Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Kiadis Pharma Terug naar discussie overzicht

Kiadis Pharma september 2015

25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 3 september 2015 13:59
    Zie dat er toch weinig gepost wordt op het Kiadis forum. Ga maar door met informatie verzamelen. Kiadis wil zich naast het ontwikkelen van een effectieve therapie voor leukemie ook richten op de bestrijding van Thalassemia. Deze ziekte is weinig bekend hier maar in Zuid Europa, Iran, Pakistan en ZO Azië is het een majeur probleem met in totaal zo'n 80 mln dragers. In de VS leven zo'n 1000 mensen met de zwaarste vorm. Lijkt me een groeimarkt zonder weerga als ook maar een klein deel genezen moet /kan worden met stamceltransplantatie. Voor de lezers onder ons heb ik de Wikipedia link hieronder vermeld
    en.wikipedia.org/wiki/Thalassemia
  2. forum rang 6 Tom3 9 september 2015 11:37
    Onderwijl lopen de kosten voor leukemiebehandelingen behoorlijk op. Zo vraagt Amgen Inc voor een standaard kuur met haar middel Blincyto $178.000. Uit onderstaand artikel blijkt dat na 6 maanden nog maar 32% van de patienten die het middel kregen toegediend in remissie waren. Dan lijkt me ATIR heel wat effectiever. Kiadis zou wat dat betreft met gemak Euro 200.000 voor een behandeling kunnen vragen. Soms vraag ik me dus af welke duistere krachten het goedkeuringsproces van ATIR zo vertraagd hebben. Dit is toch een revolutionair middel waar talloze patienten acuut behoefte aan hebben.
    www.bloomberg.com/news/articles/2014-...
  3. forum rang 10 voda 9 september 2015 18:12
    Euronext: Kiadis Pharma en Refresco Gerber vervangen Esperite en Yatra in AScX

    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires

    GOED Nieuws toch?

  4. Ontop1 10 september 2015 07:33
    Zie een goede toekomst voor Kiadis Pharma heb ze al enige tijd in bezit het heeft alleen tijd nodig voor 2016 goede vooruitzichten

  5. forum rang 6 Tom3 10 september 2015 14:34
    Heb zoals blijkt uit mijn eerdere posts ook hoge verwachtingen van Kiadis. Heb inmiddels de nodige aandelen ingeslagen voor op de plank. Het aandeel heeft voor mij bijzondere emotionele waarde nadat een naast familielid werd getroffen door leukemie. Is goed afgelopen gelukkig, maar ik had toen dolgraag de beschikking gehad over ATIR. Ook in 2007 was er al volop informatie aanwezig op de Kiadis site over de op handen zijnde trials. Weet iemand trouwens waarom er geen Nederlandse ziekenhuizen meedoen aan de onderzoeken? Uit ervaring weet ik dat de gemiddelde prognose na 5 jaar bij leukemie niet boven de 50% komt (is eerder 30%). Het zou toch geweldig zijn als dit wordt verhoogd naar 70%, zoals aangegeven door Kiadis. Voorwaarde is dat men na 1 chemo in remissie ("kankervrij") moet zijn. Deze fase bereiken ook niet alle patienten. Wellicht worden met ATIR de toleranties ook gunstiger (bijv 95% in remissie).
  6. forum rang 6 Tom3 13 september 2015 12:06
    Juno Therapeutics is ook een start-up die werkt aan verbetering van het immuunsysteem ter bestrijding van kanker. Heeft een 10 jarige overeenkomst met Celgene Inc.

    junotherapeutics.com/

    Koers schommelt hevig heen en weer. Nog geen Fase 3 kandidaten, wel beurswaarde van $ 4 miljard plus.

    www.iex.nl/Forum-Aandeel/208564/TomTo...
  7. forum rang 6 Tom3 14 september 2015 23:23
    quote:

    Tom3 schreef op 9 september 2015 11:37:

    Onderwijl lopen de kosten voor leukemiebehandelingen behoorlijk op. Zo vraagt Amgen Inc voor een standaard kuur met haar middel Blincyto $178.000. Uit onderstaand artikel blijkt dat na 6 maanden nog maar 32% van de patienten die het middel kregen toegediend in remissie waren. Dan lijkt me ATIR heel wat effectiever. Kiadis zou wat dat betreft met gemak Euro 200.000 voor een behandeling kunnen vragen. Soms vraag ik me dus af welke duistere krachten het goedkeuringsproces van ATIR zo vertraagd hebben. Dit is toch een revolutionair middel waar talloze patienten acuut behoefte aan hebben.
    www.bloomberg.com/news/articles/2014-...
    Hier nog aanvullende info over Blincyto: FDA approval in 2014 was granted under accelerated approval conditions, conditional upon verification of clinical benefit in subsquent trials.

    Dit doet de hoop groeien dat ATIR ook onder zo`n versnelde procedure goedgekeurd kan worden. In mijn ogen zijn de resultaten van ATIR in verhouding tot Blincyto (dat bedoeld is voor een specifieke dna/chromosoom afwijking bij ALL) minstens zo veelbelovend.

    www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/Press...

  8. forum rang 6 Tom3 16 september 2015 21:57
    Vandaag was Dezima hot news doordat het zich zelf verkocht aan Amgen. Duidelijk dat Kiadis niet voor deze weg van de minste weerstand heeft gekozen. Verkoop aan het hongerige Amgen kan altijd nog. Kennelijk is Kiadis niet bezig met een blockbuster uitvinding die genoeg kassa in het laatje brengt. Toch is ondernemerschap om het tot een commercieel succes te maken, ook al is het geen blockbuster, van levensbelang. Dhr Ruedinger is gelukkig de verkoper /manager en niet de uitvinder. Heb wel vertrouwen in hem

    video.iex.nl/Beleggen-Video/27621/Rea...
    dezimapharma.com
  9. [verwijderd] 23 september 2015 14:54
    TomTomTom bedankt voor prijs informatie en zit ook speculatief in Kiadis, maar je vergelijking met koop Dezima door Amgen is wel ver weg van de toepassing-technologie van Kiadis.
  10. Ontop1 23 september 2015 19:56
    6% gestegen vandaag is er wat aan de hand of gewoon goedkoop inkopen nu het nog kan.
  11. forum rang 6 Tom3 23 september 2015 20:38
    quote:

    fly like an eagle schreef op 23 september 2015 14:54:

    TomTomTom bedankt voor prijs informatie en zit ook speculatief in Kiadis, maar je vergelijking met koop Dezima door Amgen is wel ver weg van de toepassing-technologie van Kiadis.
    Geen dank. Ik merk dat het aandeel na een lange periode van minimale omzetten eindelijk de prijs doet die het verdiend. De daling was volgens mij te wijten aan handelaren die na de emissie met een deel was blijven zitten (heeft een tijdje terug een aantal van 11.000 in de laat gestaan. Deze prop lijkt er nu uit. Kiadis is al veel verder dan Dezima. Het verder ontwikkelen kost ook minder geld en tijd lijkt me. Uit het (verre) verleden was al duidelijk dat het aantal bijwerkingen heel gering was. Vergeet niet dat de arts Velardi in Perugia (Italië) al in 2007 het middel in vivo al heeft toegepast. Echt het ei van Columbus in mijn ogen.
  12. Ontop1 25 september 2015 20:59
    Denk dat Kiadis gaat stijgen na de teleurstelling van Galapagos
    Ga nog maar eens wat inslaan de komende tijd.
  13. forum rang 6 leonardus65 28 september 2015 09:59
    @Tom3 ik zet reactie beter hier dan op T2forum. Ik heb een paar maanden geleden nog een artikel gelezen over een bedrijf dat een vaccin/medicijn ontwikkelt had, zodat het niet meer nodig was een match te hebben met stamceltransplantatie. Artikel vind ik niet meer. Mijn schoonbroer had het geluk dat hij met alle drie zijn zussen een match had(uniek). Dus ik heb er verder geen aandacht aanbesteed. Heb een half jaartje geleden ook contact gehad met Dr Wilfried Schroyens van het UZA die een kankervaccin had ontwikkelt die vrij goede resultaten had bij AML. Als dat op de markt zou komen (wat nog wel even zou duren) zijn er minder stamceltransplantaties nodig. Aangezien mijn schoonbroer CML had (en die onderzoeken met CML nog wel even gaan duren) kwam hij niet in aanmerking. Maar om het kort te houden er zijn altijd kapers op de kust ook bij Kiadis. Maar ik ga dit aandeel wel even volgen.
  14. stormvogel 30 september 2015 09:02
    wo 30 sep 2015, 07:54
    Kiadis Pharma meldt vorderingen bij onderzoek
    AMSTERDAM (AFN) - Kiadis Pharma heeft een nieuwe stap gezet in het onderzoek rond zijn belangrijkste product. Dat meldde het beursgenoteerde biotechnologiebedrijf woensdag.
    Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Kiadis Pharma

    Het bedrijf heeft de wettelijke goedkeuring gekregen van de autoriteiten in Canada en België tot een verdere zogeheten fase-2 klinisch onderzoek met zijn belangrijkste product ATIR101. In deze studie wordt de werkzaamheid en het gebruik van een tweede dosis ATIR101 bestudeerd. Het bedrijf is in afwachting van wettelijke goedkeuring voor vervolgonderzoek in de Verenigde Staten en andere Europese landen.
    Het onderzoek draait om de technologie van Kiadis die helpt bij het uitvoeren van beenmergtransplantaties met een niet-matchende donor. Het is een celtherapie die het mogelijk maakt donormateriaal geschikt te maken voor beenmergtransplantaties bij terminaal zieke bloedkankerpatiënten.
  15. forum rang 6 Tom3 30 september 2015 21:07
    quote:

    leonardus65 schreef op 28 september 2015 09:59:

    @Tom3 ik zet reactie beter hier dan op T2forum. Ik heb een paar maanden geleden nog een artikel gelezen over een bedrijf dat een vaccin/medicijn ontwikkelt had, zodat het niet meer nodig was een match te hebben met stamceltransplantatie. Artikel vind ik niet meer. Mijn schoonbroer had het geluk dat hij met alle drie zijn zussen een match had(uniek). Dus ik heb er verder geen aandacht aanbesteed. Heb een half jaartje geleden ook contact gehad met Dr Wilfried Schroyens van het UZA die een kankervaccin had ontwikkelt die vrij goede resultaten had bij AML. Als dat op de markt zou komen (wat nog wel even zou duren) zijn er minder stamceltransplantaties nodig. Aangezien mijn schoonbroer CML had (en die onderzoeken met CML nog wel even gaan duren) kwam hij niet in aanmerking. Maar om het kort te houden er zijn altijd kapers op de kust ook bij Kiadis. Maar ik ga dit aandeel wel even volgen.
    @Leonardus65,
    Je bedoelt zeker dit artikel:
    www.maguza.be/nieuws/p/detail/doorbra...

    Het vaccin is er op gericht het leven te rekken en "soms de ziekte helemaal tot stilstand brengen". Dit lijkt me duidelijk minder effectief dan Atir. Bij Atir krijg je in feite een volstrekt nieuw bloedvormingsproces dmv de van de donor verkregen stamcellen. Voorwaarde is wel dat je in remissie moet zijn, dat was gelukkig het geval "in mijn geval". Wellicht dat 97% in remissie straks ook kan met Atir. Dan zou het genezingspercentage van 26% (zie Belgisch artikel) wel eens kunnen stijgen naar 70% of hoger. Ik spreek uitdrukkelijk over genezing en niet tijd rekken. Men is zeker sedert 2005 bezig met dit procede onder de hoede van Dr. Roy (die in feite de geestelijke vader is). Uit alle publicaties blijkt dat de bijwerkingen minimaal zijn. Voor 2006 was het middel (waarschijnlijk zonder goedkeuring -dat hoeft ook niet in Italie - ) door Dr Velardi met succes toegepast. Nogmaals ik had dit middel graag op de markt gezien in 2006 toen mijn echtgenote leukemie (AML met medium risk kwalificatie) kreeg. Wonder boven wonder is een terugval steeds uitgebleven ondanks dat zij alleen chemo kreeg en na de derde kuur (veruit de zwaarste) haar eigen stamcellen terug kreeg. Uit gesprekken met de doctoren en verplegend personeel bleek dat zelfs bij een matchende donor er nog afstotingsverschijnselen kunnen zijn. Eigen stamcellen hadden de voorkeur van het medisch personeel alhoewel uit studies (heb me in 2006 te pletter gelezen om de spanning te verdrijven) ik kon opmaken dat het gebruik van eigen stamcellen de overlevingskans met slechts 1% punt zou doen toenemen (onderzoek van de VU Amsterdam). Ik hoop dat je schoonbroer het ondertussen goed maakt.

    Het zal duidelijk zijn dat ik na de vakantie een flink aantal aandelen heb ingeslagen. De free float is dermate klein dat elke rimpeling een mega koersuitslag tot gevolg heeft (zoals vandaag). Verwacht dat ze volgend jaar voorlopige goedkeuring krijgen na een versnelde procedure. Dat wordt dan echt een klapper.
  16. forum rang 6 leonardus65 1 oktober 2015 00:06
    @Tom3 Eén Artikel lijkt er wel op, maar zouden beiden uit 2015 moeten zijn. Misschien een vervolgonderzoek door een andere professor(Schroyens)UZA. Schoonbroer zit ook in VU Amsterdam.
    Ga Kiadis wel in de gaten houden en bijlezen, zit met aandelen voor 100% in TomTom. Kijken wat T2 en het sentiment doet en dan spreiden. (Resilux, AgfaGevaert en waarschijnlijk ook AMittal)
    Bij Oncologie UZA vindt je dit pdf blz20 www.uza.be/sites/default/files/uzaboe...
25 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.303
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.895
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.340
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.052
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.752
ageas 5.843 109.777
Agfa-Gevaert 13 1.856
Ahold 3.536 73.980
Air France - KLM 1.024 34.310
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.769
Alfen 12 16.259
Allfunds Group 3 1.189
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 332
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.248
AMG 965 125.678
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.519
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.111
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.598
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.106
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.264
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.672
ASML 1.762 76.885
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.650
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.664

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 26 april

    1. Bank of Japan rentebesluit 0% (onveranderd) volitaliteit verwacht
    2. Corbion Q1-cijfers
    3. Signify Q1-cijfers
    4. IMCD Q1-cijfers
    5. Basic-Fit trading update Q1 en jaarvergadering
    6. Total Energies Q1-cijfers
    7. Beursgang CVC (verwacht)
    8. ABN Amro € 0,89 ex-dividend
    9. ASML €1,75 ex-dividend
    10. Vopak €1,50 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht