Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,610
  • Verschill

    +0,030 +0,54%
  • Volume

    33.686 Gem. (3M) 279,1K
  • Bied

    5,605  
  • Laat

    5,615  
+ Toevoegen aan watchlist

Vrijdag 8 juli

95 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. de koe 7 juli 2011 21:07
    de bodem rond 342 hadden we dus goed voorspeld, evenals de weerstand op 348. Boven de 345 sloten wij onze calls op de index en zodra we morgen nog een dipje zien, stappen we weer opnieuw in de calls voor de zomerrally. Langlopend stappen we tevens in calls op de diverse fondsen die te hard zijn afgestraft, zoals bijvoorbeeld TomTom. Ik wens U een fijne avond.
    www.beursgorilla.nl/dagcommentaar.asp

    NEW YORK (AFN) - De aandelenbeurzen in New York noteren donderdag flinke winsten dankzij gunstige cijfers over de Amerikaanse banenmarkt.

    Nou wie weet morgen een dikke +
  2. de koe 7 juli 2011 21:31
    TOPMAN GODDIJN WIL GROTERE PORTIE AZIË
    door THEO BESTEMAN
    AMSTERDAM – TomTom breidt komend jaar fors uit, van zo’n 3500 naar 4000 werknemers. Het voert de ontwikkeling van navigatiediensten voor automobilisten en overheid op. In groeiregio’s schroeft het zijn marktaandeel op. „We moeten onze leidende positie snel uitbouwen”, zegt topman Harold Goddijn in een interview. Hij kijkt vooral naar Azië. „Nederland moet accepteren dat het economisch zwaartepunt daar komt te liggen. Strategisch zijn wij er niet op voorbereid.”

    ,,Nog maar 600”, grapt Goddijn. Met vulpen beschrijft hij de stapel kerstkaarten in zijn glazen Amsterdamse kantoor. „Deze ruimte”, blikt hij rond op de werkvloer, „wordt echt te klein.”

    TomTom expandeert en verwacht veel van economieën in Oost-Europa en nog meer van India, China en Brazilië.

    ,,In India komen er zo’n 150 man bij om onze positie te versterken.” De navigatiebouwer kan in die markt zijn bedrijfsmodel voor Europa en de VS goeddeels overzetten, met zijn kaarten voor losse navigatiekastjes, mobieltjes, en ingebouwd in auto’s. In China, zegt grootaandeelhouder Goddijn, is de bescherming van zijn software echter ’moeilijk’. „Maar we moéten in China zitten”, zegt hij gedreven. „Het land heeft de grootste autogroei, zo’n 25% van alle auto’s is minder dan één jaar oud. In Europa is dat 8%.”

    TomTom nut zijn immense routesoftware uit. Het heeft jarenlang rijgedrag van automobilisten digitaal opgeslagen. Vooral in de zakelijke automarkt, dienstverlening en met verkoop van licenties van zijn software, zegt TomTom daardoor stevig te kunnen groeien. Zijn bedrijf oriënteert zich op betaaldiensten, bijvoorbeeld om direct vanuit de auto parkeerruimte te reserveren.

    TomTom ’experimenteert’ met betaalde, aanvullende internetverwijzingen naar bedrijven, zoals nu al met hotels direct op de autonavigatie. Dat mag niet doorschieten, zegt hij. „Mailen terwijl je rijdt, past niet. En we gaan automobilisten ook niet via McDonald’s naar kantoor leiden.”

    Na jaren van kritiek over het gebrek aan resultaat, zien zakenbanken weer kansen. UBS verwacht tot 25% stijging van het aandeel. Ook ING en Barclays zetten TomTom veel hoger, vanwege de potentie van nieuwe inbouwcontracten met autobedrijven. Waar het aandeel nu rond € 7,70 cirkelt, noemden zij afgelopen dagen € 9,25 tot € 10 haalbaar. TomTom is overnamekandidaat, concluderen analisten van Theodoor Gilissen, die het aandeel op € 10 zetten.

    Ondanks de groei hekelt de markt de aankoop met forse leningen van digitale kaartenmaker Tele Atlas. Veel analisten zien verkoop naderen, maar Goddijn negeert dat geluid. ,,Tele Atlas is de kérn van ons bezit. Rond die kaart hebben we onze producten georganiseerd met verkeersinformatie. Tele Atlas past ook in onze strategie om minder afhankelijk te worden van pnd’s (routekastjes, red.) en uit te breiden naar de auto-industrie.”

    Flitsers

    TomTom verwacht daarom komende tijd meer afspraken met autoproducenten te maken, zoals die met Mazda en Renault, om navigatie al in de fabriek in te bouwen. Inmiddels loopt 40% van alle Renaults met dashboardroutewijzer van de band. Gemiddeld is dat 18% van alle auto’s. „Daar zit dus groei”, zegt Goddijn.

    Hij mikt ook op meer omzet door internet, auto en telefoon verder op elkaar af te stemmen. „Dan kun je producten en diensten gaan uitwisselen.” Nieuwe inkomsten ziet Goddijn in verkoop van diensten, vooral aan de overheid. Over een aantal jaren kunnen verkeersborden langs de weg grotendeels verdwijnen, filosofeert hij. Als alle auto’s verbonden worden met gps, zijn actuele tips van Rijkswaterstaat over de lokale snelheid, regenbuien en wegwerk of flitsers op hun dashboard de volgende stap.

    „Waarschuwingen op borden boven de weg en actueel adviessnelheid kun je direct in je auto laten binnenkomen. Andersom zien wij zo waar files ontstaan. Dat is bruikbare informatie voor overheden. Ik vind het geen overdreven gedachte om elke auto in Nederland met navigatie uit te gaan rusten – heus niet alleen met TomToms.”

    Rijkswaterstaat en TNO kijken mee. Goddijn: „Denk aan wat je bespaart: minder files, afname van CO2-uitstoot, je rijdt veiliger. Nederland kan hierin voortrekker zijn.”

    Berichtje van dec 2010,en wat is er veranderd?
  3. forum rang 6 charlieb 7 juli 2011 21:44
    quote:

    Putz schreef op 7 juli 2011 21:37:

    De koers...
    Ja toen stond de koers nog op 7,70, en nu staat die op 3,87, zie het verschil en wt is er nu zo veranderd tov dec 2010???rarara, ja de koers en het bedrijf TomTom??, is die zo slechter op geworden, tja hij wil overal uitbreiden etc.....laat TomTom het maar eerst bewijzen zou ik zeggen. GR Charlie B.
  4. forum rang 6 charlieb 7 juli 2011 22:26
    quote:

    de koe schreef op 7 juli 2011 22:03:

    [...] Nou er speelt meer!!,maar wat? wie o wie.

    Er speelt totaal niks, zie de koers maar, als er uberhaupt iets speelt stonden we wl hoger dan die schamelige 3,87, dus nogmaals nada mas!
    Charlie b. ps en ook voorlopig geen overname TomTom, be sure!
  5. forum rang 6 charlieb 7 juli 2011 22:27
    En ook voorlopig geen PB, want we zitten in de stilte periode, vanaf 22 juli kan de kermis weer open gaan, dus het wordt lekker zaai!
    CB
  6. [verwijderd] 7 juli 2011 22:37
    quote:

    charlie b schreef op 7 juli 2011 22:27:

    En ook voorlopig geen PB, want we zitten in de stilte periode, vanaf 22 juli kan de kermis weer open gaan, dus het wordt lekker zaai!
    CB
    Jawel Charlie een PB mag wel in de stilte periode.
  7. forum rang 6 charlieb 7 juli 2011 22:43
    quote:

    mps schreef op 7 juli 2011 22:37:

    [...]
    Jawel Charlie een PB mag wel in de stilte periode.

    Dat weet ik ook, maar zelf verwacht ik niks meer, ik zit toch al lang in TomTom en weet dat ze bijna nooit met een PB komen in de stilte periode net zo voor de cijfers, wat dat betreft zijn ze als een slak qua info geven of PB te geven, maar ja als er ook niks te melden valt kunnen ze ook niks doen, bv zolang er weer geen nieuwe contracten zijn gesloten met nieuwe autofabrikanten, tja wat moet je ervan zeggen, hopelijk komt dat snel want anders gaat de concurrentie nog TomTom voorbij, dus opschieten zou ik zeggen! Goddijn doe je huiswerk eens goed!! CB
  8. Lordjord 7 juli 2011 23:01
    Langzaamaan komen er toch al meer analisten die nog veel potentie zien in het aandeel Tom Tom op dit moment.
    Hoop dat het een motor kan zijn om na de cijfers de koersdoelen weer wat op te vijzelen.
    Reken maar dat er veel mensen klaar staan om in te stappen als er weer positief nieuws vanuit TT komt.
  9. forum rang 6 charlieb 7 juli 2011 23:02
    quote:

    Putz schreef op 7 juli 2011 21:37:

    De koers...
    En die koers van dec 2010, 7,70 is toch nu weer een lange weg te gaan om deze koers weer op de borden te krijgen, of zoals Justin zei, nieuwe deals of een samenwerking of een gehele overname vn TomTom, dan zien we snel de 7,70 weer op de borden, anders niet, helaas, is niet anders!!
    Zo realistisch moet je ook bekijken, TomTom is op dit moment niet meer Hot voor de beleggers, het is meer een shit of een aandeel die nodige beleggers onder T2 hoofdpijn heeft gegeven, nee TomTom is op dit moment afgeschreven bij de beleggers, ook beetje de schuld van Goddijn en de rest!! /CB
  10. [verwijderd] 7 juli 2011 23:04
    quote:

    de koe schreef op 7 juli 2011 21:31:

    TOPMAN GODDIJN WIL GROTERE PORTIE AZIË
    door THEO BESTEMAN

    AMSTERDAM – TomTom breidt komend jaar fors uit, van zo’n 3500 naar 4000 werknemers. Het voert de ontwikkeling van navigatiediensten voor automobilisten en overheid op. In groeiregio’s schroeft het zijn marktaandeel op. „We moeten onze leidende positie snel uitbouwen”, zegt topman Harold Goddijn in een interview. Hij kijkt vooral naar Azië. „Nederland moet accepteren dat het economisch zwaartepunt daar komt te liggen. Strategisch zijn wij er niet op voorbereid.”

    ,,Nog maar 600”, grapt Goddijn. Met vulpen beschrijft hij de stapel kerstkaarten in zijn glazen Amsterdamse kantoor. „Deze ruimte”, blikt hij rond op de werkvloer, „wordt echt te klein.”

    TomTom expandeert en verwacht veel van economieën in Oost-Europa en nog meer van India, China en Brazilië.

    ,,In India komen er zo’n 150 man bij om onze positie te versterken.” De navigatiebouwer kan in die markt zijn bedrijfsmodel voor Europa en de VS goeddeels overzetten, met zijn kaarten voor losse navigatiekastjes, mobieltjes, en ingebouwd in auto’s. In China, zegt grootaandeelhouder Goddijn, is de bescherming van zijn software echter ’moeilijk’. „Maar we moéten in China zitten”, zegt hij gedreven. „Het land heeft de grootste autogroei, zo’n 25% van alle auto’s is minder dan één jaar oud. In Europa is dat 8%.”

    TomTom nut zijn immense routesoftware uit. Het heeft jarenlang rijgedrag van automobilisten digitaal opgeslagen. Vooral in de zakelijke automarkt, dienstverlening en met verkoop van licenties van zijn software, zegt TomTom daardoor stevig te kunnen groeien. Zijn bedrijf oriënteert zich op betaaldiensten, bijvoorbeeld om direct vanuit de auto parkeerruimte te reserveren.

    TomTom ’experimenteert’ met betaalde, aanvullende internetverwijzingen naar bedrijven, zoals nu al met hotels direct op de autonavigatie. Dat mag niet doorschieten, zegt hij. „Mailen terwijl je rijdt, past niet. En we gaan automobilisten ook niet via McDonald’s naar kantoor leiden.”

    Na jaren van kritiek over het gebrek aan resultaat, zien zakenbanken weer kansen. UBS verwacht tot 25% stijging van het aandeel. Ook ING en Barclays zetten TomTom veel hoger, vanwege de potentie van nieuwe inbouwcontracten met autobedrijven. Waar het aandeel nu rond € 7,70 cirkelt, noemden zij afgelopen dagen € 9,25 tot € 10 haalbaar. TomTom is overnamekandidaat, concluderen analisten van Theodoor Gilissen, die het aandeel op € 10 zetten.

    Ondanks de groei hekelt de markt de aankoop met forse leningen van digitale kaartenmaker Tele Atlas. Veel analisten zien verkoop naderen, maar Goddijn negeert dat geluid. ,,Tele Atlas is de kérn van ons bezit. Rond die kaart hebben we onze producten georganiseerd met verkeersinformatie. Tele Atlas past ook in onze strategie om minder afhankelijk te worden van pnd’s (routekastjes, red.) en uit te breiden naar de auto-industrie.”

    Flitsers

    TomTom verwacht daarom komende tijd meer afspraken met autoproducenten te maken, zoals die met Mazda en Renault, om navigatie al in de fabriek in te bouwen. Inmiddels loopt 40% van alle Renaults met dashboardroutewijzer van de band. Gemiddeld is dat 18% van alle auto’s. „Daar zit dus groei”, zegt Goddijn.

    Hij mikt ook op meer omzet door internet, auto en telefoon verder op elkaar af te stemmen. „Dan kun je producten en diensten gaan uitwisselen.” Nieuwe inkomsten ziet Goddijn in verkoop van diensten, vooral aan de overheid. Over een aantal jaren kunnen verkeersborden langs de weg grotendeels verdwijnen, filosofeert hij. Als alle auto’s verbonden worden met gps, zijn actuele tips van Rijkswaterstaat over de lokale snelheid, regenbuien en wegwerk of flitsers op hun dashboard de volgende stap.

    „Waarschuwingen op borden boven de weg en actueel adviessnelheid kun je direct in je auto laten binnenkomen. Andersom zien wij zo waar files ontstaan. Dat is bruikbare informatie voor overheden. Ik vind het geen overdreven gedachte om elke auto in Nederland met navigatie uit te gaan rusten – heus niet alleen met TomToms.”

    Rijkswaterstaat en TNO kijken mee. Goddijn: „Denk aan wat je bespaart: minder files, afname van CO2-uitstoot, je rijdt veiliger. Nederland kan hierin voortrekker zijn.”

    Berichtje van dec 2010,en wat is er veranderd?
    Leuk om weer terug te lezen!!

    Wat is er veranderd? Eigenlijk niet veel en toch ook weer wel.

    Wat niet veranderd is, is alles wat hierboven staat. Die groei in India, 150 man erbij, dat gaat denk ik gewoon door. Ze hebben er een tijd over gedaan om goede kaarten van India te krijgen (mapping is een tijdrovend en duur klusje) dus ze zouden wel gek zijn om daar niets mee te doen. En ook Oost-Europa kan dus nog groeien. Uitspraken als "deze ruimte wordt echt te klein" en "het zwaartepunt zal niet in Nederland liggen en daar moet men aan wennen". Dat lijkt me niet veranderd.

    Wat wel veranderd is, is natuurlijk de koers. Het eerste halfjaar was gewoon zwaar klote. Deels door tomtom en deels daarbuiten. Buiten TomTom hebben we gewoon pech gehad met doorlopende crises, van Egypte en Syrie, tot Japan en Griekenland. Vooral Japan hakte er erg in voor tomtom. Vertraging in de auto-industrie en zorgen over toelevering van chips (zorgen die ongegrond bleken). Griekenland hakte er ook in, beursbreed. Maar de winstgevendheid en omzet van TomTom dit jaar wordt ook gewoon een stuk lager dan verwacht. Als je dus simpel waardeert op basis van winst per aandeel maal een factor dan kom je nu op een stuk lagere waardering. Dit komt onder andere door de dalende PND markt en de zwakke detailhandel in de VS.

    Men hoopte dat de transitie geen pijn zou doen, en verwachtte dat dit ook zou lukken (gelijkblijvende winst met diversere inkomstenstromen). Dat is dus niet gelukt. De hamvraag, en ik hoop dat ze daar 22 juli op in zullen gaan, is of de transitie wel op schema loopt. Die investeringen in India enzo, die kosten nu geld, en moeten later gaan renderen. Maar hoeveel later? Daar kun je je beleggingsbeslissing op baseren. Wat voor de een lang is, is voor de ander kort.

    Het artikel hierboven herinnert ons eraan dat er ook weer niet zo veel is veranderd. De omzet en winst vallen nu tegen, maar het blijft hetzelfde bedrijf, met dezelfde mogelijkheden. Maar op welke termijn komt de groei?
  11. forum rang 6 charlieb 7 juli 2011 23:04
    quote:

    Lordjord schreef op 7 juli 2011 23:01:

    Langzaamaan komen er toch al meer analisten die nog veel potentie zien in het aandeel Tom Tom op dit moment.
    Hoop dat het een motor kan zijn om na de cijfers de koersdoelen weer wat op te vijzelen.
    Reken maar dat er veel mensen klaar staan om in te stappen als er weer positief nieuws vanuit TT komt.
    Oh ja, ze hebben allemaal de koersdoel van TomTom verlaagd ipv verhoogd of neutraal!! Er is geen enkele anaaalist die TomTom een buy of een koersdoelverhoging heeft gegeven, is voor mij nieuw!
    CB
  12. Lordjord 7 juli 2011 23:13
    De aandelen die het wel en niet gaan doen.
    VANDAAG 15:25
    Beursexperts hebben een lijst gemaakt met aandelen die u als belegger moet kopen, maar ook die u zeker van de hand moet doen. Daar kwam een opmerkelijk lijstje uit.

    Corné van Zeijl van SNS Asset Management raadpleegde 70 beleggingsexperts. Uit de rondvraag kwam een top drie met absolute koopadviezen en een top drie met verkoopadviezen.

    Wél kopen
    1. TomTom

    2. SBM Offshore

    3. Aegon

    TomTom stelde het eerste half jaar zwaar teleur, door bijna 54 procent te dalen. Maar de ondervraagden denken kennelijk dat die afstraffing te veel is, en geven nu een koopadvies. Ook Aegon is populair, volgens beurscommentator Peter van Zadelhoff mogelijk omdat het aandeel 'relatief laag is geplaatst in historisch perspectief'.
  13. [verwijderd] 7 juli 2011 23:18
    Dat zijn dezelfde analisten die het aandeel op een koop hadden op 40, 30, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4. Je gaat nu niet met een verkoopadvies komen als je klanten tientallen procenten in de min staan. Je geeft dan je eigen falen toe. Dan maar zeggen dat de markt het niet goed ziet. Iemand zou die analisten moeten vragen waarom ze continu verrast worden door een winstwaarschuwing.
  14. forum rang 6 charlieb 7 juli 2011 23:25
    quote:

    woopsie schreef op 7 juli 2011 23:18:

    Dat zijn dezelfde analisten die het aandeel op een koop hadden op 40, 30, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4. Je gaat nu niet met een verkoopadvies komen als je klanten tientallen procenten in de min staan. Je geeft dan je eigen falen toe. Dan maar zeggen dat de markt het niet goed ziet. Iemand zou die analisten moeten vragen waarom ze continu verrast worden door een winstwaarschuwing.
    Ik ben niet zo'n voorstander van je geweest, nog steeds niet omdat je altijd negatief bent over T2, maar nu moet je toch een beetje gelijk in geven, het zijn inderdaad die fucking anaaalisten die altijd maar roepen bij een bepaalde koers van een aandeel, zoals nu bij tomtom, nu moet je kopen, we hebben een koopadvies afgegeven, en wat doet de koers nog verder omlaag, zij weten het toch ook niet, nobody!! Gewoon je eigen plan trekken en je eigen gevoel volgen., punt uit!, zo ga nu trusten en tot morgen, genoeg geluld over Tommie!! GR CB
95 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 27 mei

    1. Consumentenvertrouwen mei (Fra)
    2. Aalberts ex €1,13 dividend
    3. Van Lanschot Kempen ex €2 dividend
    4. Ifo-index ondernemersvertrouwen mei (Dld) volitaliteit verwacht
    5. Wall Street gesloten (Memorial Day)
  2. 28 mei

    1. Exor jaarvergadering
    2. NN Group ex €2,08 dividend
    3. B&S Group ex €0,16 dividend
    4. ForFarmers buitengewone AVA (benoeming nieuwe CFO)
    5. Case Shiller huizenprijzen maart (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht