Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Edelmetalen Terug naar discussie overzicht

NORONT Resources

155 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 augustus 2009 09:40
    Nieuws! Het is nu officieel, Eagle one bestaat nu uit Eagle 1A, 1B en 1C. De boor resultaten zijn goed: NOT 09-049: 178.8 metres averaging 1.2% Ni AND 149.5 metres averaging 2.4% Ni (+ significant PGE and Cu).
  2. smith&jones 6 augustus 2009 10:00
    Ik was er al bang voor: veel sizzle en no steak... alweer....

    Slechts een hoop nikkel, in een onontwikkeld, afgelegen en moerassig gebied. Hiermee gaan ze de oorlog niet winnen...

    S&J.
  3. [verwijderd] 6 augustus 2009 11:21
    Tja, gun iedereen het beste, maar durfde het zelf niet te zeggen...

    Wat moet je met die rommel en dan ook nog in een zompig moeras.

    Anyway, ben zelf ook maar een gokkende malloot ;-)
  4. smith&jones 6 augustus 2009 13:27
    Dat hele Noront verhaal zat me van begin af aan niet lekker, check de draad maar. De recente stijging is mooi voor de beleggers die ik het allerbeste gun, maar het blijft gebaseerd op zaken die in de huidige juniorwereld volstrekt onvoldoende zijn.
    Al dat gehype van voorgaande jaren is in een drama geeindigd.
    Winst pakken en wegwezen zou ik zeggen.

    S&J.
  5. [verwijderd] 6 augustus 2009 21:24
    Toegegeven..Junior Mining fondsen blijven zeer risicovol echter kun je soms een soort van "jackpot" vinden.
    In dit geval denk ik er echt wel één gevonden te hebben.

    Ontginnen zal inderdaad niet makkelijk zijn maar denkt er nu echt iemand dat een grote jongen als Vale of Inco zo'n deposit zal laten liggen. Op dit moment is er nog genoeg voorraad in de wereld qua nikkel en chroom (en de markt heeft er ook niet echt behoefte aan) maar deze jongens denken verder dan nu.

    Ook de Canadese "local authorities" zijn al bezig met de besluitvorming om in ieder geval naar de "outskirts" van dit gebied een weg te gaan leggen. Dit zou de kosten enorm kunnen drukken waardoor men nog meer kan boren.

    Grades die we nu hebben zijn gewoon goed en in sommige opzichten beter dan het bekende Voisey Bay en daarbij nog de zogenoemde PGE's. Daarnaast nog een rapport van een bedrijf (kan naam even niet vinden) die nu al melden dat 300-400 mtr vanaf hole 49 nu ook al behoorlijke zone's met mineralen zijn gevonden.

    Maar goed..na een behoorlijke terugval vandaag krabbelt het aandeel nu weer lekker terug dus is er een nieuwe basis gevormd? We zullen het zien.
  6. smith&jones 6 augustus 2009 21:45
    Nogmaals ik hoop het voor je, maar wees realisitisch. Firesale heeft een hele leuke posting gedaan die eigenlijk het geval Noront op het lijf geschreven is (naar mijn mening dan).

    ('the good, the bad & the butt-ugly')

    S&J.
  7. [verwijderd] 7 augustus 2009 09:36
    Richard Nemis, ex President & CEO van Noront Resources classifiseert de resultaten van boorgat NOT-09-049 als fenomenaal. Ik weet genoeg ...
  8. [verwijderd] 7 augustus 2009 11:52

    As said, we benefitted from some powerful new discoveries. Several of our core positions involved, rose 50 - 300% in a few weeks time. Most impressive was the 305% jump in Noront Resources (NOT.V) shares, after the company released news of another nickel discovery. Noront, now our second biggest holding, is responsible for an important discovery in base and precious metals, in the so called Ring of Fire in Canada.

    Bron: www.gdfund.nl/
  9. smith&jones 7 augustus 2009 11:59
    quote:

    HP71 schreef:

    Richard Nemis, ex President & CEO van Noront Resources classifiseert de resultaten van boorgat NOT-09-049 als fenomenaal. Ik weet genoeg ...
    Ik ook : het hype circus komt weer op gang.
    'come on Dick, remember the good old days? Help us out here and let us put out some quotes'.

    De PGE waarden van Eagle II zijn nergens meer herhaald, alleen hopen Chroom en nikkel, helaas allebei ruim voorradig in de wereld in ontwikkelde mijnen. Als dit al ooit ontwikkeld wordt is het op een termijn van minstens 7-8 a 10 jaar, met alle enorme onzekerheden van dien gezien de giga investeringen die nodig zullen zijn door het ontbreken van iedere infrastructuur in de regio.

    S&J.
  10. [verwijderd] 7 augustus 2009 12:01
    The Ring Of Fire - Draining a Swamp.

    HP 71, dit is m.i. een goed en informatief artikel (het is al wat ouder, maar de visie klopt nog steeds).

    Noront wordt er ook in besproken.

    Qua infrastructuur en exploitatie blijft het de komende jaaaren naadje. Zoals gezegd, het is niet mijn kopje thee, maar "the gamblers" kunnen er veel plezier aan beleven. Succes!

    www.resourcestockdigest.com/company_s...

  11. [verwijderd] 12 augustus 2009 10:02
    Een eerste zet tot een serieuze ontwikkeling van de ROF is aanstaande. Het naburige KWG Resources is van plan om in samenwerking met Cliffs Natural Resources het gebied te ontwikkelen. In eerste instantie worden de kosten geraamd op 1,5 miljard dollar.

    “With the commitment of Cliffs Natural Resources to pursue the prospect of producing and marketing ferro-chrome to its steel-making customers, the discoveries of the Big Daddy and adjacent chromite deposits in the Ring of Fire represent a development opportunity unlike anything seen in Canada since the opening of the Labrador iron mines sixty years ago,” said KWG President Frank Smeenk.
  12. [verwijderd] 17 september 2009 14:36
    Zie nieuwe release. Het wordt alleen maar meer en meer en voor zover nu bekend is the eagles nest "open at depth" dus wat zit er nog meer. Jammer alleen dat we continu naar beneden gaan op redelijk goed nieuws. Zal mij echt benieuwen wat we nodig hebben om een klapper omhoog te kunnen maken.

    www.norontresources.com/News/Release/165

    Jean
  13. [verwijderd] 17 september 2009 16:01
    Tazza

    "Jammer alleen dat we continu naar beneden gaan op redelijk goed nieuws."

    Redelijk goed nieuws..... tis maar hoe je het bekijkt; de grades zijn goed, niet redelijk maar goed, maar het zit allemaal zo diep en moeilijk te mijnen, helemaal gezien het moeras waar ze zitten. Maar je hebt gelijk waar het gaat om de hoeveelheid goede NR's: dat er een mijn komt mag duidelijk zijn maar wanneer is de vraag..... ik denk dat Noront en andere Juniors in de Ring of Fire veel geld gaan verdienen maar het kan er eentje van de lange adem worden. Een tijdje terug stonden de grote jongens in de rij om mee te mogen doen met Noronts' PP en dat zegt natuurlijk ook wel wat. en wat betreft die afwaardering na nieuws: elke keer zie je dat er enorm gehyped wordt voorafgaand aan een NR. Worden deze ireele verwachtingen niet waar gemaakt dan ploft de koers ineen op de dag van publicatie. (zo... dat valt tegen zeg....) Big guys gaan shorten en Retail verkoopt en na een tijdje kopen de grote jongens goedkoop in. Wat later herhaalt het spelletje zich. Typisch voor Noront's koersverloop na 2007, go check it out.
    Loreena
  14. [verwijderd] 17 september 2009 16:22
    Loreena,

    Je hebt volkomen gelijk. Ik zal nog een lange tijd moeten wachten voordat dit eindelijk geld op gaat leveren (zoals je zegt zal dit inderdaad wel een nieuw mijngebied gaan worden). Persoonlijk hoop ik op eind 2010 (geen basis voor dit) dat er heel veel meer duidelijk is. Maar zit er al in sinds begin 2007 toen ik min of meer er toevallig (via Willem Middelkoop) tegenaan liep alleen was er toen een "rush" op het Windfall project wat nu geen prioriteit meer heeft.

    Wel weer goed nieuws van vandaag is dat ook Freewest nu nikkel etc heeft gevonden. Geen mega hoeveelheid maar voor mij een indicatie dat de nikkel"vein" verder loopt dan alleen Eagle Nest.

    De hype voorafgaande aan het nieuws is altijd iets waar ik in meegetrokken wordt. Na zoveel jaar moet ik beter weten alleen de dollartekens hebben dan toch altijd weer de overhand ;)

    Enige waar ik uiteindelijk heel benieuwd naar ben is of dat Noront met behulp van anderen dit zelf zal gaan ontginnen of dat er hopelijk een bidding war komt tussen een paar majors zoals Vale of Inco bv.

    We zullen zien maar voor nu bedankt voor je reactie

    Jean
  15. [verwijderd] 17 september 2009 17:14
    In het laatste persbericht o.a.:

    Hole #NOT-09-53W1 intersected 54.7metres (873.3- 928m) averaging 2.31% Ni, 1.91% Cu, 1.43gpt Pt and 5.77gpt Pd

    Als we dit omrekenen naar de waarde per ton gesteente komen we ruwweg op $642.
    Omgerekend naar goud zou dit meer zijn dan een ½ ounce ofwel 15 gram goud per ton gesteente en dat met een lengte van 54 meter. Dit lijkt me dus een fantastisch resultaat!
  16. [verwijderd] 17 september 2009 20:02
    Tazza

    Wat betreft dat lange wachten: dat is maar zeer de vraag. Ik ga uit van enkele jaren maar vergeet niet dat 1 hit de zaak helemaal op z'n kop kan zitten en die kans is natuurlijk zeer wel aanwezig. Ik denk dat het "beste" van de Ring nog niet is ontdekt maar zolang er maar vaak en diep (zie Noront PR) gedrild zal blijven worden weten we 1 ding zeker: tonnage en percentages nemen toe en of Noront zelf of een of meerdere majors gaat ontginnen zal ook afhangen van wie de volgende hotspot ontdekt. Ik ben in ieder geval zeer positief over dit aandeel. Op dit forum is niet iedereen dit, hoewel bv. S&J vooral persoonlijke motieven zwaar lijkt mee te wegen in z'n besluitvorming......
    In ieder geval succes met NOT.

    Loreena

  17. smith&jones 18 september 2009 10:52
    quote:

    loreena schreef:

    Tazza

    Wat betreft dat lange wachten: dat is maar zeer de vraag. Ik ga uit van enkele jaren maar vergeet niet dat 1 hit de zaak helemaal op z'n kop kan zitten en die kans is natuurlijk zeer wel aanwezig. Ik denk dat het "beste" van de Ring nog niet is ontdekt maar zolang er maar vaak en diep (zie Noront PR) gedrild zal blijven worden weten we 1 ding zeker: tonnage en percentages nemen toe en of Noront zelf of een of meerdere majors gaat ontginnen zal ook afhangen van wie de volgende hotspot ontdekt. Ik ben in ieder geval zeer positief over dit aandeel. Op dit forum is niet iedereen dit, hoewel bv. S&J vooral persoonlijke motieven zwaar lijkt mee te wegen in z'n besluitvorming......
    In ieder geval succes met NOT.

    Loreena

    Wat een flauwe post Loreena. Je komt hier een keer opduiken en insinueert dingen aan mijn adres die we telkens weer zien bij pumpers... erg clichematig.
    Noront ontketende een goudkoorts met enkele spectaculaire hits in goud en PEGS. Die verwachting is totaal niet waargemaakt met de ene na de andere base metal drilling. De koers is dan ook terecht ingeklapt, nog los van de infrastructurele problemen.

    Jij verwacht dus nog van alles in de grond en verklaart op grond van dit 'gevoel' Noront tot grote stijger.

    Veel succes, maar doe even normaal.

    S&J.
155 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.845
AB InBev 2 5.292
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.562
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.997
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.556
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.162
AFC Ajax 537 7.020
Affimed NV 2 5.768
ageas 5.843 109.779
Agfa-Gevaert 13 1.865
Ahold 3.536 74.004
Air France - KLM 1.024 34.365
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.775
Alfen 12 16.649
Allfunds Group 3 1.223
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 339
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.768
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.413
AMG 965 126.270
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.524
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.176
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 322
Arcadis 251 8.627
Arcelor Mittal 2.024 318.721
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 267
arGEN-X 15 9.152
Aroundtown SA 1 183
Arrowhead Research 5 9.291
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.735
ASML 1.762 77.235
ASR Nederland 18 4.133
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.700
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 mei

    1. NL faillissementen april
    2. ASMI jaarvergadering
    3. Fagron jaarvergadering
  2. 14 mei

    1. B&S Group Q1-cijfers
    2. OCI Q1-cijfers
    3. Bayer Q1-cijfers
    4. Agfa-Gevaert Q1-cijfers
    5. Dui inflatie april (def)
    6. VK werkloosheid maart
    7. Dui ZEW-index economisch sentiment mei
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht