Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Fugro NL00150003E1

Laatste koers (eur)

23,580
  • Verschill

    +0,180 +0,77%
  • Volume

    283.128 Gem. (3M) 372,9K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

FUGRO - november 2014

8.297 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 415 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 november 2014 14:47
    www.guruwatch.nl/aandeel/11859/Fugro/...

    wil interessant om te zien als je kijkt naar adviezen van analisten van paar maanden terug met koersdoel. Die analisten zaten er ook grof naast, niemand had dit kunnen voorzien. Net zoals sns nu met eerst 25 van de week en nu 10. En als de koers weer 15 staat passen ze koersdoel weer aan. Vele analisten zullen ook nu weer nog met koersdoel verlagingen moeten komen. Ben benieuwd wat abn amro nu gaat zeggen hun laatste advies van augustus was buy 37.
  2. [verwijderd] 2 november 2014 14:51
    Toen Fugro bekend maakte dat ze een belang hadden in een groot Australische olieveld spoot de koers 6% omhoog naar 29,60 euro.

    Deze grote toekomstige inkomstenbron wordt nu volledig genegeerd en jaagt men elkaar de stuipen op het lijf met ongefundeerde kreten over geschonden convenanten, emissie's en een mogelijk Imtech-scenario. Pure shortersretoriek om de kleine beleggertjes uit het aandeel te jagen.

    Wanneer de gekte eenmaal uit de lucht is verwacht ik dat de koers weer zal opveren naar de 20 euro. Het enige dat nu nodig is is lef en een beetje geduld.
  3. [verwijderd] 2 november 2014 15:02
    quote:

    wr60 schreef op 2 november 2014 14:51:

    Toen Fugro bekend maakte dat ze een belang hadden in een groot Australische olieveld spoot de koers 6% omhoog naar 29,60 euro.

    Deze grote toekomstige inkomstenbron wordt nu volledig genegeerd en jaagt men elkaar de stuipen op het lijf met ongefundeerde kreten over geschonden convenanten, emissie's en een mogelijk Imtech-scenario. Pure shortersretoriek om de kleine beleggertjes uit het aandeel te jagen.

    Wanneer de gekte eenmaal uit de lucht is verwacht ik dat de koers weer zal opveren naar de 20 euro. Het enige dat nu nodig is is lef en een beetje geduld.
    Ik kom ook weinig gefundeerds in deze post tegen. Hoor precies dezelfde kreten als toen de koers op 25 en 20 euro stond.
  4. bases 2 november 2014 15:10
    morgen zullen de meldingen van het AFM Register en adviezen het aandeel Fugro in zijn greep houden.

    mag toch aannemen dat al die analisten dit weekend hun huiswerk doen? De meute zal dus morgen lekker achter alle adviezen aanlopen.

    Nick
  5. [verwijderd] 2 november 2014 16:21
    Geen enkele analist zag het aankomen, enkele hinten zelfs op een positieve verrassing, de shortmeldingen zijn nu DE Graadmeter.

    Hedgeclubs hebben altijd nieuwsvoorsprong, ze zijn overal aanwezig en hebben de kennis om dat op waarde in te schatten(in tegenstelling tot die bankfiguren die veilig op de payroll staan)

    Fugro gaat maandag recoveren....
  6. [verwijderd] 2 november 2014 16:32
    quote:

    paulta schreef op 2 november 2014 16:21:

    Geen enkele analist zag het aankomen, enkele hinten zelfs op een positieve verrassing, de shortmeldingen zijn nu DE Graadmeter.

    Hedgeclubs hebben altijd nieuwsvoorsprong, ze zijn overal aanwezig en hebben de kennis om dat op waarde in te schatten(in tegenstelling tot die bankfiguren die veilig op de payroll staan)

    Fugro gaat maandag recoveren....
    recoveren?

    Op basis van (onderbuik?) ......?

    Ciao!
  7. [verwijderd] 2 november 2014 16:46
    Het weekend is een time-out in deze, de emoties op een rijtje zettend.
    Dit soort reacties volgt gewoonlijk op acuut geconstateerde fraude gevallen, tot op heden niet bij Fugro.

    Natuurlijk gaat het slechter in de olie gerelateerde bedrijfstakken, zit Fugro aan het eind van zijn levenscyclus? komende 2 maanden assets te gelde maken en notering sluiten?...niets is voor eeuwig!

    *RDS zit nu in De Sterfhuiscontructie, ze kunnen nog minimaal 5 jaar goed zijn voor de aandeelhouder, steeds hoger dividend, onderdelen verkoop, schuldenopbouw...en elk jaar minder productie(>5% per jaar)....het voordeel van een zeer groot bedrijf, nog 2 nieuwe CEOs en de tent gaat de geschiedenisboeken in.....
  8. [verwijderd] 2 november 2014 16:52
    quote:

    paulta schreef op 2 november 2014 16:46:

    Het weekend is een time-out in deze, de emoties op een rijtje zettend.
    Dit soort reacties volgt gewoonlijk op acuut geconstateerde fraude gevallen, tot op heden niet bij Fugro.

    Natuurlijk gaat het slechter in de olie gerelateerde bedrijfstakken, zit Fugro aan het eind van zijn levenscyclus? komende 2 maanden assets te gelde maken en notering sluiten?...niets is voor eeuwig!

    *RDS zit nu in De Sterfhuiscontructie, ze kunnen nog minimaal 5 jaar goed zijn voor de aandeelhouder, steeds hoger dividend, onderdelen verkoop, schuldenopbouw...en elk jaar minder productie(>5% per jaar)....het voordeel van een zeer groot bedrijf, nog 2 nieuwe CEOs en de tent gaat de geschiedenisboeken in.....
    Komende 2 maanden toch sluiten?

    Maar dan waarom niet tot o,01 ala Imtech wachten?

    Ciao!
  9. [verwijderd] 2 november 2014 18:32
    quote:

    bases schreef op 2 november 2014 15:10:

    morgen zullen de meldingen van het AFM Register en adviezen het aandeel Fugro in zijn greep houden.

    mag toch aannemen dat al die analisten dit weekend hun huiswerk doen? De meute zal dus morgen lekker achter alle adviezen aanlopen.

    Nick
    Zelfs als de analisten in het weekend hun werk hebben gedaan zullen de uitkomsten nog verschillend zijn. Zolang met niet tot een éénduidige conclusie komt weet je nooit wie je kunt geloven.

    Vertrouw vooral op jezelf en niet op analisten die ook hun belangen hebben want er is nog steeds een ijzersterk gezegde "wiens brood met eet , wiens taal men spreekt " dus zo onafhankelijk zijn de analisten binnen hun bank ook niet
  10. aandeeltje! 2 november 2014 19:14
    quote:

    paulta schreef op 1 november 2014 18:17:

    Bij koers <10 euro is de schuld dus groter dan de totale bedrijfswaarde! wat gaat dat betekenen?

    Alle grotere oliebedrijven gaven een lagere productie aan(RDS -5%) over de Q3 cijfers van afgelopen week.
    De zeer zware overcapaciteit moet er dus eerst uitgroeien tot 2017? 2021?
    Er gaat geen cent meer naar de zoektocht naar nieuwe putten en velden, werkelijk een drama, ik zag het ook niet aankomen...
    EV is eigen vermogen op de balans. Sinds wannneer is EV de waarde van het aandeelxaantal aandelen?
  11. [verwijderd] 2 november 2014 20:08
    Ik weet het allemaal ook niet.

    Je kan zeggen, dit is allemaal een emotioneel overtrokken reactie.
    Je kan zeggen, het zijn de shorters die het bedrijf "kapot willen maken".

    Maar ik heb zoals naar ik denk vele beleggers, vaker in een fonds gezeten dat zo als Fugro gedecimeerd is. Zelden of nooit komt dat dan door puur toeval, emotie, of blinde shorters. KPNQuest, Fortis, Innoconcepts, om er een paar te noemen.

    Ik wordt dan enthausiaster over dit soort berichten van EM10P:

    quote:

    Every month 10 procent schreef op 31 oktober 2014 22:14:

    Ik zou voor de fugrobeleggers wel willen waarschuwen voor tunnelvisie... 'Het moet omhoog'..hoezo moet het omhoog dan? Omdat je er voor 20 of 30 euro per stuk in zit? Op het moment dat argumenten ontbreken en shorters of mensen met een andere mening hier vijandig worden behandeld merk je dat er eigenlijk niet echt reden is om aan te nemen dat fugro binnenkort gaat stijgen.. Waarom zou iemand die nu geen positie heeft (en dus niet hoeft te middelen of anderen hoeft over te halen om zn eigen stukken omhoog te praten) aandelen fugro nu al willen? Het bedrijf maakt geen winst, dividend is voor onbepaalde tijd gestopt, kramer is met al zijn kennis als een gek aandelen aan het wegpompen, outlook is buitengewoon karig, bankconvenanten kunnen worden geschonden wat een verwatering kan opleveren van de waarde, olieprijs is laag, marges nemen af, enz enz. Ik denk dat de meeste mensen die nu stukken hebben ook niet zouden instappen met de kennis van nu als ze geen positie hadden, niet op deze koers. Dus vijandig mensen te woord staan die geen stukken hebben of shorten is flauw en onnodig
    Want het gaat er mij niet om on Fracking nou vies is. Dat zal best. Het gaat er mij om dat iedere Fugro belegger zich eens moet afvragen wat hij doet als de olie op $80 blijft of naar $70 gaat. Heb je daar als belegger een visie op? Heb je daar over nagedacht?

    Zoals eerder door Bolo aangeven, staan de shorters bizar hoog in USA bij ALLE olie aanleverende bedrijven, seekingalpha.com/article/2603585-oil-... Zijn dat allemaal blinde shorters? Ik denk het niet. Ik denk dat deze mensen een fundamenteel andere kijk hebben op olie. Ik weet het ook niet. Maar misschien staat Fugro wel aan het einde van zijn business model. Misschien is de huidige koers wel de terechte waarde.

    Natuurlijk kriebelt het bij mij ook met deze lage prijzen. Maar Fugro zal toch echt winst moeten gaan maken. Tafelzilver of niet.

    Als ik door alle toppen en dalen heen kijk van mij als belegger over 20 jaar, dan weet ik 1 ding heel zeker. Je moet aandelen niet kopen omdat ze omhoog gaan. Je moet aandelen kopen omdat je in een idee geloofd en verkopen als je idee niet blijkt te kloppen.
  12. [verwijderd] 2 november 2014 20:14
    Die uitspraak van VN-chef Ban maakt me ook niet vrolijk. Hij wil deze eeuw een einde maken aan het gebruik van fossiele brandstof. Iets om over na te denken.
  13. [verwijderd] 2 november 2014 20:18
    Persbericht morgen van Fugro over de schuldpositie in relatie tot de bankconvenanten zou wat meer rust kunnen brengen. Belangrijkste is dat ze niet te lang zwijgen want dan gaat de koers nog (veel) verder onderuit.
  14. aandeeltje! 2 november 2014 20:30
    quote:

    Jager63 schreef op 2 november 2014 20:14:

    Die uitspraak van VN-chef Ban maakt me ook niet vrolijk. Hij wil deze eeuw een einde maken aan het gebruik van fossiele brandstof. Iets om over na te denken.
    Alsof hij hier iets in te betekenen heeft!
  15. aandeeltje! 2 november 2014 20:39
    quote:

    tallrisk schreef op 2 november 2014 20:08:

    Ik weet het allemaal ook niet.

    Je kan zeggen, dit is allemaal een emotioneel overtrokken reactie.
    Je kan zeggen, het zijn de shorters die het bedrijf "kapot willen maken".

    Maar ik heb zoals naar ik denk vele beleggers, vaker in een fonds gezeten dat zo als Fugro gedecimeerd is. Zelden of nooit komt dat dan door puur toeval, emotie, of blinde shorters. KPNQuest, Fortis, Innoconcepts, om er een paar te noemen.

    Ik wordt dan enthausiaster over dit soort berichten van EM10P:

    [...]

    Want het gaat er mij niet om on Fracking nou vies is. Dat zal best. Het gaat er mij om dat iedere Fugro belegger zich eens moet afvragen wat hij doet als de olie op $80 blijft of naar $70 gaat. Heb je daar als belegger een visie op? Heb je daar over nagedacht?

    Zoals eerder door Bolo aangeven, staan de shorters bizar hoog in USA bij ALLE olie aanleverende bedrijven, seekingalpha.com/article/2603585-oil-... Zijn dat allemaal blinde shorters? Ik denk het niet. Ik denk dat deze mensen een fundamenteel andere kijk hebben op olie. Ik weet het ook niet. Maar misschien staat Fugro wel aan het einde van zijn business model. Misschien is de huidige koers wel de terechte waarde.

    Natuurlijk kriebelt het bij mij ook met deze lage prijzen. Maar Fugro zal toch echt winst moeten gaan maken. Tafelzilver of niet.

    Als ik door alle toppen en dalen heen kijk van mij als belegger over 20 jaar, dan weet ik 1 ding heel zeker. Je moet aandelen niet kopen omdat ze omhoog gaan. Je moet aandelen kopen omdat je in een idee geloofd en verkopen als je idee niet blijkt te kloppen.
    Klopt als een bus!
    Ik geloof natuurlijk,ook wel dat het eens weer beter zal gaan met Fugro, maar dan is het toch nog van belang dat dat eens wat meer handjes en voetjes krijgt voordat ik groot in stap, de eerste investering, beperkt gelukkig, maar onderdeel van mij n handelswijze, is er met stoploss uitgevlogen, 25% verlies, geen ramp verder. Mijn inschatting dat de markt inmiddels de teruggang in resultaat en prognose ingeprijsd had was onjuist. Het is dan ook niet erg dat ik er nu verlies op heb gemaakt, wel jammer natuurlijk (niet meer of minder dan dat). Ik heb me in ieder geval behoed voor nog eens 25% verlies. Ik ga ervan uit dat ik dit wel weer terughaal, zelfs bij Fugro, gewoon maar even rustig afwachten, eerste timing verkeerd..
  16. [verwijderd] 2 november 2014 20:54
    quote:

    aandeeltje! schreef op 2 november 2014 20:30:

    [...]

    Alsof hij hier iets in te betekenen heeft!
    Als hij de enige is die zo denkt, dan is het geen probleem. Maar...
  17. [verwijderd] 2 november 2014 21:04
    Gezien heel veel andere bedrijven in de zelfde sector als Fugro zijn geschort, betekent dat het geen Fugro specifieke probleem is, dus het koersdalen niet rechtvaardig was. Je moet nooit denken dat de hele sector ten onder zal gaan, toch?

    Morgen minimum 10% stijging is mijn schatting.
  18. forum rang 5 Drs P. 2 november 2014 21:13
    Goed artikel TAisOnzin:Fugro is niet de enige oil services company die 74% lager staat dit jaar:
    The most shorted oil service company globally is US firm Paragon Offshore (NYSE:PGN). The company is a global provider of offshore drilling rigs. The firm's primary business is contracting out rigs, equipment and personnel to conduct oil and gas operations for customers around the world. The company has 25% of shares out on loan and the share price is down 74% year to date. While the firm has yet to release its third quarter earnings, its peers which have already done so have already indicated that the market for oil rig leasing was weakening in the last few months, something which looks set to continue into the New Year.

    Laten we ons vooral niet gek maken en meedoen (bedoelende onze aandelen nu verkopen tegen deze dumpprijzen). Fugro is absoluut een bedrijf met toekomst, zelfstandig als Fugro of misschien als overname kandidaat voor Baker Hughes:

    BHI$52.960.90 +1.73% afgelopen vrijdag
    Baker Hughes Inc. - NYSE
    11/2/2014, 3:10 PM ET

    Baker Hughes Inc. stock chart
    Today5d1m3m1y5y10y
    52wk high: 75.64
    52wk low: 47.51
    EPS: 2.96
    PE (ttm): 17.90
    Div Rate: 0.68
    Yield: 1.28
    Market Cap: 22.91b

  19. maurice 1971 2 november 2014 21:17
    Min 15 % omhoog !!! deze daling absurt ben vrijdagavond laat nog terug gebeld door iemand van fugro want ze waren vrijdagmorgen niet bereikbaar wel respect dat ze me terug hebben gebeld en mijn vraag hebben beantwoord.
8.297 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 415 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht