Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Ageas BE0974264930

Laatste koers (eur)

43,420
  • Verschill

    -0,040 -0,09%
  • Volume

    235.052 Gem. (3M) 416,7K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Ageas in mei 2014

98 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 mei 2014 20:57
    Beste Ageasfanaten,

    Ja Jeli daar heb je weer een punt, bij mij is dat al verwerkte winst,die reeds elders verkeerd.Lid van nooit te veel toch?
  2. zilvermeeuw 12 mei 2014 17:03
    Hans D’Haese werkt als analist bij de Brussels bank Degroof dat deel uitmaakt van het European Securities Network (ESN): negen banken uit negen verschillende landen volgen zo actief 700 Europese aandelen op. D’Haese selecteerde 5 aandelen uit de favorietenlijst van dat Europese aandelennetwerk.

    En Ageas zat erbij,

    Ageas: Kapitaal aan het werk zetten of er de aandeelhouder mee vergoeden?

    De Belgische verzekeraar Ageas, met activiteiten in België, het Verenigd Koninkrijk, Continentaal Europa, Turkije en Azië noteert ook aan de huidige koersniveaus nog steeds onder zijn boekwaarde en zijn netto-actiefwaarde. Tegelijkertijd is het bruto dividendrendement van 4.5% zeer aantrekkelijk, zeker in het licht van de huidige klimaat van lage rente. Die lage rente maakt het voor de Leven-tak van een verzekeraar uitdagend om een behoorlijk rendement te genereren. Risico-afbouw in 2011 en 2012 heeft echter veel onzekerheden van de balans weggenomen en de aandelenkoers moet steun krijgen van een terugkoop-programma voor eigen aandelen voor 200m euro. De zogenaamde “General Account” van Ageas, met daarin nog een erfenis van het Fortis-verleden van de groep, biedt potentieel om interne of externe groei van de onderneming te financieren, of om er de aandeelhouders mee in de watten te leggen.


    www.standaard.be/cnt/dmf20140512_013
  3. [verwijderd] 13 mei 2014 13:54
    ik ben ik er in en weer uit (met 15 cent verlies eruit) geweest.
    dividend binnen
    deze truc heeft dus een keer goed uitgepakt.

    de koers staat inmiddels weer lager maar instappen net voor de cijfers?
    ik denk het niet.
    het zou me flink verassen mocht er een stijging komen van 4 of 5 procent, zoals in de gouden jaren 2012 en 2013.
    maar, we gaan het zien

    succes allen
  4. Buts 13 mei 2014 17:48
    PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - De Amerikaanse autoriteiten willen de Franse bank BNP Paribas boetes van in totaal meer dan 3,5 miljard dollar (ruim 2,5 miljard euro) opleggen, omdat de bank het sanctieregime van Washington tegen verscheidene landen heeft overtreden. Dat meldden dinsdag bronnen tegen persbureau Bloomberg.

    De bank voert op dit moment overleg met de Amerikaanse justitie om de zaak te kunnen schikken. De VS zouden ook willen dat BNP Paribas verklaart schuldig te zijn aan de overtreding van de sancties, onder meer tegen Sudan en Iran.

    De Franse bank zei vorige maand 1,1 miljard dollar opzij te hebben gezet voor de zaak, maar mogelijk meer geld nodig te hebben om te kunnen schikken met de Amerikanen. Amerikaanse media meldden eerder deze maand dat de schikking zou kunnen oplopen tot 2 miljard dollar.
  5. BullITT 14 mei 2014 08:15
    Ook al zit ik er sinds vorige week niet meer zelf in (aankoop woning krijgt op 28-jarige leeftijd voorrang), bij deze toch even de resultaten:

    hugin.info/134212/R/1785230/612030.pdf

    Nettowinst Verzekeringen EUR 145 miljoen (versus EUR 157 miljoen)
    => Groei in Leven (108 naar 129 miljoen) maar daling in niet-leven (49 naar 16 miljoen) door overstromingen in VK.
    => Premie-inkomen 7,8 miljard (+15%), voornamelijk te danken aan Azië.

    Nettowinst Groep EUR 30 miljoen (versus EUR 293 miljoen)
    => Nettoverlies Algemene Rekening EUR 115 miljoen (versus een nettowinst van EUR 136 miljoen)

    Balans blijft sterk
    => Eigen vermogen 9,0 miljard of EUR 39,99 per aandeel (versus EUR 8,5 miljard eind 2013 of EUR 37,65 per aandeel)
    => Verzekeringssolvabiliteit 209%; solvabiliteitsratio Groep 213%
    => Nettokaspositie Algemene Rekening EUR 1,8 miljard (versus EUR 1,9 miljard eind 2013)

    Dus algemeen een degelijk resultaat als je verder kijkt dan puur onder de streep, premie-inkomen +15% is naar mijn eigen mening het belangrijkste cijfer dat er tussen staat. Maar ik vrees dat men toch zich gaat laten leiden door de cijfers onder de streep en dat het aandeel komende weken/maanden het moeilijk gaat hebben om echt hoger te gaan.
  6. dulieu 14 mei 2014 08:18
    Zo BulllTT, gefeliciteerd.Sterkte met de inrichting. Wij gaan verder met Ageas, dat een redelijk goed kwartaal heeft doorgemaakt, gelet op de weersinvloeden. We starten straks weer hoger en gaan....neen.....hoger !
  7. forum rang 4 FORT1944 14 mei 2014 12:29
    KBC , het koersdoel is 42€ , het gaat niet elk jaar een rampjaar zijn ,
    meestal stijgt na een rampjaar ook de verzekering premie of wat dacht je ?

  8. dulieu 14 mei 2014 13:51
    Als je de koers bekijkt zie je op de grafiek een uur geleden een streep naar beneden en tegelijk weer omhoog. Wat is daar gebeurd ? Wie kan me dat uitleggen ?
  9. dulieu 14 mei 2014 15:23
    Als ik de berichten op de Tijd lees, zit er nog een eurootje dividend in dit jaar. Een eurootje met een portugees aroma. Nou niet gek.
  10. forum rang 10 voda 14 mei 2014 16:35
    Ageas boekt minder winst en hogere premie-inkomsten

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Belgische verzekeraar Ageas nv (AGS.BT) heeft in de eerste drie maanden minder winst behaald en een hoger premie-inkomen, en stelt dat de financiele resultaten beinvloed werden door slecht weer in het Verenigd Koninkrijk.

    "Het eerste kwartaal van het jaar zien we altijd de meeste impact van het weer en 2014 is geen uitzondering. De ernstige stormen en overstromingen in het VK hadden een negatieve invloed op onze winst in Niet-Leven", zegt Chief Executive Bart De Smet. De topman spreekt van een 'lastig kwartaal'.

    De totale premie-inkomsten stegen naar EUR7,797 miljard van EUR6,753 miljard. De stijging was vooral te danken aan China, Thailand en Portugal. Het totale verzekeringsresultaat nam af met 8% tot EUR145 miljoen. De Niet-Leven activiteiten in het VK werden gedrukt door de gevolgen van stormen en overstromingen in januari en februari. De totale invloed op het nettoresultaat hiervan was EUR35 miljoen.

    Ageas boekte een nettowinst toewijsbaar aan aandeelhouders van EUR30,1 miljoen, ten opzichte van EUR293 miljoen in het eerste kwartaal van 2013. De daling is vooral het gevolg van een negatief resultaat van de Algemene Rekening door een stijging van de RPN(I) verplichting die het gevolg is van een verdere toename van de gerelateerde Cashes.

    - Door Dow Jones Newswires; +31 20 571 52 00; amsterdam@wsj.com


  11. Buts 14 mei 2014 17:38
    Dit was een ""onverw8s"" mooie dag, kijken of dat houdbaar is morgen.
  12. forum rang 5 Jeliazkov 14 mei 2014 17:44
    quote:

    dulieu schreef op 14 mei 2014 13:51:

    Als je de koers bekijkt zie je op de grafiek een uur geleden een streep naar beneden en tegelijk weer omhoog. Wat is daar gebeurd ? Wie kan me dat uitleggen ?
    Was me ook al opgevallen met dezelfde vraag. Meest logische oorzaak lijkt me dat een meneer of mevrouw van een institutionele belegger aan de verkeerde stuurknuppel heeft gezeten en binnen een seconde alles binnen een marge van een euro verkocht heeft aan de nu gelukkige eigenaren. Deze meneer of mevrouw staat dat op dit moment uit te leggen aan de grote baas.
  13. dulieu 14 mei 2014 18:26
    Dank voor de reactie. Andersom was beter geweest, denk ik. Een mooie onverwachte wending vandaag en goede vooruitzichten.
  14. zilvermeeuw 14 mei 2014 19:52
    quote:

    Jeliazkov schreef op 14 mei 2014 17:44:

    [...]

    Was me ook al opgevallen met dezelfde vraag. Meest logische oorzaak lijkt me dat een meneer of mevrouw van een institutionele belegger aan de verkeerde stuurknuppel heeft gezeten en binnen een seconde alles binnen een marge van een euro verkocht heeft aan de nu gelukkige eigenaren. Deze meneer of mevrouw staat dat op dit moment uit te leggen aan de grote baas.
    "Meer specifiek liet het bedrijf verstaan dat er op dit moment geen grote overnames worden bekeken en dus werd de belofte om kapitaal uit te keren aan de aandeelhouders herhaald. Tenminste, als er zich geen nieuwe opportuniteiten aandienen. In de afgelopen jaren werd die beslissing samen met de halfjaarcijfers gecommuniceerd.

    De mogelijkheid van een extra uitkering vergrootte omdat Ageas de overtollige cash van de Portugese en Franse afdeling naar de holding wil laten doorstromen. Deze kapitaalsoptimalisatie zou de nettokaspositie van Ageas tot boven 2 miljard euro opkrikken. KBC Securities blijft koper van het aandeel"


    www.bolero.be/nl/analyse-en-inzicht/t...
  15. forum rang 5 Jeliazkov 14 mei 2014 20:14
    quote:

    zilvermeeuw schreef op 14 mei 2014 19:52:

    [...]

    "Meer specifiek liet het bedrijf verstaan dat er op dit moment geen grote overnames worden bekeken en dus werd de belofte om kapitaal uit te keren aan de aandeelhouders herhaald. Tenminste, als er zich geen nieuwe opportuniteiten aandienen. In de afgelopen jaren werd die beslissing samen met de halfjaarcijfers gecommuniceerd.

    De mogelijkheid van een extra uitkering vergrootte omdat Ageas de overtollige cash van de Portugese en Franse afdeling naar de holding wil laten doorstromen. Deze kapitaalsoptimalisatie zou de nettokaspositie van Ageas tot boven 2 miljard euro opkrikken. KBC Securities blijft koper van het aandeel"


    www.bolero.be/nl/analyse-en-inzicht/t...
    Als het weer een netto uitkering mag zijn zoals in december jl, dan prima, alhoewel ik nog liever heb dat ze eigen dingetjes blijven inkopen.
98 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht