Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Tom Tom april 2017

2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 april 2017 08:56
    quote:

    VOORTS schreef op 5 april 2017 08:51:

    [...]

    Waar ik bang voor ben is dat door eigengereidheid van de roerganger de boot wederom gemist wordt,En er weer een Google debacle volgt.
    De concurrentie zit niet stil.
    Ik denk het niet. HG heeft in verschillende interviews aangegeven, dat hij ook weet, dat je geen jaren meer voorruit kunt kijken. Hij heeft ook geleerd van de pnd kastjes. Nee, ik denk dat er achter de schermen zich al wat langer iets afspeelt.
  2. [verwijderd] 5 april 2017 08:58
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 5 april 2017 08:50:

    In de ideale (veilige) wereld gaan alle zelfrijdende auto's uit van hetzelfde basismateriaal (maps, layers, traffic signs, etc.).........het zal nog zeker 5 jaar duren voordat dit wordt ingezien......iemand enig idee hoe dit in de lucht-, zee-/binnenvaart gaat?
    Ik heb een autopilot op mn boot. Als ik nu de motor zou starten en buiten op zee de koers 270gr intik dan kom ik uit op Grenada.
    Radar voor mist. AIS om de nabijheid van andere schepen te ontvangen en "mijn signaal" uit te zenden naar hun. Maw als ik ga pitten dat ze niet tegen me opvaren. Tenzij de Bengaalse Koksmaat mijn navigatieverlichting verwart met de kerstboom. Lol=not.
  3. MichaT. 5 april 2017 09:03
    quote:

    VOORTS schreef op 5 april 2017 08:51:

    [...]

    Waar ik bang voor ben is dat door eigengereidheid van de roerganger de boot wederom gemist wordt,En er weer een Google debacle volgt.
    De concurrentie zit niet stil.
    Ik kan er zeer goed inkomen dat we daar allemaal bang voor zijn, we krijgen zeer weinig informatie om vast te stellen waar TomTom zich op dit moment bevind t.o.v. de concurentie.

    Het is echter wel zo dat door dit spaarzame verspreiden van informatie ook de concurentie totaal niet weet waar ze staan. Dit wordt voor mij bevestigd door de stap van Daimler om eens goed in de keuken van TomTom te kunnen kijken via Bosch.
  4. Kalleman 5 april 2017 09:06
    Goeie overweging, Xynix!
    Terecht voorbehoud mbt tunnelvisie maar nuttig!
    Gr. Kalleman

    quote:

    xynix schreef op 5 april 2017 08:11:

    Maar dat terzijde, heb ik nog eens nagedacht over Daimler/Bosch zonder TomTom kaarten. We wisten al dat de basis NDS zal zijn dus dat er naast TomTom ook HERE in beeld is. Dat Daimler daar nu gebruik van maakt is op zich niet zo vreemd.

    Maar denk nu eens niet vanuit "onze" positie. Wat betekent deze move nou precies voor Intel/Mobileye? Versus NVidia/Bosch? Betekent de Daimler move niet in feite dat ook Daimler zwaar onder de indruk is van de recente demo's van bijvoorbeeld NVidia (met Georg Hotz achterin) en Nissan? Daimler zal best weten dat de model 3 van Tesla op de "concurrent-technologie" is gebaseerd? Wellicht bereidt Daimler zich voor op een technology-shift en zien we hier een eerste beweging weg van Mobileye (zoals eerder Tesla). Wordt Mobileye het"Ilse" van de zoekmachines? Bij Ilse is een gisse Eindhovenaar ooit erg rijk geworden van een slimme timing van zijn verkoop.

    Het blijft gevaarlijk om de feiten vanuit een tunnelvisie te bekijken. Maar als je denkt vanuit Intel/Mobileye denkt is de Daimler move opmerkelijker dan de Bosch move. Juist die NDS-standaard maakt later altijd nog een switch naar TomTom mogelijk. Vooral omdat die research gewoon doorgaat. Uiteindelijk zal de kwaliteit van de fabriek bepalend zijn voor de beste kaart. En de realtime update kwaliteiten van de obderliggende processen. Wellicht dat V2X (vehicle-to-infrastructuur) daarbij ook nog wel een belangrijke rol gaat spelen in de stedelijke gebieden.

    Het filmpje van die Tesla met Autopilot 1 (= Mobileye) die vol tegen een wegversmalling aanknalde toont opnieuw de zwakte aan van sensorwaarneming alleen. Met RoadDNA zou de afwijking van het normbeeld tijdig zijn gesignaleerd en zou dit waarschijnlijk niet zijn gebeurd.

    Het zijn spannende tijden, zeker met een TomTom dat stijf de kaken op elkaar houdt. Hoeveel fijner zou het zijn als TomTom "de markt" zou helpen om te snappen wat er gaande is. In plaats van zichzelf te blijven profilleren als een "Consumer company in denial".
  5. PentaGoNix 5 april 2017 09:07
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 5 april 2017 08:59:

    Wordt weer een - dag
    Dank u wel heer goddijn ga lekker zo door
    Maak je veel aandelhoudersvrienden mee

    En je denkt toch niet dat HG hier mee zit? Die vent heeft totaal geen respect voor de (kleine) aandeelhouders.
  6. Dokus 5 april 2017 09:07
    quote:

    MichaT. schreef op 5 april 2017 09:03:

    [...]

    Ik kan er zeer goed inkomen dat we daar allemaal bang voor zijn, we krijgen zeer weinig informatie om vast te stellen waar TomTom zich op dit moment bevind t.o.v. de concurentie.

    Het is echter wel zo dat door dit spaarzame verspreiden van informatie ook de concurentie totaal niet weet waar ze staan. Dit wordt voor mij bevestigd door de stap van Daimler om eens goed in de keuken van TomTom te kunnen kijken via Bosch.
    waar heb je het over? in de keuken kijken bij TomTom? Bosch gaat er gewoon heen met zijn spullenboel en laadt de kaarten van Here in.
    TomTom is er niet bij betrokken, er valt dus ook niets in de keuken te kijken!
  7. MichaT. 5 april 2017 09:15
    quote:

    Dokus_ schreef op 5 april 2017 09:07:

    [...]

    waar heb je het over? in de keuken kijken bij TomTom? Bosch gaat er gewoon heen met zijn spullenboel en laadt de kaarten van Here in.
    TomTom is er niet bij betrokken, er valt dus ook niets in de keuken te kijken!
    Als jij denkt dat de wereld zwart/wit is dan heb je het toch nog niet goed begrepen.
  8. [verwijderd] 5 april 2017 09:20
    Morgen een mooi pb, en iedereen praat weer ineens heel anders. We weten het gewoon nog niet. Geduld brengt vis, zeg maar, al duurt het misschien wel wat lang. Ik zeg, komt zeker goed. Debtaart is groot, heeeeel groot. En markt waar tomtom in zit, is hot, very HOT! !!
  9. [verwijderd] 5 april 2017 09:24
    Mobileye's REM-technologie is kennelijk voor Daimler geen reden om eventueel via Bosch te gaan werken. Bosch geeft zelf aan Mobileye als concurrent te beschouwen. Een rolverdeling Bosch de actuatoren en Mobileye de sensoren lijkt me dan wat vergezocht.

    Hoe zou Intel als verse mede-eigenaar van HERE en recente volledige eigenaar van Mobileye dit beoordelen? "Those damned krauts!" ???

    Je moet er van uit gaan dat Bosch gezien de recent extra aangehaalde banden met NVidia nog niet open zal staan voor een nog te bewijzen computer-for-car van Intel, dat ARM voor mobiel ook nooit echt meer heeft kunnen inhalen.
  10. forum rang 7 tatje 5 april 2017 09:25
    quote:

    TromDom schreef op 5 april 2017 08:24:

    Hetzij onbegrijpelijk de stilte van tomtom, in de huidige markt van zelfrijdende markt, die echt very HOT is. En ja, nu komt het erop aan, nu moet je je gaan bewijzen en verkopen. En tomtom, blijft tot nog goed erg op de achtergrond. Reden? Er speelt iets groots op de achtergrond? Het oijkt erop, anders laat je je wel meer horen, of is het management van tomtom, echt zo eigenwijs???? We gaan het zien......Komop! !!!! Succes een ieder....
    Ik denk ook dat er iets groots speelt.

    Er is al een gegadigde voor Tom Tom, anders zou HG zich wel anders profileren.

    HG heeft gezegd, dat ze naar 50% gaan in 2020.

    Kan HG die move waarmaken met nieuwe klanten, dan ben ik niet bang voor de overnameprijs.

    Ik denk gewoon dat HG aan gegadigden wil laten zien, dat het marktaandeel 2020 naar zeker 50% gaat.

    Kan hij dat heel snel laten zien.

    Dan: Der Preis ist heiß
  11. [verwijderd] 5 april 2017 09:28
    Prachtig die luchtfietserij maar de koers staat al weer onder de 8,80.
    Gaat redelijk in de buurt komen van mijn voorspelling voor 18 april.
  12. Dokus 5 april 2017 09:31
    quote:

    MichaT. schreef op 5 april 2017 09:15:

    [...]

    Als jij denkt dat de wereld zwart/wit is dan heb je het toch nog niet goed begrepen.
    nou, blijf vooral in je droomwereld. dat daimler met bosch samenwerkt om in de keuken van tomtom te kunnen kijken!!
  13. [verwijderd] 5 april 2017 09:36
    Kijk dat stakkerige aandeel toch eens met zeer zeer slecht zwak fantasieloos Management
    Zolang Goddijn de scepter zwaait is het niks en wordt het niks
2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht