het nieuws dat er aan zat te komen op die Bosch Connected World Conference medio maart. Dat -op het eerste oog zeer negatieve nieuws- lijkt geen enkel effect te hebben op de koers van TomTom. Eerder positief. Ik denk achteraf dat de stijging van gisteren eigenlijk ook al op basis van DIT nieuws was en niet zo zeer op basis van PSA die Merkel geruststelde over de Opel deal.

    Er is nu een grotere kans dat er duidelijkheid gaat ontstaan. Het is ondenkbaar dat TomTom zonder het te weten op alle fronten overklast gaat worden door BAD/Mobileye/HERE. Daar zijn de oude rotten van TomTom te optimistisch voor. Zij hebben iets "up their sleeve" dat ze tot dusver niet hebben laten zien. Het moment dat we dat gaan zien lijkt dichterbij te komen.

    Nadat het belangrijkste potentieel negatieve nieuws probleemloos is geabsorbeerd zijn er de komende maand vooral kansen op goed tot zeer goed nieuws. Tesla? Geneve? Sweetener deal van Toyota? PSA/Opel definitief? En wat zegt dat over de kansen bij GM als geheel?

    Er is van vele kanten gesteld dat 2017 het make or break year wordt. Als er een grote M/A-move komt dan zou dat wel eens in 2017 kunnen zijn.

    En daarbij sluit ik absoluut niet uit dat er iets gaat gebeuren waardoor de Duitsers alsnog gebruik kunnen gaan maken van de bewezen "big data fabriek" van TomTom en achteraf dus niet al hun kaarten zullen blijken te hebben gezet op HERE. Zou via Bosch kunnen. Zou via Mobileye kunnen. Zou via NVidia kunnen. Zou via IBM kunnen. Zou via Microsoft kunnen. Zou via Apple kunnen. You name it.

    Als kaarten echt belangrijk zijn en TomTom heeft echt een technologische voorsprong genomen dan kan het zijn dat de tijd voor het deal-maken is aangebroken. Dan hoef je alleen nog maar verdacht te zijn op verdere rattenstreken van die boardroom die particulieren probeert weg te pesten met belachelijke vertoningen rond de Q3 cijfers, ronduit liegen in interviews over de Sports omzetten in 2016, consequent in the picture zetten van de ellende binnen het bedrijf, lekken van voorinformatie naar shorters, consequent vermijden van elke resultaat gerichte informatie in PB's.

    Maar als het fundamenteel goed zit en je hebt geduld kun je dan niet meer gepiepeld worden.
  8. dipity 22 februari 2017 10:23
    @xynix Gedachte over de keynote speaker lijst bij Bosch World Conference: Bosch wil alle partijen bedienen, dus verdeel en heers. Eerst komt aankondiging oplossing HAD door Tesla > Bosch > Nvidia > TomTom. Deze wordt door Bosch 'gebalanceerd' met keynote speakers uit het andere kamp.
  9. forum rang 6 tatje 22 februari 2017 10:23
    Volgens mij komt het grote Tom Tom nieuws wel.

    Maar een tesla is de regisseur.

    Denk dat het knallende namen worden en dan is voor eens en altijd duidelijk hoe het eind spel gaat lopen.

    Volgens mij nog ff geduld.

    Met dat goud in handen, hoef je je ook niet gek te laten maken.

    Gewoon mijn mening.
  10. [verwijderd] 22 februari 2017 10:30
    Misschien vanmiddag/morgenochtend nog positive side effects?
    Mobileye presenteert vanmiddag voorbeurs de Q4/FY16 cijfers en Tesla nabeurs.
    Conferencecall van Mobileye zal ik proberen te volgen.
  11. jesc 22 februari 2017 10:30
    quote:

    tatje schreef op 22 februari 2017 10:23:

    Volgens mij komt het grote Tom Tom nieuws wel.

    Maar een tesla is de regisseur.

    Denk dat het knallende namen worden en dan is voor eens en altijd duidelijk hoe het eind spel gaat lopen.

    Volgens mij nog ff geduld.

    Met dat goud in handen, hoef je je ook niet gek te laten maken.

    Gewoon mijn mening.
    leuk hoor die mogelijke tesla deal, laat maar komen. Maar Here en mobileye komen niet alleen met deals, die komen met partnerships, dan vind ik toch heel wat anders. En dan niet met de minste, een Baidu, Intel en BMW zijn dikke winstgevende en maatschappelijk bepalende bedrijven.
    Tesla, redelijke potentie, maar maakt verlies en is grotendeels gewoon gebakken lucht.
  12. Dokus 22 februari 2017 10:30
    quote:

    Stille vennoot schreef op 22 februari 2017 10:16:

    Koers stijgt niet pittig...is gewoon beetje herstel met de beurs/markt mee

    dat is zo frustrerend juist...er komt een correctie en dan...staan we weer 7.50 verdikkeme ...
    gisteren dik 2% en eindigt met 1.5% vind ik voor TT een redelijk pittige stijging. Dag daarvoor ook al 20 centjes (van dl) up.

    in het altijd zo vlakke TT zit nu toch een aardige up en dat zonder noemenswaardig TT nieuws, beter nog er is nieuws van de concurrent.
  13. [verwijderd] 22 februari 2017 10:31
    @xynix, nieuws over Uber en Volvo die gaan testen in Arizona was denk ik ook positief

    voor de rest hopen veel autobouwers op minimaal twee suppliers en niet teveel macht bij de kaart-suppliers. Dus veel steun voor Here is denk ik alleen maar omdat ze dit ook echt nodig hebben.

    en een 50/50 verdeling van de endgame is helemaal niet slecht voor TT
  14. Dokus 22 februari 2017 10:32
    quote:

    xynix schreef op 22 februari 2017 10:22:

    [...]
    Ik ben erg positief over de marktreactie op het bmw/mob/here nieuws. Dit was het nieuws dat er aan zat te komen op die Bosch Connected World Conference medio maart. Dat -op het eerste oog zeer negatieve nieuws- lijkt geen enkel effect te hebben op de koers van TomTom. Eerder positief. Ik denk achteraf dat de stijging van gisteren eigenlijk ook al op basis van DIT nieuws was en niet zo zeer op basis van PSA die Merkel geruststelde over de Opel deal.

    [...]

    Maar als het fundamenteel goed zit en je hebt geduld kun je dan niet meer gepiepeld worden.
    dank voor je reactie!!
  15. [verwijderd] 22 februari 2017 10:32
    Toyota is zo verdacht stil. Lijkt op papier alleen maar een beetje geïsoleerd Japans bezig te zijn. Maar is wel DE aartsrivaal van VW en de andere BAD-boys. Opel is nooit meegezogen in het "all german" HERE-initiatief. Voor wie heeft TomTom als eerste HD-kaarten van geheel Duitsland ontwikkeld?

    Ik denk echt dat als VW hun wagens "gratis" gaat volproppen met sensorspul dat Toyota dat niet rustig gaat zitten afwachten. Als ze die data vervolgens aan HERE zouden willen geven hadden ze zich vast wel al eerder gemeld bij het consortium. Idem Renault/Nissan. En Mobileye lijkt dan ook niet de meest voor de hand liggende partij qua "onafhankelijkheid".

    Een "sweetener-deal" voor kaarten N-A zou dan veelbetekend zijn. Was toch erg apart dat MdD juist DAT voorbeeld koos?
  16. [verwijderd] 22 februari 2017 10:34
    quote:

    Hik schreef op 22 februari 2017 10:30:

    Misschien vanmiddag/morgenochtend nog positive side effects?
    Mobileye presenteert vanmiddag voorbeurs de Q4/FY16 cijfers en Tesla nabeurs.
    Conferencecall van Mobileye zal ik proberen te volgen.
    Hoe kijk jij tegen de situatie aan? Is toch lekker spannend nou?!
  17. harrysnel 22 februari 2017 10:46
    quote:

    xynix schreef op 22 februari 2017 09:33:

    Wie heeft er nu ideeën over de betekenis van de keynote-speaker list van de Bosch Connected World conference medio maart? Dat zijn dus de hot-shots van BMW, Mobileye, HERE en daarnaast Bosch (tevens gastheer) en NVidia. Hoe gaan die laatste 2 zich presenteren om de rest van de markt niet van zichzelf te vervreemden? En eigenlijk kun je je die zelfde vraag stellen t.a.v. Mobileye.

    Als dat enigszins genuanceerde verhalen worden zou dat ook nog wel eens gunstig kunnen uitpakken, ondanks de opvallende afwezigheid van TomTom op het event, die toch logisch zou zijn geweest gezien hun intense samenwerking met Bosch en NVidia.

    De marktreactie van vandaag op het BMW/Mobileye/HERE nieuws (gecovered in ALLE media die er toe doen) is in ieder geval ronduit bemoedigend!
    Ik zie het nog steeds als volgt.

    De intentie van de grote toeleveranciers als Bosch, NVIDIA, Continental, etc. is om zaken te blijven doen met alle autobouwers. Dat geldt ook voor de potentieel grote spelers als Microsoft en Amazon die voor deze sector de Cloud zouden willen verzorgen. Anderzijds willen de autobouwers niet afhankelijk zijn van 1 toeleverancier voor bijvoorbeeld navigatie en hebben baat om meerdere partijen business te gunnen. Wat je daarom ziet: allianties, samenwerkingsverbanden, stuurgroepen, pogingen om tot standaarden te komen, testtrajecten, investeringen van autobouwers in start-ups..iedereen praat en test met elkaar.

    Er zijn partijen die baat hebben om zoveel mogelijk te roepen omdat zij nieuwe business te winnen hebben. Denk aan MobilEye. Er zijn partijen die juist gebaat zijn om niemand tegen de haren in te strijken omdat zij al miljarden omzetten: Bosch.

    Bosch is bijzonder omdat:
    1- Het een deal heeft met TomTom om Maps te ontwikkelen voor de toekomst.
    2- De grootste klanten van Bosch eigenaar zijn van TT-concurrent Here (de 3 Duitsers).

    Er was ooit sprake dat Amazon, Microsoft en Bosch een belang in Here zouden willen nemen. Dit is een artikel (oud van 8 april 2016!)waar destijds een woordvoerder van Bosch uitspraak deed:

    "Auto supplier Bosch [ROBG.UL] said on Friday it was in talks with high-definition digital maps company HERE, exploring whether to take a stake.

    "It is conceivable," a spokesman told Reuters, adding that taking a financial stake in HERE, a company controlled by a consortium of BMW Daimler and Volkswagen (VOWG_p.DE) may not be the outcome of the talks.

    The aim of the talks was to ensure that Bosch can continue to offer services to customers of HERE.

    In July last year Dutch mapmaker TomTom and Bosch deepened a partnership on high-definition maps to refine the technology crucial for autonomous driving..."


    uk.reuters.com/article/us-bosch-here-...

    Mijn idee is nog steeds dat het voor de 3 Duitse kopers van Here ideaal is als zij:
    1 Zowel de Maps van TomTom als Here uit handen weten te houden van disrupters als Tesla/Apple.
    2 Zij (via Bosch?) kunnen beschikken over de oplossingen van TomTom. Hebben due dilligence gedaan bij TomTom.

    Speculatieve conclusie vwb de Bosch conferentie: we hebben gehoord dat Goddijn nog steeds overtuigd is van de voorsprong op Here en dat de Maps en navigatieoplossingen hun plek krijgen binnen de sector. TomTom test met bijna alle autobouwers en daar is Bosch bij betrokken. Het feit dat de TomTom samenwerking niet aan bod komt tijdens dit event, terwijl Here juist wel aanwezig is, zie ik als een signaal dat de combi Bosch/TomTom hechter is geworden. De aandacht voor Here, waar Bosch ook zaken mee wil blijven doen, is meer een statement van "ook Here is relevant" naast onze eigen oplossing met TomTom. Bosch moet schipperen om alle autobouwers te vriend te houden. Wat ook zou kunnen als verklaring voor afwezigheid van TomTom en ligt in de lijn van deze redenering: Bosch wordt deels eigenaar van TT Maps.

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 mei

    1. China inkoopmanagersindex diensten april
    2. PostNL Q1-cijfers
    3. Siemens Healthineers Q1-cijfers
    4. TKH Q1-cijfers
    5. Dui inkoopmanagersindex diensten april (def)
    6. EU inkoopmanagersindex diensten april (def) 52,9
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. EU producentenprijzen maart
    9. Tyson Foods Q1-cijfers
  2. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht