Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Ageas BE0974264930

Laatste koers (eur)

43,420
  • Verschill

    -0,040 -0,09%
  • Volume

    235.052 Gem. (3M) 416,7K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

AGEAS in Oktober

53 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jeliazkov 13 oktober 2014 12:34
    Plukje van Jel staat nu 10 centjes in het groen. Dat is toch al weer snel een enkeltje Rotterdam verdiend.
    Grootste stijger in de Bel top 20. Goed signaal, lijkt me.

    Jouw Bam nu ook weer terug naar een 2.++, hoop ik?
  2. dulieu 13 oktober 2014 12:50
    quote:

    Jeliazkov schreef op 13 oktober 2014 12:34:

    Plukje van Jel staat nu 10 centjes in het groen. Dat is toch al weer snel een enkeltje Rotterdam verdiend.
    Grootste stijger in de Bel top 20. Goed signaal, lijkt me.

    Jouw Bam nu ook weer terug naar een 2.++, hoop ik?

    Ja duurt nog ff eer ik ze "" op straat smijt". Je weet wie dat altijd sprak.
  3. forum rang 5 Jeliazkov 13 oktober 2014 13:21
    quote:

    dulieu schreef op 13 oktober 2014 12:50:

    [...]

    Ja duurt nog ff eer ik ze "" op straat smijt". Je weet wie dat altijd sprak.
    Haha. Ja, dat weet ik nog. Ik zou bijna zeggen 'die goeie ouwe tijd'.
  4. Buts 13 oktober 2014 18:09
    Gereglementeerde informatie - Ageas rapporteert over de inkoop van eigen aandelen

    Naar aanleiding van het aandelen-inkoopprogramma dat op 6 augustus 2014 aangekondigd werd, maakt Ageas bekend dat er 277.224 eigen aandelen ingekocht werden op NYSE Euronext Brussel tussen 06-10-2014 en 10-10-2014.
  5. Buts 14 oktober 2014 18:11
    Inkoop eigen aandelen gevaarlijk
    Nico Pantelis | 11:05
    Bedrijven op de beurs graven hun eigen graf door dividenden uit te keren aan hun aandeelhouders en eigen aandelen in te kopen.

    Waar ik in de voorbije weken tal van keren voor waarschuwde, kwam in de voorbije dagen tot uitwerking: een explosie van volatiliteit gekoppeld aan een stevige correctie. U zou het niet verwachten, maar de beursgenoteerde bedrijven creëren nu mogelijk hun eigen probleem.

    Uit recent onderzoek (door mediabedrijf Bloomberg) blijkt immers dat de huidige beursrally voor een belangrijk deel wordt gedragen door de inkoop van eigen aandelen door diezelfde bedrijven. Vandaag vormt het een stuwende kracht, maar wat als de opbrengsten in de toekomst eens achterblijven?

    Wie gaat dan nog zo massaal aandelen inkopen? Wanneer bedrijven vrije cashflow genereren (de cashflow na aftrek van kapitaalinvesteringen) dan kunnen ze daar grofweg drie dingen mee doen:
    •bijhouden als reserve
    •investeren
    •uitkeren aan de aandeelhouders

    Naar de aandeelhouders

    Je kan ook overdrijven met die uitkeringen, hoe bizar het ook moge klinken. Want bedrijven in de Amerikaanse S&P 500 indices houden blijkbaar van hun aandeelhouders. Té veel. Ze zijn immers van plan om maar liefst 914 miljard dollar uit te keren aan hun aandeelhouders in de vorm van dividenden.

    Dat is zowat 95% van de winsten. Dat blijkt uit een studie die werd uitgevoerd door Bloomberg en S&P Dow Jones Indices. Het geld dat wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders is groter dan de winsten van het eerste kwartaal, en het ziet er naar uit dat dit ook het geval zal zijn in het derde kwartaal.

    De proportie van de cashflow die wordt gebruikt voor de inkoop van eigen aandelen is het jongste decennium zowat verdubbeld, terwijl de kapitaaluitgaven in die perioden zijn gedaald.

    Investeren

    Dat is een erg gevaarlijke situatie, want bedrijven moeten niet alleen hun aandeelhouders verwennen, ze moeten ook denken aan de toekomst. En investeren is daar onlosmakelijk mee verbonden. Investeren in productiecapaciteit, innovatie, werknemers, patenten…

    De inkoop van eigen aandelen is een van de factoren die een van de sterkste aandelenrallies van de afgelopen vijftig jaar heeft aangedreven. De indices hebben sinds het dieptepunt in maart 2009 maar liefst 300% winst geboekt. Nu de rally wat van zijn pluimen verliest, kan de stijging wel eens stokken.

    Het bedrijfsmanagement moet dringend geld beginnen te stoppen in de eigen business, anders loopt dit verkeerd af
  6. forum rang 5 Jeliazkov 15 oktober 2014 19:26
    quote:

    dulieu schreef op 15 oktober 2014 18:45:

    Zo, een off-day. Hoe zal dat morgen gaan ?
    Dat zijn zo van die vragen waar alleen onze oude bekende een zeker antwoord op dacht te hebben.
  7. dulieu 15 oktober 2014 21:57
    quote:

    Jeliazkov schreef op 15 oktober 2014 19:26:

    [...]

    Dat zijn zo van die vragen waar alleen onze oude bekende een zeker antwoord op dacht te hebben.
    Ja, nu moeten we het zelf uitzoeken.Geen gelegenheid gehad ze buiten te smijten.En aan zittenblijven heb ik altijd een hekel gehad.
  8. forum rang 5 Jeliazkov 15 oktober 2014 22:12
    quote:

    dulieu schreef op 15 oktober 2014 21:57:

    [...]

    Ja, nu moeten we het zelf uitzoeken.Geen gelegenheid gehad ze buiten te smijten.En aan zittenblijven heb ik altijd een hekel gehad.
    Ik zal er vannacht eens gaan induiken met een sloot koffie en een havanna.
  9. dulieu 16 oktober 2014 09:40
    quote:

    Jeliazkov schreef op 15 oktober 2014 22:12:

    [...]

    Ik zal er vannacht eens gaan induiken met een sloot koffie en een havanna.
    Zo was dat. Voorlopig de 24 aangetikt. De kracht van het wachten is het doel.
  10. Buts 16 oktober 2014 19:03
    NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - De Amerikaanse centrale bank moet overwegen om de economie te blijven steunen. Dat zei president James Bullard van de Federal Reserve Bank in St. Louis donderdag.

    De steun werd in de afgelopen maanden juist met grote stappen afgebouwd en wordt volgens dat schema nog deze maand beëindigd. De Federal Reserve koopt nu nog maandelijks voor 15 miljard dollar aan schuldpapier op ter stimulering van de economie.

    Bullard, die overigens geen lid is van het beleidsbepalende orgaan van de centrale bank, wees bij zijn opmerking naar de afnemende inflatieverwachtingen. ,,De verwachtingen nemen af, dat is een belangrijke overweging voor een centrale bank. En vanwege die reden denk ik dat een logische reactie op het huidige kruispunt het einde van de steun te vertragen''.
  11. Buts 17 oktober 2014 16:02

    Logo Ageas Club Newsflash
    17/10/2014



    Ageas wint prijs voor beste niet-financiële informatie

    Elk jaar geven Belgische en internationale analisten punten aan Belgische bedrijven op verschillende aspecten van hun communicatie. Voor het 54ste jaar reikt de Belgische Vereniging van Financiële analisten (BVFA) prijzen uit aan de beste voorbeelden in jaarverslagen, persberichten, beleggersrelaties en websites. Op basis van de scores die ze ontvangen, wordt een algemene prijs voor de ‘beste financiële informatie’ uitgereikt. Zoals u zich misschien nog herinnert, won Ageas in 2012 deze prestigieuze prijs.

    Dit jaar werden de prijzen herzien en worden nu de ‘beste financiële informatie’, de ‘beste niet-financiële informatie’ en de ‘beste beleggersrelaties’ beloond. We zijn fier dat we dit jaar goede scores ontvingen in alle categorieën, dat we 4de geworden zijn in de algemene ranking én dat we de prijs voor ‘beste niet-financiële informatie’ hebben gewonnen.

    Deze prijs bekroont de communicatie over onze activiteiten en segmenten, strategie, lange termijnobjectieven, positionering, alsook de niet-financiële persberichten, ...

    We zijn zeer tevreden met deze erkenning van de beleggerswereld. De afgelopen jaren hebben we steeds hard gewerkt aan onze communicatie. Het is steeds ons doel om zo open mogelijk te communiceren en u op de hoogte te houden over onze onderneming. Maar we streven ook naar een voortdurende verbetering van wat we doen. Daarom zijn uw suggesties over hoe we de dingen nog verder kunnen verbeteren, steeds welkom. Dank u voor uw blijvende steun.




  12. Buts 20 oktober 2014 19:48
    Gereglementeerde informatie - Ageas rapporteert over de inkoop van eigen aandelen

    Naar aanleiding van het aandelen-inkoopprogramma dat op 6 augustus 2014 aangekondigd werd, maakt Ageas bekend dat er 318.873 eigen aandelen ingekocht werden op NYSE Euronext Brussel tussen 13-10-2014 en 17-10-2014.
  13. dulieu 22 oktober 2014 11:31
    quote:

    PARTYBEAST... schreef op 21 oktober 2014 23:42:

    hallo meisjes.
    hier nog weinig veranderd zie ik..
    zolang ze dividend uitkeren hoor je mij niet klagen
    Hallo knul.Heb je wat horen waaien ?
  14. forum rang 5 Jeliazkov 22 oktober 2014 11:44
    quote:

    dulieu schreef op 22 oktober 2014 11:31:

    [...]

    Hallo knul.Heb je wat horen waaien ?
    :-)

    Lik op stuk beleid.
  15. Geerten B 22 oktober 2014 12:18
    haha:-D
    Ik dacht: ik laat even weten dat ik nog leef..

    Wat denken jullie ervan? de indices stijgen al 6 jaar...
    In china begin er al een redelijke zeepbel te ontstaan..
  16. forum rang 5 Jeliazkov 22 oktober 2014 13:46
    quote:

    PARTYBEAST... schreef op 22 oktober 2014 12:18:

    haha:-D
    Ik dacht: ik laat even weten dat ik nog leef..

    Wat denken jullie ervan? de indices stijgen al 6 jaar...
    In china begin er al een redelijke zeepbel te ontstaan..
    Ik blijf vertrouwen in ageas houden. Ondanks minder goede omstandigheden straks weer goede cijfers, zo verwacht ik. En die rechtszaken gaan met een sisser aflopen (voor de huidige aandeelhouders).
  17. Geerten B 23 oktober 2014 10:48
    quote:

    Jeliazkov schreef op 22 oktober 2014 13:46:

    [...]

    Ik blijf vertrouwen in ageas houden. Ondanks minder goede omstandigheden straks weer goede cijfers, zo verwacht ik. En die rechtszaken gaan met een sisser aflopen (voor de huidige aandeelhouders).
    De rek was er de laatste tijd op de beurs wel een beetje uit..
    Europa en Amerika gaan prima.
    Alleen China is een aardige zeepbel aan het maken. Ben benieuwd wat voor een effect dat gaat hebben voor ons.

    de echte economie is in europa en amerika nog lang niet tot een toppunt. Dus laten we ons daarop richten:)

    Mijn calls aperam beginnen lekker te lopen trouwens:)
    Nu ik geen stuf meer krijg vind ik het wel fijn dat ik eens flink kan cashen.
  18. forum rang 4 FORT1944 23 oktober 2014 11:34
    Het is windstil bij AGEAS , storm kost alleen maar geld aan een verzekeraar en geen nieuws is ook goed nieuws .
53 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht